Konsoli-/tietokonepelaajien ikäjakauma?

Peluri1977

Kiinnostaisi tietää minkä ikäistä porukkaa täällä on, jotka harrastavat tietokoneella tai lähinnä nyt konsolilla pelaamista.

Itse olen 34-vuotias ja aloitin pelaamisen vasta 30-vuotiaana, kun päätin ostaa ekan vanhan Xbox -konsolin. Sittemmin pelannut PS2:lla ja nyt viimeisimmäksi Xbox 360:llä. Tietokoneella en harrasta pelaamista. No joitakin vanhoja klassikkoja jota voin läppärilläni pelailla, olen pelannut..Esim Half Life 1, Quake 2 jne..

Olen vaan huomannut, että esim vanhempani eivät aina osaa ymmärtää pelaamistani: "Iso mies ja pelaa vieläkin" -kommentti on aika tuttua. :D

Luin tuossa jostakin, että konsolipelaamisen keski-ikä olisi noin 30-vuotta juurikin.

Vielä yhtenä pointtina on se, että nykypelit eivät ole enää sellaisia lasten pilipalipelejä kuten ennen. Nyt kun teknologia on kehittynyt, on peleihinkin saata aikuisia teemoja ja väkivaltaa sellaisella tavalla ettei se ole suotavaa lasten silmille. Väkivalta, seksi, rakkaus, pettäminen, raha, rikollisuus jne pursuavat peleistä. Ei sovi ihan pienimmille.

No mutta pääpointtini oli että minkä ikäinen olet ja mitä pelaat?

10

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 29v ps3 player

Johtunee siitä että maailma oli varsin erilainen silloin! Nykyään pelataan aika paljon tiedän itse 40-50 vuotiaitakin pelaajia. Mitä sitä sitte pitäs tehä jos ei vapaa aikana nauti just esim. pelaamisesta? Eikait ne ihmiset ennen tehny muutaku ollu sit kokoajan päissään ja runkanneet en toki väitä etteikö tälläistä ois nykyäänki. Ne on käyny elokuvissa ynnämuuta ku silloin ei ollu muuta ku korttipelejä. Pelit mitä oon pelannu call of dutyt ja battlefield, unchartedit, god of war, infamous, heavy rain, fallout 3 ja gran theft auto tuos muutama esimerkki ja sit wiillä mario kart super mario galaxy, bully, fifa, tiger woods, resident evil 4 ja pcllä stalkereita on tullu pelattua ja kaverin xboxilla esim. left for dead, orange box, bioshock, halo, gears of war ja pgr jne. Eli laidasta laitaan vähän kaikkea.

• jopiM

Eli sua ei voi ihan sanoo "konsoli jonneks" :D

• Peluri1977

Joo. Mä olen pelannut Xbox originaalilla (vanha boksi siis) ja PS2:lla Call Of Duty: Finest Hour, Call Of Duty 2: Big Red One, Call Of Duty 3, Halo 1-2, Half Life 2, Doom 3, Doom 3: Resurrection of Evil, Deus Ex: Invisible war, Star Wars- Knights Of The Old Republic 1-2, Jade Empire, Star Wars: The Force Unleashed (PS2 versio), Pariah, Forza Motorsport, Rallisport Challenge 1 ja 2..ym ym

Nyt tällä uudella Xbox 360:llä olen pelaillut Call Of Duty 2, Call Of Duty 3, Star Wars - The Force Unleashed I ja II, Half Life 2 sekä Episode I ja II (The Orange Box), Portal 1 ja 2, Mass Effect 1 ja 2 (todella loistavia), Wolfenstein, Quake 4, Forza Motorsport III..jne..

Mulla aika paljon FPS painotteista, mutta sitten nuo roolipelit ovat kolmannen persoonan pelejä. Autopelejä kans mutta vähemmän.

Myin tuon originaali xboxin ja ps2:n pois ja nyt omistan vain sen Xbox 360:n ja hyvä on.

Hyviä pelejähän niitä on. Ja tosiaan ennen vanhaan ihmiset tekivät eriasioita vapaa-ajallaan.

• gamehunter

Ite pelailen xbox360:lla call of dutyt väliltä mw1-mw3, myöskin treyarchin call of dutyt ja battlefield bad company 2:sta ja tuota uutta battlefield 3:sta. Ajopeleistä puree parhaiten forzat ja need for speedeista ne ei katuajo-pelit, mutta eivät ole ainoita nuo tuon listan pelit, käy ne muutkin. Käytännössä siis kaikki vähääkään realistisemmat fps-ja ajopelit. Oon 15-vuotias ja ei se pelaaminen ole kaikki kaikessa vaan harrastin 9-vuotta lätkää (tosin ei nuo änärit oikeen ota poltetta), lopetin, ja aloitin harrastamaan ammuntaa ja metsästystä muun suvun matkassa. Pelaan viikossa säännöllisesti öbaut 2 tuntia jos ei oo menemisiä tahi parempaa tekemistä. Moni luule että on joku hullu jos harrastaa aseita ja sotapelejä, mut ei se niin on pikemminki päinvastoin, ku esim. ampuu viis,seiskalla teeren 200 metristä tajuu ton "tajuttoman tappamisen" ja tietää mikä on realistista. Moni kiroo mua pilkun nussijaksi ku tulee "pikkasen huomautettua" vaikka mw2:ssa jostain .408 cheytacin läpäisykyvystä hehehe. Mut pidetään pelaaminen maltillisena jolloin se on tuplasti hauskempaa.

• gamehunter

Ite pelailen xbox360:lla call of dutyt väliltä mw1-mw3, myöskin treyarchin call of dutyt ja battlefield bad company 2:sta ja tuota uutta battlefield 3:sta. Ajopeleistä puree parhaiten forzat ja need for speedeista ne ei katuajo-pelit, mutta eivät ole ainoita nuo tuon listan pelit, käy ne muutkin. Käytännössä siis kaikki vähääkään realistisemmat fps-ja ajopelit. Oon 15-vuotias ja ei se pelaaminen ole kaikki kaikessa vaan harrastin 9-vuotta lätkää (tosin ei nuo änärit oikeen ota poltetta), lopetin, ja aloitin harrastamaan ammuntaa ja metsästystä muun suvun matkassa. Pelaan viikossa säännöllisesti öbaut 2 tuntia jos ei oo menemisiä tahi parempaa tekemistä. Moni luule että on joku hullu jos harrastaa aseita ja sotapelejä, mut ei se niin on pikemminki päinvastoin, ku esim. ampuu viis,seiskalla teeren 200 metristä tajuu ton "tajuttoman tappamisen" ja tietää mikä on realistista. Moni kiroo mua pilkun nussijaksi ku tulee "pikkasen huomautettua" vaikka mw2:ssa jostain .408 cheytacin läpäisykyvystä hehehe. Mut pidetään pelaaminen maltillisena jolloin se on tuplasti hauskempaa.

• Leikkiä Ikä Kaikki

"Ja tosiaan ennen vanhaan ihmiset tekivät eriasioita vapaa-ajallaan."

Tästähän tämä kieroon katsominen johtuu. Kun eivät itse pelanneet nuorena, niin ei nykyäänkään niin sallisi tehdä.

Näin siksi kun siihen aikaan ei ollut muita pelejä kuin taskubiljaardi ja pitkän tikun veto, päreen valaistessa ympäri piilopirttiä.

Itse pelaan yhä Counter Strike Sourcea ja olen 49 vuotias perheellinen sosialistisielu.
        Kaikki muut paitsi vanhempani ymmärtävät mielenkiintoisen harrastukseni täysin.

• xbox360jeeeeeeeeee

oon 9v ja pelaan codeja mw3 on paras

• Weeeman

Olet alaikäinen. Osta wii.

• mw2 peluri
        Weeeman kirjoitti:

Olet alaikäinen. Osta wii.

wii on paska! itekkii pelaan codei ja oon 13. kaikki alaikäset noin 10-15v hakkaa codei.

• ebinhomopcmasterracexXx

onneksolkioo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7077
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4203
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2261
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      64
      1991
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      84
      1485
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      203
      1472
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      996
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe