XF 3.0 D S miksi ostaisin?

kysyvä ei eksy

Kysytään Jaguar tietäjiltä. Uusi auto haussa, miksi ostaisin otsikon mukaisen auton? BMW 330d puhumattakaan 335d:stä ja jopa Audi A4 3,0 TDI Quattro pesee tuon suorituskyvyltään, kulutukseltaan ja päästöiltään mennen tullen ja niihin saa myös nelivedon. Jaguaria ei lisäksi koskaan verrata mihinkään, joka puhuu sen heikomman statuksen puolesta. Miksi siis ostaisin Jaguarin, mikä puhuu sen puolesta?

30

8947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0,2l/100km iso ero??

      Mies ostaa sen minkä haluaa, eikä kysele typeriä muilta.
      Tuollaiset suoritusarvojen lukeminen ja vertailu ei ole mitenkään järkevää.
      Tuon hintaisilla ja suorituskykyisilläkö autoilla on jotain niin merjkittäviä eroja todellisessa ajossa, että sen perusteella auto pitäsi valita??
      Ja toineen typeryys, kulutuksen vertailu, se on mitättömin rahan meno tuollaissa autoissa.
      Jagessa vaan on se jokin joka monesta muusta puuttuu, mutta insinöörihän ei sitä ymmärrä.

    • ?!

      käyhän ajaan kyseiset autot ja sen perusteella valitset... luultavasti olet jokatapauksessa tyytyväinen valintaasi olkoot tähti tai kissa keulaan väännettynä.. lähinnä kyseessä kuitenkin mielikuvat mitä haluat jaguar kuulostaa ja näyttää kallimmaalta mese on perus luotettava ja bmw on se josta jupit tykkää=)

      • 530GranTurismo 2010

        Minulla ollut kolme ässäjaguaria joista uutena viimeinen vm. 2008. Kävin myös koeajamassa XF:n mutta valintani oli BMW 530GT enkä ole katunut.
        Eräs seikka oli Jagen matalat istuimet säädöistä huolimatta ja ainakin ässässä painuivat nopeasti pussille vaikka piti olla huippulaatuista nahkaa.
        Myös erilaiset häiriöilmoitukset olivat arkipäivää.
        BMW:n laatu ja toiminnallisuus vaan tuntuvat paremmilta, onnea kauppoihin!


      • Jaguar XF six sylinder
        530GranTurismo 2010 kirjoitti:

        Minulla ollut kolme ässäjaguaria joista uutena viimeinen vm. 2008. Kävin myös koeajamassa XF:n mutta valintani oli BMW 530GT enkä ole katunut.
        Eräs seikka oli Jagen matalat istuimet säädöistä huolimatta ja ainakin ässässä painuivat nopeasti pussille vaikka piti olla huippulaatuista nahkaa.
        Myös erilaiset häiriöilmoitukset olivat arkipäivää.
        BMW:n laatu ja toiminnallisuus vaan tuntuvat paremmilta, onnea kauppoihin!

        530 GT ei oikein ole hintaluokassa vertailtavissa Jaguarin kanssa, eikä myöskään statuksessa, mikä on Jaguarissa merkittävästi suurempi.
        60 000 €:llä saa Jaguar XF bisnes version 3 litran kuutosella kaikilla varusteilla, BMW:hen on maksettava melkoisesti lisää, taitaa 100 000 € lähestyä.
        Jaguarissa takuuta ilman kilometri rajoitusta 3 vuotta, BMW:ssä 2 vuotta. Laatu molemmissa moitteeton, BMW GT helvetin ruma.
        Mersua luullaan aina taksiksi ja Audiinkin vastaavaan rahaa täytyy työntää paljon enemmän. Audi kun rikkoontuu niin Kesko kerää omansa, on aivan älyttömän kallis pitää yllä.
        Äänetöntä herrakyytiä saa Jaguarilla, automaatti 8 vaihteella vakiona ja kunnon takaveto, joka ei vetele urissa. Mikäli seuraava työsuhdeautosi ei ole Jaguar vaihda työpaikkaa!
        Puolitoista vuotta nyt mennyt Jaguarilla hienosti, ainoa ongelma, että köyhät näkevät kovasti vaivaa.


