Forex

Joe Ross

Löytyisköhän tätä kautta muita forex-kaupoista kiinnostuneita? Itse olen uran alkumetreillä, tai oikeastaan alkusenteillä, ja olisi mielenkiintoista löytää muita aiheesta kiinnostuneita, koska Suomestakin varmaan löytyy forex-kaupankäynnistä kiinnostuneita. Vai löytyykö?

7

3441

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trader

      Hyvä valinta, Forex-alalla toimiminen yksityisenä sijoittajana voi olla erittäin antoisaa kun pääset kunnolla mukaan. Alussa ei kannata ruveta investoimaan rahaansa tuhansissa, mutta sitten kun kokemusta karttuu voi määrien summaa itse vaihdella taloudellisen tilanteen mukaan. Itse en koskaan ole käynyt isommalla summalla kuin 21,000 euroa kerralla.

      Onnea sinulle, ehkäpä voit jonain päivänä ottaa Forex (Foreign Exchange) vaihtamisen vaikkapa ammatiksesi kuten minä tein ja lopettaa tylsän päivätyösi jossa väkerrät yhdeksästä viiteen joka päivä parin tonnin polkupalkalla ;-). Toki alalla on riskejäkin, mutta se onkin asian kiintoisampi puoli.

      Toisaalta jos olet erittäin kokenut Forexaaja, saat joka päivä valtavia summia tuloja (puhutaan nyt vaikkapa sadoista tuhansista) mutta jos olet keskiverto kuten minä, joskus voit menettää ikävästi sijoitettuja rahoja jos sijoittamaasi valuuttaan kytketyn maan talous järkähtelee, tms.

      Kuten sanoin, onnea ja menestystä (ja sitten joskus vaikka Ferrareita ;-)

      • Joe Ross

        Arvasinhan, että pienellä etsimisellä löytyy myös Suomesta alan harrastajia ja myös ammattilaisia!
        Mitäpä Forex-kaupasta voi muuta sanoa, kuin että erittäin mielenkiintoista! Valuuttakaupoissa piilee mahtavat mahdollisuudet, joka tietenkin houkuttelee, mutta myös alan riskit pitää tiedostaa. Ilman kunnollista suojautumista saattaa kovalla työllä saadut voitot kadota muihin lompakoihin sekunnissa. Mutta sekin tekee forexista todella mielenkiintoisen instrumentin.

        Kuten tossa alussa kirjoitin, olen vasta viime aikoina kiinnostunut forexista toden teolla, ja nöyränä yritän imeä tietoa niin paljon kuin mahdollista. Alalla taitaa olla suhteellisen monta eri tekniseen analyysiin perustuvaa lähestymistapaa valuuttojen liikkeiden ennustamiseen, oletko huomannut jonkin erityisen sopivan sinulle? Itse lähinnä "yritän ennustaa" liikkeitä fundamentaalilla tavalla, huono puoli on tietysti siinä että suuret liikkeet tapahtuvat niin nopeasti, että kun omaan tietoisuuteen tulee esim USA:n työttömyysluvut on kurssit jo hypänneet suuntaan tai toiseen.

        Toinen mikä mietityttää, on sopivan brokerin löytäminen. Toisaalta olen nykyiseen suhteellisen tyytyväinen, spredi voisi tietysti olla pienempi ;) olisko mitää vinkkiä tähän?

        Nyt takaisin metsästämään Ferrareita, vielä on pitkä matka, mutta jossain kaukana toivottavasti häämöttää esimerkiksi ammattimainen sijoittaminen...toivottavasti!


      • Trader
        Joe Ross kirjoitti:

        Arvasinhan, että pienellä etsimisellä löytyy myös Suomesta alan harrastajia ja myös ammattilaisia!
        Mitäpä Forex-kaupasta voi muuta sanoa, kuin että erittäin mielenkiintoista! Valuuttakaupoissa piilee mahtavat mahdollisuudet, joka tietenkin houkuttelee, mutta myös alan riskit pitää tiedostaa. Ilman kunnollista suojautumista saattaa kovalla työllä saadut voitot kadota muihin lompakoihin sekunnissa. Mutta sekin tekee forexista todella mielenkiintoisen instrumentin.

        Kuten tossa alussa kirjoitin, olen vasta viime aikoina kiinnostunut forexista toden teolla, ja nöyränä yritän imeä tietoa niin paljon kuin mahdollista. Alalla taitaa olla suhteellisen monta eri tekniseen analyysiin perustuvaa lähestymistapaa valuuttojen liikkeiden ennustamiseen, oletko huomannut jonkin erityisen sopivan sinulle? Itse lähinnä "yritän ennustaa" liikkeitä fundamentaalilla tavalla, huono puoli on tietysti siinä että suuret liikkeet tapahtuvat niin nopeasti, että kun omaan tietoisuuteen tulee esim USA:n työttömyysluvut on kurssit jo hypänneet suuntaan tai toiseen.

        Toinen mikä mietityttää, on sopivan brokerin löytäminen. Toisaalta olen nykyiseen suhteellisen tyytyväinen, spredi voisi tietysti olla pienempi ;) olisko mitää vinkkiä tähän?

        Nyt takaisin metsästämään Ferrareita, vielä on pitkä matka, mutta jossain kaukana toivottavasti häämöttää esimerkiksi ammattimainen sijoittaminen...toivottavasti!

        Meklaria varmaan tarkoitit mutta tosiaan, eivät monet edes suomessa käytä enää tuota termiä. Kuitenkin, voit löytää hyviä firmoja jotka tarjoavat alan palveluja kohtuullisen halvalla, luulisin että Goldman-Sachs on tunnetuin tällainen yhtiö. Jos alussa käyt "nappikauppaa", varmista ettet hanki vakituista brokeria sellaisesta firmasta jossa vaikkapa transaction fee on sen verran iso että se leikkaisi liian ison osan voitoista pois tai jopa jättäisi miinukselle.

        Toki, kuten itsekin sanoit, alalla voi ja kannattaakin aloittaa vain harrastajana. Kun sitten kokemusta (ja rahaa) karttuu, kannattaa miettiä onko talous vakaa, kannattaako alkaa harjoittaa forexaamista ihan oikeasti, kannattaako ottaa lainaa jne.

        Itsekin aloitin vasta parin vuoden harrastamisen jälkeen ja kysyin neuvoa parilta ammattilaiselta. Ihan hauskaahan tämä on, mutta riskit ovat tosin isommat ja kun on omasta leivästä kiinni tuotot niin se hupi ja jännitys ei enää olekaan mukana kuvioissa sillä "hauskalla" tavalla.

        Reportoi jos saat tuloksia :-)


      • jumppahiiri
        Joe Ross kirjoitti:

        Arvasinhan, että pienellä etsimisellä löytyy myös Suomesta alan harrastajia ja myös ammattilaisia!
        Mitäpä Forex-kaupasta voi muuta sanoa, kuin että erittäin mielenkiintoista! Valuuttakaupoissa piilee mahtavat mahdollisuudet, joka tietenkin houkuttelee, mutta myös alan riskit pitää tiedostaa. Ilman kunnollista suojautumista saattaa kovalla työllä saadut voitot kadota muihin lompakoihin sekunnissa. Mutta sekin tekee forexista todella mielenkiintoisen instrumentin.

        Kuten tossa alussa kirjoitin, olen vasta viime aikoina kiinnostunut forexista toden teolla, ja nöyränä yritän imeä tietoa niin paljon kuin mahdollista. Alalla taitaa olla suhteellisen monta eri tekniseen analyysiin perustuvaa lähestymistapaa valuuttojen liikkeiden ennustamiseen, oletko huomannut jonkin erityisen sopivan sinulle? Itse lähinnä "yritän ennustaa" liikkeitä fundamentaalilla tavalla, huono puoli on tietysti siinä että suuret liikkeet tapahtuvat niin nopeasti, että kun omaan tietoisuuteen tulee esim USA:n työttömyysluvut on kurssit jo hypänneet suuntaan tai toiseen.

        Toinen mikä mietityttää, on sopivan brokerin löytäminen. Toisaalta olen nykyiseen suhteellisen tyytyväinen, spredi voisi tietysti olla pienempi ;) olisko mitää vinkkiä tähän?

        Nyt takaisin metsästämään Ferrareita, vielä on pitkä matka, mutta jossain kaukana toivottavasti häämöttää esimerkiksi ammattimainen sijoittaminen...toivottavasti!

        Fundalla ei ole käytännössä mitään asiaa päivänsisäisessä kaupassa (ellei oteta huomioon uutisa jotka heiluttavat kurssia). Toki pidemmällä tähtäimellä se vaikuttaa (esim. ns. J-käyrä), mutta omasta mielestäni on suorastaan hullua lähteä spekuloimaan noilla pidemmän ajan kursseilla, mikäli pääomasi on alle 1M ja kestät "lyhyellä välillä tapahtuvat shokit"...


    • Jepe

      Yes!

    • clouseri

      laita hakusana GNI saat kaiken tarvittavan tiedon..forex markkinoille sijoittavalle hyvällä tiedolla luvassa huipputuotot jos kohdalle osuu..voit sijoittaa kotikoneelta saat vinkkejä huippuosaajilta..analyysejä etc...ideanahan on lyödä vetoa esim dollari/euro käy lukemassa sivut...

    • jeez

      Huomenta.

      Kyllä tuolla mahdollisuuksia löytyy, jos vain pitää pään kylmänä ja malttaa opetella asian kunnolla ennen kuin alkaa sitä oikealla valuutalla isossa mittakaavassa tekemään.

      Oma parhain päiväni on ollut 30K pääomalla 11,5K voittoa päivässä, mutta vastapainoksi pahin pudotus on ollut 5,8K päivässä.

      Mutta keskiarvona voin sanoa, että kyllä tästä erittäin mieluisen leipälajin tekee itselleen.

      Tuollaisella 30K pääomalla tekee normaalin kuukausipalkan aikas nopeasti, vaikka joskus kauppa pakkaselle menisikin.
      Tottakai verottaja on asiasta enemmän kuin mielissään, mutta myös vaihtoehtoja löytyy jotta omaan taskuun jää enemmäm hyötyä tehdyistä kaupoista.

      Ei muuta kuin sekaan vaan jos mieli tekee, ensimmäinen askel se kaikkein vaikein on.


      T: jeez.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe