Törkeätä käytöstä

Kristuksessa

Tällaisilla foorumilla näkee todella törkeää käytöstä lähimmäisiä kohtaan ja vieläpä kristittyjä veljiä ja sisaria kohtaan. Epäilen, että tokkopa pahimmat solvaajat mitään aitoja Jumalan lapsia edes ovat, kun niin törkeästi kristittyjä kohtelevat.

Ai niin: eiväthän ne törkimykset pidä meitä edes kristittyinä, koska uskomme niin eri tavalla - Herra olkoon silti tuomari, sekä adventistien että muiden. Törkimyksiä on joka kirkossa ja uskovien ryhmässä.

Eivätkä he osaa edes hävetä...

12

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis mitä?

      Tuo ei kyllä kertonut, että ketä tarkoitat ja millä perusteella.

      • Veli Ponteva

        No ensimmäisenä tulee mieleen Pyhin lukuisat persoonat ja hänen tukijansa Fniss, sekä AVK ja muut palstan pahimmat häiriköt.


      • Veli Ponteva
        Veli Ponteva kirjoitti:

        No ensimmäisenä tulee mieleen Pyhin lukuisat persoonat ja hänen tukijansa Fniss, sekä AVK ja muut palstan pahimmat häiriköt.

        Hepp hepp hepp! Et sinä ole mikään Veli Ponteva, kun se olen minä. Olet joko Huilu tai Viulu jos sikaa välttämättä leikit.


    • Kristuksessa

      Anteeksi, mutta miksi otit minun nimimerkkini? Vaikka enhän voikkaan luulla omistavani tällaista nimimerkkiä, joka kuuluu jokaiselle uudestisyntyneelle.

      • Veli Ponteva

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.


      • Kristuksessa

        Minä olen kirjoittanut aiemminkin tällä nimimerkillä.
        Pitänee vaihtaa, jos kerran joku muukin...


      • Kristuksessa
        Veli Ponteva kirjoitti:

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.

        Ei pidä paikkaansa.

        Rekisteröimätöntä nimimerkkiä on mahdollista käyttää useampi henkilö toisistaan tietämättä, niin kuin ilmeisesti nyt on tapahtunut.

        Asiasta lisää: täytyy olla sokea, jos ei näe sitä törkeää ja epäkristillistä käytöstä, mitä täällä hyvin monet viljelevät. Täällä ei kunnioiteta toisia kristittyjä, jotka uskovat eri tavalla joitakin opillisia asioita, vaan lyödään heitä surutta, mollataan ja pidetään kristinuskon ulkopuolelle kuuluvina. Erityisen törkeää tämä on adventisteja kohtaan: he ovat kylläkin salonkikelpoisia ekumeenisissa tilaisuuksissa, mutta tällaisilla foorumeilla muiden kirkkojen rivijäsenet toivottavat heidät suoraan tervemenneiksi helvettiin opillisten erimielisyyksien vuoksi.

        Olen tosin minäkin arvostellut adventisteja täällä (en ole itse adventisti), mutta olen pyrkinyt säilyttämään rauhan ja kunnioittamaan heitä kritiikistä huolimatta. Terve kritiikki on paikallaan ja vielä parempaa olisi se, että jokainen harjoittaisi tervettä itsekritiikkiä. Siihen eivät valitettavasti edes adventistit pysty.


      • Veli Ponteva kirjoitti:

        Ahaa! Siispä aloittaja ja tuo ylempi Veli Ponteva on yksi sama kirjoittaja, joka lainailee toisten nimimerkkejä.

        Miksi ette rekisteröi nimimerkkejänne, hassut ihmiset?

        Ihan turhaa on tuollainen nillitys. Ei sille voi mitään, että täällä heiluu huonosti käyttäytyviä tyyppejä.

        Tuossa yllä lueteltiin palstan vakiokirjoittajia siinä mielessä, että he olisivat käyttäytyneet huonosti. Aika mietoahan tämä on heidän osaltaan, oikeasti. Varsinkin ihmettelin nimimerkin Fniss mainitsemista. Ihan fiksu ja huumorintajuinen kaveri.

        Tämä kaikki siis "minun mielestäni". Ettei tulisi tarvetta moittia poliisiksi tai tuomariksi ryhtymisestä.


      • Kristuksessa
        v.aari kirjoitti:

        Miksi ette rekisteröi nimimerkkejänne, hassut ihmiset?

        Ihan turhaa on tuollainen nillitys. Ei sille voi mitään, että täällä heiluu huonosti käyttäytyviä tyyppejä.

        Tuossa yllä lueteltiin palstan vakiokirjoittajia siinä mielessä, että he olisivat käyttäytyneet huonosti. Aika mietoahan tämä on heidän osaltaan, oikeasti. Varsinkin ihmettelin nimimerkin Fniss mainitsemista. Ihan fiksu ja huumorintajuinen kaveri.

        Tämä kaikki siis "minun mielestäni". Ettei tulisi tarvetta moittia poliisiksi tai tuomariksi ryhtymisestä.

        Minulla on aiemmin rekisteröity nimimerkki, mutta en saa sitä uusittua foorumin muutosten vuoksi. Toisaalta, on helpompaa kirjoittaa nimimerkillä, jota ei tunneta; minä kirjoitin aiemmin omalla nimelläni. Aina ei jaksa kaikkea sitä sontaa kuulla, mitä omalla nimellä kirjoittaja joutuu kuulemaan.


    • nunnuka-lailailai

      Toisten nimimerkkien lainaaminen se vasta törkeää käytöstä onkin.

      Ja aloittaja törkimys ei edes osaa hävetä.

      • Kristuksessa

        Jos olisin Luostolla lustia pitämässä, niin voisin hävetäkin... nyt en häpeä.

        Nunnuka nunnuka lai laa laa laa


      • nunnuka-lailailai
        Kristuksessa kirjoitti:

        Jos olisin Luostolla lustia pitämässä, niin voisin hävetäkin... nyt en häpeä.

        Nunnuka nunnuka lai laa laa laa

        Pysy vain siellä lustia pitämässä jos tuo mielestäs on lustia. Ei tänne tarvita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1070
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      948
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      807
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      723
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      617
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      36
      526
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      47
      516
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      515
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    Aihe