Kädet tärisee koko ajan

tärisijä

Mun kädet tärisee koko ajan, ihan vaikka yksin oon ja teen jotain. En voi syödä toisten seurassa koska kädet tärisee niin paljon ja ihan vaikka kirjoitan koneella niin hieman tärisee. Tää ongelma alko joskus kaks vuotta sitten ja tää on ollu ihan hirveetä. Välillä on ollu parempia aikoja ja välillä huonompia. Mut tää koko ajan vaan pahenee, ennen mulla ei tärissy ku vaan syödessä, mutta nyt melkein koko ajan. Ja vielä kun mulla pitäis jouluna syödä perheen kanssa ja peloissani odotan mitä siitä tulee. Pahinta on siis juuri tuo syöminen, koska siitä näkee niin selvästi ku kädet tärisee. Lääkärissä olen käynyt tämän ongelman takia ja sain Propralia 10mg, jota olen käyttänyt, mutta se ei kuitenkaan auta tarpeeksi.

En tiedä mitä teen tän ongelman kanssa. Oon ihan pulassa.. Auttakaa!

12

1160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hsfhdhfhdhfhh

Xanor tai propralin nosto 40mg niin loppuu tärinät.

• Minäpäminä

Pyydä että saat leikata kinkun kun on niinku automaatti-sahaustoiminto käsissä.

• Katariina -74

http://www.iherb.com/
      löytyy edullisesti seuraavat tuotteet joista apua:
      L-tryptophan ja P-5-P, sekä gaba 500 mg. Minulla sama ongelma jo nuoruusvuosilta saakka. sain Propralia myös, joka kyllä auttoi mutta aiheutti unettomuutta/lihasheikkoutta.
      Voimia sinulle, et ole yksin maailmassa tuon asian kanssa. Meitä on muitakin ; )

• "kaikki katsoo mua"

mulla on kans toi syömistärinä ja juomistärinä.

kannattaa hakee apua esim liikunnasta, terapiasta, lääkkeistä. ja miettiä mikä aiheutti alkamisen, mulla esim purentavika ja yksinäisyyden tunne.

joillain auttaa kahvin vähentäminen tai lopettaminen. ihmissuhteista kannatt yrittää pitää huolta, tavata ihmisiä

• tremor

Kannattaa kokeilla myös Antistress ja Berberiini.

• tärisee täälläkin

Kyllähän tuollainen pistää huolestuttamaan, kun ymmärtääkseni suhteellisen äkkiseltään on alkanut. Hyvähän tuota on tutkia, siis jos on oire jostain puutostilasta tai mistä vain mikä voi olla muutenkin terveydelle haitallista.

Yleisesti ottaen tuosta tärinästä: koita ottaa rennommin. Ei se tärinää poista, mutta voi jossain määrin vähän vähentää.

Itselläni on perinnöllinen tärinä käsissä, äidillä oli samaa. Ollut aina. Lääkärin mukaan ei sen kummempi oire, kunhan tärisee. Tiedä sitten, jos olisin joltakulta muulta lääkäriltä kysynyt vuosien saatossa? Kädet siis tärisevät toisinaan ja pahimmillaan näkee sormien vippasevan ihan omaan tahtiinsa.

Siitä rennommin ottamisesta siis omalta osaltani. Onhan se tärinä nolottanut ja hävettänyt ja hermostuttanut, mutta olen oppinut sen vaan osaksi omaa itseäni. Puolitutut saattavat joskus huomauttaa ja siihen totean että tää vaan on tätä. Eipä siinä sen kummempaa. Itselläni ainakin helpottaa kun olen asiasta liian suurta tekemättä todennut vaan että jopas tänään taas tärisee.

Jousisoittajana tärinästä välillä on kyllä ollut pahimmin haittaa..

Voitko kysyä muilta perheenjäseniltä, ovatko huomannut samaa itsessään? Jos teillä on sellainen perhe että pitää tärinää pelätä, voi tuollaiset asiat jäädä muillakin kertomatta ja kaikki hermoilevat vaan itsekseen ongelmiensa kanssa.

• Shaking all the over

Tästä Suomalaisten tärinästähän oli Hesarissakin juttua jokin aika sitten.Eli kyseessä jonkinlainen geenivirhe, mm. Sibelius kärsi samasta taudista. Eli ei tämä olekkaan " lapsuuden traumoja ", niinkuin itse luulin ja katkerana etsin vikaa lapsuudestani.Tavallaan helpotti tuo tieto, masentuneisuus aiheutuu sitten tuom tärinän jälkiseurauksena.Itselläni auttaa beetasalpaajat sekä vihdoin tieto siita ettei mulla ole alunperin mitään psyykkistä vaivaa.

• scusi

Mitä sitten, vaikka olisikin? Onko fyysinen vaiva jotenkin parempi kuin psyykkinen, vai koetko psyykkisten häiriöiden olevan jotenkin hävettäviä?
      Oikeasti, ns. psyykkisetkin vaivat näkyvät aivoissa ja ties missä, mistä me oikeastaan edes tiedetään onko syöpä "psyykkinen" sairaus. Miksi ihmisillä pitää olla niin helvetinmoinen tarve lokeroida kaikki??
      Nainen, mies. Terve, sairas. Hetero, homo. Fyysinen sairaus, "hullu". Miksi semmoisia säälitään, jotka sairastuvat vaikka diabetekseen eivätkä voi sille mitään, kun ei "psyykkisillekään" sairauksille voi yhtään mitään.
      Sitä paitsi, itse vakavaa masennusta sairastavana (no nyt ajattelette, ilmankos se on noin kyllästynyt ihmisiin, koska on niin pakko lokeroida jälleen, ja nyt laitatte peukkua alas koska suututte näin suorasta provosoinnista) voin sanoa että mieluummin kehoa syövä syöpä kuin mieltä syövä masennus.

juu vähän kilahdin. voisin mennä nukkumaan.

• Shaking all the over

Scusi hyvä, ei ole tarkoitus lokeroida ja jollain tapaa arvottaa näitä vaivoja.Pikemminkin itselläni oli voimakas tarve tietää mitä ihmettä tää oikein on, en ole perusluonteeltani ujo tai arka. Silti käsien tärinästä tuli melkoinen ongelma sosiaalisissa tilanteissa,mokaaminen ja häpeäntunne oli valtava.No, beetat auttaa kyllä ja jollaintavoin ajatus siitä että " tää nyt taas on vaan tätä".

• tutina

Tuo geenivirhe on nimeltään essentiaalinen vapina. Samasta kärsin itsekin ja aiheuttanut sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja valtavaa esiintymisjännitystä. Tämä siksi, koska häpeä käsien täysin kontrolloimasta tärinästä on valtava. Beetat auttaa, mutteivat poista tärinää kokonaan, hillitsevät kuitenkin sen verran ettei tärinä ole kovin huomiota herättävää. Alkoholi pysäyttää tärinän kokonaan, sitä ei vain voi kovin usein ottaa.

• Shaking all the over

Joo, minulla em. vaiva alkoi 15 vuotiaana.Olin ihmeissäni, välttelin tilanteita ja niin esim. lukio jäi käymättä.Liikunta auttoi, yritin olla tekemättä asiasta liian suurta numeroa. Jotenkin elämä sujui eteenpäin aivan ok., kunnes huomasin ihmissuhteissanikin hakeutuvani seurustelemaan psyykeongelmaisten kanssa.Uskalsin häpeän takia mennä valittamaan vaivaani lääkärille vasta 30 vuotiaana.Jotenkin homma ajautui väärille jäljille, oli psykiatritapaamisia jonka tuloksena he kehittivät diagnoosiksi sosiaalisetpelot.Ei siinä mitään Diapamia ja Propraalit apteekista,kyllähän niilä vapinat loppui.Myöhemmin sain kuulla vielä olevani masentunut ja söin muistaakseni yli vuode Cipramil mieliala lääkettä.Jotenkin itse kuitenkin ajattelin että vaivani on "fyysinen vaiva", en ollut masentunut eikä ihmisten seura sinäänsä jännittänyt. Saaamari sentään kädet vaan jostai syystä alkoivat välillä tärisemään.
        Lopetin kaikki muut lääkkeet paitsi beettasalpaaja Propralin, joka muuten poistaa tärinät muuta saattaa aiheuttaa tilapäisen heikohkon olon. Kun pumppu ei sitten ota kierroksia esim. nopeasti kävellessä, eli urheilu on suljettava pois niinä päivinä kun beettasalpaajaa on tarvinnut ottaa.
        Olen nyt viisikymppinen-mies, hyvässä kunnossa, kiitos nuoresta saakka jatkuneesta lenkeilystä.Joskus mietin mitä minusta olisi tullut jos osakseni ei olisi koitunut tätä vaivaa? Sinäänsä tietysti järjetön kysymys, elämässä kuitenkin niin paljon muitakin muutujia jotka vaikuttaa elämän kaaren tapahtumiin.
        Jokaisella on oma tarinansa, mutta itseäni olisi helpottanut jos joku terveydenhoito henkilökunnasta olisi osannut tulkita minua oikein.Tässähän on ollut kokoajan kyse tuosta geenivirhe tärinästä, ei masennuksesta tai sosiaalisista pelkotiloista

• Etsivä löytää

Minulla on ollu HUOM on ollut 5 vuotiaasta essentaalinen vapina, siihen kokeiltu kaikki mahdolliset lääkkeet ei auta oireet pahenee mitä enemmän vuosia tulee lisää. Nyt ole 50 kymppinen ja minulle tehtiin Töölössä leikkaus , piuhat aivoihin, paristo rintaan ( näin karkeasti kuvattuna ) Nyt on kaikki lääkitykset lopetettu kahvikuppi pysyy melkein vakaana, kaikki ahdistukset on pois.Olen kuin eri ihminen. Tästä leikkauksesta eivät lääkärit tiedä vaikka niitä on tehty vuodesta -85 jos sinulla on todella haittaava vapina pyydä lähete Töölön sairaalaan ja neurologille siellä osataan auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      188
      4697
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      204
      3392
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      117
      2926
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2922
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      2850
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2267
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      52
      2258
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2025
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1975
    10. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      68
      1565
    Aihe