Minulle shettis?

kyselijä shetu

Olen harrastanut ratsastusta n. 4vuotta ja olen itse 12v. Olen selvittänyt vasta alkeis kurssin. Osaan kaikki askellajit sekä ratsastuksen perusasiat ilman taluttajaa ja myös ratsastusradat teitä osaan. Osaan laittaa hevosen itse kuntoon, mutta en tiedä vielä kauheasti mitään terveydestä ja muusta sellaisesta. Hankkisin ponin vasta aikuisena mutta kysyn olisinko valmis jo nyt. Shettiksellä ei ratsastettaisi vain talutusta joka askel lajia ja kaikkea muuta kivaa. Joka päivä. Riittäisikö shetulle leikkimökin kokoinen karsina eli vähän niinkuin pihatto eikä kunnon tallia.Ja tarha ja pelto joka toimisi kenttänä?

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelin89

      Et ole vielä valmis, jos aiot ottaa hevosen sun pitää osata kaikki sairausjutut, kengitykset, madotukset ja muutenkin tietää jos hevosella on jotain vikana. Ja ensinnäkin hevosella/ponilla pitää olla kaveri! eli et voi ottaa sitä mihinkään oman kotisi pihalle. Olisi parempi jos veisi ponin tallille jossa on täysihoito ja muutenkin asiantuntevia ihmisiä! Aikuisena siis voit harkita uudelleen ja katsoa onko sinulla tarpeeksi rahaa siihen. Maailma on täynnä ihmisiä etenkin pikkutyttöjä jotka unelmoivat ponista, mutta eivät oikeasti ole valmiita siihen. Sitten kun poni tulee niin eteen voi tulla vaikka mitä haasteita. En nyt halua mitenkään dissata tai mitään mutta kerron vaan ja olet vielä noin nuori ja entä kun lähdet opiskelemaan? Ketä ponia silloin hoitaa? Sulla on vielä koko elämä aikaa hankkia hevonen ja silloin kun olet siihen oikeasti valmis :) No tulipas tekstiä :)) Ps. Mieti myös ponia jos sillä on kokematon omistaja ja jos sillä on joku huonosti etkä sinä tajua sitä.

      • Kokenut heppahullu

        Nyt on kyllä pakko sanoa tuohon edelliseen... Mellä ainakin poni asustelee yksin ja hyvin pärjää :) Toki kavereita käydään katsomassa lenkin varrella viikottain.
        Itse olen harrastanut/ollut koko elämäni hevosten kanssa ja sen tuoman kokemuksen perusteella voin sanoa että vaikka shettiksiä joskus sanotaan hyviksi ensiponeiksi niin sitä ne eivät kyllä ole :D Ennemmin kannattaa ottaa suomenpienhevonen, vuonohevonen tai jokin muu rauhallinen poni jonka säkä on yli 120cm.. Ponit jäävät helposti nopeasti pieniksi ratsastajan kasvaessa..
        Sinuna en vielä ottaisi omaa hevosta. Korkeintaan vuokraponin kesäksi :) Tarvitset paljon kokemusta ja taitoa :)


    • OONA_OIKUKAS

      Siis..? Olet ratsastanut 4-vuotta ja olet vasta selvittänyt alkeiskurssit, itse olen ratsastanut kuukauden, olen jo jatkokurssilla. Aloitin kyllä suoraan jatkokurssilta ja laukkasin toisella tunnilla... vahingossa! Ja juu... Et taida olla valmis pitämään omaa hevosta, jos et vielä sairauksistakaan tiedä. Kokeile keppihevosen pitoa puutteeseen;D

    • Piki<3

      Mä ostan ehkä shettiksen ja oon ratsastanut alle vuoden mut saan sen ehkä sit kun oon ratsastanut jotain vuoden

    • halooooo???

      piki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5594
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2413
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2332
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1069
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1054
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      781
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    Aihe