3 vuotta sitten olleen aivoinfarktin vuoksi puhekyvytön äitini on ilman lähiomaisia Lieksassa. Sosiaalitoimen toimien johdosta en ole saanut häntä lähelleni etelä-suomeen tai kuntonsa totaalisesti heikennyttyä palvelutaloon Lieksassa. Toistuvasti on edellytetty kartoitusta Yrjöhovissa, mutta se ei hänen tilannettaan mielestäni paranna. Hän pelkää sitä paikkaa.
Maksamme osan hänen hoidostaa itse, koska sosiaalitoimi ei useista pyynnöistä huolimatta ole tehnyt asianmukaista palvelukartoitusta.
Selvityspyyntö aluevalvontaviranomaiselle ei sekään tehoa, pyyntöä on käsitelty toukokuusta saakka. Lieksan sosiaalitoimi on vastannut viranomaispyyntöön niin niukasti, että sen perusteella avi ei voi kuulemma toimia.
Lieksan kaupungin vanhustyö - onko sitä?
6
118
Vastaukset
- Niinpä..;-)
" Selvityspyyntö aluevalvontaviranomaiselle ei sekään tehoa, pyyntöä on käsitelty toukokuusta saakka. Lieksan sosiaalitoimi on vastannut viranomaispyyntöön niin niukasti, että sen perusteella avi ei voi kuulemma toimia."
Kyllä alueviranomainen itse voi lisäselvitystä pyytää ja loppujen lopuksi käskeä..!
Jotain mätää tässä hommassa, koska asiakkaalta pyydetään kaikki selvitykset jos eioo homma makaa.? Kyllä viranomaisilla on velvollisuus täyttää asianomaiset paperit niin että homma menee eteenpäin.! Ota selvää mikä on seuraava instanssi ja valita sinne, muista myös pyytää perusteet miksi ei palvelukartoitusta yms. ole tehty.!- Turhautunut
Olen ollut yhteydessä avin sosiaalijohtajaan. Hänen mielestään tässä ei ole vielä käsittelyn max aikaa =8 kk mennyt!! Sosiaalijohtaja ei ota kantaa sosiaalisihteerin piittaamattomuuteen asiassamme. Sosiallisihteeri vetosi resurssipulaan eikä ehtinyt parii kuukauteen edes vastata selvityspyyntööni. Tänäänkään ylitarkastaja avista ei vastaa puheluun. Seuraavana olisi Valvira, mutta nyt tarvitsisin varmaankin asiamiehen. Tässä simputuksessa on kyllä asiakas unohtunut. Äitini hyvä hoito on jo kauan sitten jäänyt minun vaatimuksieni varaan.
- oo horisematta
Keksitty provokaatio taas sosiaalitointa vastaan. Keksitynlaisessa esimerkissä olisi määrätty edunvalvoja hoitamaan asioita, jonka tehtävänä olisi asian hoito.
- Turhautunut
Ei ole keksitty. Kaikesta on sähköpostit tallessa. Kavallusepäilyssä edunvalvojana on oikeusasiamies. Muuttoasiassa minulla on valtakirja. Jos edunvalvoja on ulkopuolinen kaikissa hänen asioissaan, meille omaisille ei jää mitään päätäntävaltaa..
- oo horisematta
Kuulehan turhautunut. Vejähän henkee ja kun vauhtiin oot päässyt, niin kerrohan tarkemmin tuon viimesen tarinasi. Siis kavallusepäilyssä edunvalvojana on oikeusasiamies??????? Höh!
Muuttoasiassa on valtakirja jne...... Loppulausees on täyttä hebreaa - Kannattaa harkita
Ihmettelen miksi ette anna tehdä kartoitusta, sittenhän etenesivät. Kartoituspaikka on täysin asiallinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2824150Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352365Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820