Laitoin edille palautetta

frank, of course

Terve.

Aika huonoa arvostelukykyä firmalta laittaa scizzo juoman nimeksi. Työskentelen päivittäin ihmisten kanssa joilla on ihan oikeasti skitsofreniadiagnoosi ja täytyy sanoa että aika paskamainen tauti on kyseessä eikä mikään leikkijuttu. Jos itse sairastaisin skitsofreniaa niin ei mitenkään ihan hirveesti naurattais kun pullossa lukee skitso. Menkää tapaamaan tautia sairastavaa kun on akuutti vaihe päällä niin ymmärrätte vähän enemmän, tai kysykää joltain jolla on lääkitys kunnossa että onko elämänlaatu ihan sika jipii hurraa hei. Ja turha tulla selittämään ettei nimi liity itse tautiin mitenkään, ei tartte olla kuin simpanssi jotta näkee heti mistä on kyse.

Terv. **********, akuuttipsykiatrian sairaanhoitaja, etelä-suomi.

tuli laitettua tällainen palaute siitä ed-scizzo-juomasta kun oli yhdellä sivulla että anna palautetta. miksei samantien laittaneet nimeksi ett ED SUPER CANCER.. tai ED energy Cronic Pain.

..siitä huolimatta että 80% meidän asiakkaista luulee että me nautitaan kun saadaan pistää erkkaan tai antaa lääkettä tai painia kusilammikossa potilaan kanssa -tai yritetään tappaa ja raiskata jatkuvalla syötöllä. Että juu sairaita ollaan mutta vähän on kyllä asenneongelmaakin valitettavan monella. Parempaa uutta vuotta kuitenkin!

3

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄITInuorelle

      Hei ja KIITOS sinulle, että olet antanut em.palautteen. Joo, kyseessä on todella hankala sairaus, joka koskettaa rankasti itse sairastunutta, mutta myös perheenjäseniä ja muita läheisiä. Viimekädessä myös koko yhteiskuntaa, kun ajatellaan inhimillisten kärsimysten lisäksi myös taloudellista puolta, hoitojaksoja, menetettyjä veroja työkyvyttömyyden takia jne, jne....
      Olen noin vuoden verran "opetellut" elämään tätä dg.tä, jonka oma nuoreni sai. Joka kerta, kun törmään ympäristön ennakkoluuloihin, pelkoihin, vihamielisyyteen koskien sairautta se todellakin särkee sydäntä. Sairaudesta tavallaan kehotetaan kertomaan ympäristölle, välttämään salailua, MUTTA kuka voi kertoa sairastavansa paranoidista skitsofreniaa, kun Norjan joukkosurmaajalla (EHKÄ?!?) sama dg. Kaikkien muidenkin ajatellaan olevan potentiaalisia hirviöitä. Sekin oli mielestäni moraalitonta julkaista mahdollinen dg. No, ei tuosta tuon enempää, mutta kukaan ei voi omaa sairauttaan valita. Toisen syöpä on vaan "hyväksyttävämpi" kuin toisen skitsofrenia...
      Kiitos akuuttipsykiatrian sh.lle !!!!! Kiitos, kun vielä jaksat puolustaa raskaan työsi ulkopuolella potilaita!!!

    • näinkin ajatellen

      Reagoin myös tuohon juoma-nimeen, mutta toisaalta voisi ajatella että scizzo myös vaikuttaa siihen että skitso ei kuullosta vain negatiiviselta, vaan että siihen voi liittyä myös jotain positiivista. Elämä voi olla ihan hyvää skitsofreniasta huolimatta, ja monet eivät vaihtaisi pois tiettyjä siihen liittyviä ominaisuuksia kuten herkkyyttä ja luovuutta.

    • 1468sb

      En kyllä usko että tuossa on kyse mistään rasismista skitsofreenikkoja kohtaan... :D Enkä sitäkään että joka ikinen kyseiseen tautiin sairastunut vetäisi siitä vesimelonin nenään, jos on sinut sairautensa kanssa eikä syytä siitä kaikesta yhteiskuntaa ja energiajuomavalmistajia, tuo nimi tuskin paljoa hetkauttaa. Ei minua ainakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe