Paratiisi, onnellisten olotila?

hannu w.

Paratiisi on luonnon lasten vähäymmärryksellinen asenne. Ihminen on onnellinen tietämättömyydessään. Viisas voi hyvin hallita lapsellista ihmiskuntaa.

Toinen vaihtoehto on viisaasti ajattelevat ja toimivat ihmiset. Paljon tietävällä on tietonsa tähden levottomuutta ja tuskaakin, nähdessään ympärillään tapahtuvan kehityksen ja kehittymättömyyden.

Miksi paratiisikertomuksen käärme ja Jumala olivat erilaisin mielipitein varustettuja. Vai olivatko he todellisuudessa sama persoona kuitenkin?

Miksi Jumala laittoi samaan paratiisiin keskeisemmälle paikalle " Kaksi puuta"?
Elämän puun, joka oli hän itse mielestään ja hyvän ja pahan tiedon puun, joka olikin hän itse. Tietäen hyvän ja pahan ominaisuudet.

Koettelemuksesta oli siis kysymys. Koko paratiisi ajattelu on hengellistä opetusta ei siis kirjaimellinen paikka.

Elämä on itseisarvo, joka onkin olemassa oleva totuus ei niinkään oikeus.
Mikäli elämän jatkuvuus olisi taattu vasta oikeusarvon saavutuksella ei pahaa olisikaan enää koskaan elämässä. Näin ei ole kuitenkaan, vaan vanhat sielut ovatkin säilyneet aikojen ajat. Ovatkohan sielut koskaan olleetkaan täysin ymmärryksellisesti vapaita. Kuinka siis tuomita ns. orjasieluja?

Toinen asia on kuitenkin se että minkälaiseen olotilaan voi joutua sielu tekojensa tähden? Hyväkin voi joutua hevlethiin pahojen tekojensa toimesta. Ihmissielut eivät ole aina vapaan valintansa tuloksia, josa nyt koskaan oikeastan ovat olleetkaan. Sieluja on manipuloitu aina. Opeilla ja perityillä keneettisillä vaikutteilla.

Kuinka voi syntejä siirtää Jeesuksen kannettaviksi, saadakseen itsensä niistä vapaaksi? Uskolla on ihmeelliset, oikeudettomat vaikutukset. Usko on määrätty lakia korkeampaan asemaan, mikä onkin laittomuutta. Laittomuuden ihminen onkin ilmaantunut uskon ylittäessä lain voiman ja vaikutuksellisuuden vallan.Laittomuuden henki onkin uskon henki, ihme kyllä!

Ehdotonta oikeutta ei ole olemassakaan. Täydellistä lakia ei ole olemassakaan, vain eksyneen mielen harhoja molemmat. Kuinka voi korvata kärsimykset, ei mitenkään. Vain aika on armelias ja tuo unohduksen.
Tällaiset mietteet tänään. haw / Taivasuutiset .

18

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :()

Raskaat mietteet. Hyviä kysymyksiä. :)

• kun vajaa lakkaa

Ap:lle tekstisi on täyttä EKSYTYSTÄ. Mutta uskomattomana ihmisenä et ymmärrä Jumalan aivoituksia.

Ensimmäinen kirje korinttilaisille

8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.

9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

• h

Mikä on täydellistä ja milloin se tulee?
      Eksytystä on uskoa sanatarkasti se mitä Raamattuun on kirjoitettu. Vain hengellinen ihminen voi ymmärtää sisimmän ytimen, opetuksen merkityksen.

• TUHON AIKA.

Jeesus sanoi: " Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta"!
      Tällä hän tarkoitti sitä, että lihan maailmassa hänen ihmeitä tekevä voimansa ei ole. Taivaan valtakunnassa on mahdollista tehdä nuo kaikki teot. Luoja luo kaiken aina Henkensä kautta ja sitten vasta ne tulevat kongreettisiksi tapahtumiksi.

Kaikki kirjanoppineet ja Fariseuksetkin olisivat uskoneet heti nähtyään kongretisoituneet teot se on aivan varmaa. Kuitenkin nuo ihmeteot on säästetty Taivaan avaruuksiin täyttymään ajallaan.

Toisaalta on mahdollista sekin, että maailaman loppu tuleekin. Lukekaa tarkasti Pietarin kautta annetut kirjeet, niin ymmärrätte varmasti sen, että missä mennään. " Maa ja kaikki mitä siihen on tehty, PALAVAT!

• PETTYNYT MATKAAJA

KAIKKI ON VALINNAISTA.
        Siunaukselle on säädetty oma tiensä, mutta " Laittomuuden ihminen " on koko nykyinen ihmiskunta. Sanoohan Paavalikin: " Kaikki on pahan vallassa",. nähden aikakaudet. Taivas on myös pahan vallassa ollut jo kauan, siksi Paavali ei rohjennut kirjoittaa käynnistään henkenä kolmannessa TAIVAASSA,

Jollette usko, niin tehkää testi. Rukoilkaa hartaasti ja pitkään, niin saatteko mitään vastausta ja kuka todellakin on vastaaja? Tuskinpa saatte mitään vastausta!!!!

MINÄ PAASTOSIN ANKARAN PAASTON 10 PV EIKÄ VASTAUSTA TULLUT.
        Olin uskon tiellä ollut silloin jo 32 v. ja puhdas mieleltäni. Poikani Mikael sairasti tuollion LEUKEMIAA, luusyöpää. Olin hyvin pettynyt sillä onhan kirjoitettu: AVUKSESI HUUDA MINUA HÄDÄN PÄIVÄNÄ, NIIN MINÄ TAHDON AUTTAA SINUA.

APUA EI VAIN TULLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• älä katkeroidu
        PETTYNYT MATKAAJA kirjoitti:

KAIKKI ON VALINNAISTA.
        Siunaukselle on säädetty oma tiensä, mutta " Laittomuuden ihminen " on koko nykyinen ihmiskunta. Sanoohan Paavalikin: " Kaikki on pahan vallassa",. nähden aikakaudet. Taivas on myös pahan vallassa ollut jo kauan, siksi Paavali ei rohjennut kirjoittaa käynnistään henkenä kolmannessa TAIVAASSA,

Jollette usko, niin tehkää testi. Rukoilkaa hartaasti ja pitkään, niin saatteko mitään vastausta ja kuka todellakin on vastaaja? Tuskinpa saatte mitään vastausta!!!!

Olin uskon tiellä ollut silloin jo 32 v. ja puhdas mieleltäni. Poikani Mikael sairasti tuollion LEUKEMIAA, luusyöpää. Olin hyvin pettynyt sillä onhan kirjoitettu: AVUKSESI HUUDA MINUA HÄDÄN PÄIVÄNÄ, NIIN MINÄ TAHDON AUTTAA SINUA.

" Olin uskon tiellä ollut silloin jo 32 v. ja puhdas mieleltäni "

Jumalan edessä ei kukaan ihminen ole puhdas. Me näemme vain tämän hetken Jumala näkee kokonaisuuden.
        Jumala ei aina tee tahtomme mukaan, mutta Raamatun mukaan hän on vanhurskas.
        vaikka on kipeä kokemus menettää lähiomainen, niin hänellä ainakin on nyt hyvä olla jos hän oli uskossa.

Jobkin oli pettynyt Jumalaan ja syystä. Mutta Jumala vastasi hänelle ja luulen , että hän vastaisi sinullekkin, jos vain karjunnaltasi kuulisit sen..

• hannu w.
        älä katkeroidu kirjoitti:

" Olin uskon tiellä ollut silloin jo 32 v. ja puhdas mieleltäni "

Jumalan edessä ei kukaan ihminen ole puhdas. Me näemme vain tämän hetken Jumala näkee kokonaisuuden.
        Jumala ei aina tee tahtomme mukaan, mutta Raamatun mukaan hän on vanhurskas.
        vaikka on kipeä kokemus menettää lähiomainen, niin hänellä ainakin on nyt hyvä olla jos hän oli uskossa.

Jobkin oli pettynyt Jumalaan ja syystä. Mutta Jumala vastasi hänelle ja luulen , että hän vastaisi sinullekkin, jos vain karjunnaltasi kuulisit sen..

nimim. *älä katkeroidu*.
        kirjoitit:
        Mutta Jumala vastasi hänelle ja luulen , että hän vastaisi sinullekkin, jos vain karjunnaltasi kuulisit sen.

Vastauskseni: Olet oikeassa, Jumala ilmestyi minulle ja puhui ja 2007 Marraskuussa 14pv illalla, ehtoorukouksen aikana. Siitä lähtien olen ollut yhteydessä Taivaan kanssa päivittäin. Ihmeellistä kyllä.

Saan kirjoituksia kirjoitettavakseni herättääkseni teissä puhdasta mieltä, tavalla ja toisella kirjoittaen. Puolesta ja vastaan, jotta te heräisitte tähän aikaan, kun kaikki ovat niin pois poikenneet ja kylmiksi käyneet.

• ed.
        hannu w. kirjoitti:

nimim. *älä katkeroidu*.
        kirjoitit:
        Mutta Jumala vastasi hänelle ja luulen , että hän vastaisi sinullekkin, jos vain karjunnaltasi kuulisit sen.

Vastauskseni: Olet oikeassa, Jumala ilmestyi minulle ja puhui ja 2007 Marraskuussa 14pv illalla, ehtoorukouksen aikana. Siitä lähtien olen ollut yhteydessä Taivaan kanssa päivittäin. Ihmeellistä kyllä.

Saan kirjoituksia kirjoitettavakseni herättääkseni teissä puhdasta mieltä, tavalla ja toisella kirjoittaen. Puolesta ja vastaan, jotta te heräisitte tähän aikaan, kun kaikki ovat niin pois poikenneet ja kylmiksi käyneet.

Ja sinä se pettynyt matkaaja olitkin, taisit mennä omaan lankaasi.

" Siitä lähtien olen ollut yhteydessä Taivaan kanssa päivittäin. Ihmeellistä kyllä."

" Jollette usko, niin tehkää testi. Rukoilkaa hartaasti ja pitkään, niin saatteko mitään vastausta ja kuka todellakin on vastaaja? Tuskinpa saatte mitään vastausta!!!! "

Ei oikein stemmaa ! Pelkkää eksytystä sinä täällä kirjoitat , eksyttääksesi ne ketä ei Raamattua tunne.

• PETTYNYT MATKAAJA kirjoitti:

KAIKKI ON VALINNAISTA.

Raamattu on aika täynnä vertauksia, tarinoita, tyhjiä lupauksia.

Jumala tosiaan lupaa sitä js tätä, mutta kun rukoilet, luultavasti puhut seinille.
        Raamattuhan ei ole totta, esim. kun Jumala loi maan, niin "kaikki oli hyvää". Se maa on sittemmin muuttunut aivan toisenlaiseksi kuin Jumalan kerrotaan luoneen.

Onhan niin, että jääkausi muovasi Jumalan luomaa uuteen uskoon, ja syntyi Himalajat ym. vuoret sekä lukuisat joet. Ja maanosat ovat erkaantuneet yhtenäisyydestään. Myös tulivuorenpurkaukset ovat luoneet uusia saaria. Vieläpä Jumalan luoma ihminen kuoli aikoja sitten jo sukupuuttoon. Me olemme se toinen kehittynyt ihmiskunta.

Kun edes maa eikä ihminen ole sitä mitä Jumalan sanotaan luoneen, niin aika paljon epäilyä on kaikkeen muuhunkin mitä Raamatussa lukee.

Ja se selittää miksi minäkin rukoilin seinille. Kukaan ei kuule.

• hannu w.
        ed. kirjoitti:

Ja sinä se pettynyt matkaaja olitkin, taisit mennä omaan lankaasi.

" Siitä lähtien olen ollut yhteydessä Taivaan kanssa päivittäin. Ihmeellistä kyllä."

" Jollette usko, niin tehkää testi. Rukoilkaa hartaasti ja pitkään, niin saatteko mitään vastausta ja kuka todellakin on vastaaja? Tuskinpa saatte mitään vastausta!!!! "

Ei oikein stemmaa ! Pelkkää eksytystä sinä täällä kirjoitat , eksyttääksesi ne ketä ei Raamattua tunne.

vast. ed`lle.
        Ota Raamattu käteesi, niin olet yhteydessä TAIVAASEEN JOKAISENA PÄIVÄNÄ.

• hannu w.
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Raamattu on aika täynnä vertauksia, tarinoita, tyhjiä lupauksia.

Jumala tosiaan lupaa sitä js tätä, mutta kun rukoilet, luultavasti puhut seinille.
        Raamattuhan ei ole totta, esim. kun Jumala loi maan, niin "kaikki oli hyvää". Se maa on sittemmin muuttunut aivan toisenlaiseksi kuin Jumalan kerrotaan luoneen.

Onhan niin, että jääkausi muovasi Jumalan luomaa uuteen uskoon, ja syntyi Himalajat ym. vuoret sekä lukuisat joet. Ja maanosat ovat erkaantuneet yhtenäisyydestään. Myös tulivuorenpurkaukset ovat luoneet uusia saaria. Vieläpä Jumalan luoma ihminen kuoli aikoja sitten jo sukupuuttoon. Me olemme se toinen kehittynyt ihmiskunta.

Kun edes maa eikä ihminen ole sitä mitä Jumalan sanotaan luoneen, niin aika paljon epäilyä on kaikkeen muuhunkin mitä Raamatussa lukee.

Ja se selittää miksi minäkin rukoilin seinille. Kukaan ei kuule.

edelleen, helsinkijokkerille.
        "Sinä ole täynnä katkeruuden sappea".
        Sinussa itsessäsi on se "Jääkausi" sielusi syvimmässä, joka on muokannut sinut.
        Tulivuoren purkaus olet sinä itse helsinkijokkeri. Sielustasi sinä purat vihaa.

RAAMATTU ON YMMÄRRETTÄVÄ HENGELLISESTI.

• hannu w. kirjoitti:

edelleen, helsinkijokkerille.
        "Sinä ole täynnä katkeruuden sappea".
        Sinussa itsessäsi on se "Jääkausi" sielusi syvimmässä, joka on muokannut sinut.
        Tulivuoren purkaus olet sinä itse helsinkijokkeri. Sielustasi sinä purat vihaa.

RAAMATTU ON YMMÄRRETTÄVÄ HENGELLISESTI.

hannu w, (haw?). En mä oo katkera mistään, enemmän vaan oon harmitellut., että niin kauan luulottelin itselleni, että Jumala on. Nykyään ihmettelen miksi edelleen on ihmisiä, jotka eivät tajua totuutta. Elämä muuttuu paremmaksi kun jättää uskon pois.

Mä luen Raamattua niinkuin siellä lukee, mutta mikään ei tunnu pitävän paikaansa. Ei edes siitä ole tietoa menikö Jeesus syntymänsä jälkeen Egyptiin vai Jerusalemiin. Mutta se onkin tietysti ymmärrettävissä vain hengellisesti. Mä en ymmärrä. Eikä mun tarvitsekaan. Mä vaan ihmettelen. Ei se ole vihaa.

• hannu w. kirjoitti:

nimim. *älä katkeroidu*.
        kirjoitit:

Niin hannu w. Pertsakin aiemmin kirjoitti, että hän on Jumalan lähettiläs tällä palstalla saamaan ihmisiä Jumalan yhteyteen. Nyt sä kerrot samantapaista.

Ettekö huomaa kuinka elätte omassa haavemaailmassanne? Kukaan ei teidän kirjoitustenne perusteella lähde Jumalan luo. Ettekö tajua ettei Jumala toimi teidän kauttanne? Tai että kaikki on turhaa?

• Muista ero
        hannu w. kirjoitti:

vast. ed`lle.
        Ota Raamattu käteesi, niin olet yhteydessä TAIVAASEEN JOKAISENA PÄIVÄNÄ.

Mutta en kuitenkaan ole Taivaassa, ero on olemassa.

• vihdoinkin totuus!

RAAMATTU.
      On vanhojen uskonihmisten kirjoittama. He muodostivat valtakomission, jumalakomission. Vanhin heistä oli Jumala, siis johtaja. Yhdessä he suunnittelivat kirjoitukset ja suuren vallan. Ainaisen vallan, jolla ei pitänyt loppua oleman.

He keksivät ovelan juonen ja tekivät kaikista komission jäsenistä samanlaisen JUMALA PERSOONAN. Mikäli yksi tuli tapetuksi, JOSTAIN SYYSTÄ, niin toinen astui hänen siaansa ja niin tuli käsite kuolemattomasta Jumalasta.

Näin se on toiminut tähän asti. Aina jumaluudessa olevan nimi oli MINÄ OLEN SE JOKA MIONÄ OLEN. Tarkoittaen ehdotonta valtaa, sillä muut eivät ole mitään.

Vanhat jumalat olivat oppineet kaikkein pirullisimmat keinot valtansa pitämiseksi, keinoilla millä hyvänsä. Julmuus oli heidän aseensa hallita.
      He olivat se vanha kyy, perkrle ja satna. ( JUMALUUDEN SALAISUUS ON SUURI,PAAVALIKIN TIESI SEN JO AIKANAAN.)

Jeesus oli vain uhri heille, eikä mitään muuta," ristin raato", jota eivät minään pitäneet, paimen poika. Vallan he pitivät itsellään ja näyttelivät Jeesusta kansalle Taivaan Tatranoissa, tai laittoivat jonkun toisen, luotettavan miehen näyttelemään puolestaan.

Jeesusta he pitivät ristillä kallioluolassa, Kennan alueella ja kiusasivat kuoliaaksi. Häntä ei koskaan saanut päästää kertomaan totuutta, sillä se oli vallalle kauhistus.
      Kuitenkin Jeesuksen henki eli ja oli kaikenlaisissa kauhuissa jo lähes pari tuhatta vuotta. Hänet oli tehty jokseenkin sokeaksi ja voimattomaksi.

JEESUKSEN SIELU OLI JAOTETTU KUUDEKSI OSAKSI.
      Se oli se kuuluisa " Vaatteiden jakaminen", josta he heittivät arpaa keskenään.
      Jeesus oli näet kuolematon jokseenkin ja virkosi jälleen elämään, siksi he halusivat hänen sielustaan osan itselleen. Jumalan huone ajatteli elävänsä ikuisesti pienen sielupalan turvin ja saavansa Luojan voimat itselleen.

TOTUUS ON, IHMEELLINEN NEUVON ANTAJA.

• Paratiisin lapset

Paratiisi on hyvän ja pahan välinen taistelu. Onnellisuus ei tarvitse tietoa. Eläinkunta on sitä vailla. Ihminen on utelias ja uteliaisuus vie tiedon lähteille.
      Kumpi sitten on parempi? Ollako onnellisen tietämätön, vai tietäen ahdistunut?
      Tietokin voi olla suureksi iloksi, helpotukseksi elämän tiellä.

Pienet lapset ovat paratiisissa, jos saavat olla lapsia?

• Elämä on

Tyhjää puhetta, niinkuin kaikki muukin tällä palstalla.
      Oikein hjuvittaa.

• hannu w.

Hyvää Uutta Vuotta 2012 kaikille ja Korkeimman siunausta etenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3225
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3087
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2447
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      2180
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1903
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1800
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1616
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1405
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81