Raamattu kieltää täysin selkeästi naisten kultakorujen käytön.
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:9 Samoin tahdon, että naisten kaunistuksena on hillitty esiintyminen, vaatimattomuus ja säädyllisyys -- eivät tukkalaitteet, kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet,
Miksi näitä kultakoruja näkee silti kristityillä naisilla? Vai onko niin että nainen joka käyttää kultakoruja ja väittää olevansa kristitty valehtelee?
Toisaalta Jeesus sanoo että
Evankeliumi Matteuksen mukaan 5:19-20
"19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. "
Eikö tästä ole pääteltävissä että kaikkilta kultakoruja käyttäviltä naisilta on taivaaseen pääsy evätty?
Kultakorujen käyttö?
61
193
Vastaukset
- voe voe
Joopa joo.. Usko Jeesukseen on tärkein, muut ei. Jos ne helyt on tärkeämpiä kuin Jeesus niin sillloin voi taivaspaikka olla menossa muuten ei.
- M i r j a
Jos uskoo Jesukseen niin eikö sen pitäisi näkyä elämässä? Mitä se sellainen usko on mikä ei missäkään näy?
- ed.
M i r j a kirjoitti:
Jos uskoo Jesukseen niin eikö sen pitäisi näkyä elämässä? Mitä se sellainen usko on mikä ei missäkään näy?
No kuka on sanonut ettei se näy ? Joku pitää koruista ja käyttää niitä maltillisesti, onko se sulta pois ?
Minusta usko joka on vain tyyliin: ÄLÄ KOSKE, ÄLÄ MAISTA, on vain ihmisen omaa tuotosta.
Jumalan antama usko näkyy tavalla tai toisella. Jos olet ollut juomari, et enää juo. Eikö se näy ?
Jos olet ollut ateisti, nyt uskot, eikö se näy ?
Jos kiroilit, petit, nyt et tee niitä, eikö se näy ?
Missä oma uskosi näkyy, vai panetko muille vain taakkoja kannettavaksi joita et itse kanna, kuten fariseukset Ramatussa ? - M i r j a
ed. kirjoitti:
No kuka on sanonut ettei se näy ? Joku pitää koruista ja käyttää niitä maltillisesti, onko se sulta pois ?
Minusta usko joka on vain tyyliin: ÄLÄ KOSKE, ÄLÄ MAISTA, on vain ihmisen omaa tuotosta.
Jumalan antama usko näkyy tavalla tai toisella. Jos olet ollut juomari, et enää juo. Eikö se näy ?
Jos olet ollut ateisti, nyt uskot, eikö se näy ?
Jos kiroilit, petit, nyt et tee niitä, eikö se näy ?
Missä oma uskosi näkyy, vai panetko muille vain taakkoja kannettavaksi joita et itse kanna, kuten fariseukset Ramatussa ?Raamattu kieltää ehdoitta kultakorujen käytön aivan samalla tavoin kuin murhaamisen. Ei sinulla ole mitään oikeutta mennä vääntelemään Jumalan Tahtoa pirun lailla.
- ed.
M i r j a kirjoitti:
Raamattu kieltää ehdoitta kultakorujen käytön aivan samalla tavoin kuin murhaamisen. Ei sinulla ole mitään oikeutta mennä vääntelemään Jumalan Tahtoa pirun lailla.
Älä puhu potaskaa ! Kuten arvasinkin olit vain ulkokultainen fariseus !
Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2
7. ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
8. Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
9. niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,
10. vaan hyvillä teoilla, niinkuin sopii naisille, jotka tunnustautuvat jumalaapelkääviksi.
Paavali puhuu tuossa seurakunnan rukoustilanteesta. Ei muusta.
- Typeryyksiin väsynyt
No ainakin on hyvä havaita, että tuo Timoteuskirjeen kohta sisältää neuvoja jumalanpalveluksen viettoa varten. Ja ehkä nyt kuitenkin pitää muistaa, että Raamattu on aikaansa sidottu juttu. Oleellisin pointti tuossa on mun mielestäni se, että ulkoinen ei saa tulla sisäistä tärkeämmäksi. Kuten voe voe totesin, jos helyt on tärkeämpiä kuin Jeesus niin sitten ei mee hyvin. Ja että seurakunnan kokoontumisessa pitää muistaa keskittyä itse asiaan eikä omiin kotkotuksiin.
- M i r j a
eli summa summarum helvettiin joutavat kaikki hely tytöt
- Tavis :))
M i r j a kirjoitti:
eli summa summarum helvettiin joutavat kaikki hely tytöt
Mainoksissa ilmoitetaan, miten voit muuttaa tarpeettomat kutlakorusi rahaksi. Noudata niitä ohjeita, niin sinulla on paikka taivaassa.
Älä täällä mangu, vaan toimi niin että voit olla osaasi tyytyväinen. Jokaisen tulee elää omantuntonsa mukaan. Se on otollista.
Rahat tietenkin lahjoitat lähetystyöhön.
- .kjbghyjgkgy
hieno huomautus!.... katsoppa musliminaisia.... kaapujen päällä kaiken maailman käätyjä!
Jeesus on Herra ja mä olen Hänen Poikansa! Tuossa kohdassa korostetaan sitä, että ihmisen sisäinen kauneus on ulkoisia koristuksia tärkeämpää. On arvokkaampaa, että sydän on kultaa kuin että sitä kultaa keräilee helyinä koristuksekseen herättääkseen huomiota ja mahdollisesti kateutta muissa. Ei ole hyvä, että turhamaisesti keskittyisi vain ulkoiseen sen sijaan, että keskittyisi sisäiseen.
Papin pukeutumisohjeissa kehoitetaan pukeutumaan hillitysti. Itselläni on kultaisia koruja, olen uskova kristitty, enkä ole koskaan kuullut paheksuntaa kultaisista korvanapeista tai Kalevala-sormuksesta. Hillitty, tilanteeseen soveltuva pukeutuminen kaikkineen on kunnioittavaa ihmisiä ja Jumalaa kohtaan. Ja hiussoljet tekevät kokonaisuudesta huolitellumman kuin jos nainen ei kiinnitä hiuksiaan millään.
Ei ole tarpeen peittää sitä kauneutta, jota Jumala on jokaiseen meistä luonut. Samalla on oikeus nauttia siitä kauneudesta omalla tyylillään.
Ja nuo lait tiivistän Jeesuksen tavoin Rakkauden kaksoiskäskyyn.
Pappi Sonja- ,zxnvnc,zsdngkjlszdv
vAI että sydän on kultaa???? on sulla pokkkaa tollasta mennä ilmoille sanomaan....
tässä maassa ei kenenkään sydän ole kultaa... ei nyt, eikä ennen, eikä todellakaan tulevaisuudessa... jos sellaista nyt edes tulee....
kirous koko maalle - ...
eli "pappi" sonja ei usko Raamattuun laisinkaan kuten olemme aiemmin saaneet oppia
- ...
"Papin pukeutumisohjeissa kehoitetaan pukeutumaan hillitysti. Itselläni on kultaisia koruja, olen uskova kristitty, enkä ole koskaan kuullut paheksuntaa kultaisista korvanapeista tai Kalevala-sormuksesta. Hillitty, tilanteeseen soveltuva pukeutuminen kaikkineen on kunnioittavaa ihmisiä ja Jumalaa kohtaan. Ja hiussoljet tekevät kokonaisuudesta huolitellumman kuin jos nainen ei kiinnitä hiuksiaan millään."
Ai että löytyy tekosyytä niin kauhiasti! - Prinssi Hamlet
Kosmetiikan käyttö on oleellinen osa naista, kun hän värkkää itselleen toiset kasvot.
- ...
"Ja nuo lait tiivistän Jeesuksen tavoin Rakkauden kaksoiskäskyyn."
Mistään tiivistämisestä ei puhuta yhtään mitään Jeesus sanoo hyvin yksiselitteisesti ettei yhtäkään vähäisintäkään lakia saa olla noudattamatta. - Sananl.11:22
Kultarengas sian kärsässä on kaunis nainen, ymmärrystä vailla.
... kirjoitti:
eli "pappi" sonja ei usko Raamattuun laisinkaan kuten olemme aiemmin saaneet oppia
.,zxnvnc,zsdngkjlszdv, on todella surullista, jos et ole tavannut yhtään ihmistä, joka ymmärtäisi toista, auttaisi lähimmäistä, olisi ihmisenä ihmisen vierellä, rakastaisi, tukisi, levittäisi hyvää ympärilleen.
Minä olen vahvasti eri mieltä kanssasi tästä. Olen tavannut monia, monia kultaisia ihmisiä ja toivon todella, että sinäkin saat tavata.
... minä iuskon Jumalaan ja Raamattu on uskomme ylin ohje. Minä luen Raamattua pelastushistorian valossa ja etsin sieltä johdatusta, lohdutusta, neuvoa ja Jumalan puhuttelua tähän päivään, tähän elämään. Minulle Raamattu on hyvin pyhä ja rakas kirja.
pappi Sonja- cgxxftu
Ei jumala luonut meihin kultakoruja.
- esther
... kirjoitti:
"Papin pukeutumisohjeissa kehoitetaan pukeutumaan hillitysti. Itselläni on kultaisia koruja, olen uskova kristitty, enkä ole koskaan kuullut paheksuntaa kultaisista korvanapeista tai Kalevala-sormuksesta. Hillitty, tilanteeseen soveltuva pukeutuminen kaikkineen on kunnioittavaa ihmisiä ja Jumalaa kohtaan. Ja hiussoljet tekevät kokonaisuudesta huolitellumman kuin jos nainen ei kiinnitä hiuksiaan millään."
Ai että löytyy tekosyytä niin kauhiasti!Palstakävijät muuttuu aina vain hullummiksi
- Törppöä
cgxxftu kirjoitti:
Ei jumala luonut meihin kultakoruja.
No ei myöskään Suomi24-palstaa.
- koko Raamattu
Ymmärrän niin, ettei tarvitse koristautua kuin joulukuusi, mutta hillitty siisti ulkoasu ja hillityt korut on ok.
Tuokin on vain jyrkän Paavalin mielipide, ei koko Raamatun totuus.
JOs luet koko Raamatun, siellähän ihan uskovaiset ihmiset antoivat esim. tulevalle morsiamelleen kihlajaislahjaksi korvakoruja tai muuta korujuttuja.
Jeesuksellekin tuotiin kultaa ja mirhamia, tuoksuvia voiteita ym lahjoja. - Elävässä uskossa.
Miksi seuraatte ensimmäistä antikristusta Paavalia, hän puhuu toki asiaa mutta toimii silti itse perkeleen tavoin,hän oli ensimmäinen joka vaati mammonaa Jumalan Sanasta, joka on ilmaista kaikille ja kuinka syntiselle tahansa.
Jokainen sana jonka toistatte Paavalin eli antikristuksen puheista Elävän Jumalan sanana vie teitä kohti kadotusta ja sieltä ei ole paluuta. Miksi tahdotte pilkata Pyhää Henkeä vaikka väitätte olevanne kristittyjä.- sekoitat vain
Jos olisit elävässä uskossa, et haukkuisi Paavalia.
Kirje roomalaisille 1
Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, 2. jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta ..
Kirje kolossalaisille 1 luku
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus 2 tervehtivät Kolossan pyhiä, Kristukseen uskovia veljiä. Jumalan, meidän Isämme - Elävässä uskossa.
sekoitat vain kirjoitti:
Kirje roomalaisille 1
Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia, 2. jonka Jumala on edeltä luvannut profeettainsa kautta ..
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus 2 tervehtivät Kolossan pyhiä, Kristukseen uskovia veljiä. Jumalan, meidän IsämmeKoska olen elävässä uskossa hakukun antikristusta Paavalia.
Ensinnäkin ainoastaan Paavali todistaa olevansa uskossa ja saaneensa ilmoituksen Jeesukselta, mutta sanat ja teot eivät kohtaa. Paavali vaatii rahaa vaikka Jeesus käski luipua aivan kaikesta maallisesta. Antikristus on todella eksynttänyt sinut jos tätä et näe. Rukoilen Jumalaa että hän avaisi silmäsi. - EL.a . K:IM
sekoitat vain kirjoitti:
Kirje roomalaisille 1
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, ja veli Timoteus 2 tervehtivät Kolossan pyhiä, Kristukseen uskovia veljiä. Jumalan, meidän Isämmesekoitat vain
Èi suinkaan Paavali takianne kuollut`. - EL.a . K:IM
Elävässä uskossa
Ihan pieni korjaus vaan tohon.
Paavali ei ollut Antikristus.
Perkele oli kyllä mukana kaikilla Paavalin matkoilla.
Ja Paavalia edes sen verran voin puolustaa, ettei matkakumppani ole mikää pulkan naru ollut.
Johanneskin kumarsi petoa.
Se lukee siellä ilmestyskirjassa. - ed.
Elävässä uskossa. kirjoitti:
Koska olen elävässä uskossa hakukun antikristusta Paavalia.
Ensinnäkin ainoastaan Paavali todistaa olevansa uskossa ja saaneensa ilmoituksen Jeesukselta, mutta sanat ja teot eivät kohtaa. Paavali vaatii rahaa vaikka Jeesus käski luipua aivan kaikesta maallisesta. Antikristus on todella eksynttänyt sinut jos tätä et näe. Rukoilen Jumalaa että hän avaisi silmäsi."Paavali vaatii rahaa "
Apostolien teot 18 luku
Paavali meni heidän luokseen 3 ja jäi työskentelemään heidän kanssaan, sillä heillä oli yhteinen ammatti; he olivat teltantekijöitä.
Paavali oli teltantekijä ja nimenomaan kerskui sillä, että hän ei ole rasittanut seurakuntia, palkkaa heiltä pyytämällä.
Rukoile toki puolestani, siitä ei haittaa ole, mutta rukoile myös itsesi puolesta , että silmäsi avautuisivat.
- kultaristikin synti?
Minullakin on kultainen ristiriipus.
- M i r j a
Tottakai. Heti pois kaulasta tuollainen raamatunvastainen kapistus.
- AntiChrisu
Osaatteko kertoa mistä johtuu kristittyjen sairaalloinen viehtymus kultaan. Miksi teloituspaalunne ei voi olla vaikkapa kuparia?
- ...
AntiChrisu kirjoitti:
Osaatteko kertoa mistä johtuu kristittyjen sairaalloinen viehtymus kultaan. Miksi teloituspaalunne ei voi olla vaikkapa kuparia?
koska koko kuolemankulttiklubissa on rahanteosta kyse.
- Sensuroimaton versio
AntiChrisu kirjoitti:
Raamatun mukaan kun Jeesus kuoli niin tuli pimeys joka peitti maan, maanjäristys, temppelin esirippu repesi, kuolleet nousivat haudoistaan ja lähtivät kävelylle Jerusalemin kaduille. Tämän lisäksi myöhemmin kun enelit tulivat herättämään Jeesuksen kuolleista niin myös risti tuli mukana haudasta ja puhui ja risti oli täyttä kultaa ja ylettyi taivaaseen saakka.
- EL.a .K:IM
AntiChrisu kirjoitti:
AntiChrisu
Kupari johtaa sähköä aika joutuin. Releet paukkuisi.
M i r j a
Kultaseni.
Toi oli pois asiayhteydestä.
Opettajat saavat suuremman tuomion. Siksi ovat vähäisiä. Tai ainakin pitäisi olla.
Se oikea teksti kuuluu. `Sen jonka teette yhdellekkin näistä vähäisimmistä, sen te olette tehneet minulle`.
Niillä sanoista kultariipuksiin viitataan siihen epäjumalaan, minkä Juutaslaiset tekivät erämaassa, kun Mooseksella oli muuta puuhaa Jumalan kanssa.
Ja kaikkiin niihin vaipan tupsuihin, mitä kristityt käyttävät. Hirmu krusifikseja kuolleesta vapahtajasta, jota pitäisi vielä kumartaa.. Èlkää tehkö kuvia niistä, jotka ovat maan alla`.
Polvet kyllä notkuu elvän Jumalan edessä.- M i r j a
Tekosyytä tekosyyn perään. Ja vääristelet vielä Vapahtajan Jeesuksen puheita! Taitaa itselläsi riippua kaulassa raamatunvastaisia koruja kun noin puolustus linjalle lähdit.
M i r j a kirjoitti:
Tekosyytä tekosyyn perään. Ja vääristelet vielä Vapahtajan Jeesuksen puheita! Taitaa itselläsi riippua kaulassa raamatunvastaisia koruja kun noin puolustus linjalle lähdit.
M i r j a
Joo.
Mulla roikkuu koru kaulassa niistä jotka ovat taivaasta.
Mutta en kumarra niille.
- ev.lut.
Aina ihmettelen ihmisiä, jotka käyttävät kultakoruja maailmassa, jossa ihmisiä kuolee koko ajan nälkään.
