Hei!Voisiko alan ihmiset kertoa,miten luuduttaminen tapahtuu?Olen 55 vuotias
mies ja ylipainoa jonkun verran.Paino nousi kilpirauhasen reistailun takia.
Kaatuessa murtui nilkka 3 kk sitten.8 viikon jälkeen löytyi tulehdus.Sen jälkeen
haava ei alkanut paranemaan.Nyt haava on hyvässä kunnossa.Kirurgi sanoi
jos luu ei ala luutumaan niin se luudutetaan.Minkälainen operaatio ja tuleeko
s.lomaa sen jälkeen?.Mielellään lähtisin töihin,tarvitsen kuitenkin työssäni
jalkoja.
Mitä tarkoittaa luuduttaminen?
4
703
Vastaukset
- os
Luuduttamisella jäykistetään, rapsitaan jostain muusta kohdasta luuta, laitetaan levyä ja ruuveja jne.Hoito pitkäaikaista, eikä kivut välttämättä siihen lopu, mutta yleensä hyvin helpottaa.Mene duodecimin sivuille, jossa paremmin luudutuksesta kerrotaan.
- Kipsinkanssa
Minulla juuri tehty 2 viikkoa sitten nilkan luudutusleikkaus. 8 viikkoa ei saa varata kuin raajanpainon verran, sitten 4 viikkoa puolipainoa ja viimeiset 2 viikkoa täyspainolla varaus huom. KIPSIN kanssa. Ja tosiaan mulla laitettiin nivelet kasaan ruuveilla.. Sairasloma vähintään 3kk . Sen jälkeen alkaa sitten todellinen kuntoutuminen, arvio 6-12 kk . Tää mun tapaus siis siksi, kun on nivelrikkoa psorin takia ja kyseessä alanivelen luudutus. Sulla voi olla helpompi tai vaikeampi leikkaus ja siksi toipumisarvion voi esittää luotettavasti vain lääkäri.
Eli pitkä prosessi edessä joka tapauksessa. Tsemppiä ja jaksamista. - viisas
On aina huomattava, luudutetaanko luutumatonta murtumaa vai oireilevaa niveltä, kuten nimimerkillä Kipsinkanssa. Rahtimiehellä kyseessä on murtuma joka on jäänyt luutumatta. Luutumattomuuteen on monta syytä, mutta yleisimmät ovat tupakointi, diabetes ja tulehdus. Ylipainokaan ei edesauta luutumista.
Sairaslomaa tulee, luudutusleikkaus voi auttaa, mutta tupakka on jätettävä pois ja heti. Haavojen on luonnollisesti oltava parantuneita ennenkuin luuduttamiseen mennään.
Rahtimiehellä siis ihan eri vaiva kuin Kipsinkanssalla, joten toipumiskuviokin on erilainen, asioita ei pidä yleistää. - Rahtimies
Kiitos vastauksista.En polta,veriarvot on kaikki hyviä.Nilkka on osittain murtunut.
Luusto on kuvattu pari vuotta sitten ja luusto on hyväkuntoinen.Tulehdus on
pois ja haavakin on melkein kunnossa.Parin viikon päästä on röntgen,sitten
nähdään mikä on jatko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078