Ei näy, ei kuulu, ja alan kyllästyä odottamaan täällä ahdingossa.
Koska se Jeesus oikein tulee takaisin?
43
209
Vastaukset
- ajat on Herran
Joh. 16:33
Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Jumalan lupaukset ja sana kantaa.Varma on sana Herran.
Valvoen ja rukoillen, kiittäen, palvellen eteenpäin. Menee elämä hukkaan, jos odottamalla odottaa Jeesusta.
Jeesuksen sanotaan itse kertoneen, kuinka aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa ja tähdet putoavat taivaalta ja taivaitten voimat järkkyvät.
Silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, jolloin hän tulee.
Samassa yhteydessä on kerottu myös valittujen kokoaminen. (Matt.24:29-31)
Samoin Paavali kertoo toisessa tessalonikalaiskirjeessä, kuinka laittomuuden ihminen ilmestyy ensin maan päälle, joka tekee tunnustekoja ja ihmeitä, sekä julistaa olevansa Jumala.
Eli, eipä taida Jeesus tulla ainakaan lähivuosina. Tullekko edes tällä vuosisadalla? Maailma ei ole valmis vastaanottamaan edes sitä ns. "laitonta ihmistä", niin Jeesuksen tulo on silloin vieläkin kauempana.
Eikä mitään ennakko tempauksia tule. Sana "pelastaa" on eri asia kuin "temmata".
Eikä kukaan voi olla Herraansa suurempi. Samoin kuin Jeesusta ja muita hänen seuraajia on vainottu, niin samoin voi käydä muillekin hänen seuraajilleen. Mitään eliittijoukkoa ei temmata ennenaikaisesti pois vainoista, eikä edes Jumalan vihasta. Sensijaan voidaan pelastaa turvalliseen paikkaan kuten esim. Loot ja Nooa!- ..................
"Paavali kertoo toisessa tessalonikalaiskirjeessä, kuinka laittomuuden ihminen ilmestyy ensin maan päälle, joka tekee tunnustekoja ja ihmeitä, sekä julistaa olevansa Jumala."
Todellakin kannattaa lukea 2 Tess. jossa Paavali puhuu tämän kohdan juuri niille jotka odottivat Jeesuksen paluuta.
Tessalonialaiset olivat saaneet Paavalin nimellä väärennetyn kirjeen jossa sanottiin ettei kannata tehdä enää mitään sillä Jeesus on juuri tulossa. Siksi Paavali kirjoittaa ettei syömänkään pidä jos ei tee työtä, ja kertoo merkkinä että laittomuuden ihminen tulee ensin. - Ilmestyskirjassa on
.................. kirjoitti:
"Paavali kertoo toisessa tessalonikalaiskirjeessä, kuinka laittomuuden ihminen ilmestyy ensin maan päälle, joka tekee tunnustekoja ja ihmeitä, sekä julistaa olevansa Jumala."
Todellakin kannattaa lukea 2 Tess. jossa Paavali puhuu tämän kohdan juuri niille jotka odottivat Jeesuksen paluuta.
Tessalonialaiset olivat saaneet Paavalin nimellä väärennetyn kirjeen jossa sanottiin ettei kannata tehdä enää mitään sillä Jeesus on juuri tulossa. Siksi Paavali kirjoittaa ettei syömänkään pidä jos ei tee työtä, ja kertoo merkkinä että laittomuuden ihminen tulee ensin.laittomuuden ihmisestä ja ihmeistään kirjoitettu:
´Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.´ (Ilmestyskirja 13:12-15)
Tässä samasta pedosta, jonka Jeesus tuhoaa tulemuksessaan:
´Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon tunua sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.´ (Ilmestyskirja 6:7-8)
Kannattaa muistaa että taistelu ei ole lihaa eikä verta vastaan vaan pahuuden henkivaltoja vastaan Jeesuksen opetuslapsilla, kuten on kirjoitettu.
Valitettavan paljon on valheellista ja väärää opetusta ja käsitystä ja vieläpä ihan mieletöntä. - näkymätön ninni
Tässäpä pohdiskelin, että onko sillä loppupelissä mitään merkitystä "temmataanko" vai eikö "temmata." Vaikeaa on mennä sanomaan tempauksiin juuta tahikka jaata.
Kun Taivaallinen Isä on luvannut pitää huolen omistaan tavalla tahikka toisella. Tarvitaan vain luottamusta ja uskoa, että huolta pidetään. Miksi sekin pitäisi etukäteen tietää, että mitenkä Jumala meistä huolen pitää. Siinä vaan kiinnittyy huomio taas ihan väärii asioihin, kun aletaan tempauksia pohdiskella ja ajankohtia laskemaan.
Että kanssasi suunilleen samoilla aaltopituuksilla mennään... - -jarmo-
näkymätön ninni kirjoitti:
Tässäpä pohdiskelin, että onko sillä loppupelissä mitään merkitystä "temmataanko" vai eikö "temmata." Vaikeaa on mennä sanomaan tempauksiin juuta tahikka jaata.
Kun Taivaallinen Isä on luvannut pitää huolen omistaan tavalla tahikka toisella. Tarvitaan vain luottamusta ja uskoa, että huolta pidetään. Miksi sekin pitäisi etukäteen tietää, että mitenkä Jumala meistä huolen pitää. Siinä vaan kiinnittyy huomio taas ihan väärii asioihin, kun aletaan tempauksia pohdiskella ja ajankohtia laskemaan.
Että kanssasi suunilleen samoilla aaltopituuksilla mennään...Näin on Ninni... ei tarvitsekaan välittää. On enneminkin pääasia ymmärtää Jumalan armon mitta, joka on niin suuri, että hän antoi oman poikansa meidän tähtemme.
On oikeastaan ihan sama, onko tempauksia 1, 2 vai 3, mitä väliä?! Se on pikkujuttu tuhannen vuoden kuluttua. Tärkeintä on pelastuminen ja luottamus Jumalan johdatukseen meille kullekin oikealla tavalla, koska me olemme kaikki erilaisia ja eri ikäisiä. Meillä kaikilla on niin kovin erilainen näkemyskin sekä itsestämme että toisistamme suhteessa siihen mitä Jumala haluaisi meidän olevan.
Jos ymmärrät mitä tarkoitan, niin siksi on tärkeää että annamme Jumalan johtaa elämäämme, emmekä haro vastaan hänen tarkoitusperilinsä.
Vaikka minä julistankin pelastussanomaani, jossa on omat juttunsa, jotka eivät kuulosta kaikille uskoville omimmalta mieltymykseltään, on se silti Jumalan sanaa ja viestiä monelle toiselle ja kolmannelle.
Ja kun julistan aikoja ja päiviä, niin ei sekään vie sanaa pois, koska en minä sano koskaan tietäväni, enkä vetoa saaneeni jotakin tiettyä päivää Jumalalta. Olen vain laskenut mahdollisuuksia ja tutkimuksellisin päätelmin löytänyt vastauksia, jotka ovat määräytyneet jollekin ajanjaksolle tai jopa päivälle. Eikä kukaan eksy, jos etsii Jeesusta Kristusta muutenkaan. - näkymätön ninni
-jarmo- kirjoitti:
Näin on Ninni... ei tarvitsekaan välittää. On enneminkin pääasia ymmärtää Jumalan armon mitta, joka on niin suuri, että hän antoi oman poikansa meidän tähtemme.
On oikeastaan ihan sama, onko tempauksia 1, 2 vai 3, mitä väliä?! Se on pikkujuttu tuhannen vuoden kuluttua. Tärkeintä on pelastuminen ja luottamus Jumalan johdatukseen meille kullekin oikealla tavalla, koska me olemme kaikki erilaisia ja eri ikäisiä. Meillä kaikilla on niin kovin erilainen näkemyskin sekä itsestämme että toisistamme suhteessa siihen mitä Jumala haluaisi meidän olevan.
Jos ymmärrät mitä tarkoitan, niin siksi on tärkeää että annamme Jumalan johtaa elämäämme, emmekä haro vastaan hänen tarkoitusperilinsä.
Vaikka minä julistankin pelastussanomaani, jossa on omat juttunsa, jotka eivät kuulosta kaikille uskoville omimmalta mieltymykseltään, on se silti Jumalan sanaa ja viestiä monelle toiselle ja kolmannelle.
Ja kun julistan aikoja ja päiviä, niin ei sekään vie sanaa pois, koska en minä sano koskaan tietäväni, enkä vetoa saaneeni jotakin tiettyä päivää Jumalalta. Olen vain laskenut mahdollisuuksia ja tutkimuksellisin päätelmin löytänyt vastauksia, jotka ovat määräytyneet jollekin ajanjaksolle tai jopa päivälle. Eikä kukaan eksy, jos etsii Jeesusta Kristusta muutenkaan.Hei Jarmo!
Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia Pelastussanoman sivuilla! Ja joitakin olen sieltä kopsannutkin omalle koneelleni. Ottanut sen minkä hyväksi olen kokenut.
Sitten on myös paljon sellaista johon meikeläisen ymmärrys ei riitä. Ja ne olen jättänyt ottamatta mm. aikojen ja päivien puntaroinnit. En vaan koe tarpeellisena lähteä päiviä ja aikoja sen enempää laskeskelemaan ja tutkiskelemaan.
Sen verran kuitenkin aikoja voisi pohdiskella, että tämä aika jota elämme on ahdistava, elämmekö siis niitä ahdistuksen aikoja josta sanassakin sanotaan? Vai tuleeko vieläkin ahdistavampaa? Mutta kyllä varmasti jokainen uskova tuntee "nahoissaan" ja sydämessään sen ahdistuksen, kun seurailee maailman menoa ja ihmisten vaellusta tässä maailmassa. Tuskaa ja ahdistusta tuntee uskova sydän.
Ja niinhän on Herramme Jeesus Kristus sanassaan sanonut: "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Herraan me turvaamme, luotamme ja uskomme! - 1234567...
Että kanssasi suunilleen samoilla aaltopituuksilla mennään...näkymätön ninni. . . Harvat ovat ne elossa olevat uskovat, jotka pääsevät tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. Uskossa kuolleita on kyllä enemmäkin kun kaikkien aikojen uskovat herätetään.
Raamatussa kerrotaan, että löytäneekö Jeesus uskoa maan päältä kun Hän tulee.
Uskonnollisuutta kyllä löytyy, mutta uskoa löytyykä sitä se onkin sitten eri asia. - Tuom.
Että kanssasi suunilleen samoilla aaltopituuksilla mennään...Ei sillä olekaan loppupeleissä merkitystä. Sinun uskosi pelastaa sinut jokatapauksessa. Mutta lohdutuksena se, että Jumala näyttää kyllä omilleen. Tempauksia en ole nähnyt, mutta kaikkea muuta. En voi enempää kertoa, mutta tempaus on kyllä jäänyt vähemmälle näyissäni. Ehkä jotkut muut ovat siinä valaistuneempia?
- -jarmo-
Hei Jarmo!
Sinulla on paljon hyviä kirjoituksia Pelastussanoman sivuilla! Ja joitakin olen sieltä kopsannutkin omalle koneelleni. Ottanut sen minkä hyväksi olen kokenut.
Sitten on myös paljon sellaista johon meikeläisen ymmärrys ei riitä. Ja ne olen jättänyt ottamatta mm. aikojen ja päivien puntaroinnit. En vaan koe tarpeellisena lähteä päiviä ja aikoja sen enempää laskeskelemaan ja tutkiskelemaan.
Sen verran kuitenkin aikoja voisi pohdiskella, että tämä aika jota elämme on ahdistava, elämmekö siis niitä ahdistuksen aikoja josta sanassakin sanotaan? Vai tuleeko vieläkin ahdistavampaa? Mutta kyllä varmasti jokainen uskova tuntee "nahoissaan" ja sydämessään sen ahdistuksen, kun seurailee maailman menoa ja ihmisten vaellusta tässä maailmassa. Tuskaa ja ahdistusta tuntee uskova sydän.
Ja niinhän on Herramme Jeesus Kristus sanassaan sanonut: "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Herraan me turvaamme, luotamme ja uskomme!Heips Ninni Rakas..
Kiitos sanoistasi ja tiedämme varsin hyvin molemmat, miten meidän tulee sana ja raitis sanoma ottaa. On mukava kuulla että löydät kirjoituksiani itsellesi.
Viime aikoina olen enää varsin vähän jaksanut kirjoitella ja se on omantuntoni taakkana välillä mutta toisaalta taas, Pyhä Henkihän se minut inspiroi, joten en minä siitä itseäni syytä. Sitä minä vaan tahtoisin rukoilla, että saisin takaisin sen hengen palon, joka minulla vielä pari vuotta sitten oli. Odottaminenhan syö hengen voimaa ja se ikään kuin hiipuu välillä säästöliekille, tosin vain nopustakseen uuteen roihuun.
Siunausta sinun elämääsi... - SamiA
Että kanssasi suunilleen samoilla aaltopituuksilla mennään...”Tässäpä pohdiskelin, että onko sillä loppupelissä mitään merkitystä "temmataanko" vai eikö "temmata." Vaikeaa on mennä sanomaan tempauksiin juuta tahikka jaata.”
Olet lähellä salaisuutta.
Salaisuus aukeaa vastaukseen kysymykseen, että miksi temmataan? Tempaus on nimittäin pakollinen tapahtuma. Tempaamatta jättäminen estäisi monien Raamatun asioiden tapahtumista.
Sen verran voin raottaa tätä monille niin mahdotonta salaisuutta, että tulevasta ahdistuksesta pelastuminen ei ole ainoa tempauksen syy. - -jarmo-
SamiA kirjoitti:
”Tässäpä pohdiskelin, että onko sillä loppupelissä mitään merkitystä "temmataanko" vai eikö "temmata." Vaikeaa on mennä sanomaan tempauksiin juuta tahikka jaata.”
Olet lähellä salaisuutta.
Salaisuus aukeaa vastaukseen kysymykseen, että miksi temmataan? Tempaus on nimittäin pakollinen tapahtuma. Tempaamatta jättäminen estäisi monien Raamatun asioiden tapahtumista.
Sen verran voin raottaa tätä monille niin mahdotonta salaisuutta, että tulevasta ahdistuksesta pelastuminen ei ole ainoa tempauksen syy.Naulan kantaan veli. Tempauksella on sikäli taas valtava merkitys, että se ei varsinaisesti koske temmattavia, vaan se on pelastumisen välttämätön keino tänne jääville, kun taas ainoa asia temmattaville on välttyä ahdistuksen ajoilta.
Mikäli tempausta ei tule, ei tulisi myöskään suurta herätystä, koska siitähän alkavat ahdistuksen ajat, muine suurine katastrofeineen, jotka seuraavat toinen toistaan ilmestyskirjan ennustuksina, pasuunoineen ja maljoineen.
Ahdistus, puute, sota ja sairaudet ovat todellakin Jumalan lähestyvä varjo. Ei ilo ja hyvinvointi pelasta tämän maailman ehdoilla eläviä.
- -jarmo-
1. Ensin morsiamen "varasmainen" ylöstempaus, jossa 1:20 osaa uskovista lähtee. (2.Moos 23.15-17) ensin kuolleet ja siten elävät. Viimeisen pasuunan soidessa ja käskyhuudon kuuluessa "leikkaa maa". Viimeinen pasuuna ei ole 6. tai 7. pasuuna, vaan koska Paavali oli ex. sotilas niin hän tiesi viimeisen pasuunan termin merkityksen, joka oli merkinantotorvi kaupungin muurilta, kun vihollinen hyökkää.
2. Toinen tempaus 1335 päivää rauhasta, häävieraat, ensin ahdistuksen aikana kuolleet ja sitten heidät, jotka olivat tänne jääneet (10 neitsyttä, 5 viisasta ja viisi tyhmää). Ylienkelin äänen kuuluessa, kun Miikael nousee kansansa suojaksi jolloin rauha rikkoutuu ja vihan maljat lasketaan. Osalla häävieraista ei ollut häävaatteita (Kristuksen veren suojaa, uskoa häneen) heidät heitetään takaisin maan päälle, jossa on itku ja hammasten kiristys.
3. Jeesuksen näkyvä paluu, Jumalan pasuunan kuuluessa. Mahtaneeko hän löytää palatessaan enää uskoa maan päältä. Löytää viljapellon reunoilta vielä köyhälle kulkumiehelle jätetyn viljan ja leikkaa se talteen.
Viljankorjuu: ensin viljasta otetaan kevätvilja, näyte tulevasta sadosta ja viedään se isännälle "heilutuslyhde). Sitten korjataan pääsato, mutta ei saa korjata kaikkea, koska on jätettävä pellon reunoille viljaa myös köyhälle kulkumiehelle.
Taivaassa on kolme porttia jokaiseen ilmansuuntaan. Pietarin näyssä oli kaikenlaisia eläviä liinavaatteessa, joka oli kiinni neljältä kulmalta. Liinavaate laskettiin Pietarin eteen kolme kertaa ja lopuksi se otettiin pois taivaaseen. Lisäksi Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa ja kukko lauloi aamulla. Myöhemmin kun Pietari tapasi ylösnousseen Jeesuksen, oli Jeesus kysynyt Pietarilta kolme kertaa, rakastatko sinä minua, johon Pietari vastasi myöntävästi ja Jeesus käski ruokkia lampaitaan.
On siis kolme mahdollisuutta pelastautua. Ei pilkkaajatkaan jää sen ulkopuolelle, vaan tietoisesti Pyhää Henkeä pilkanneet jäävät. Heidät luovutetaan demonien haltuun.
www.pelastussanoma.fi- 234erf
Sekopää.
- -jarmo-
234erf kirjoitti:
Sekopää.
Hyvin sanottu!
- KTS (Ei kirj.)
Nostradamuksen mukkaan maailmanloppu tullee vuonna 3797, joten Jeesuksen toinen tulemus tapahtuisi siinä tapauksessa osapuilleen vuonna 2800.
- justiinsa juu
Kumpaa uskoa Jeesusta vai Nostradamusta,siinäpä kysymys?
- KTS (Ei kirj.)
justiinsa juu kirjoitti:
Kumpaa uskoa Jeesusta vai Nostradamusta,siinäpä kysymys?
Mitäs vuotta se Jeesus veikkasi?
- yhtrydfgdf
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Mitäs vuotta se Jeesus veikkasi?
ei mitään
- laskija
Laittomuuden ihmisiä on paljon, etsippä niistä.
- HuomennaHänTulee
No mutta Jeesushan tulee aina Pian!
Vastaus oli sama tuhat vuotta sitten, sata vuotta sitten ja sadan vuoden kuluttuakin tästä päivästä Jeesus aina vaan tulee Pian, samoin vuonna 3000 Jeesus tulee Pian. Ainoa mikä ei koskaan tule on se Pian. Se on aina jossain tulevaisuudessa, eikä koskaan toteudu kenenkään meistä elinaikana, eikä keidenkään meidän lastenlastenlastenlastenlasten elinaikana. Se on aina pian mutta ei koskaan nyt.- minä vaan
se pian tarkoittaa tapahtuman luonnetta,siis että tapahtuu äkisti.
Aikojen merkkejä seuraamalla suunilleen tiedämme ajankohdan. - HuomennaHänTulee
minä vaan kirjoitti:
se pian tarkoittaa tapahtuman luonnetta,siis että tapahtuu äkisti.
Aikojen merkkejä seuraamalla suunilleen tiedämme ajankohdan.Aikojen merkkejä seuranneet ihmiset tiesivät jo 1000 vuotta sitten, että Jeesuksen tulo oli juuri silloin käsillä ja heti tapahtumassa koska 1000 vuotta tuli täyteen. Samaten aikojen merkkejä seuranneet ihmiset tiesivät saman 700 vuotta sitten, mustan surman raivotessa ympäri Eurooppaa tappaen kolmasosa väestöstä. Samoin kuin tiesivät 500 vuotta sitten kun uskonsodat raivosivat ja raunioittivat puoli Eurooppaa, samoin kuin tiesivät 250 vuotta siten kun valtava maanjäristys tuhosi Lissabonin.
Aina ovat ajan merkit olleet käsillä ja se Jeesus on ollut just nyt heti pian äkkiä tulossa. Paitsi että ei koskaan.
- Älkää mistään
murehtiko sillä Herra Jeesus on hyvä eikä yksikään joka häneen usko, kuole.
- asdfasdfasdfe
jossakin kohden vuotta 2029.
- Yksinäinen tutkija
Kertokaapa jarmo ynnä muut, jotka vakavissanne yritätte tulkita Raamatun Ilmestyskirjaa, missä kohtaa Ilmestyskirjassa kerrotaan ylöstempauksesta eli missä tapahtumissa on mielestänne sen oikea paikka?
- -jarmo-
Ei pelkkä ilmestyskirja anna koko kuvaa, vaan Raamattu antaa kaikkialla viitteitä siitä, että tempauksia tulee. Näitä viitteitä on lähes joka kirjassa.
Aivan 1. Mooseksen kirjan alkumetreillä, viidennessä luvussa on hyvin erikoinen vihje. Miksi Jumala otti Hanokin pois? Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä tasan 365 vuotta, joka on nykyihmiselle tuttu vuosi. Tuolloinhan vuosi oli vain 360 vuotta, jota piti aina muutaman vuoden välein korjailla.
Mikä oli Jumlana poikkeuksellinen syy ottaa Hanok? Enkä minä hyväksy sellaista syytä, että Jumala vain otti huvikseen. Sellaista ei ole, eikä se ole Jumalan tapaista.
Toinen on myös Elia ja Elisa, toinen otettiin ja toinen jäi katsomaan perään, kun toinen lähti. Miksi näin? Siis sama tilanne, ei Jumala tee huvikseen tällaista, ellei taustalla ole jokin viesti elonkorjuusta.
Löydät lisää syitä: http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
www.pelastussanoma.fi - -jarmo-
Ilmestyskirjassa on ainakin kolme selkeää kohtaa:
Joh. ilm. 3:7-11 Enkelin sanoma Filadelfian seurakunnalle.
Joh. ilm. 6:9-11 Karitsa avasi viidennen sinetin (kuolleiden ylösnousemus) Tähän viidennen sinetin yhteyteen on helppo liittää muualta, esim. Tess. kirjeessä mainittu lause, te ette suinkaan ehdi ennen heitä, jotka olivat kuolleet jne.. eli tätä luonnollisesti seuraa elävien tempaus heti perässä.
Joh. ilm. 21:9 eteenpäin... jossa heti viittaus mikä on Karitsan morsian ja sen kaupungin portit, joita oli kolme jokaiseen ilmansuuntaan. Tässäkin täytyy khakea muita viittauksia aiheeseen, portit ja neljä ilmansuuntaa. Herra kokoaa maailman neöjältä kulmalta omansa, eikös vain jne... Pietarin näyssä liinavaate laskettiin kolme kertaa hänen eteensä ja lopuksi otettiin ylös taivaaseen.
Näitä viittauksia on lukemattomia... ETSI SIIS! - Ilm. 20:4-6
´Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.´
Mitään valheellisia tempauksia ei yleisesti tulekaan. Kylläkin nuo kaksi surmattua säkkipukuista nousevat ylös vuosiviikon puolessa välissä, samoin surmatuista on kirjoitettu:
´Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?" Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.´ (Ilm. 6:7-11)
Tämä on samaa ensimmäisessä ylösnousemuksessa olevaa porukkaan sillä sielunsa on päässyt Herran tykö, mutta ensimmäinen ylösnousemus tapahtuu Jeesusken paluussa vuosiviikon lopulla ja saamme ylösnousemusruumiit ja pääsemme Uuteen Jerusalemiin, joka on laskeutunut tulella poltettuun ja uudistettuun maahan. Samoin taivas uudistetaan sillä entinen kääritään kokoon kuin kirjakäärö Herran tulemuksen yhteydessä.
- minä vaan
Tulee kun juutalaiset joutuu ahdinkoon ja pyytävät Messiasta ,siis Jeesusta silloin Hän tulee.
Mutta voip olla että noutaa Jeesukseen uskovat ennen ahdingonaikoja jotka tulossa.
Mitään peljättävää siinä ei ole,vain omansa noutaa,haluan kuulua siihen joukkoon.- Yksinäinen tutkija
Kiitos, tarkoitin kuitenkin että mainittaisiin se Ilmestyskirjan luku ja jakeet missä mielestänne kerrotaan ylöstempauksesta.
- Jannea odotellessa..
Älä valehtele, katse Scifiin, ei ne eri Jeesuksia välttämättä ole.
Jeesus itse sanoi, että hänellä on tullesaan Uusi Nimi, mutta kukaan ei tiedä, ei edes välttämättä muista sitä Jeesus itse, jos on jo maailmassa, että oli se 0eKr-luvun inkarnaatio.
Messias-enkeliin liittyy muutama Suomalainen tänäkin vuonna, haluatko?
Mutta totta turiset, Jeesus oli VAJAAN kolme päivää haudassa, ja siksi ei ole syytä ehkä ennen 2400-lukua odotaa Jesseämme takaisin...
Myös Espanjassa on Jeesuksella monta kaimaa.... Janne kai se Suomalaisista miehistä suurin Jeesus on aina ollut? - Selvät merkit
on annettu, joten turha on kysellä. Kun hävityksen kauhistus nähdään, niin on selvillä myös Herran tulemus hyvinkin tarkkaan. Samoin jo ennen hävityksen kauhistusta tapahtuu selvää Jumalan Hengen vaikutusta kaikkialla ja Jerusalemissa.
Tärkeää on jokaisen ymmärtää, mitkä on Jumalasta ja mitkä Pahasta, sillä paljon on turhia ja valheellisia sanoja.- Ötteisti
Tärkeää on jokaisen ymmärtää, mitkä on Jumalasta ja mitkä Pahasta, sillä paljon on turhia ja valheellisia sanoja.
Vain unohdetut sanat olivat turhia. regti fdl vcxlkm vköl... Ateisteille ei tosin varsinkaan TUO ole turha kortti... - Warjo todesta
Hävityksen kauhistuksen VARJO on Hornet taivaalla! Kauhistus se on vasta sitten kun luukut auki ja tippuu...
- Poliisien opettaja
Rehellisesti sanoen, ei voisi vähempää kiinostaa Israelin Vapahtajan tulo takaisin, mutta Iloista suksea haluaisin taas nähdä, milloin Mikä Myllylä inkarnoituu samavoimaisena takaisin? Noin 23 vuotta aikaa jäljellä Suomen Mieshiihdon täydelliseen toipumiseen itsemurhasta Karitsan takia. Olin liian hölmö lapsena, kun luulin ettei hiihtäjät saa doubata ihan vapaasti, sitä kadun, se oli tappiomme, muttei sekään ikuinen, kuten laki aki tietää....
- Phah
Sinä olet ihan väärässä paikassa tällä palstalla. Järjetöntä tulla keskusteluketjuun kertomaan ettei se kiinnosta. Luuletko että meitä täällä kiinnostaa tuo sinun juttusi? Mene sinne missä siitä keskustellaan.
- Yksinäinen tutkija
Phah kirjoitti:
Sinä olet ihan väärässä paikassa tällä palstalla. Järjetöntä tulla keskusteluketjuun kertomaan ettei se kiinnosta. Luuletko että meitä täällä kiinnostaa tuo sinun juttusi? Mene sinne missä siitä keskustellaan.
Kiitos vain Jarmo ja te muut, jotka olitte vakavissanne, vastauksistanne.
Jarmo, en oikein ymmärrä miten näet kuolleiden ylösnousemuksen viidennen sinetin avautuessa kun marttyyreille sanotaan että pitää vielä pysyä levollisina kun tulee lisää heidän kaltaisiaan marttyyreita? Ei ylösnousemuksessa ja Jeesuksen tullessa kukaan voi pysyä levollisena! Sitäpaitsi täytyi odottaa vielä joitain tapahtumia jossa noita marttyyreita tulee että hekin pääsevät mukaan ens. ylösnousemukseen.
Katsoin linkkiäsi, mutta sivustosi näyttää kovin kirjavalta. Työskentelen tietokoneella ja silmäni ovat väsyneet joten en jaksanut sitä katsella ainakaan tällä kertaa. Paljon on mielenkiintoista asiaa.
"Selvät merkit" esitti että ylöstempaus tapahtuisi kun nähdään hävityksen kauhistus. Jeesus kehotti juutalaisia pakenemaan silloin kiireesti Juudeasta (Jerusalemin lähialueelta). Miksi kannattaisi lähteä karkuun sillä Jeesushan palaa Jerusalemiin, Öljymäelle? Mitä muita selviä merkkejä sinulla on?
Silloin on kyllä suuri ahdistus kaikilla kansoilla ja erityisesti Israelissa.
Jarmo,olenkin etsinyt monia kohtia Ilmestyskirjasta joissa tempaushetkeä kuvaillaan. Täytyy koota niitä yhteen. Eivät minulla olleet samoja mitä täällä on esitetty, mutta opiskelen koko ajan lisää. Ikävä kun minulla täällä ei ole enää saman mielistä "tutkijaa". - -jarmo-
Yksinäinen tutkija kirjoitti:
Kiitos vain Jarmo ja te muut, jotka olitte vakavissanne, vastauksistanne.
Jarmo, en oikein ymmärrä miten näet kuolleiden ylösnousemuksen viidennen sinetin avautuessa kun marttyyreille sanotaan että pitää vielä pysyä levollisina kun tulee lisää heidän kaltaisiaan marttyyreita? Ei ylösnousemuksessa ja Jeesuksen tullessa kukaan voi pysyä levollisena! Sitäpaitsi täytyi odottaa vielä joitain tapahtumia jossa noita marttyyreita tulee että hekin pääsevät mukaan ens. ylösnousemukseen.
Katsoin linkkiäsi, mutta sivustosi näyttää kovin kirjavalta. Työskentelen tietokoneella ja silmäni ovat väsyneet joten en jaksanut sitä katsella ainakaan tällä kertaa. Paljon on mielenkiintoista asiaa.
"Selvät merkit" esitti että ylöstempaus tapahtuisi kun nähdään hävityksen kauhistus. Jeesus kehotti juutalaisia pakenemaan silloin kiireesti Juudeasta (Jerusalemin lähialueelta). Miksi kannattaisi lähteä karkuun sillä Jeesushan palaa Jerusalemiin, Öljymäelle? Mitä muita selviä merkkejä sinulla on?
Silloin on kyllä suuri ahdistus kaikilla kansoilla ja erityisesti Israelissa.
Jarmo,olenkin etsinyt monia kohtia Ilmestyskirjasta joissa tempaushetkeä kuvaillaan. Täytyy koota niitä yhteen. Eivät minulla olleet samoja mitä täällä on esitetty, mutta opiskelen koko ajan lisää. Ikävä kun minulla täällä ei ole enää saman mielistä "tutkijaa".Kiitos vain paljon luottamuksesta yrittää ymmärtää mitä nuo pitää sisällään. Sanahan on Pyhässä Hengessä avattavaa, eikä se tarkoita että silti kaikkien tarvitsee se ymmärtää. Tempaukset varsinkin, kuten "näkymättömälle ninnille" jo sanoin, ei ole oleellisia asioita pelastumisen suhteen. Toisille on pelastukseksi välttämätöntä tänne jääminen ja toisille taas ennen aikainen tempaus koituu pelastukseksi, vaikkei itse päässytkään. Hieman hankalaa, vai mitä.
Joka tapauksessa koko maailma on tällä hetkellä kuin vertauskuvallinen viljapelto, joka on jo aivan kullankeltaisena odottamassa sen leikkuuta.
Viidennen sinetin marttyyrit viittaavat myös Roomalaiskirje 11:25-26 kohtaan jossa Paavali kertoo pakanakansain täydestä luvusta, joka on sisälle tullut. Ajatteles miksi puhua täydestä luvusta, mikäli on vain yksi tempaus/ylösnousemus? Marttyyreita on siis kahdessa kerrannossa, jossa jälkimmäinen osa vasta täyttää luvun Taivaaseen sisälle tulleista.
Lisäksi Joh.ilm. 7:9-10 kohdassa kuvataan tuota täyttä joukkoa joka on sisälle tullut. Se on se toinen ylösnousemus.
Viljapeltoa Jumala opetti Mooseskselle korjaamaan ja joka taas opetti Israelin kansalle sen ikuisena perintönä. Ensin otetaan uutisvilja=morsian, sitten pääsato=häävieraat (täysi luku pakanakansoista, jossa mukana ahdistuksen aikana marttyyrina kuolleet, kuten tuossa mainitsitkin) ja lopuksi viljaa jätetään pellon reunoille köyhän kulkumiehen syötäväksi= Jeesus palaa näkyvällä tavalla ja hän on se "köyhä kulkumies" joka korjaa lopun viljan talteen. On jopa lopussa viittaus "kun Jeesus palaa, löytäneekö hän enää uskoa maan päältä". Miksi siis viitata tällaiseen, mikäli kaikki uskovat ovat maan päällä edelleen? Niipä, heidät on lähes tulkoon kaikki jo temmattu ennen aikaisesti pois.
Sivustoni tutkiminen vie aikaa ja sielläkin on paljon virheitä. Ei niitäkään kannata lukea sillä tavalla, että ottaisi faktana. Tutki ja ota mikä hyvää on, kuten Ninnikin yllä kertoi www.pelastussanoma.fi sivustostani.
On täällä paljon kaltaisiasi jolla on aito Hengen jano ja heitä joilta paljon voi saada hyvää tietoa ja sanaa. Nopeasti tulee mieleeni juuri "näkymätön ninni", SamiA, MarkoP, OlliR, "minä vaan" ja onhan noita vielä paljon muitakin kun muistais. - Ei hengessä mukana.
-jarmo- kirjoitti:
Kiitos vain paljon luottamuksesta yrittää ymmärtää mitä nuo pitää sisällään. Sanahan on Pyhässä Hengessä avattavaa, eikä se tarkoita että silti kaikkien tarvitsee se ymmärtää. Tempaukset varsinkin, kuten "näkymättömälle ninnille" jo sanoin, ei ole oleellisia asioita pelastumisen suhteen. Toisille on pelastukseksi välttämätöntä tänne jääminen ja toisille taas ennen aikainen tempaus koituu pelastukseksi, vaikkei itse päässytkään. Hieman hankalaa, vai mitä.
Joka tapauksessa koko maailma on tällä hetkellä kuin vertauskuvallinen viljapelto, joka on jo aivan kullankeltaisena odottamassa sen leikkuuta.
Viidennen sinetin marttyyrit viittaavat myös Roomalaiskirje 11:25-26 kohtaan jossa Paavali kertoo pakanakansain täydestä luvusta, joka on sisälle tullut. Ajatteles miksi puhua täydestä luvusta, mikäli on vain yksi tempaus/ylösnousemus? Marttyyreita on siis kahdessa kerrannossa, jossa jälkimmäinen osa vasta täyttää luvun Taivaaseen sisälle tulleista.
Lisäksi Joh.ilm. 7:9-10 kohdassa kuvataan tuota täyttä joukkoa joka on sisälle tullut. Se on se toinen ylösnousemus.
Viljapeltoa Jumala opetti Mooseskselle korjaamaan ja joka taas opetti Israelin kansalle sen ikuisena perintönä. Ensin otetaan uutisvilja=morsian, sitten pääsato=häävieraat (täysi luku pakanakansoista, jossa mukana ahdistuksen aikana marttyyrina kuolleet, kuten tuossa mainitsitkin) ja lopuksi viljaa jätetään pellon reunoille köyhän kulkumiehen syötäväksi= Jeesus palaa näkyvällä tavalla ja hän on se "köyhä kulkumies" joka korjaa lopun viljan talteen. On jopa lopussa viittaus "kun Jeesus palaa, löytäneekö hän enää uskoa maan päältä". Miksi siis viitata tällaiseen, mikäli kaikki uskovat ovat maan päällä edelleen? Niipä, heidät on lähes tulkoon kaikki jo temmattu ennen aikaisesti pois.
Sivustoni tutkiminen vie aikaa ja sielläkin on paljon virheitä. Ei niitäkään kannata lukea sillä tavalla, että ottaisi faktana. Tutki ja ota mikä hyvää on, kuten Ninnikin yllä kertoi www.pelastussanoma.fi sivustostani.
On täällä paljon kaltaisiasi jolla on aito Hengen jano ja heitä joilta paljon voi saada hyvää tietoa ja sanaa. Nopeasti tulee mieleeni juuri "näkymätön ninni", SamiA, MarkoP, OlliR, "minä vaan" ja onhan noita vielä paljon muitakin kun muistais.Koska se Jeesus tulee takaisin?Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna:Ei koskaan.
Mutta jos jotkut odottelevat hänen paluutaan,niin saatte odottaa koko loppuikänne,
samoin seuraava sukupolvi,ja sitä seuraava,ja sitä seuraava jne,ja loputtomiin.Ja aina hamaan maailman tappiin asti,eli tästä hetkestä vielä noin 5 miljardia vuotta eteenpäin.
- SamiA
Heitän tähän myös oman tulkintani tempauksesta, joka on ainoa oikea.
Tempauksen kohteena on kaikki uudestisyntyneet kristityt, jotka yhdessä muodostavat Kristuksen ruumiin.
Kun ruumis: silmät, nenä, suu, kädet, jalat jne. ovat paikoillaan, tapahtuu tempaus. Koko ruumis – eli seurakunta temmataan yläilmoihin.
Se että on huono kristitty ei estä tempaamista.
Väitän, että Jeesus on erityisesti huonojen kristittyjen Jumala, joka vie huonot ja kelvottomat kristityt kotiin.
Hyvät kristityt eivät tarvitse tempausta tai Kristusta muutenkaan, heille riittää oma ihmishyvyytensä. He voivat minun puolestani jäädä turisteiksi ahdistuksen- ja vihan aikaan. Hinku ainakin heillä on siihen kova, joten eiköhän anneta heidän yrittää.- -jarmo-
Täsmälleen... Eipä tuota paremmin paljon voisi kuvailla. Kirkoissa istuu paljon ns. mainitsemiasi "hyviä kristittyjä". Jeesus itse on sanonut tarvitsevansa syntisiä, ei hän synnittömiä voi auttaa.
- autuaat ne jotka
ovat ensimmäisessä ylösnousemuksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733684Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92011Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1351226
- 1071108
- 1091075
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886