Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? TÄSSÄ oikea selitys!

KTS (Ei kirj.)

Mitä Hesekiel tarkoitti Googin sodalla? Tässä RAAMATTUUN nojautuva selitys.

HESEKIEL 38:2 "Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan

Googin esikuva Hesekielin aikoina oli tietenkin Lyydian kuningas Gyges (muinaiskreikaksi Γύγης) joka hallitsi Vähässä-Aasiassa noin 680–644 eaa.

Gyges ei kuitenkaan koskaan liikuskellut Palestiinassa, joten jos emme lähde siitä, että Hesekiel erehtyi, niin ennustukselle on löydyttävä muu selitys. Koska Uuden testamentin mukaan vanhan Testamentin ennustukset eivät ulotu Messiaan tulon jälkeiseen aikaan, on Goog löydyttävä viimeistään ajanlaskumme alusta tai ei ollenkaan:

Matteuksen evankeliumi:
11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin

Annettakoon Raamatun selittää kuka on Goog. Goog on Ruubenin sukukuntaa, osa Israelia:

1.Aikakirja:
5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei

Entä kuka on tuo Roos, jonka ruhtinas Goog on:

1.Mooseksen kirja:
46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos, Muppim ja Huppim ja Ard.

Eli siis Roos on myös osa Israelia, Benjaminin sukukuntaa.

Mesek ja Tuubal ovat Jaafetin poikia, silloisia heimoja Vähässä aasiassa:

1.Mooseksen kirja:
10:2 Jaafetin pojat olivat Goomer, Maagog, Maadai, Jaavan, Tuubal, Mesek ja Tiiras.

HESEKIEL 38:6 Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi.

Goomer oli siis myös Jaafetin poika ja Toogarma edelleen hänen poikansa:

1.Mooseksen kirja:
10:3 Ja Goomerin pojat olivat Askenas, Riifat ja Toogarma.

HESEKIEL 38:5 Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla.

Puut viittaa Pohjois-Afrikkaan.

HESEKIEL 38:11 ja sanot: Minä hyökkään suojattomaan maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat turvallisina - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia.

SELITYS: Tässä on siis kysymys aseettomasta, pasifistisesta yhteisöstä, joka tuo mieleen alkuseurakunnan, hengellisen Israelin.

HESEKIEL 38:15 ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki.

SELITYS: Rooman valtakunta lukuisine kansoineen, ulottuen Pohjois-Afrikkaan, Egyptiin ja Persian rajoille, tuli "Pohjan periltä" ja miehitti myös Israelin alueita. Sen kanssa liittoutuivat "googilaiset" ja "roosilaiset" eli kristillisestä näkökulmasta katsottuna Messiaan hylänneet luopiojuutalaiset, Israelin oksasta irronneet heimot, temppelipapit ja fariseukset.

HESEKIEL 38:19 Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan.
HESEKIEL 38:20 Ja minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan.

SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat

HESEKIEL 38:21 Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
HESEKIEL 38:22 Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
HESEKIEL 38:23 Niin minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että minä olen Herra."

SELITYS: Matteuksen selostus ristiinnaulitsemisen tapahtumista:
27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."

Täten siis voimme lopuksi todeta, että ainoastaan alkuseurakunnan tapahtumat ja se hengellinen voitto, jonka se saavutti sekä luopiojuutalaisista että pakanoista, on selitys Hesekielin ennustukselle Googin sodasta, joka oli puhtaasti hengellistä sotaa:

Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

33

2797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yxj

      Aihepiiri on kiintoisa. Löydätkö Ilmestyskirjasta viittauksia VT:n profetioihin?

      Voitko antaa linkkejä tai osoitteita, joista saisin lisää tietoa?

      "Lopunajat" kiehtoo minua.

    • Kannattaa tutustua

      Harmagedoniin, sillä Goog hyökkää tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, mutta kymmenvaltioliitto ihan lähitulevaisuudessa (ei monia kymmeniä vuosia). Hyökkääjät ovat kuin leopardi ja karhu ja leijona, ja hyvä on ymmärtää nuo Israelin viholliskansat. Tärkeää on tuntea Eufrat ja Babylon sen varrella, ettei tee väärien tulkintojen kautta mielettömiä harhatulkintoja ja näin eksy väärää puuta haukkumaan, jos nyt tahtoo sitä muutoinkaan tehdä, mutta totuudet ovat Jumalalsta ja valheet ihmisistä ja pahuuden henkivalloista, kuten väkevässä eksytyksessä tuossa miekanhaavasta parantuvassa maasta nousevasta pedosta, josta tehdään kuvapatsas ja vaaditaan kumartamista ja myös merkki otsaan tai oikeaan käteen mahdollistaa kaupankäynnin kuten on kirjoitettu.

      Jeesus on hyvä Herra ja paimen, joka lampaansa vie viheriäisille niityille ja antaa elävää vettä jo tänään pyhittäessään totuudessa omansa. Kiitos Isälle nimessään.

    • minä vaan

      laki ja profeetat jeesukseen asti.....

      Onhan vanhassa testamensissa paljonkin profetioita nimen omaaan lopun aikaan,esim. Daniel.

      Hesekielin profetia googin sodasta tulossa...aikanaan.

      Missä sanotaan uudessa testamentissa että,vanhan testamentin profetiat ei koskekaan lopun aikaa.....

      Mä ymmärrän asian että paljon profetioita nimenomaan meidän aikaan.

      • KTS (Ei kirj.)

        Vanhan Testamentin näkökulmasta "aikojen lopulla" tarkoitettiin aikaa, jolloin Messias saapuu ja uusi liitto perustetaan. Kyse on siis 2000 vuotta sitten tapahtuneista tapahtumista.


      • Entä Daniel?
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Vanhan Testamentin näkökulmasta "aikojen lopulla" tarkoitettiin aikaa, jolloin Messias saapuu ja uusi liitto perustetaan. Kyse on siis 2000 vuotta sitten tapahtuneista tapahtumista.

        Ehtikö Danielin ennustukset ja näyt toteutua jo Vanhan Testamentin aikana?


      • KTS (Ei kirj.)
        Entä Daniel? kirjoitti:

        Ehtikö Danielin ennustukset ja näyt toteutua jo Vanhan Testamentin aikana?

        Kyllä ehtivät. Minulla on oikein taulukko tästä.


      • tuhat ja yksi
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Kyllä ehtivät. Minulla on oikein taulukko tästä.

        >>> Ehtikö Danielin ennustukset ja näyt toteutua jo Vanhan Testamentin aikana?

        Kyllä ehtivät. Minulla on oikein taulukko tästä.>>>

        Mikä ihmeen taulukko ?


      • no tietysti se on
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >>> Ehtikö Danielin ennustukset ja näyt toteutua jo Vanhan Testamentin aikana?

        Kyllä ehtivät. Minulla on oikein taulukko tästä.>>>

        Mikä ihmeen taulukko ?

        KTS:n harhataulukko! Kannattaa pitäytyä Jeesuksen elävissä totuudellisissa nöyrästi anoen ja kiittäen.


      • tietysti silloin
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >>> Ehtikö Danielin ennustukset ja näyt toteutua jo Vanhan Testamentin aikana?

        Kyllä ehtivät. Minulla on oikein taulukko tästä.>>>

        Mikä ihmeen taulukko ?

        "tuhat ja yksi" harhataulukko kiinostaa, jos hylkää sen hyvä aidon ja elävän Jumalan sanan Uudessa Testamentissa ja Jeesuksessa. Kannattaa miettiä tätä!


    • valtsu

      Mitä mieltä olet ILK 20:8 kohdasta?

      • KTS (Ei kirj.)

        Ilm. 20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        Tämä liittyy, kuten tekstissä sanotaan, tuhatvuotisen rauhanajan loppuun.


      • tuhat ja yksi
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Ilm. 20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        Tämä liittyy, kuten tekstissä sanotaan, tuhatvuotisen rauhanajan loppuun.

        >>> Ilm. 20:8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

        Tämä liittyy, kuten tekstissä sanotaan, tuhatvuotisen rauhanajan loppuun.>>>

        Tulisi jo mainita selvyyden vuoksi ,jotta Kristinuskon harhatulkinnan mukaan joka löytyy Uudesta testamemtista.

        Mutta tuosta Googista ja siitä nimenomaisesta oikeasta Gygeksestä josta tuo nimitys on tullut.


        Sitä ennen;
        Taharka,
        Megiddon teistelun voitti Neko jossa Josia sai surmansa.

        Mutta Gyges Lyydian kuningas halusi sopimuksen Assurian kanssa.
        Tanissa Assurian valtaan nostama Psammetek ( 664-610 eaa) nousi kapinaan Lyydian GYGESIN kanssa 656 eaa.
        Egyptisssä oli palkkasotureita Kaariasta ja Jooniasta.
        Assurbanibal (668-631 eaa.) vetäytyi Egyptistä ja Egyptin liittokuningas Lyydian
        Gyges kuoli sodassa kimmerialaisia vastaan.


    • Inhottava realisti

      Raamatun aikojen profeetoilla ei ollut mitään syytä suunnata profetioitaan tuhansien vuosien päähän. He pyrkivät ohjeistamaan oman aikansa hallitsijoita. Heillä ei myöskään ollut käsitystä siitä aikakausien muuttumisesta, mikä meillä on.

    • Jumalan

      Googin sota on kun Israel elää rauhan aikaa ja ylöstempauksen hetkellä, perustuen Israel polttaa seitsemän vuotta sotalaumojen aseita.

    • filadelfi

      Googin sotaa seuraa 7v. Antikristuksen vahvistamaan liittoon Israelin kanssa.
      Hes.39: 22 ilmoittaa että sodan seurauksena Israelin heimo tunnustaa Herran. Ilm.7on sama 12 heimosta 144000 sinetillä merkittyä henkeä, joka on vihanajan Israelin taivaaseen ylöstemmattu poikalapsi 12:5, ja esikoisjoukko14:1-5.
      Hesekielen loppuluvut kertovat 1000 v. valtakunnan tapahtumia.
      Niinpä seurakunta temmataan Googin hyökkäyksen aikoihin.
      Mutta sitä edeltää Googin sodan mahdollistava Ps.83 sota.
      http://jarmo10.org/isu.htm

    • KTS (Ei kirj.)

      Ei tule Googin sotaa eikä mitään tempoiluja.

      Sen sijaan tulee ITSENÄINEN PALESTIINAN VALTIO JA HALLET SILLE!!!

      :D

      • tuhat ja yksi

        >>> Ei tule Googin sotaa eikä mitään tempoiluja.Sen sijaan tulee ITSENÄINEN PALESTIINAN VALTIO JA HALLET SILLE!!! >>>

        Joo olen tuosta kanssasi samaamieltä.

        Ja lisäksi Kristinusko kokee karvaan tappionsa , Jeesus tulee ennusteluissaan.
        Kun vaan Jeesus ei tule ,kukaan ihminen ei tule takaisin tuhoamaan maapalloamme taivaan avaruuksista, jonka luut on jääneet tänne.

        - Mainitsit Danielin ennustuksen taulukosta ,joka osoittaa niitten jo täyttyneet Raamatun V.Tn aikana, en ymmärtänyt mihin viittasit !?


      • KTS (Ei kirj.)
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >>> Ei tule Googin sotaa eikä mitään tempoiluja.Sen sijaan tulee ITSENÄINEN PALESTIINAN VALTIO JA HALLET SILLE!!! >>>

        Joo olen tuosta kanssasi samaamieltä.

        Ja lisäksi Kristinusko kokee karvaan tappionsa , Jeesus tulee ennusteluissaan.
        Kun vaan Jeesus ei tule ,kukaan ihminen ei tule takaisin tuhoamaan maapalloamme taivaan avaruuksista, jonka luut on jääneet tänne.

        - Mainitsit Danielin ennustuksen taulukosta ,joka osoittaa niitten jo täyttyneet Raamatun V.Tn aikana, en ymmärtänyt mihin viittasit !?

        Tarkoitin sitä että olen listannut joka ainoan ennustuksen VT:stä ja löytänyt niille vastineen jo toteutuneesta historiasta. Enkä nyt suionkaan ole ainoa joka tämän havainnon on tehnyt.


      • tuhat ja yksi
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tarkoitin sitä että olen listannut joka ainoan ennustuksen VT:stä ja löytänyt niille vastineen jo toteutuneesta historiasta. Enkä nyt suionkaan ole ainoa joka tämän havainnon on tehnyt.

        >>> Tarkoitin sitä että olen listannut joka ainoan ennustuksen VT:stä ja löytänyt niille vastineen jo toteutuneesta historiasta. Enkä nyt suionkaan ole ainoa joka tämän havainnon on tehnyt. >>>

        MutTa kun köH , jokaisella on ne varmat tiedot niistä ennustuksista , niin kysynkin sitä Danielin kirjan taulukkoa, se on varmaan väärin laadittu ?


