Mikä fisu??

Crazy babe

Mä oon 13v ja oon ajatellu lemmikkii, mutten saa. Haluisin kaloja mutta en kauheen monta.
Ehdot:
1.Pieni tila
2.Söpö
3.Ei tarvii ottaa montaa (2-4 riittää)
Oon ajatellu neontetroja ja tietty otan monta sellasta.
Mun ajatus oli neontetroja sellainen parvi, 2 partamonnii ja loppui en tiedä... Voisiko joku kertoa mitä tonne kannattais lisätä vai ottaisinko vaan yhtä lajii? En oikein tiedä mitä teen :) Ennen ajattelin kultakalaa mutta tulin järkiini :)

7

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crazy babe

      Tietty ostan oikeen kokosen akvaarion

    • Crazy baby

      Tuli vielä mieleen et sopisko tonne esim. Kirsikkasukarapu tai joku muu pikku äyriäinen?

      KIITOS KUN VASTASITTE( jos joku vastas)!! :)

      • ;))

        Okei... Eli lainaa vaikka kirjastosta Markku Varjon kirjoittama Akvaarion perusopas (2007). Siitä saat akvaarion perustiedot. Kannattaa lainata vain 2000-luvulla kirjoitettuja teoksia, Markku Varjon Akvaariokalat on toinen hyvä kaloja koskeva teos. Sitten kannattaa mennä kunnolliselle foorumille etsimään tietoa ja kyselemään: http://www.aqua-web.fi/forum/index.php

        - Aloittelijalle suositellaan yli 100 litran akvaariota, mutta jos tämä ei mitenkään ole mahdollinen niin 40 litraa on eläinsuojelullisesti minimi. Rapuloita on pienempiäkin, mutta aloittelijan on oikeasti näissä vaikea pitää vesiarvot kunnossa.

        - Olethan tietoinen akvaarion kypsytyksestä? Tätä ei missään nimessä kannata laiminlyödä.

        - 40 litraiseen sopivia kaloja ovat mm. sinineontetra, pienet rasborat ja taistelukala. Sekä äyriäisistä sukaravut, kuten tuo kirsikka. Kovaan veteen äyriäisistä esimerkiksi omenakotilo käy. Jos taas haluat lajiakvaarion, kääpiöpallokala käy 40 litraiseen. Onhan noita vaihtoehtoja, löydät tuolta aqua-webistä keskusteluista.

        - Valitettavasti partamonni tarvitsee 100 litraa vettä per monni. Pienempään sopivat erilaiset kääpiömonniset.

        - Kannattaa satsata tekniikkaan, pääset helpommalla. Lämmitin, akvaariovalaisin (akvaarioon tarkoitettu loisteputki) ja suodatin ovat pakollisia. Jos haluat hifistellä, ruokinta-automaatti ja hiilidioksidilevitin ovat seuraavat jutut.

        - Viikottain tulee vaihtaa puolet vedestä.

        - Hanki alkuun vesitestit, mielellään tippatestit sillä ovat tarkemmat.

        - Tietoa, tietoa, tietoa. Sitä ei voi olla liikaa. Lue paljon ennen akvaarion hankintaa.

        - Millä paikkakunnalla asut? Kaikkiin akvaarioliikkeisiin ei todellakaan voi luottaa. Tässä muutama vinkki hyvistä liikkeistä:
        * Pääkaupunkiseutu: Kurki, Akvaariokeskus
        * Jyväskylä: Reporanka
        * Tampere: Tampereen akvaariokala


    • ;))

      Jatkan vielä: Jos et halua välttämättä akvaarioon kaloja niin kääpiökynsisammakko käy myös pieneen akvaarioon ja on erittäin persoonallinen kaveri.

      • Crazy babe

        Olin unohtanut että sammakoitakin on... Eikös sammakko ole helpompi hoitaa? Kiitos paljon vinkeistä ja tiedosta


    • ;))

      Hoito on molemmilla varsin samanlaista, sammakko ruokitaan harvemmin mutta tuolloin pakastesurviaisilla. Vettä vaihdetaan samaan tahtiin, vesiarvoista pitää pitää huolta. Sammakkoa ja kaloja ei sitten saa yhdistää keskenään (sammakon uloste myrkkyä kaloille!) ja sammakkoon en käsillä saa koskaan koskea (tosin ei kalojakaan kädessä pidetä :))

      Sammakkotietoutta:
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/hoito.html
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/akvaario.html
      http://www.sammakkolampi.net/kynsisammakot/hymenochirus.html

    • nenukkifani111

      meil oli neonteroja ja ne oli ihania!!:DD

      Täs on hyvä linkki ostettii ne tän nimisestä kaupasta:

      http://adf.ly/4mhDG

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe