Jos laitan tilille 1 000 € , viitekorko (pankin oma prime-korko) on 1,75 %, marginaalikorko on miinus 4 % ja vero on 28 % (käsittääkseni kaikkien tilien koroista menee pääomavero), niin kasvaako tilille vuodessa korkoa:
Korko: 1,75 % = 17,5 €
Marginaalikoron vähennys: 17,5 € - 4 % = 16,8 €
Korkotuotto verojen jälkeen: 16,8 € - 28 % = 12,096 €
Vai miten marginaalikorko lasketaan?
Tilin marginaalikoron laskeminen?
10
157
Vastaukset
- Kauppias_47
Ei kun sää saat korkoa 1,75-4 = -2,25%.
Eli joudut maksamaan pankille siitä, että saat pitää rahojasi siellä. ;)
Todenäköisesti talletuspapereissa on maininta, että korko ei voi olla negatiivinen tai jotain.
Todellisuudessa sä et saa yhtään korkoa tuolle pääomalle. - tgrfds
Inflaatio raiskaa ja syö säästöäsi, korkoa et saa, vaihda pankkia, jos joskus saisit korkoa, siitä menee marginaalivero, josta et voi vähentää mitään kuluja.
- aloitteleva säästäjä
Ei sellaista voi olla, että joutuisi maksamaan pankille siitä, että pitää rahoja tilillä, joten voisiko joku reilu nyt ihan oikeasti vastata, paljonko korko vuodessa on, jos tilin korko on ilmoitettu muodossa "1,75 % - 4,0 %"?
Inflaatio raiskaa joka tapaukessa, oli rahat tilillä tai ei. Vai mihin laittaisit 1000 eur siten, että inflaatio siihen vaikuta. Ainoastaan asuntojen arvo nousee eikä 1 000 eurolla osteta asuntoa ja tili pitää olla sellainen, josta saa rahat pois milloin vain.- 12+8
"1,75 % - 4,0 %"?
= 0% - öåe
Ota lainaa ja osta vaikka asunto, niin muutkin tekevät, säästämistä ei palkita ja siksi koko läntinen maailma on kusessa.
- Kauppias_47
12+8 kirjoitti:
"1,75 % - 4,0 %"?
= 0%Oikein laskettu. :)
- jos tallessa
12+8 kirjoitti:
"1,75 % - 4,0 %"?
= 0%Kannattaa tarkistaa tilisopimuksesta. Itselläni ainakin käyttötilin tiedoissa lukee, että korko on aina vähintään 0,25%. Löydätkö vielä tuon sopimuksen? Voisi löytyä myös verkkopalvelussa.
- aloitteleva säästäjä
jos tallessa kirjoitti:
Kannattaa tarkistaa tilisopimuksesta. Itselläni ainakin käyttötilin tiedoissa lukee, että korko on aina vähintään 0,25%. Löydätkö vielä tuon sopimuksen? Voisi löytyä myös verkkopalvelussa.
Lukee että korko on vähintään aina 0,20 % ja enintään 2,0 %, joten 0,0 % ei voi olla oikea vastaus.
Tuo 4 % on ehkä 4 %-yksikköä.
Pitää näköjään kysyä pankista, kun ette kerran tiedä. Ette tiedä paljonko itse saatte korkoa, koska kaikissa tileissä taitaa olla marginaalikorko. - WERTYJK,MNBVC
aloitteleva säästäjä kirjoitti:
Lukee että korko on vähintään aina 0,20 % ja enintään 2,0 %, joten 0,0 % ei voi olla oikea vastaus.
Pitää näköjään kysyä pankista, kun ette kerran tiedä. Ette tiedä paljonko itse saatte korkoa, koska kaikissa tileissä taitaa olla marginaalikorko.Pidän rahoja toisenlaisessa pankissa, jossa on reilu korko käyttely- ja säästötilillä, rahaa voi siirrellä tarpeen mukaan toiselta toiselle.
- Kauppias_47
aloitteleva säästäjä kirjoitti:
Pitää näköjään kysyä pankista, kun ette kerran tiedä. Ette tiedä paljonko itse saatte korkoa, koska kaikissa tileissä taitaa olla marginaalikorko.No mistäs vitusta me sun pankkitilien ehtoja tiedettäis?
Ookkona iha idiootti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501