Yksinhuoltaja raskaana ja apua vailla!

nenina89

Oli pakko tulla tänne kirjoittamaan ja kysymään apua jos joku tietäis mitä tehdä.

Muutin noin puoli vuotta sitten nykyiseen asuntoon ja sen jälkeen on vain ja ainoastaan ollut vastoinkäymisiä.

Olen sosiaalitoimistossa asiakkaana ja syyskuussa tuli kirje postiin jossa minut pyydettiin käymään sosiaalitoimistossa. Ajattelin että se oli pelkkä kartoitus käynti, jossa oltaisiin puitu tämänhetkistä tilannettani. Noh esinnäkin nämä vastaanotolla olevat tantat loukkasivat minua vaikka näkivät jo silloin että olen raskaana. olin periaatteessa "kolmannen asteen kuulustelussa". He väittivät pelkkien tiliotteitteni perusteella että asun lasten isän kanssa saman katon alla vaikka näin ei ole.

Sairastan nivelreumaa ja sossutanttojen mielestä en pysty huolehtimaan lapsistani koska olen sairas. Eli heidän puheista ymmärsin että en saa olla yksinhuoltaja ja en saa asua ilman lasten isää.

en pysty asumaan lasteni isän kanssa koska siitä seuraa vain ja ainoastaan ikäviä asioita. Ei pahoinpitelyä mutta seinien rikkomista ja tavaroiden heittämistä pitkin. Isällä on mielenterveydellinen haitta. Mutta seurustelemme eri kattojen alla.

Olen montakertaa nyt yrittänyt saada haettua rahaa, mutta laittavat vain kielteistä päätöstä toisen perään.

En saa edes sairauteeni tarvitsemia lääkkeitä kun eivät maksusitoumusta myönnä. Joudun raskauden ja sairauteni takia käymään lääkärissä säännöllisin ajoin, eivät korvaa edes niitä.

Noh ei ne tähän loppuneet. Nyt kuukausi sitten selvisi, että tämä asunto missä nyt asun on homeessa. Olin varastossa hakemassa joulutavaroita ja huomasin, että kaikki tavarat olivat homeessa, myös vauvan tavarat.

Tästä ilmoitin isännöitsijälle ja omistajalle, mutta eivät noteeraaneet mitenkään. Sanoivat tylysti, että kannattaisko etsiä uus asunto.

Otin yhteyttä terveystarkastajaan joka lupasi tulla katsomaan mitä voi tehdä.

Ensimmäisillä liukkailla täällä ei ollut hiekotettu pihateitä eikä parkkipaikkaa. Soitin isännöitsijälle useaan otteeseen ja moni muukin talonyhtiöstä eikä mitään. Hiekottakaa itse oli vastaus.

Tämän jäälkeen selvisi ettei koko talonyhtiössä ole huoltopalvelua mikä kuuluu olla.
Hiekottamaan loppupeleissä tultiin, mutta sitten kun olivat jäät jo sulaneet.

Olen kysellyt apua joka suunnasta ja auttajia on nyt neuvolasta, nuorisopalvelusta ja diakoniasta.
Kukaan ei vaan saa sosiaalitoimistoon mitään liikettä.

Nyt meillä olisi asunto tiedossa ja olen tehnyt tarjouksen ja välittäjä oli puhunut vuokranantajalle joka olisi myöntyväinen vuokraamaan asunnon meille, mutta takuuvuokra on melkein 2000€ ja en tiedä mitä tehdä jos sosiaalitoimisto ei sitä maksa.

He ovat muutenkin laiminlyöneet kaikki asiani mitä olen tarvinnut sieltä.

Vanhemmistani ei ole apua, koska ovat auttaneet minua jo melkein vararikkoon asti.

Olen vaan itkenyt koko ajan ja muutenkin tuntuu että masennun vain päiväpäivältä enemmän.
Laskettuaika lähenee ja stressi ei tee vauvalle eikä kolmevuotiaalle tyttärelleni hyvää.

En pysty enään nukkumaan öitä ja voitte vain kuvitella miltä tuntuu kun menee kokoajan alaspäin.

Toivoisin että joku voisi auttaa tai antaa vinkkejä miten toimia.

1

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valittaa voi...

Niin sossun päätöksistä, kuin ottaa sosiaaliasiamieheen yhteyttä ja en tiedä sitten voiko sosiaalitoimen laiminlyöntejä viedä oikeuteenkin asti, eli oikeusaputoimisto, kuluttuja-asiamies tai muu vastaava..

Vuokra-asuntoonkin liittyen on kuluttajaliitto, joka auttaa noihin mainitsemiisi asioihin, ja oikeuteen vienti on siinäkin...

Mutta kun otat noihin yhteyttä ja ilmaiset sossuun ja vuokranantajalle, että lähdet todenteolla oikeuksiasi ajamaan, niin jo se voi riittää asioiden korjaantumiseen.

Tiedän tunteen, tämä yhteiskunta yrittää heikoimpia kusettaa minkä kerkiää, niille on vaan näytettävä, ettei itse ole kuitenkaan niin heikko että siihen alentuisi. Voimia tulet silti tarvitsemaan, pohjamutia läpi käydessäsi, mutta voin kertoa että se on sen arvoista, ja sen jälkeen on niin vahva tunne, että selviää mistä vain :) Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3986
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1296
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1185
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1041
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      951
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      914
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      911
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      892
    Aihe