- Mulla on sormus
Mistä sinä tiedät että kultaisen sormuksen omistaja ei anna vuosittain prosenttia tuloistaan kehitysmaiden lasten auttamiseen?
Aika hauskoja ja varsin vanhoja aiheita löydätte.
Juu, jos Raamattua tulkitsee kirjaimellisesti, niin korut ovat kiellettyjä palvelun aikana. Eiköhän siinä tavallaan viitata siihen, ettei maallinen rikkaus ole kerskumisen aihe? Huomaa että vain rikkailla on varaa tukkalaitteisiin, helmiin ja kalliisiin vaatteisiin.
Toisaalta kulta on vakain omaisuuden muoto, se säilyttää jostain syystä paremmin arvonsa kuin raha.
Tuo kuuluu kokonaisuudessaan näin;
”2:8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;
2:9 niin myös, että naiset ovat säädyllisessä puvussa, kaunistavat itseään kainosti ja siveästi, ei palmikoiduilla hiuksilla, ei kullalla, ei helmillä eikä kallisarvoisilla vaatteilla,”
Samasta aiheesta;
Tiit. 2:3 niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
1Piet. 3:3 Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista, ei hiusten palmikoimista eikä kultien ympärillenne ripustamista eikä koreihin vaatteisiin pukeutumista,
1Piet. 3:4 vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis.
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=1ti 2
Huomaat, että ei siinä tuomita ketään, vaan annetaan ohjeita…
Miksihän muuten avioliiton merkkinä käytetään sormusta ja mielellään vieläpä kultaista sellaista?- sftustr
Siksi että uskovat soveltavat "pullat rusinasta"-periaatetta.
- sftustr
Siis raamattua noudatetaan kijaimellisesti vain satunnaisesti silloin kun sattuu itselle sopimaan.
- valikointia
sftustr kirjoitti:
Siis raamattua noudatetaan kijaimellisesti vain satunnaisesti silloin kun sattuu itselle sopimaan.
Siltä vähän tuntuu, että Raamatusta voi poimia nykyaikaan ne ohjeet, jotka itselle sopivat, ja loput voi haudata pois mielestä. Tästä seuraa se, että kristitty voi oikeastaan ottaa ohjeikseen lähes mitä tahansa maan ja taivaan välillä; Raamatusta voidaan kyllä löytää "puolustelut ja perustelut" lähes kaikelle.
- Tavis :))
valikointia kirjoitti:
Siltä vähän tuntuu, että Raamatusta voi poimia nykyaikaan ne ohjeet, jotka itselle sopivat, ja loput voi haudata pois mielestä. Tästä seuraa se, että kristitty voi oikeastaan ottaa ohjeikseen lähes mitä tahansa maan ja taivaan välillä; Raamatusta voidaan kyllä löytää "puolustelut ja perustelut" lähes kaikelle.
Aletaan toimia kuin muslimit, jotka nojaavat yhteen tai kahteen ohjeeseen eivätkä tiedä muusta.
Siihen vielä perinteet mukaan, niin silloin on samantekevää, mikä kirkko mäellä seisoo. valikointia kirjoitti:
Ehkä kyse on kuitenkin siitä, että nuo Raamatusta otettavat ohjeet ovat aika sekavia? Joidenkin mielestä vain osa koskee kristittyjä ja osa haluaa noudattaa muita kuin UT:ssa annettavia käskyjä?
Mielestäni yhtälailla sananmukaisesti uskovat tekevät tuota kuin liberaaleiksi haukutkin?
Kumpi on tärkeämpää, se että ymmärtää lain hengen vai se, että noudattaa sanatarkasti kaikkia lakeja?
- evlut
Jumala näkee sydämeen. Ei Hän laske kultakorujamme.
- body
Voi hyvät hyssykät että raamatunaikainen elämä olisi jotenkin ihailtavaa.??
Kurjuutta silloin jaettiin ja jos jollakin oli korut, se oli melkoinen ihme.
Jätetään raamattunaikainen elämä sinne minne se kuuluukin ja eletään tätä päivää, sillä sillä ei ole mitää tekemistä meidän elomme kanssa. - Rapanhapakko
Pappi Sonja.
Kun kerran naisista puhutaan, ja sinä rakastat Jumalaa ja Raamattua, niin kerro onko seuraava Jumalasi Sanaa. Sinun ei tarvitse sanoa uudestaan, että sinulle on keskeistä pelastushistoria, eikä myöskään että tuo on Vanhaa Liittoa.
Kerro vain, onko seuraava palvomasi Jumalan Sanaa vai eikö ole, kiitos. Älä konstaile, kierrä kysymystä vaan sano kerrankin suoraan.
5.Mooseksen kirja luku 25 11.
""Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12. naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki. "- Rapanhapakko
Täsmennän vielä, koska ennakoin väistelyäsi.
Onko tuo sinun palvomasi Jumalan tuohon aikaan antama määräys vai eikö ole? - EL.a :K:IM
Rapanhapakko
Ei ole edes Mooseksen sanaa.
Se jae menee tällai.
`Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja toisen vaimo tulee auttamaan miestään sen käsistä, joka häntä lyö, ja ojentaa kätensä ja tarttuu tämän HÄPYYN`.
Niin sillo piti lyödä se käsi poikki.
Mutta se ei ole Jumalan sanaa, vaan Mooseksen lakia.
- Kannattaa lukea
Raamattu on hyvin realistinen kirja.
- "sara"
Mutta hei Mirja hyvä, KYKENETKÖ SINÄ lakia noudattamaan , niinkuin Jeesus vaatii? jos kultakorujen kohdalla voisitkin, okei, entä muuten? Eikö Jeesus tullut juuri sitä varten, ja näyttäen niille fariseuksille ja publikaaneillekin, ettei se riitä SITTENKÄÄN vaikka kuinka "hurskastelisitte". Eikö Jeesus tullut juuri sitä varten,kun homma ei ihmisiltä onnistunut? vai yritätkö sinä Mirja hyvä jotain täydellisyyttä? lainvaatimuksillasi sinä vain yrität riistää uskoa muilta, vai ? eihän se auta sittenkään, vaikka kulkis säkkipuvussa, jos ei ole rakkautta lähimmäisiä kohtaan. Eikö Jeesus tullut näyttämään, että vain hänen työnsä riitäisi,,minkä golgatalla suorittaa, ja meidän SUURIN synti on sen sivuuttaminen.
- body
Raamattu, ja varsin VT on Juudan kansan / Israelin elettyä historiaa ja silloiset tavat ja tottumukset pitää jo unohtaa.
Miksi nyt pitäisi elää muutaman vuosituhannen vanhojen tapojen mukaan,?? miksi, sillä he eivät myöskään eläneet menneitten vuosituhansien eläneitten mallin mukaan.
Uskisten olisi jo aika elää tätä aikaa, eikä jatkuvasti etsiä " museosta " elon mallia.
Pyhyys ei ole menneisyyden patinaa, se on olotila, tässä ja nyt. Miksi noudattaa Raamattua, joka ei anna ihmiselle edellytyksiä elämiselle vaan estää kaiken elämiseen liittyvän. Uskovaisen elämä on kuolleena mitä ilmeisemmin sallittua, koska eläessään sen elämää säätelee Raamattu!?!
Opetelkaa uskovaiset elämään normaalisti ilman mitään Raamatun ohjeita!- "sara"
Ateistille, "vapauteen Kristus vapautti meidät, älkää antako sitoa itseänne....., Eikös juuri Raamattu ja Jeesus Kristus tullut antamaan ihmisille ELÄMÄN ja yltäkylläisyyden,? jumalaton jos mikä voi elää täysin orjuudessa, Viinan kirot jne.....
Eikö miehiltäkin ole kielletty pitkät hiukset, mutta niin sitä vaan sillä Jeesuksellakin oli?
- Piispat suojlelee vl
Lestadiolaisuudessa parta ja pitkä tukka on miehelle syntiä. Mutta Jeesuksella saattoi olla ehkä molemmat. Ehkä lestadiolaisilal on jokin perustelu joka on heille erikseen Jumalan ilmoittamilla Raamatun lisälehdillä?
- Artekista?
Saako käyttää muovisia tai puusta tehtyjä koruja?
- eikös
Sehän olis" Desingia",vielä itse tehtynä.
- Kui
eikös kirjoitti:
Sehän olis" Desingia",vielä itse tehtynä.
Muistan vaikka oli lapsi koska naapurustossamme oli mm. herätyskristillisiin piireihin kuuluvaa/liittynyttä porukkaa..Jopa oma äitini sai ukaaseja että meikit tulee häviämään, vaikkei ko. srk:an kuulunutkaan. tuttu vain oli näille
Joo, tuota koru ja kaunistautumis- juttua olen minäkin usein pähkäillyt, hm joskus jopa näillä sivuilla..
Että mikähän siinä nyt ihan oikeasti mahtaa olla takana, kun tuommoinen tälläytyminen ei enää nykypäivinä ole niin minkääsortin synti, vaan kun se vielä muutama vuosikymmen sitte oli ihan kamala "rikos" todella parannuksen teon aihe.
Ihan tasan samaan verrattava (ainaskin varmaan melkein) kuin nyttemmin eräät muut "synnit" joita en alkaa taas toistelemaan.
Kertokaa te jotka siihen tiedätte syyn, vai tiedättekö? Miksi nämä kauheat synnit on syntilistoilta pyyhitty pois.. kuka kertoi että nyt saakin meikata ja pukeutua ja käyttää koruja.. Jumalako? vai kuka? Varmasti hengellisissä piireissä laidasta laitaan nykyisin pukeudutaan ja tälläydytään siinä missä muuallakin.
Ei tartte kuin TV-7 katsoa niin vaikka mitä röyhelöä löytyy..
Ihmettelen tätä asiaa niin paljon siksi, koska eräät pitävät todella kynsin hampain kiinni muutamista Raamatun kielloista vielä nytkin, mutta silti ovat autuaasti liukuneet tämäntyyppisistä kielloista pois.. Vai onko sittenkin totuus se että tiukimmankin linjan puoltajat joutuvat ajan mittaan joustamaan näistä ikiaikaisista säännöistä ja ohjeista? Vaikkeivät sitä tahtoisi myöntääkään..
Kohkahan nuo muut kauhistukset jotka vielä nyt ovat päivänpolttavia joutavat unohduksiin?
Muiden kohdalla minä en nyt niin hirveästi näitä "muutoksia" ihmettele. - Kui
Kui kirjoitti:
Muistan vaikka oli lapsi koska naapurustossamme oli mm. herätyskristillisiin piireihin kuuluvaa/liittynyttä porukkaa..Jopa oma äitini sai ukaaseja että meikit tulee häviämään, vaikkei ko. srk:an kuulunutkaan. tuttu vain oli näille
Joo, tuota koru ja kaunistautumis- juttua olen minäkin usein pähkäillyt, hm joskus jopa näillä sivuilla..
Että mikähän siinä nyt ihan oikeasti mahtaa olla takana, kun tuommoinen tälläytyminen ei enää nykypäivinä ole niin minkääsortin synti, vaan kun se vielä muutama vuosikymmen sitte oli ihan kamala "rikos" todella parannuksen teon aihe.
Ihan tasan samaan verrattava (ainaskin varmaan melkein) kuin nyttemmin eräät muut "synnit" joita en alkaa taas toistelemaan.
Kertokaa te jotka siihen tiedätte syyn, vai tiedättekö? Miksi nämä kauheat synnit on syntilistoilta pyyhitty pois.. kuka kertoi että nyt saakin meikata ja pukeutua ja käyttää koruja.. Jumalako? vai kuka? Varmasti hengellisissä piireissä laidasta laitaan nykyisin pukeudutaan ja tälläydytään siinä missä muuallakin.
Ei tartte kuin TV-7 katsoa niin vaikka mitä röyhelöä löytyy..
Ihmettelen tätä asiaa niin paljon siksi, koska eräät pitävät todella kynsin hampain kiinni muutamista Raamatun kielloista vielä nytkin, mutta silti ovat autuaasti liukuneet tämäntyyppisistä kielloista pois.. Vai onko sittenkin totuus se että tiukimmankin linjan puoltajat joutuvat ajan mittaan joustamaan näistä ikiaikaisista säännöistä ja ohjeista? Vaikkeivät sitä tahtoisi myöntääkään..
Kohkahan nuo muut kauhistukset jotka vielä nyt ovat päivänpolttavia joutavat unohduksiin?
Muiden kohdalla minä en nyt niin hirveästi näitä "muutoksia" ihmettele.Korjaus
Koskahan nuo muut ..;)
- evlu
Jos on parempaa tekemistä, ei jaksa koko ajan istua peilin edessä koristelemassa itseään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603