      • Anonyymi

        Itselläni on ollut nyt Jagge xf 3.0 luxury taksikäytössä, paras mitä on itselläni ollut Mesen ja bemarin jälkeen, saa paljon kehuja, melkein äänetön, kovassa käytössä, ei vikoja, normaalit huollot suoritan, kulutus ollut 7.2 l/100 , näyttävä, asiakkaat pitävät jne... Itse en voi kun suositella, on hyvä kun on muitakin takseja kuin prius, octavia, bemari ja mese jne... kilometrejä nyt 70000 tuhatta ! Mielestäni näyttävä peli kokonaisuudessa !


    • Vartsa

      Noista häiriöilmoituksista, miten Jaguaarissa pelasi sähköt? Kovasti on kuuluisa merkki ainaisista sähkövioista. Jos nämä viat vaivaa edelleen, mikset ostaisi BMW:tä ja Mersua. Se kertoo paljon, että kaikki muut haluaa verrata aina omia master piecejaan näihin merkkeihin, ei Jaguariin. BMW:llä ja Mersulla on statusta jota muilla ei ole.

      • XF kun laatu ratkaisee

        Pari Jaguaria omistaneena, ensimmäinen S-type 2005 2,7 litran diesel ja toinen XF 2010 3 litran diesel. Ei yhtään ainoaa sähkövikaa koskaan, pelittää kuin junan vessa. On ollut myös useita Bemareita, joissa ei niissäkään sähkövikoja, Volkkarissa niitä sitten jo olikin.
        Kyse on varmaankin siitä, että nämä kalliimmat autot käyttävät laadukkaampia osia ja työn laatu on myös parempi.
        Jutut Jaguarin vioista ovat historiaa ja laatu nykyisin ensi luokkaista. Olihan Audikin ja BMW aikanaan ihan romuja autoja 60 ja 70 luvulla.
        Jaguarissa jos jossain on hinta laatusuhde kohdallaan ja tarvittaessa kerää huomiota aivan toisella tavalla kuin taxi Mersu tai juppi BMW, jota ajetaankin lippalakki taakse päin käännettynä.
        Jaguarin 3 vuoden täystakuu ilman kilometri rajoitusta puhuu laadusta, tässä ajassa BMW:hen on jo vaihdettu kaikki alustan koiranluut ja Mersuun suuttimet parikin kertaa ja korjattu ovien alaosan ruostevaurioita.
        Jaguar on erittäin tukeva auto, jossa oven saranat ei klonksu ja kyyti on hiljaista. Ostan heti nelivetoversion kun se tulee markkinoille, vaikka takavetokin hyvin riittää.


      • XF toinen kerta
        XF kun laatu ratkaisee kirjoitti:

        Pari Jaguaria omistaneena, ensimmäinen S-type 2005 2,7 litran diesel ja toinen XF 2010 3 litran diesel. Ei yhtään ainoaa sähkövikaa koskaan, pelittää kuin junan vessa. On ollut myös useita Bemareita, joissa ei niissäkään sähkövikoja, Volkkarissa niitä sitten jo olikin.
        Kyse on varmaankin siitä, että nämä kalliimmat autot käyttävät laadukkaampia osia ja työn laatu on myös parempi.
        Jutut Jaguarin vioista ovat historiaa ja laatu nykyisin ensi luokkaista. Olihan Audikin ja BMW aikanaan ihan romuja autoja 60 ja 70 luvulla.
        Jaguarissa jos jossain on hinta laatusuhde kohdallaan ja tarvittaessa kerää huomiota aivan toisella tavalla kuin taxi Mersu tai juppi BMW, jota ajetaankin lippalakki taakse päin käännettynä.
        Jaguarin 3 vuoden täystakuu ilman kilometri rajoitusta puhuu laadusta, tässä ajassa BMW:hen on jo vaihdettu kaikki alustan koiranluut ja Mersuun suuttimet parikin kertaa ja korjattu ovien alaosan ruostevaurioita.
        Jaguar on erittäin tukeva auto, jossa oven saranat ei klonksu ja kyyti on hiljaista. Ostan heti nelivetoversion kun se tulee markkinoille, vaikka takavetokin hyvin riittää.

        Kun Jaguar on kerran noinkin hyvä niin miksi kukaan ei vertaa omaansa koskaan Jaguaariin? Jos joku merkki saa tehtyä uuden huippumallin, sitä verrataan aina bemariin ja usein myös mersuun kalliimmissa malleissa -> virstanpylväisiin. Miksei verrata Jaguariin, vai onko Jaguar sittenkin vaan taviskosla jos totta puhutaan? Eikö Jaguarin voittaminen säväytä ketään?


      • notta siksiei
        XF toinen kerta kirjoitti:

        Kun Jaguar on kerran noinkin hyvä niin miksi kukaan ei vertaa omaansa koskaan Jaguaariin? Jos joku merkki saa tehtyä uuden huippumallin, sitä verrataan aina bemariin ja usein myös mersuun kalliimmissa malleissa -> virstanpylväisiin. Miksei verrata Jaguariin, vai onko Jaguar sittenkin vaan taviskosla jos totta puhutaan? Eikö Jaguarin voittaminen säväytä ketään?

        Jaquaria myydään huomattavasti vähemmän ja sen loisto perustuu ihan muihin juttuihin kuin Bajerilaisten.


      • Jaguarilla mennään
        XF toinen kerta kirjoitti:

        Kun Jaguar on kerran noinkin hyvä niin miksi kukaan ei vertaa omaansa koskaan Jaguaariin? Jos joku merkki saa tehtyä uuden huippumallin, sitä verrataan aina bemariin ja usein myös mersuun kalliimmissa malleissa -> virstanpylväisiin. Miksei verrata Jaguariin, vai onko Jaguar sittenkin vaan taviskosla jos totta puhutaan? Eikö Jaguarin voittaminen säväytä ketään?

        Pitäisikö aina hankkia eniten myyty, sitten tulee ostaa kaasupoljin vikainen Toyota. Jaguarin hankinnassa on hyvää se ettei kaikilla ole samanlaista. Yleistymistä tähän asti on rajoittanut myös hinta, joka nyt alkaa olla kohdallaan. Myös suppea pienten mallien puute rajoittaa myyntiä ja voisin väittää myös myyntimiesten olevan aavistuksen saamattomia.
        Ehkä Jaguar ei haluakkaan olla myydyin, vaan halutuin, tehden laatua tusina-autojen sijaan.


    • xfxfxfxfxfxfxfxfxfxf

      XF uudella nokalla on älyn hieno.
      Ainoa ''vika'' on että se jyrryyttää kun autom. vaihtaa niin aikaisin isoimmalle vaihteelle jopa 1150rpm.
      Uusi TM ja moni muu lehti kirjoittaa samaa.
      Ihmettelen miksi autot aina annetaan 20'' kumeilla lehdille.
      Asiakas saa ne 17'' jolloin renkaissa myös ilmaa ja mukavuutta.
      3 v täystakuu ilman kilsarajaa- OSTA JAGGE!!

      • XF omistaja

        Jyrryttämisestä pääsee, kun laittaa vaihteiston sport asentoon, joka nostaa kierroksia. Polttoaineen kulutus kasvaa pari desiä millä ei ole mitään merkitystä. 20 tuuman rengas ei jousta pätkääkään, kannattaa tosiaan käyttää paljon halvempia 16-18 tuumaisia.
        TM testit tahtoo olla puolueellisia, siellä Opelkin saadaan voittajaksi.
        Uusi XF on hieno auto kohtuu hintaan.


      • tosi tyytyväinen
        XF omistaja kirjoitti:

        Jyrryttämisestä pääsee, kun laittaa vaihteiston sport asentoon, joka nostaa kierroksia. Polttoaineen kulutus kasvaa pari desiä millä ei ole mitään merkitystä. 20 tuuman rengas ei jousta pätkääkään, kannattaa tosiaan käyttää paljon halvempia 16-18 tuumaisia.
        TM testit tahtoo olla puolueellisia, siellä Opelkin saadaan voittajaksi.
        Uusi XF on hieno auto kohtuu hintaan.

        Minulla on XF ja olen havainnut hieman samaa. Minua ei normaaliasennossa ajo häiritse, mutta ajan silti sport-asennossa ja tuntuma on joka suhteessa kuin kaksinverroin kalliimmassa sportissa. Voiman ja suorituskyvyn tuntu. Jaguarissa on lähes lyömätön hinta-/laatusuhde. Auto aiheuttaa kiinnostusta ja ihailua ja on hyvä, ei vikoja. Kun talvella laittaa vaihteiston Winter-asentoon pärjäilee hyvin kun osaa talvella ajaa. Ei tarvitse nelivetoa. Omilla 200-hevosella olen Suomessa pärjännyt enemmän kuin hyvin ja jos voi hieman lapsellisesti sanoa, niin "nokittajat" ovat harvassa. Jaguar aiheuttaa jotenkin ihmeellistä arvoaantoa ja kunnioitusta muissa autoilijoissa.


    • 2,7

      Hyvä huomio, että jagge annetaan aina koeajolle ylisuurilla renkailla, jotka pilaa
      jokaisen auton. Kun muistelen niin näin on tainnut mennä joka lehden koeajoissa ja testeissä jo monta vuotta kaikkien mallien kohdalla. Mullakin oli S-typessä 245/40/18 kumit ostaessa. Kun vaihdoin ne 235/50 niin kyyti parani ja melu pieneni paljon. Tässä maahantuojalle vinkkiä kun annatte autoja testiin:)

    • Golf R32 2007

      Olen kyykyttänyt valoista lähdettäessä useasti noita XF ja myös noita 3.0 D S... Ei tunnu olevan Jaguarissa kaikki hevoset tallissa vaikka kovasti lupaillaan 6,4 sek sataseen... Vihdintiellä ei ole Jaguar ollut enää edes 0-80km/h pysynyt perässä. Ei kannata ostaa, moni kakku päältä kaunis! Iso laiva ja kankea!

      • Saksan uitto WV, hih

        Jaguar mies ei leiki millään Vaginaalisella leikkikalulla.
        Jaguarilla ajetaan järkevästi ja tyylikkäästi, sillä ei harrasteta teinien liikennevalo kiihdytyksiä. Jaguarilla ajaa aikuinen ja järkevä ihminen, eikä altistu teinien leikeille.


    • ExTeini

      Suurin osa täällä mussuttavista on ajokortittomia teinejä.

    • XF kuin koru=XF

      Jaguar XF on vaan niin älyttömän upea ja fiini.
      Golf R32 on kova laite Gti-luokassa.
      XF ei pyri olemaan nopein liikennevaloista. Edes 5.0 R!
      Golf-miehen kannattaa hankkia Nissan GT-R jonka tämä XF:n omistaja osti leikkiajoihin.
      Mennään sinne Vihdintielle kokeilemaan kun molemmilla on kiihdytysauto alla.
      Mun Nisu menee 3,3s 0-100km/h tai ainakin alle 4s jos pitoa.

      XF on limu jolla nautiskellaan.
      Totta, että jyrryyttäminen poistuu kun valitsee rattiviiksillä alemman vaihteen tai antaa automaatiikan hoitaa se S-asennossa.

      • R32 reply

        paskat ostit.. En usko että Jaguarin omistaja ostaa toiseksi autokseen Nissanin, vaikka olisi mikä GT-R tai 350/370Z.. Sen verran eroa autoissa,tyyleissä ja alkuperässä että en usko tuohon yhdistelmään autotallissasi. Todellisen brittityylin ihailijat kyllä kääntyvät hankinnoissaan tuon saarivaltion suuntaan. Olin itsekkin joskus kiinnostunut Jaguarista mutta ei nappaa kun kerran koeajoin. Pysyn saksalaisissa ja varsinkin VAG-tuotteissa, ne on kuin minulle tehty kun niitä ollut monia. Aasialaisilla voin välillä ajella mutta enkä ainakaan halua koskaan omistaa. Merkkiuskollisuus ja alkuperä/tyyliuskollisuus nykyään monilta kadoksissa autokaupoilla ja sitä asiaahan on esim. kauppalehdessäkin ja tuulilasissa käsitelty. Yllättikö argumenttini?


    • Mulla on tommonen BMW 530 GT -09 ja on kuulkaa mahtava auto ostin tuolloin 2009 auoton uutena ja maksoi 103.320 € koska lisävarusteita oli ja paljon ja autossa on luokkansa paras alusta kun on lisävarusteena ilmajouset niin kyllä se jagen voittaa että sillä lailla.

      • XF.

        Kahden Jaggen XF:n jälkeen ostin ensimmäisen ja viimmeisen Audin A6:sen.
        Täytyy sanoa etten omista enään autoa!
        Jo vajaan kahden viikon jälkeen kaduttaa! Kyllä on sakemanneilla pitkä matka ennen
        kun ollaan lähelläkään Jaggen tasoa!


      • BMW 520 D M

        GT Bemari muuten OK. Mutta aivan helvetin ruma !


    • Jagge

      Jaguar XF on tedella upea auto. Ostaisin takuulla jos olisi varaa. Mieluummin Jaguar kuin BMW, Audi tms. Mitä hintoja katselee niin 50 tonnin nurkille jos rahkeet riittää niin saa upean auton.

    • ehdottaja.

      osta se audi äläkä kysele.

    • Mustat lasit

      Joo kun näkee tuon GT Bemarin luonnossa niin on se todella ruma auto.
      Kaljahuuruissa tehty mölhönnäköinen coupe..

      • Augusti

        ... ja se Gt bemari on in ihan sama pekli kuin tavallinen Sedan, vain vähän erinäköisellä korimuotoilulla.

        Jagge on erilainen samoin kuin vaikka Lexa. Niissä on oma juttunsa kuten vaikka se yksilöllisyys mitä ei BMWhen oiken tänä päivänä saa.


    • jagxfonsuper

      Siksi että nyt niitä saapi halvalla. Osta ihan tuoreen näköinen eli ledinokkainen vm 2011 tai tuoreempi. Et kadu mutta naapureita kaduttaa.

    • Keski-pohjanmaa

      Ostan ja/tai vaihdan heti alleni Jaguar XF:n , kun saan rahaa tililleni sen verran , että pystyy kaupoille lähteä. Nyt ajelen Jaguar X-type 2.0 diesel Executive Estate.

    • Anonyymi

      Jaguar XF on muovinen auto ja sikahintainen. Puhun nyt uudesta. Sisustan laatu ei ole bmw 3 sarjan tasoa edes mutta arvon lasku on fiat/jeep tasoa eli mahtavan suuri. Jaguarin ongelma on status. Vähän sama kuin lexuksellakin. Tai statuksen puute. Jaguaria ei arvosteta pätkän vertaa suomessa eikä niitä uskalleta ostaa koska arvo laskee niin paljon uutena. Sisustat oli aikanaan laadukkaita mutta näissä uusissa on menty halvoilla materiaaleilla ja infotainment laitteet on valmiiksi vanhentuneita. Jaguar ei herätä mitään tunteita.

      • Anonyymi

        Uuden mallin sisusta on laitettu täysin uusiksi ja sitä on kehuttu laajalti, voisit päivittää itsesi vuoteen 2019.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe