Vanha kumarainen harmaatukka
kepin kanssa kulkee ukkorukka,
katsoo vielä kerran kaukaisuuteen
huomenna jo herää päivään uuteen.
Vielä jäljellä on juhlahetki
siksi ukko miettii tääkö viime retki,
sukii partaa, kampaa tukkaa
ei aikaa, voimiakaan enää hukkaa.
Puku puhtoinen ja mieli tyyni
onhan vanhuksella viime syyni,
onko maailma nyt kanssaan muuttunut
vaiko Luojakin on tuolle suuttunut.
Loppu aika kovin rauhaton
luonnon voimat pahaa tehneet on,
vedet tulivuoret raivonneet
kylät kaupungitkin kadonneet.
Tuota miettii, miettii ukko-paha
onhan maailmasta aina vastattava,
miettii kuinka vaihtaessa voisi olla
Uuden Vuoden kanssa sovinnolla.
Kun puoliyö on tullut pimeällä,
poistuu vanha tietä etsimällä,
Nuori Uusi Vuosi tarttuu valtikkaan
mitä sallii meille ootellaan!
Vaha 2011 loppuu.....Uusi alkaa 2012
17
97
Vastaukset
- direktiivi
Uusia uutisia
uusia juttuja
uusia ystäviä
ooooojaooooo
Uusi tinakauha
Näillä mennään ;-] . - *Kukkahame*
Kyllä joululahjalla oli hyvä vihtoa ;-D, lehdetkin pysyi hyvin saan vielä toisenkin kerran tätä vihtaa heilutella.
Vanhan vuoden pölyt pois kropasta, nyt sitten kunnon ohjelmia TVstä ja lahja huopa niskaan, annan itselleni luvan nukahtaa sohvalle.
Täällä paukkuu jo papatit ja muut pikku raketit, ei kai papatit mitään raketteja ole, mutta rätisee kuitenkin.
Naapurin koira on jo todennut häiritsijät haukkuu napakasti.
En mennyt kenenkään ketjua sotkemaan saunakeikalla. - he
Taivas levittäytyi maahan tuuli tuoksui valoa,kuin sinä tulit !
Ilo säihkyi sävelinä kipunoi kaipauksena, yö humahti
näkymättömiin eikä mikään ollut enää niinkuin ennen--
sinä tulit! Voisinko kertoa oman tarinan,
vuodesta,ei hautajaisia,ei häitä.
Eihän se mitään,ei päässä täitä.
Omia teitä kuljemme käsikkäin,
kera käppyrän lähekkäin.
Joskus unohtuu hälttä,pitäiskö
kahvipaketti laittaa jonnekin muualle,
kun
jääkaappiin.
Pakasteet ovat sitten kahvipaketin
tilan saaneet.
Voi tätä elämää,on se niin ihanaa,
kun saa kera rakkaan vaeltaa
ja vielä jaksan.
Ja niitä saamarin alaspäisiä peukkuja
en todellakaan toivo.
Olkaa armollisia Hyvää alkavaa Vuotta toivon AmaKiva oli sää tänään, lauhaakin. Hyvällä mielikuvituksella varustettu olisi voinut nähdä illan pimettyä lounaisen taivaanrannassa jo pidentyneen päivän valovanan.
Kiitos kapu,siis maata näkyvissä.Olemme jotenkin sielunveljiä,meillävain synkää tai sitten autat ystävää hädässä.
Rantasaunan lämpimästä ulostulleena tunsin jotain koskettavaa,luonto oli hiirenhiljaa,ei myrskyä,ei säkökatkoksia.
Kaikesta huolimatta,en ole aivan varma,olisko lottovoitto syntyä Suomeen
Olemme todella avuton haavoittuva puolustuskyvytön kansa,jossa kaikki kaatuu jo syysmyrkyssä,entä sitten kun olis sotatilanne.Siitä ei pelkällä taala po svenkalla sevittäis,voi herre guuden do ja sama savoksi,että eihä meillä mittää hättää,korkeimman haltuun Amarituliini_38 kirjoitti:
Kiitos kapu,siis maata näkyvissä.Olemme jotenkin sielunveljiä,meillävain synkää tai sitten autat ystävää hädässä.
Rantasaunan lämpimästä ulostulleena tunsin jotain koskettavaa,luonto oli hiirenhiljaa,ei myrskyä,ei säkökatkoksia.
Kaikesta huolimatta,en ole aivan varma,olisko lottovoitto syntyä Suomeen
Olemme todella avuton haavoittuva puolustuskyvytön kansa,jossa kaikki kaatuu jo syysmyrkyssä,entä sitten kun olis sotatilanne.Siitä ei pelkällä taala po svenkalla sevittäis,voi herre guuden do ja sama savoksi,että eihä meillä mittää hättää,korkeimman haltuun AmaNosta Ama pakka ja aattel yks asia, sanos entinen povarinainen. Ja tummaverinen hää oli. Haluatteko kuulla - ei se mitään kerron kumminkin.
- Itkulla olet veikkonen elämäsi aloittanut, vaikeuksien kautta olet tämänkin luukun ansainnut. Näen, korteistani, että olet orpo.
Kuule, vasen kehon puoli sinulla henkrää, näen siitä tulevia harmeja, mutta yli 80 kymppiseksi sinä elät, kävelykeppiin nojaten.
Röhnötin istua Askon Bonanza nahkasohvassa, jotka hulluuttani olin ostanut ensimmäisen omistusyksiön täytteeksi.
Sii edessämme oli tummennettu laminaatti lasipöytä. Jalkani oli varpaista muniin asti kipsin peitossa.
A hyvin tiesi tumma nainen 10 silloisen markan edestä, hyvin tiesi.
Ja vähintään edes tämän veroista uutta vuotta vuodelle 2012.capt.cöpenick kirjoitti:
Nosta Ama pakka ja aattel yks asia, sanos entinen povarinainen. Ja tummaverinen hää oli. Haluatteko kuulla - ei se mitään kerron kumminkin.
- Itkulla olet veikkonen elämäsi aloittanut, vaikeuksien kautta olet tämänkin luukun ansainnut. Näen, korteistani, että olet orpo.
Kuule, vasen kehon puoli sinulla henkrää, näen siitä tulevia harmeja, mutta yli 80 kymppiseksi sinä elät, kävelykeppiin nojaten.
Röhnötin istua Askon Bonanza nahkasohvassa, jotka hulluuttani olin ostanut ensimmäisen omistusyksiön täytteeksi.
Sii edessämme oli tummennettu laminaatti lasipöytä. Jalkani oli varpaista muniin asti kipsin peitossa.
A hyvin tiesi tumma nainen 10 silloisen markan edestä, hyvin tiesi.
Ja vähintään edes tämän veroista uutta vuotta vuodelle 2012.Laitapahan soimaan kortit kertoo kohtalomme.
Samoin mulla tuli tumma nainen ja povas,olet ajatellu majaas muuttaa ja sinua vejetään höplästä.Ota elämästä kiinni eläkä anna kusettaa ihtees.Hän näki että ukko käy vieraissa.Ja kaikki mitä hän kertoi oli totisinta totta.
Ex mieheni oli ihan sairas noiden narttujen perään.Nuorimmaista kun kannoin,niin samanaikaisesti oli tiineenä toinen nainen.Oma poikani syntyi 24.4 ja se toinen 14.5 joten tasan eivät käy onneneväät Ama
- Kuka on käynyt?
"Kiuruvesi on kamala paikka." Facebookissa.
Minä en tätä viestketjua kanna,mutta miten sun kiuruvetes ja fasepook kuuluu tähän todella asialliseen avaukseen?
Hyvää alkavaa vuotta ja koeta pärjätä ton alkavan piilosairauden kanssa
- *Kukkahame*
Voi Rituliini..,-DD.. tuolla huumorilla voit ylittää suuretkin vastoinkäymiset, ihanaa että tuot sen meille tänne jaettavaksi.
Sinulla on ulottuvuutta moneen suuntaan ja tuntuu kuin vauhti kiihtyy, hyvä se vaan on voimia tarvitset jo aamusta kahvipaketin piilotus/etsintä leikissä.
Luonnosta sen verran kun tein pienen ulkolenkin, huomasin samaa, ei tuulen värettä, ohutta mannaryynilunta sateli hyvin ohuelti.
Tuli mieleeni että onkohan luonto-äiti pahoillaan tuosta mylvimisestä, no tuskinpa muistutus suuremmista voimista on tarpeen joskus meille.
Kävin heittämässä muutaman leipäpalan tuohon metsikköön ja sain harakat puskasta lentoon, osaako ne tulla takaisin samalle oksalle, jäin vaan miettimään.
Kiuruvedestä sen verran että kävin muutaman vuoden koulua siellä ammoisina aikoina.
Totuus on että en tunne paikkaa kovin hyvin.Kiitos Kukkis hyvin alkaneesta ketjusta,ehkä puutuin asiaan joka minulle ei kuulu,
kuin kiuruvesi aloitukseen.
Enhän minä mitään prinsessakruunua tarvitse,olen ihan normaali omaishoitaja ja minulla vielä tosipaikat edessä.
Joskus tietenkin tuntuu,kuin olisin häkkiinsuljettu,mutta teidän ihanien ihmisten myötävaikutuksella tunnen olevani jopa ihan ihminen.
Ei minun elämässäni ole mitään kateudenaihetta,vaikka niillä jotka jatkuvasti niitä miikkoja heittävät kehiin,kirjoitan mitä tahansa,kaikesta huolimatta Anteeksiantavaa Vuotta.Koskaan ei voi tietää kenen muisti seuraavana hakeutuu hakoteille.Ama
- tähtien tuiketta
Miekin katon kortit tulevalle vuodelle
. sää, herttaisia kelejä ja rakkautta ilmassa - happea riittää, pitää muistaa vaan jokaisen hengittää.
. luonnonilmiöitä, ei pahempia katastrofeja mun korttini näytä.
.talous, nousi pakasta Hertta-kuningas ja mie en tiiä mitä se tarkoittaa.
.muoti-ilmiöt, Ruutuässä, jotain rahaan liittyvää se tiennee -- kirpparikamppeissa oon tottunu elämään, kaipa ne kelpaa tulevana vuotenakin. Kengät on kyllä jo paremmat päivänsä nähny jo ajat sitten kuten omistajansakin.
. raha, ...hm, ei oikein herttaiselta näytä nuo kuusi mustaa pataa...
.terveys, tuli 2 pakasta kortteja, sotilaat risti ja hertta. Kai se merkitsee tasapainoilua jossain elämän ja kuoleman välillä, mut semmostahan mun elo on aina ollut.
.maailmanlaajuinen pandemiaflunssa, 10 herttaista sydäntä ei näytä uhkaavalta ja ollanhan sitä tähän ikään mennessä niin monesta räkätaudista selvitty,
.rakkaus, jos joku jaksaa muakin rakastaa niin hyvä juttu. Tai edes sietäis, menettelis sekin.
.onni, 7 ruutua ja 4 pataa, tarkoittaa varmaan että ollakseen oman onnensa seppä on joka päivä jotain tehtävä omistaakseen onnistumisen kokemuksia, mahtunee päivien joukkoon välillä myrtsipäiviä myös.
.mitä toivon, hitunen rakkautta ja iloa vanhanpiian eloon ja oloon, lämpöä ja valoa riittävästi ( toivottavast ei lämpökattila ja vesijohdot posahda pakkasilla).
. mitä saan, Herttakuningatar lienee ihan hieno kortti, mitä se sitten merkinneekin..
.tästä et pääse yli etkä ympäri, uskallankohan vielä katsoa korttejani?
Joo. Ja se on herttavitonen, iloa ja onnea, vaikka joskus hymyä kyynelten kera.
Kiitän jokaisesta päivästä, jonka elän. Kuluneesta vuodesta ja ihmisistä, joita kohtasin.
Rauhaa, voimaa ja kestävyyttä kaikille uuteen vuoteen, mitä tuokaan tulevat päivät tullessaan - sittenpähän nähdään.Nyt pääs kyllä naurun hörähdys,oli niin hyvä ennuste,jotta Pekka Poudankin vois tyrkätä heti eläkkeelle,kallispalkkanen säätietelijä,joka vaan luulee,ei tiedä,onko huomena pouta.
- *Kukkahame*
Huomenta Uuteen Vuoteen!
Nyt aloitetaan uusi korttipakka toivotellaan kaikkea hyvää odotetaan parasta mahdollista, tuskin se raha tuo onnea hyvä kuitenkin sitä aina on kukkaron läviköstä löytää.
Terveys parasta ehdottomasti, pääsee ihailemaan luontoa ilman kivuliaita jäseniä, nauttimaan Luojan meille luomasta luomakunnasta.
Katsella ikkunasta hiukan huurtuneita risuja sieltä se talvi on tulossa, lumikinokset ja muut ilot.
Kesästä puhumattakaan.
Jos tässä ennustaisin niin (toivoisin) mielenkiintoisia harrastepiirejä, rehellisiä ystäviä ja lenkki kavereita.
Kun kunto on hyvä niin mielikin on hyvä, tästä se taas uusi taival alkaa joka vielä on polku mutta ajan myötä tasoittuu, toivon.
Hyvää Alkanutta Vuotta 2012 kaikille....Kiitos "kukkis"ja ihanaa luojansuomaa huomenta.
Minulla alkaa vuosi hyvin,saan nuorimman tyttäreni visiitille ja egytiläisen vävypojan.Järvi saanut kestävän jääpeitteen,joten saattaa olla,että ahvenet laitetaan tänään ahtaalle.Vävy ei ole koskaan nähnyt pilkkimistä,joten täytyy ottaa videokamera mukaan jäälle ja ikuistaa tämä historiallinen hetki..
Ajatelkaa ystävät(mikäli minulla heitä edes on)miten pienistä onnenpipanoista toi minunkin elämäni muodostuu.
Sanotaan,että elämä kantaa,mitähän sekin sanonta pitää sisällään?Jalat kantaa,sen ymmärrän,mutta joskus tuntuu,että täyttä hebreaa koko elämä.
Nyt meni vara-akulle toi pohdinta,joten lopetan ja toivon teille kaikille
parasta mahdollista Uutta Vuotta 2012
- *Kukkahame*
Niistä pienistä muruista saakin onnensa 'kukoistamaan', liian suuret ilot voi olla liikaa tässä iässä.
Onhan sinulla kyllä melkoinen vastaa toisestakin tässä iässä, mutta minusta tuntuu että sinä jaksan tehdä vaikka pieniä ihmeitäkin.
Kerronkin tässä kun eräs lapsuuden aikainen ihminen soitti ja kertoi että on tulossa nuorimmalla kolmas lapsi ja se antaa kuin kiusalla odottaa itseään.
Hän sanoi että nyt jo sydän menee vauhdilla, mitä sitten onkaan kun tämä vauva sitten syntyy?
Niin että kaikissa tapauksissa on aina vaaransa, menee hyvin tai huonosti aina se meitä liikuttaa!
Me vaan eletään niin kuin on totuttu, se on hyväksi havaittu, ylimääräiset on aina liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578757Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123449Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262640Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044