MIkä siinä oli nyt niin erinomaista? Loppukin oli epäuskottava, yks kaks äiti hyväksyikin lapsensa, vaikka tämä oli saatanan poika? Koko elokuvan ajan hän kuitenkin oli toista mieltä, tai ainakin että he surmaavat hänen lapsensa. 4 pojoa 10 nestä.
Rosemary's Baby oli tylsä
20
1905
Vastaukset
- Sissi
Katsoin Rosemaryn painajaisen ensimmäisen kerran kymmenvuotiaana sekä sen jälkeen aina parin vuoden välein. Pelottava kokemus, mutta ajan kanssa pelottavuus on vain kasvanut. Itsekin suurin piirtein Rosemaryn ikäisenä pystyn hyvinkin eläytymään hänen tunteisiinsa. Viimeiset sekunnit (eli tuo hyväksyntä) jäivät tällä kertaa väliin kun vilkaisin TV2:n dokumenttia, harmi.
Erinomainen elokuva, suorastaan loistava. Yleensä en pidä tämäntyylisestä kauhusta (esim. Hohto oli pitkästyttävä), mutta Rosemaryn painajainen onnistuu olemaan todella viihdyttävä kokemus. Aluksi elokuva näyttää draamalta pariskunnasta joka haluaa lapsen, mutta mitä pidemmälle elokuvassa edetään sitä pelottavammaksi ja ahdistavammaksi koko ilmapiiri käy. Ja taas nuo vanhukset.. En saanut moneen yöhön nukuttua Mulholland Driven jälkeen hymyilevien vanhusten piinatessa mielessäni ja tuskinpa saan tänäkään yönä kunnolla nukuttua.
Kympin arvoinen elokuva, jossa riittää aina jotakin mielenkiintoista. Tällä kerralla huomioni kiinnittyi erityisesti savupilviin, hornansarviin yms. mitä ei viime kerralla tullut ajateltua. Juuri tällaista kokemusta haluan katsoessani elokuvaa. :-) - pink
10:stä. Just sellainen leffa, et kattoo kun ei muutakaan...välillä kuitenkin surffailee toisilla kanavilla, käy syömässä jne. Loppu oli kyllä tosi outo!
- ...
Oletkos ikinä kuullut äidin rakkaudesta. Sehän siinä niin hienoa olikin kun Rosemary oli pelännyt lapsensa puolesta niin lopulta hän ei välittänyt, vaikka hoivaisikin itse Saatanan lasta.
Ei lopun aina tarvitse olla iloinen. Vaikka toisaalta tuo oli samalla jokseenkin iloinenkin loppu.
Noh, makuasioista ei voi kiistellä, mutta kait täytyy vain suositella sinulle jotain Vin Dieselin tai Iso-Arskan elokuvaa.
Pidät varmasti Fast & Furiousta maailman parhaana elokuvana. Aivot narikkaan vaan.
PS Joku sanoi, että tykkäsi kanavasurffailla elokuvan aikana. Tämä on juuri sellainen leffa, jota pitää seurata intensiivisesti alusta loppuun. Kauhu tulee juuri niin tässä elokuvassa esille ja kaikki huipentuu elokuvan lopppua kohti.- Keso
Nyt puhut asiaa
- lilp
Erikoisemmin toimintaleffoista, sinulle tiedoksi. Kauhuelokuvia olen kyllä katsellut paljonkin.Mutta joka tapauksessa mielestäni tämä oli erittäin epälooginen elokuva. Seurasin kyllä elokuvan alusta loppuun, ei se sinänsä hirveän tylsä ollut, vaikkakin mitään yllätyksiähän elokuvassa ei sinänsä ollut. Katsojahan tietää kokoajan, että muut ovat juonimassa Rosemaryä vastaan. Enemmän pitäisin tätä jännityselokuvana, kuin kauhuna.
- Ted
lilp kirjoitti:
Erikoisemmin toimintaleffoista, sinulle tiedoksi. Kauhuelokuvia olen kyllä katsellut paljonkin.Mutta joka tapauksessa mielestäni tämä oli erittäin epälooginen elokuva. Seurasin kyllä elokuvan alusta loppuun, ei se sinänsä hirveän tylsä ollut, vaikkakin mitään yllätyksiähän elokuvassa ei sinänsä ollut. Katsojahan tietää kokoajan, että muut ovat juonimassa Rosemaryä vastaan. Enemmän pitäisin tätä jännityselokuvana, kuin kauhuna.
Ihan mielenkiinnosta haluaisin udella ikääsi? Kuinka vanha olet?
- lilp
Ted kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta haluaisin udella ikääsi? Kuinka vanha olet?
Aivan liian vanha.
- Ted
lilp kirjoitti:
Aivan liian vanha.
Mä sanoisin, että 14v tyttö. Mars mars lukemaan läksyjä! Ei kun nythän onkin kesäloma:-)
- tyttö84
Rosemary's baby on ihana. Satuin löytämään leffan kirjastosta viime viikolla ja katsoin ensimmäistä kertaa. Tietty piti nauhottaa videolle eilen. Ihastuin täysin. Viaton Rosemary, ihana tunnusmusiikki laulu, 60- luvun vitamiini-innostus :))
Ja pikku saatana kehdossaan.
Hyvin tehty ja mukavaa vaihtelua nykyajan massa-massa-horror-leffoille. 10/10- lilp
Mistä lähtien "söpö" on tullut kuvaamaan ns. kauhuelokuvaa. Mielenkiintoista.
- Qadesha
Mutta miten niin äiti "oli toista mieltä" lapsensa hyväksymisestä elokuvan varrella? Muorihan ei muuta tehnytkään kuin huseerasi lapsensa PUOLESTA koko elokuvan ajan. Taisit katsoa vähän puolella silmällä...
Kaikkien ei ole pakko tykätä kaikesta, mutta siitä en pidä että juonesta puhutaan, kun sitä ei edes muisteta oikein... Valitettavasti jopa lehtien arvosteluissa nykyään huitaistaan ohimennen ihan mitä sattuu, mitä elokuvassa oikeasti ei tapahdu. Är.- ...
Vaativat kärsivällisyyttä, mutta ainoa Polanskin elokuva, joka ei minuun aivan täysillä uponnut on Repulsion. Ymmärrän, mikä elokuvasta tekee hyvän ja tajuan sen olevan ihan hyvä omalla tavallaan. Elokuvan aikana minulla oli todella jännittynyt olo, mutta se ei kumminkaan suuremmin säväyttänyt minua.
Eräs seikka Polanskin leffoista tuli mieleeni. Olen pitänyt niistä jo aivan pienestä pitäen, vaikka joku voisi ajatella, että täytyy olla hieman varttuneempi ymmärtääkseen ja tunteakseen elokuvan tunnelman.
Rosemaryn painajaisen näin ensimmäisen kerran joko ala- tai yläasteella (joka tapauksessa melko nuorena) ja jo siitä lähtien se on ollut yksi lempi kauhuelokuvistani.
The Tenant (Vuokralainen) osui ja upposi minuun jo ala-asteikäisenä ja kun katsoin sen uudestaan viime talvena (olen nyt 20v.) tuntui se taas hämmästyttävän hyvältä ja löysin siitä paljon uusia asioita.
Piste. Muuten menee jaaritteluksi.
- Susanne
Ei todellakaan ollut tylsä! Toki tämän elokuvan katselemiseen tarvitaan kykyä seurata juonta. Olen katsonut muutaman kerran aiemminkin ja elokuva tuntuu muuttuvan katselukokemuksena joka kerta. :)
- pink
kaipa mun sit on jätettävä nää ns. "kauhu-jutut" rauhaan, mulla ei ilmeisestikään ole kykyä juonen ymmärtämiseen, koska ei ole tullut sellaista leffaa eteen, joka olis saanut mut jännittyneeksi ja pelon valtaan.. Tietty voitte suositella jotain, jos sattuis, etten olis sitä kattonut!=)
- Hail
Odotin kyseiseltä leffalta aika paljon, mutta pettymään sain. Jotenkin tunnelma oli vain minulle kadoksissa, vaikka pidän Hohdosta paljon ja samaa tunnelmaa leffalta odotin.Kuitenkin 6,5/10. Hail Satan, year is one!
- arvostelija
Elokuva ihan ok, jaksoi katsoa ja hiukan jännittäväkin. Mutta yhtä juttua en tajunnut miksi alunperinkään se "saatana" teki raskaaksi sen naisen? Miksi se halusi pojan itselleen? se vähän hämmästytti, eikö saatana elä ikuisesti? Vai halusiko se ihmisten joukkoon jonkun oman paholaisen? paitsi yksi juttu mättäsi sillä vauva oli jonkun elukannäköinen joten se joutuisi varmaan elämään samassa paikassa missä saatana, joten mitä itua oli tuossa lapsessa? en oikein tajunnut.
- Polanski
En jaksa lukea niitä haukkuja.
Elokuva on loistava!
Ja musiikki myös!!
Thumbs up!!! - N_23
Mielestäni elokuvassa parasta oli tunnelman todenmakuisuus: alussa kaikki arkista, voisi olla naapurista nuo tyypit. Painajaisia ken on nähnyt, huh huh, tietää kyllä miltä Rosemarysta tuntuu...
- Baby Blues
Katsoin ko.elokuvan. Ja nyt luettuani teidän kommentteja huomaankin, että ymmärsin väärin elokuvan lopun. Tekikö Polanski tahallisesti elokuvaan monimielisen lopun, jonka kukin katsoja saa mielikuvituksessaan muokata mieleisekseen. Ehkä jostakin löytyy todellinen selitys. Itse käsitin asian näin, että se pelko miktä Rosemary tunsi, oli täysin aiheetonta. Oli sattumien summa, että hänen ympärillään tapahtui mystisiä asioita. Sitten Rosemary synnytti lapsen ja lapsi kuoli pian synnytyksen jälkeen. Ja loppu oli Rosemaryn unikuvaa siitä mitä hän pelkäsi tapahtuvan jos lapsi olisi jäänyt eloon. Kommentteja?
- fff
Nykyajan nuorilla ei ole elokuvantajua. Tässä loistava esimerkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 851741
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/90951- 54932
- 9915
Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html197874IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56869Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58823Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.173769Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.79756Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41750