Teuta, joka esiintyy koko mielikuvitusperheen kanssa skitsofreenisesti vastaillen jopa itselleen, muutama esim Matti, jaakoo, fered, gapriel, tutates teu, kalle jne,,.
Kaiken huippu on, että pistää nimimerkkinsä kehumaan itseään.. Mutta silti teu on harmiton.
Toinen häirikkö on
25
79
Vastaukset
- TeuvoValo,päälle
Teuta sanoo; itseään on saanut kiittää ja kiitosta on riittänyt,
- yrjö.
Kaima ko siellä kirjoittaa , noihin viestien lähekkyyksiin
jota meinaat itsensä kehumiseksi , sanon että pakkoko teidön on olla niin hitaita , ettette kerkiä vastata väliin , antaa olla . - Per Seensson
yrjö. kirjoitti:
Kaima ko siellä kirjoittaa , noihin viestien lähekkyyksiin
jota meinaat itsensä kehumiseksi , sanon että pakkoko teidön on olla niin hitaita , ettette kerkiä vastata väliin , antaa olla .teutan yrjökin siellä.tupsauttelee...
- osoitetaan lempeyt
Oli kyllä loukkaavasti sanottu.
Teuta on oikeasti ihan mukava mies, kun hänet tunnen livenä. Avaaja jo vihjaisikin, että "harmiton".
Valitettavasti kaikille ei ole syystä taikka toisesta helppoa tuottaa ymmärrettävää tekstiä. Teuta on kuitenkin vilpittömästi sitä mitä hän on, ja tiedän, että hän yrittää parhaansa.
Hänen tarkoituksensa ei ole kiusata muita kirjoittajia, siksi häntä ei voida mielestäni nimetä häiriköksi.
Kuka hyvänsä meistä kiusaantuisi ellei saisi yrityksestään huolimatta tehtyä itseään kohderyhmälleen ymmärretyksi.
Milestäni tässä on oiva esimerkki sille haasteelle miten voisimme käytännössä toteuttaa Jumalan armahtavaa laupeutta.
Toisinaan yritän ymmärtää mitä hän tarkoitti viestillään, mutta ajatus ei kirjoitettuna tahdo tulla kokonaisena, johdonmukaisesti. Ymmärrän että tilanne on kiusallinen myös hänelle joka yrittää saada ajatuksensa ymmärretyksi - täst kyse..
esim Matti, jaakoo, fered, gapriel, tutates teu, kalle jne,,.
Kaiken huippu on, että pistää nimimerkkinsä kehumaan itseään.. Mutta silti teu on harmiton.
En ota kantaa mukauuteen.. mutta nimet jotka on ihmisten nimiä ei tulis käyttää omina nimimerkkeinä, jotkut on oikeasti Matteja. - v.d.w.
ja kolmas on kai tämä kiimasen aasin taluttaja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9950396
Jeesus on tie
30.6.2011 22:30
Mitään Jumalan ja Jeesuksen lakia ei ole olemassa.
Mitään jumalallisuuden tietoa ei ole olemassa.
Laki on sitä varten, että myös kiimainen assimme tuntisi syntinsä ja rientäisi parannuksen lähteelle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10141887
Tehkää parannus
25.9.2011 16:42
Pedofiilikin saa armon, kun hän katuu syhtiään ja tekee parannuksen. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!!
Siinä suhteessa he ovat paljon onnellisempia, kun itseään synnittöminä pitävät sivumme häiriköt, jotka sokeudessaan toimivat valehtelun JUmalan pilkan ja panettelun lisäksi vielä pyhien ihmisten tuomareina.
Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Siinä kuulitte mitä Herralla on asiaa, te lohikäärmeen veressä "puhtaiksi" keitetyt Beliarin verihurtat, jotka edelleen vainoatte Jumalan valituita Hänen pyhiä rakkaitaan.
tai tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
Jeesus on tie
1.7.2011 20:09
Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
Jumalalta!
kyllä rikollisuudelle on tukijoita... rikollisten joukossa!!! - fered.
Taneli nääsville ei tiedä lainkaan mikä ja millainen on
häirikkö . Myönnän että olen kerran ollut boikotissa ,
siitä on kai nyt kaksi pääsiäistä t6akasin , Ei tosella mitään
häiriötä , erehdyin kirjoittaa , Jeesuksen kärsimys historiaa
melkeipä pelkästään Raamatun mukaan . kirjoitus oli melko
pitkä sitä kirjoittelin useampana iltana .kun se oli yhtä tai
kahta jaksoa vaille , se poistettiin ja sain 1 vko . boikotin .
