AIS-vastaanotin.

Vekotinveneilijä

Hankin plotterin johon on mahdollista liittää AIS-vastaanotin, joten sellainen olisi nyt saatava. Mistä löytyisi se halpa ja hyvä? Antennisplitteri samassa kotelossa olisi etusijalla.

9

3860

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sea Clearilla
    • Vekotinveneilijä

Kiitokset avusta, mutta tuo ei pelaa erillisen plotterin kanssa veneessä. Onko kokemuksia erillisestä AIS-vastaanottimesta. VHF-radio on suht uusi joten yhdistelmälaitetta ei viitsisi hankkia.

• Samat tarpeet hoidos

Mulla oli loppuvuodesta samat tarpeet ja ratkaisin itse hankkimalla Navicom RT-550 AIS vhf-puhelimen. Mullakaan ei vanha vhf-dsc laite ollut vielä lähestään tiensä päässä, mutta silti tämä on edullisin ratkaisu ja ei tule uusia vekottimia ja turhia johdotuksia viemään tilaa veneestä. Kun myyt vanhan vhf:n niin alennat vielä tuota n. 300 € hintaa satasella parilla laitteesi tasosta riippuen. Tämän halvemmalla ja siistimmin en ainakaan itse pystynyt ongelmaa ratkomaan.

• Tästä ohjeet
    • Ais asia

Täällä AIS. www.marinetraffic.com

• Vekotinveneilijä

Lähinnä jotain tämän tyyppistä olen suunnitellut:

http://www.marinea.fi/shop/product_details.php?p=4391

En vain ole löytänyt tietoa kuunteleeko em. laite kumpaakin AIS-kanavaa yhtäaikaa. Samalla hinnalla saisi AIS-vastaanottimella varustetun VHF-radion, mutta noissakin lienee vain yksi vastaanotin, joten huonolta kompromissilta vaikuttaa.

Nyt on alkanut AIS-transponderin asentaminen kiinnostaa. Onko noita jo paljon huviveneissä?

• AISsin takaa

Mulla käytössä viime kauden True Headingin AIS purkki. Siitä löytyy toinenkin malli jossa on valmiiksi antennijakaja jos VHF puhelinkin on asennettuna. Hyvin on toi purkki toiminut, on pieni ja helppo asentaa.
      http://www.merikartat.fi/true-heading-carbon-p-9220.html

Tuolla näytti olevan joku satasen halvempikin AIS vastaanotin, jos hinta oli tärkein kriteeri. http://www.merikartat.fi/digital-yacht-ais100-vastaanotin-p-10044.html

Kaikki noi taitaa olla nykyään kaksikanavaisia, ainakin noi isoimmat merkit.

• VeneSähkäri

Itse olen asentanut muutaman Raymarinen 650 AIS:n, saa kytkettyä Raymarinen plottereihin helposti seatalkin tai nmean kautta. Yleensä olen laittanut sille oman VHF ja GPS antennin. Hyvä ja toimiva laite, hinta tosin aika paljon kovempi.
      Kyllähän noi AIS:t koko ajan yleistyy huviveneissä, ainakin isommissa

• sähäkkä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      122
      1701
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1402
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      982
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      81
      833
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      831
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      741
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      658
    Aihe