se on huomenna sitte tosiasia ja joillekin iskee ne viimeiset paniikit päälle...
No minä nyt olen askarrellut jouluherkkujen kanssa jo jonkusen aikaa ja nyt on kaikki valmiina odottamassa aattolauantaita.
Tuossa jokunen "maistiainen" teille...kuka tunnistaa mitä nuo on?
http://www.youtube.com/watch?v=i3GvOmjmn4g&feature=youtu.be
Miten teillä muilla, onko joulupaniikki, vai onko kaikki valmiina?
Jouluviikko...
34
102
Vastaukset
- vuosia elänyt
Ei ole mitään valmiina eikä ole minkäänlaista paniikkia, miksi ihmeessä pitäisi olla?
- Virtuaalikoneistaja
Siinähän oli porkkanalaatikkoa menossa paistumaan, myöhemmin perunalaatikkoa samassa vaiheessa, tiikerikakku taikinana ja valmiina ja piparin tekoa.
Ei ole joulupaniikkia, teen sen minkä ehdin, loput ostan valmiina.- issu56
Juu ne ekat on porkkanalaatikoita, mutta ne toiset ei ole perunalaatikoita, vaan lanttulaatikoita. Ja kakuista se, joka ekana oli taikinana on taatelikakku ja ihan siinä loppupuolella, jossa vatkainkin toimii, oli valmistumassa Tapanin jälkkärikakku...gluteeniton mude :).
On helpompi tehdä itse, niin saa taatusti äidille sopivat laktoosittomat ja gluteenittomat ja just ne, joista hän pitää.
Olipa ihana jouluntuoksuinen ja tunnelmainen kuvakooste.
Paniikkia ei ole, vaikka kaikki ei olekkaan valmiina...yllättäin nyt menee iso osa
jouluruuista ostoon sokoksen kotikeittiöstä.- issu56
Muistan miten silloin kersana mummille iski aina julmettu paniikki jouluviikolla. Vaikka meilläkin on aina joulunaikoihin ollut ruokavieraita, niin en minä kyllä siitä paniikista milloinkaan mitään ole tiennyt.
Kaikki valmistuu ajallaan kuitenkin tavalla tai toisella.
- aisakaisa
Eiköhän toi vaan ole ihan samanlainen viikko kun muutkin. Perjantai on vähän lyhempi työpäivä. Mikä paniikki siitä jouluviikosta muka voi olla?
Olipa hyvän näköstä tiikerikakkua!Maistuis kyllä mullekin.
Mulla ei synny paniikkia likimain mistään joten ei joulustakaan ja alkaa olla niin hyvin pullat uunissa kaikkien puuhien suhteen että nyt tulee testailtua kaikkea perintestä poikkeavaakin kun kaikki perusjutut on jo valmiina. Kinkku meillä menee uuniin vasta perjantaiaamulla ja hirvipaisti seuraavana yönä mutta muuten on kaikki hoidettuna.Tietysti hedelmäsalaatin, luumusopan ja riisipuuron teko on jouluaattoaamun hommia ihan säilyvyyden takia.
Oltiin eilen isoilla joulumarkkinoilla, tuli osteltua vähän tarpeellista ja tarpeetontakin ja sain kaikenlaisia uusia ideoita käsillä tekemiseen. Meinaan kokeilla tehdä huovutetusta villalevystä tossuja, parastaikaa pesukone hoitaa huovuttamisoperaatiota.- issu56
Tuon koosteen kakut ja piparit on gluteenittomia ja laatikot laktoosittomia ihan äidin vuoksi...
Kinkku menee meilläkin uuniin vasta perjantai-iltana ja aattoaamuna paistan meidän piparit samoin kuin teen myös hernemuhennoksen jne. jne. jne.
Niin ja tietysti pistän uuniin ne pakastetut porkkana- ja lanttulaatikot.
Lohikin on vielä pakkasessa odottamassa graavausta...jospa torstaina tekis sen vaikka :).
Riisipuuron kanssa meillä on vain kanelia ja sokeria ja voi samperi kuinka se osaa olla hyvää.
- misä issu sanosis
et on paistant ne laatikot häh ?
- ooks vähäst idi hei
ooks koskaa kuullunt P A K A S T I M E S T ?
- oot paljon idi
ooks vähäst idi hei kirjoitti:
ooks koskaa kuullunt P A K A S T I M E S T ?
Kuka tekee viikkoa ennen laatikoita pakkaseen????
- Minä minä
oot paljon idi kirjoitti:
Kuka tekee viikkoa ennen laatikoita pakkaseen????
Minä teen. On kätevää ottaa pakkasesta paistovalmiit laatikot jotka kypsennän ennen jouluateriaa.
- issuuuuuuu
hän on tääl taas;Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- issu56
Antaa hänen nyt hääriä töissä täällä, niinkuin yleensäkin heh.
- Myy-Pikkuinen
UUsiks.
Hieno se puu missä oli valot ja linnuille safkaa!! Sit tais olla porkkanalaatikon tekoa ja jotain kuivakakkuja. =)
Minä en ota paineita joulusta enkä tee mitään itse vaan ostan ne kaupasta. Yleensä en joulua valmistele mut nyt taidan laittaa jotain valoja ja jäälyhtyjä piti tehdä mut sää on siihen liian lämmin, ikävä kyllä.- issu56
Kiitos, livesti noita pihan valojuttuja on kyllä kehuttu tosi paljon jostain syystä...
Joo niitähän tuossa koosteessa on mm, eli porkkanalaatikoita ja kuivakakkuja.
Jos oltaisiin isännän kanssa kahden, niin saattaisin olla värkkäämättäkin...tai no...ei voi tietää :).
- Kaikki koirat tänne
Mulla on aina kaikki valmiina.
- joulu kerran vuodess
Miksi pitäisi olla kaikki valmiina? Miksi pitäisi tuntea joulupaniikki?
Jokainen tekee joulun tavallaan. Eilen ruokakaupassa huomasin monen ostavan kaikki jouluun kuuluvat laatikot valmiina.
Onko ainoa autuaaksi tekevä se että valmistaa kaiken itse alusta loppuun, tai ostaa kaiken valmiina.
Meillä ihmiset tekevät läsnäolollaan joulutunnelman, ei tarjoilu. - taas hänt nyppii
Käyttäjätuki on jo vastaanottanut ilmoituksen asiattomasta viestistä.
- issu56
No mikäs ihme se nyt olis...sehän nyt on jo enempi sääntö kuin poikkeus...klik klik ja sitärataa...Tuon klikkaajan touhuhan on jo aikamoinen vitsi heh.
Ei ole paniikkia.Aloitan suursiivouksen,kaikki kerrokset lattiasta kattoon jo pari kuukautta ennen :D.Ja tyylillä,kun fiilis iskee,niin tehdään,mitä tehdään.Ajoissa alkaa,niin hyvin ehtii :D
Perusjutut sitten vaan viimeisellä viikolla ja koissujen siivous.
Eli melkein valmista jo on tuo puoli.
Ruokapuolen tekee ukko ja hyvin tekeekin.Enää puuttuu rosolli joulusafkoista ja sekametelisoppa puurolle,jotka hoituu sitten huomenna.
Vähän kun sais vielä lunta maahan,ei paljoakaan tarttis,mutta sopivasti.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk655485Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6143559SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit842939Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2872769"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –961820Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6601750Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4851434Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re241401Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti141361Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .183948