Se päättyi siihen että sen jälkeen saimma kirjoittaa isojakin
Raamatunaiheisia juttuja , jakeitten tai lukujen kirjoitus salliittiin
myös sen jälkeen monet Raamatun kertomukset tuli esiin .
yksi oli Abram , joka sai myhemmin nimen Aaraham . no
sitten on muitakin . Siinä oli aluksi sellainen juttu , siis kirjoitu-ksissa , että kaikki ei ymmärtäneet miksi täällä pitää niistä
kirjoittaa , ne on ensiarvoisen tärkeitä , että voidaan kysellä ja
opastaa miten mennään asioissa kohdalleen , ja miten kysei-
nen kohta selittyy .
En ole koskaan kinanut kyseisiä asioita vastaan , Nyt voisi
kysyä , etkö ole lukenut "örvelön " juttuja , ne on häirikön ja
melkein joka ainoa häiritsee , kanssa kirjoittajia hän onkin
minusta 1. mutta kaikesta mitä toin esiin , en ota kunniaa .
toisesta , luovutan sen sulle mieluimmin , tai sanon että ota selvää kaikesta ja kirjoita sitten . siellä oli joku hämekangas
joka kirjoitti eneen joulua sopisit hyvin siihen kastiin ."se poistettiin ja sain 1 vko . boikotin"
Niinhän sinä sait kun et suostunut noudattamaan kopiointi- ja plagiointikieltoa vaan monista varoituksistani huolimatta jatkoit sitä. Sanoin silloin - ja olen edelleenkin samaa mieltä - että muutaman rivin, jopa muutaman pienen kappaleen kirjoittaminen jostain ei ole maailman pahin asia, mutta kun sinun tapaasi kirjoitetaan satoja rivejä pelkkää kopiota - sitä sanotaan plagioinniksi eli kirjalliseksi varkaudeksi.
Vaikka miten olisi jumalansanaa, on se raja kopioinniollakin. Se on sääntöjen rikkomista, se on väärin sekä se on myös typerää.
"Se päättyi siihen että sen jälkeen saimma kirjoittaa isojakin
myös"
Niin sallittiin kuten kaikki muukin myös ja syyn tiedät.
Sellainen joukkuepelaaja se Teuta on.- Teuta
Eslest kirjoitti:
"se poistettiin ja sain 1 vko . boikotin"
Niinhän sinä sait kun et suostunut noudattamaan kopiointi- ja plagiointikieltoa vaan monista varoituksistani huolimatta jatkoit sitä. Sanoin silloin - ja olen edelleenkin samaa mieltä - että muutaman rivin, jopa muutaman pienen kappaleen kirjoittaminen jostain ei ole maailman pahin asia, mutta kun sinun tapaasi kirjoitetaan satoja rivejä pelkkää kopiota - sitä sanotaan plagioinniksi eli kirjalliseksi varkaudeksi.
Vaikka miten olisi jumalansanaa, on se raja kopioinniollakin. Se on sääntöjen rikkomista, se on väärin sekä se on myös typerää.
myös"
Sellainen joukkuepelaaja se Teuta on.Niin tämän netin säännöissä ei kielletä Raamatusta kirjoittelua
vaan säännöissä on Aikakauslehden kirjoitusten kopiointi et
sen vastuulisiin esimerkiksi oikeudellisiin asioihin Rosis
ja muu sellainen oikeuden käynti olis turhan vaikeaa toteuttaa
ja voisi olla turhan kallista toteuttaa .Palstalla jossa muutenkin
haetaan porukkaa talkoihin , Niin sääntöihin vielä, ei niitä ole
tarvinnut minun koskaan rikkoa , tuo aikaisempi tapaus oli
tietämättömyyttä jonkun taholta. - Per Seensson växjö
No Teuta-Yrjö-Fered, ei se ittensä kehuminen haittaa, mutta vaarana on et kuolet omakehun paksuun hajuun.. silmiäsi kirvelee etkä näe näppäimiä.
Joku sanoo sitä pieruksi. - hubander
Eslest kirjoitti:
"se poistettiin ja sain 1 vko . boikotin"
myös"
Sellainen joukkuepelaaja se Teuta on.No jos hyvän jutun löytää, niin en pane pahaksi vaikka kopsaa, mut voi mainita lähteen, tai ainakin et oli kopio,,
- ollaa jalat maas
En mä nyt niin sanoisi, että Teuta itseään kehuu.
Virheensä hän kyllä kieltää lähes järjestelmäälisesti, hän kokee vastauksista päätellen tekemänsä virheet jotekin vakavana uhkana omalle persoonalleen. (Siis omalle mielikuvalle itsestään.)
On hyvä konsti kuunnella kun läheiset puhuvat, he ovat peili ja este sille, ettei pääse mielikuva itsestä tulemaan liian positiiviseksi. Kova paikka ja korvat punottaa, - mutta totuus tekee kuitenkin vapaaksi.
Harmi vaan että Teuta ei tuo esiin paljoa omakohtaista, vaan kirjoittaa vastaukset kotonaan olevasta kirjasta suoraan nettiin ja sanoo;
"tämä on tuon Jumalan sanan paikan selitys"! Tosiasiassa kysymys on jonkun toisen henkilön muodostamasta näkemyksestä. Jää helposti mopen osille, jos on uskossaan kaikessa jonkun toisen ihmisen mielipiteistä riippuvainen.
Mieluummin muutama sana omasta elämästä, ja hengellisissä asioissa tukea Raamatusta omien kokemusten selittämiseksi ja vahvistamiseksi.- matti.
no jos kotona on Raamattu niin , tietenkin siitä en minkää hyväksy
minkään lista sinun omaa livaa , Parenpi on Raamattu silloin eikö
se että enniin paljon kirjoita omasta itsestäni , johtuu siitä että
oln saanut aina siipeen kun olen niin tehnyt ,,, mist ä te luulette
oasaavanne kurmuttaa minua etukäteen , sehän vaatii Jeesuksen ominausúudet , eikä ihmisen !
Joku sanoo mieluummin muutaa sana omasta elämästä , miksi
olen huomannut että pottuilu alkaa kun niin teen .
se ei ole aina kivaa eikä oikeinkaan tieltä , siinä on muutama
sana teidän asia hoidosta , kätsotaan sitten lisää kun
voidaan ymmärtää toinen toistamme lähimmäisen rakkaudella
- ruuno kulo
Tais kirja olla havukka-ahon ajattelijat tai nummisuutarit.
- toimes kohtuullisuut
Tietääkseni kyse on Raamatusta jossa on mukana teologien laatima seliteosa.
Toki sellaistakin voi käyttää apuna kommenttien laadinnassa, mutta suora kopiointi, ja perään lause, "tämän paikan selitys on tämä", on mielestäni hieman kornia.
Emmehän tiedä laikaan kenen kanssa keskustelemme, jos joku "keskustelee" toisilta kopioimillaan teksteillä, ilmoittamatta edes sitä keneltä tekstit on kopioinut.
En voi välttyä ajatukselta, että teuta halauaa ITSE loistaa jonkun toisen uskolla ja toisen viisaudella.
Tärkeintä ei ole loistaa, tai korostaa itseään, vaan nimenomaan kirkastaa Jeesusta Kristusta, siinä laajuudessa kun Pyhä Henki itselle OMAKOHTAISESTI avaa Jumalan sanasta. - matti.
toimes kohtuullisuut kirjoitti:
Tietääkseni kyse on Raamatusta jossa on mukana teologien laatima seliteosa.
Toki sellaistakin voi käyttää apuna kommenttien laadinnassa, mutta suora kopiointi, ja perään lause, "tämän paikan selitys on tämä", on mielestäni hieman kornia.
Emmehän tiedä laikaan kenen kanssa keskustelemme, jos joku "keskustelee" toisilta kopioimillaan teksteillä, ilmoittamatta edes sitä keneltä tekstit on kopioinut.
En voi välttyä ajatukselta, että teuta halauaa ITSE loistaa jonkun toisen uskolla ja toisen viisaudella.
Tärkeintä ei ole loistaa, tai korostaa itseään, vaan nimenomaan kirkastaa Jeesusta Kristusta, siinä laajuudessa kun Pyhä Henki itselle OMAKOHTAISESTI avaa Jumalan sanasta.Niin on ja sinä olit mukana risteilyllä kun ostin sen ,
Kansan lähetyskö se oli , silloin matkassa , luentoja piti .mm.
S.Jokinen ja niin . Olisiko sitä kirjaa jotenkin pantattava ,minä
olen aina oppinut käyttämään oppiani ainakin jos on Raamatun
mukaista sanaa , se on hyväksytty kirkolliskouksessa 1938
ja sen VT:n osa on vuodeslta 1933 ja UT:n osa 1938. ja
muuten se noudattaa Septuginta . - toimes kohtuullisuut
matti. kirjoitti:
Niin on ja sinä olit mukana risteilyllä kun ostin sen ,
Kansan lähetyskö se oli , silloin matkassa , luentoja piti .mm.
S.Jokinen ja niin . Olisiko sitä kirjaa jotenkin pantattava ,minä
olen aina oppinut käyttämään oppiani ainakin jos on Raamatun
mukaista sanaa , se on hyväksytty kirkolliskouksessa 1938
ja sen VT:n osa on vuodeslta 1933 ja UT:n osa 1938. ja
muuten se noudattaa Septuginta .Hyvä selitysteos se on, mitä olen viesteistäsi lukenut. Missään tapauksessa se ei ole kuitenkaan KOKO totuus, vaan yksi näkemys tuhansien muiden joukossa.
Näitä kristittyjen kokemuksia elämän tieltä ja oppia Jumalan sanasta sitten vaihdetaan puolin ja toisin keskenämme, siinä Kristus tulee silloin Jumalan sanan kautta elävänä keskellemme.
Koitan selittää vähän vielä lisää siitä mitä tarkoitan.
Tietoa omaksutaan omaan arvomaailmaan ja uskon todellisuuteen kirjoista ja selitysteoksista ja kuunetelemalla kun ammattitairoiset teologit opettavat, muun muassa radiossa ja internetissä.
Näin se toimii käytännössä.
Kun Raamattu alkaa elää sydämessä, siitä syntyy omakohtaisia kokemuksia. Ja näistä kokemuksista käsin syntyy tekstiä joka ei ole suoraa kopiota jonkun muun teksteistä.
Toki Raamattua lainaan paljon suoraan, syystä etten puhuisi ohi Kristuksen opin ja Raamatun sanan, vaan pitäydyn tarkasti siinä mitä Raamatussa on kirjoitettu. toimes kohtuullisuut kirjoitti:
Hyvä selitysteos se on, mitä olen viesteistäsi lukenut. Missään tapauksessa se ei ole kuitenkaan KOKO totuus, vaan yksi näkemys tuhansien muiden joukossa.
Näitä kristittyjen kokemuksia elämän tieltä ja oppia Jumalan sanasta sitten vaihdetaan puolin ja toisin keskenämme, siinä Kristus tulee silloin Jumalan sanan kautta elävänä keskellemme.
Koitan selittää vähän vielä lisää siitä mitä tarkoitan.
Tietoa omaksutaan omaan arvomaailmaan ja uskon todellisuuteen kirjoista ja selitysteoksista ja kuunetelemalla kun ammattitairoiset teologit opettavat, muun muassa radiossa ja internetissä.
Kun Raamattu alkaa elää sydämessä, siitä syntyy omakohtaisia kokemuksia. Ja näistä kokemuksista käsin syntyy tekstiä joka ei ole suoraa kopiota jonkun muun teksteistä.
Toki Raamattua lainaan paljon suoraan, syystä etten puhuisi ohi Kristuksen opin ja Raamatun sanan, vaan pitäydyn tarkasti siinä mitä Raamatussa on kirjoitettu.mitä mieltä olet Norvannon selityksistä?
- v.s-3-
rohwessori kirjoitti:
mitä mieltä olet Norvannon selityksistä?
Outo nimi.... Onko hänkin joku epäjumala?
Uskominen on epäjumaliin uskomista.
Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa. - toimes kohtuullisuut
rohwessori kirjoitti:
Nosvanto Jumalan armosta. Perehdyttää erittäin hyvin Raamattuun ja raamatunhistoriaan. Mukava ikään kuin kulkea mukana profeettojen Jeesuksen ja opetuslasten matkassa, tuona aikana ja niissä maisemissa jossa he elivät.
Arvosana 10
Sivutuotteena tulee usein uni, kun puhelimestani kuuntelen häntä Wi-fi:n välityksellä sängyssä maaten.
Niinhän se entinen mieskin sanoi, kun kaikki unilääkkeet oli kokeillut eikä unta tullut: Tuokaa tänne se pappi nn, minä olen aina hänen saarnansa aikanan nukkunut kuin tukki. :-))))))))))) toimes kohtuullisuut kirjoitti:
Nosvanto Jumalan armosta. Perehdyttää erittäin hyvin Raamattuun ja raamatunhistoriaan. Mukava ikään kuin kulkea mukana profeettojen Jeesuksen ja opetuslasten matkassa, tuona aikana ja niissä maisemissa jossa he elivät.
Arvosana 10
Sivutuotteena tulee usein uni, kun puhelimestani kuuntelen häntä Wi-fi:n välityksellä sängyssä maaten.
Niinhän se entinen mieskin sanoi, kun kaikki unilääkkeet oli kokeillut eikä unta tullut: Tuokaa tänne se pappi nn, minä olen aina hänen saarnansa aikanan nukkunut kuin tukki. :-)))))))))))Minäkin olen pitänyt hänen selkeästä tavastaan. Hänen raamatunselityksistään ja kirjoistaan oppii paljon.
- toimes kohtuullisuut
rohwessori kirjoitti:
Minäkin olen pitänyt hänen selkeästä tavastaan. Hänen raamatunselityksistään ja kirjoistaan oppii paljon.
Erityisesti hänen pitkäaikainen sinnikäs työnsä Jumalan sanan levittämikseksi radioiden kautta maailmalle on erittäin arvokasta työtä.
Mikä parasta hän selittää Raamattua Raamatulla itsellään. Selvittää myös paljon alkukielen sanojen laajempaa merkitystä. Toisaalta hän tunnustaa sen että ei tiedä kaikkea.
Raamatun 66 kirjassa on paljon sellaista tekstiä, jota on vanhimmillaan lähes 4000 vuotta myöhemmin vaikeata ymmärtää. Eikä 2000 vuotta sitten juutalaisten kirjoittamat tekstit useinkaan sen helpompia ole.
Paavali oppineena monikulttuurisena ja eri kieliä ymmärtävänä miehenä vähän avaa meille tästä enemmän. Juutalaisena hän tunsi tuon kulttuurin ja Rooman kansalaisena myös muita kulttuureja. - matti.
rohwessori kirjoitti:
en ole ." Toimes kohtuullisuut ", mutta haluan vastata Rohwessori
, Norvannon selityksyt on minusta , selitystä Raamatsta Raamatulla , Joka tarkoittaa että hän kyllä hakkaa kaikki muut selittäjät , jopa meikälesettai ainakin meikäläiset .
Mutta asian oiken ymmärtämiseksi ei Etiopialainen hovi herrakaan osannut ilman opastusta , jotenka ei sitä ole
kenenkään luultu tietävän Mitä Jumala on Tarkoittanut missäkin
kohtaa . Silloin oli Filippusta kiidätetty Jumala käskystä .
Gaasan tiellä Apt. 8: 26-40 ja sitten Apt. 9: 31-35.
Filippus oli evankeliumia julistamassa Samarialla , joka oli yli 100km. Jerusalemin pohjoispuolella . Siellä matkaan tuli "sattu-
moisin " muutos , kännykkäviestiin verrattavissa oleva ilmoitus
Jumalalta, Filippus kutsuttiin kesken kaiken menestyksen ja kansanpaljouden keskeltä lähes tyhjälle tielle .
Herran enkeli puhui Filippukselle lähde etelään päin ja mene tielle joka vie Jerusalemista >Gazaan ja on autio , Filippus lähti ja juurisilloin tietä tuli EtiooppalainenHoviherra Hän hoiti Kuninkat-taren koko Omaisuutta , Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiin -
vaellus matkallaja oli nyt palaamassa kotiin , istui vaunuissa ja
lki ostamaansa Tooraa. Joka oli auki Jesajan kohdalta .
Henki sanoi Filippukselle . Mene lähemmäs ja pysyttele
vaunujen vieressä . Filippus juoksi vaunujen luo ja kuullessaan
miehen luevan Jesajan kirjaa "sinä kyllä luet , mutta mahdatko ymmärtää ,? Kuinka ymmärtäisin , kun kukaan ei minua neuvo ,
ja niin hän pyysi Filippusta nouseman vaunuhin ja istumaan vierellään , ja neuvomaan häntä .
tämä jatkuu viellä muttei samalla otsikolla ja vain jos joku
haluaa , niin pyytää .
Se enkelin lennättämä matka oli todella yli 100 km
koska Jerusalemista oli Gassa yli 100 KM mutta
lento reitti oli suora se pitäisi kartalta mita suoraan . - konnonen kolli
rohwessori kirjoitti:
mitä mieltä olet Norvannon selityksistä? hyviä ovat.
- b.de.epw
kirjoitit:
->-> Tuota mainittua tilannetta ei synny jos pysyy vain ja ainoastaan Jumalan ja Jeesuksen Omassa Sanassa. Raamattu on väärennetty. Ja ihmiskunta menetti Aidon Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhän Raamatun kun rikollisen kristinuskon toimesta tappoivat ja pakko käännyttivät Jeesusta seuranneet kristilliset rikollisiksi kristityiksi! Kristuksen oppia ei tietääkseni ole muilla kuin Jeesuksen Nimissä Häntä pilkkaavilla!
Jeesuksen antama tieto:
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin5810367Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174331Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323616Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht1062996Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4352162Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142160Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2501587FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01381Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu761213Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101145