Täällä puhutaan matalapaineturbosta. Nyt näin lehdessä myynnissä 1998 940 Classic 2,3 turbo 165 hv. Onko se matalapaineturbo vai joku muu? Ja mitä eroa on kestävyydessä, jos niitä on erilaisia turboja? Tällä on ajettu alle 300 000 km.
Mikä on 940 matalapaineturbo?
5
3364
Vastaukset
- Vertaillen
Esim.V40:sä on 1.9 koneinen T4 jonka turbo lähtee toimimaan korkeammalla kierrosluvulla ja helpommin viritettävissä.Taasen 2.0 koneinen on matalapaineturbolla ja kestävämpi ja tässä on 163hv kun edellisessä T4:ssa 200hv.Elikkä tuo matalapaineturbolla oleva on alhaalta vääntävämpi juuri tuon matalapaineisuuden johdosta ja myös kestävämpi.
- Halpisautoilija
Matalapaineturbossa on (matalat) 130 hevosta. Eli tuo kysymäsi on ns. normaaliturbo. Eroa ainoastaan turbossa ja siinäkin vain tietyssä osassa - ahdin on siis samnlainen kummassakin (näissä on Garrettia ja Mitsubishia),matalapaineturbon paineet jäävät 0,2 baariin. Varmaankin matalapaineturbo hiukan kestävämpi, mutta onhan tuo normiturbokoneellakin tosi kestävä vehje, jotta minusta siinä ei ole ratkaisevaa eroa.
Katso kunto huolella. Vinkuuko turbo (ei juurikaan pitäisi)? Oman kokemuksen mukaan nämä turbot saattavat syödä öljyä jonkinj verran. Vaparinä nämä koneet kunnossa ollessaan eivät syö öljyä oikeastaan lainkaan.- Volvo jee jee
Älä sekoile halpisautoilija. Johan 2,3l Volvon moottorissa ilman turboa on 130 hv. Kyllä tuo 165hv. on nimenomaan matalapaineturbo.
- Halpisautoilija
Volvo jee jee kirjoitti:
Älä sekoile halpisautoilija. Johan 2,3l Volvon moottorissa ilman turboa on 130 hv. Kyllä tuo 165hv. on nimenomaan matalapaineturbo.
Joo muistin väärin. matalapaineturbossa on se 135 hevosta, b230fb vaparissa 130 hevosta ja vieläpä löytyy 116 heppainen (joko b230f tai b230fd) vapari. Mutta 165 heppainen on se korkeampipaineinen turbo. Ja kyllä se ero on hukkaportin kellossa, mikä erottaa matala- ja korkeapaineturbon.
- tete65
Niin tottatosiaan! Nuo koneet ovat siis: B230fk = 135hv Ja B230ft = 165hv
Ainoat erot noissa taitaa olla siinä, että FT:ssä on sisällä vakiona ahtopainemittari, ja putsarin boksissa lukee TURBO. FK:ssa näitä "ylellisyyksiä" ei ole. Ja ahtojen/tehojen muutos on toteutettu erilaisella hukkaportin kellolla. Elikkä 135 hevosvoimaisesta saa periaatteessa täysin saman koneen säätämällä ahtopaineita korkeammaksi esimerkiksi rajapaineventtiilillä. Paineet oli muistaakseen jotain tähän suuntaan: FK:ssa 0.3 bar ja FT:ssä 0.5-0.6 bar. Että tämmstä nippelitietoa! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882