      • Anonyymi
        tuhat ja yksi kirjoitti:

        >>> Ei tule Googin sotaa eikä mitään tempoiluja.Sen sijaan tulee ITSENÄINEN PALESTIINAN VALTIO JA HALLET SILLE!!! >>>

        Joo olen tuosta kanssasi samaamieltä.

        Ja lisäksi Kristinusko kokee karvaan tappionsa , Jeesus tulee ennusteluissaan.
        Kun vaan Jeesus ei tule ,kukaan ihminen ei tule takaisin tuhoamaan maapalloamme taivaan avaruuksista, jonka luut on jääneet tänne.

        - Mainitsit Danielin ennustuksen taulukosta ,joka osoittaa niitten jo täyttyneet Raamatun V.Tn aikana, en ymmärtänyt mihin viittasit !?

        Huh huh


    • ValoaLapsillelisää

      GOOG - ASIAA

      Goog= henkivalta (esim. stalinismin kaltainen henkivalta)
      Maagoogin maa =Venäjä
      Roos = Valkovenäjä ja Keski-Venäjän alueet
      Mesek =Moskova
      Tuubal = Tobolsk
      ruhtinas = hallitsija/esim. presidentti
      Goomer= Germaanit = Saksa
      Toogarman = Turkki
      Puut= Libya ja sen seutu
      Etiopia = Etiopia, Sudan?
      Persia = Iran, ( Irakin alueita Syyrian eteläiset alueet riippuen karttatulkinnoista. Persia on ollut hyvin laajalle levittäytynyt hirmuvalta myös aikoinaan.)


      Hes. 38:1-39:29

      1.Minulle tuli tämä Herran sana:
      2."Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan [Venäjä Valko-Venäjä]
      3.ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas.
      4.Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki.
      5.Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla. [Iran, Etiopia, Libya]

      6.Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi. [Saksa Turkki]
      Jne.

      Eli kansakunnat kokoontuvat Israelia vastaan, joka on koottu monien kansojen joukosta.....tämä tulee tapahtumaan meidän päivinämme!

      • KTS (Ei kirj.)

        Täyttä humpuukia. Tuossa ei ollut valoa nimeksikään. Pelkkää pimeyttä.

        Goog ja Roos ovat osa Israelia kuten raamattu sanoo. Tästä tää vyyhti pitää lähteä purkamaan.

        1.Aikakirja:
        5:4 Jooelin pojat olivat: hänen poikansa Semaja, tämän poika Goog, tämän poika Siimei,

        1.Mooseksen kirja:
        46:21 Benjaminin pojat olivat Bela, Beker ja Asbel, Geera ja Naaman, Eehi ja Roos

        Miksi pitää TAAS keksiä Raamatun ulkopuolelta selityksiä, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa.


      • Anonyymi

        Näin alkaa tapahtumaan nyt 5/22.Mutta onko Israelia vastaan vaiko juutalaista kansaa vastaan. Nyt hyökkäys ukrainaan.


    • tuhat ja yksi

      Jeesus uskoisilta Raamatun V.Tn, väärentäjiltä taitavat paukut olla lopussa tuossa
      Gyges asiassa sillä sehän on selvästi osoitettavissa Raamatun kirjoituksista , jota nuo tapahtumat ovat lähteneen sinne Raamattuun kytemään jo 2500 vuotta sitten, sieltä ne sitten ovat uskon muuntumisen vuoksi siirtyneet Uuteen testamenttii jo sellaisessa muodosa ettei sitä sieltä pelkästään lukemalla ymmärrä ja nuo Jeesus uskovat lukevat ja selittävät Raamattua raamatulla ja sitä ennen he ovat ajaituneet uskon harhaansa oman uskonnollisen suuntauksen piirissä.

      Toivotonta on heidän selittelynsä!

      >>> Miksi pitää TAAS keksiä Raamatun ulkopuolelta selityksiä, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa. >>> ?

      Tuo on hyvä kysymys ja se koskee Jeesus harhaan uskovia ennenkaikkea .

    • Goog tulee

      taivaasta alaslaskeutuneen pyhän Uuden Jerusalemin ympärille vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen (Ilm. 20:7-10).

      Ilmestyskirjassa on kerrottu Israeliin ja Jerusalemiin Jumalan ja Jeesuksen vastustajina kymmenvaltioliitto (kymmenen sarvea) ja leopardi ja karhu ja leijona viittaa Irakiin ja Iraniin ja Kreikka/Turkki akselille. Nimenomaan arabivallat ovat olleet Israelin tuhopyrkimyksissä aivan selvää huonoa hedelmää tuottavia ja vain täydellinen sokeus estää näitä näkemästä.

      Valitettavasti paljon väärää opetusta ja profetinan tulkintaa on esillä ja Jeesuksen Vastustaja syyttää veljiä ja sisaria, jotka uskovat Jeesukseen, kun lihan mieli tahtoo uskoa valheita totuuden sijaan. Samoin valkoinen ensimmäinen sinetti nähdään Pahana vaikka kuvaa Jumalan iankaikkista evankeliumia noiden valitun 144 000 kautta, jotka seuravat Jeesusta voittajina Israelin kahdestatoista sukukunnasta,niinkuin nuo Uuden Jeruslamin portit neljäään (kahteentoista) ilmansuuntaan on siten nimettykin.

      Myös kaksi säkkipukuista Jeesuksen todistajaa on säkkipuvuissa Jerusalemissa tuon viimeisen seitsevuotisjakson ensimäisen puolikkaan aikana. Toisella puoliskolla tulee kymmenvaltioliitto ja hävityksen kauhistus ja pedon kuva ja merkki ja Antikristus Sadam Husseinina miekanhaavasta parantuneena Babylonian kuinkkaana eli Irakin presidenttinä ja myös kuvapatsas hänestä valmistetaan ja monet ihmettelee ja ihastelee tätä tämän maailman ruhtinaan nousua tuhostaan.

      Pysytään Ilmeystyskirjasta ja historian opeetamana noista seitsemästä pedosta, jotka ovat olleet ja nousevat jälleen ja Antikristus on tuo kultainen kuvapatsaan pää ja leijonan kita, joka puhuu sanoja Korkeimman pyhiä vastaaan, ihan konkreettisesti.

      • Ihmetyskirja.

        Kylläpäs tämä Raamattu on rauhaa rakastava ja inhimillinen teos.Eli sotia sinne ja sotia tänne,verta,tuskaa,hikeä ja kyyneleitä.Kyseisen taruston kirjoittajat lienevät olleet melkoisia sadisteja samoin kuin heidän taivaallinen ylipäällikönsä,joka lienee edelleenkin ylipäällikkö myös sotien suhteen.


      • Valitettavasti tämä
        Ihmetyskirja. kirjoitti:

        Kylläpäs tämä Raamattu on rauhaa rakastava ja inhimillinen teos.Eli sotia sinne ja sotia tänne,verta,tuskaa,hikeä ja kyyneleitä.Kyseisen taruston kirjoittajat lienevät olleet melkoisia sadisteja samoin kuin heidän taivaallinen ylipäällikönsä,joka lienee edelleenkin ylipäällikkö myös sotien suhteen.

        maailma ei ole Paratiisi vaan tämän maailman ruhtinas on Saa-tana.

        Autuaat ne, jotka pääsevät Jeesuksen Uuteen Jerusalemiin!


    • KTS (Ei kirj.)

      Nostetaas tässä vähän järkeä tällä foorumilla ylöspäin vastapainoksi kaiken maailman Karjalan mäntyjen juuristoissa päätään puunrunkoihin kolhivien jakovilais-vippaslais-vippulinhippulilais-köppyläisten pölhöilyille.

      • minäkin nostan

        KTS ihan varotukseksi kaikilla näin ystävänpäivänä!


    • kerty

      On siellä myös Hamona niminen kaupunki hes, 38,39 mukaan. Tuo on Betlehemistä itään päin. Ja tiettävästi siellä ei ole vielä Googin joukon luita!

    • KTS--

      nostetaas vähä

    • Anonyymi

      Nyt pitäisi kirjoittajien ottaa vastaan pelastus Jeesuksessa ja Hänen verihaavoissaan. Henkilökohtainen usko ja parannus sekä upotuskaste vedessä johtavat sinut siihen pelastukseen, josta Raamattu opettaa selvin sanoin:
      Apt. 2:38,41,42.
      Tahdotko pysyä apostolisessa uskossa Jeesukseen?

    • Anonyymi

      Nyt pitäisi kirjoittajien väistää kaiken maailman uudestikastajien, adventistimeedioiden, helluntaihullujen ja lahko-öyhöttäjien posmotukset ja pysyä vakaassa luterilaisessa ruisleivässä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1719
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1678
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1209
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1047
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1001
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      985
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      984
    10. 9
      976
    Aihe