V60 1.6D automaatti

Maagia

Nyt kun Volvo tuo kaksoiskytkin laatikon kaikkiin 1.6D malleihinkin niin sellainen voisi jopa kiinnostaa.

Millainen tuo V60 on 1.6D koneella (manuaalina) muuten ollut? Miten voima riittää?

14

7293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain rajaa

      Osta ennemmin joku halpisauto jos et raaski tai jostain muusta syystä ymmärrä ottaa Volvo riittävän isolla moottorilla.

    • Volvisti

      Suurin osa volvoista myydään tällä hetkellä juuri tuolla pikku dieselillä. Jopa V70 kopassa se taitaa jo edustaa isointa osaa myynnistä.

      • Onpa se näinkin

        Tuskinpa myydään mitä omaan silmään käynyt eniten on noita D3:sia ja varsinkin taksit suosii niitä mutta on myös normi käytössäkin.Ja mitä 1.6 tulee siinä on turbon laakeri liian pieni ja niitä on poikinut jopa 70000km ajettuina,ja liian pieni pata tuohon koppaan mutta Kiassa eri juttu.


    • Nihilisti

      onko tuo kaksoiskytkinautomaatti ZF:n vai Getrag? Vai joku muu, mikä?

      Eihän Volvo noita itse tee, niinkuin ei tee moni muukaan merkki. Onko sama vaihteisto ollut jo käytössä esim. Fordilla, niiden mallien luotettavuudesta näkis toimiiko laite Volvossa(kin).

      Toivottavasti ei ole sama kuin VW:llä. Ei taida olla, koska DSG/Steptronic on VAG:n oma tekele ja tuskin sitä myisivät kilpailijalle.

      • MasoVolvisti

        Eiköhän se ole saman firman tekele mitä vlvon DCT laatikot (2L diesel) on jo nykyään.

        Aika rutkasti vääntöä tuossa piskuisessa kuitenkin on eikä V60 mikään iso auto ole, ainkaan tiloiltaan.


      • Jepjep..

        Geartronic on volvon vanha perus tomaattilaatikko..Ja kestää ihan hyvin!!

        Se bensakoneissa oleva kaksoiskytkinlaatikko on Fordin/Getragin Powershift laatikko..Se on toiminu Mondeossa ainakin vuoden päivät ja 30tkm hyvin!! Vaikka on tullut raahattua venettäkin perässä n.3tkm!!

        Kiinnostaisi myös tuo V60 1.6D, luulisi koneen riittävän tuohon koppaan...


      • Maagia
        Jepjep.. kirjoitti:

        Geartronic on volvon vanha perus tomaattilaatikko..Ja kestää ihan hyvin!!

        Se bensakoneissa oleva kaksoiskytkinlaatikko on Fordin/Getragin Powershift laatikko..Se on toiminu Mondeossa ainakin vuoden päivät ja 30tkm hyvin!! Vaikka on tullut raahattua venettäkin perässä n.3tkm!!

        Kiinnostaisi myös tuo V60 1.6D, luulisi koneen riittävän tuohon koppaan...

        No nyt on hinnatkin Volvon sivuilla. Kulutus pysyy samana kuin manuaalissa.
        1.6D pitää kyllä käydä kokeilemassa vaikka sitten manuaalinen jotta saa käsityksen riittääkö teho. Vääntö varmaan riittääkin.


      • Loistava tomaatti!!
        Jepjep.. kirjoitti:

        Geartronic on volvon vanha perus tomaattilaatikko..Ja kestää ihan hyvin!!

        Se bensakoneissa oleva kaksoiskytkinlaatikko on Fordin/Getragin Powershift laatikko..Se on toiminu Mondeossa ainakin vuoden päivät ja 30tkm hyvin!! Vaikka on tullut raahattua venettäkin perässä n.3tkm!!

        Kiinnostaisi myös tuo V60 1.6D, luulisi koneen riittävän tuohon koppaan...

        Sama Powershift näyttäisi olevan tulossa 1.6Dieseliinki!!


      • henska
        Maagia kirjoitti:

        No nyt on hinnatkin Volvon sivuilla. Kulutus pysyy samana kuin manuaalissa.
        1.6D pitää kyllä käydä kokeilemassa vaikka sitten manuaalinen jotta saa käsityksen riittääkö teho. Vääntö varmaan riittääkin.

        Itellä oli aikaan V50 2.0d kaksoiskytkinvaihteistolla ja oikein hienosti toimi. Kulutuslisä verrattuna edelliseen autooni, joka oli samanlainen mut manuaalilaatikolla, oli lähemmäs puolilitraa, vaikka piti olla vain desin luokkaan.


      • kerro meille
        henska kirjoitti:

        Itellä oli aikaan V50 2.0d kaksoiskytkinvaihteistolla ja oikein hienosti toimi. Kulutuslisä verrattuna edelliseen autooni, joka oli samanlainen mut manuaalilaatikolla, oli lähemmäs puolilitraa, vaikka piti olla vain desin luokkaan.

        Milloin volvo on myynyt V50 mallia kaksoiskytkinlaatikolla varustettuna ?


    • Anselmi

      No riittikö 1,6D:ssä tehot?

    • Jason102

      mulla on pihassa V50 2.0D Powershift vm 08. Laatikon on valmistanut Getrag. Se hyvä puoli siinä on verrattuna VW:n 7-vaihteiseen dsg:hen, että VW kestää vääntöä vain 250 nm, kun tämä Getrag kestää 450 nm. Pitäis kestää hieman paremmin tuo Volvon suorakytkentäloota. Mitä lie sitten kestää VW:n 6-v DSG.

      Kävin pari viikkoa sitten koeajamassa V60 1.6D:n silmälläpitäen sitä, että jos hommais sen sitten automaattina kun on saatavilla. Ainakin ym. auton jälkeen se tuntuu jo kaupunkikiihdytyksissä turhan laiskalta. Lisäksi rengasmelu on paljon kovempi kuin V50:ssä. Aikoinaan kun ajoin V60 D3:n, niin siinä rengasmelu ei ollut noin kova.

      Eli V60 1.6D vaatii todella rauhallista ajotyyliä ja kuulosuojaimia.

      • Kebabliha

        Ei kai rengasmelu liity mitenkään moottoriin. EIköhän ollut erilaiset renkaat alla.


      • Toimii ja kestää!!

        On Powershift kestäny reilun vuoden ainaki 240hp/340Nm Mondeossa!!
        Ja on jonkin verran tullut kiusattuakki ja lisäksi venettä vedetty!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe