Absintti?

mfkfmld

Mä en googlettamalla löytänyt vastausta tähän. Saako alkosta vielä nykyään minkäänlaista absinttia, moniko prosenttista se on ja paljon maksaa?

93

7394

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi voi

Alkot ovat auki 9-20 (9-18) ja sisäänpääsymaksua ei peritä - eli poikkea kysymässä.
      Valikoimassa on Absinttia samoin erikoisvalikoimissa on - mutta kuka ihme jaksaa innostua moisesta - ehkä joku teini joka kuvittelee, että Absintista tulisi muutakin kuin humala. Voin kertoa, eti tule kuin humala ja kankkunen jos innostuu juomaan likaa.

Absintti on juoma johon liittyy julmetusti uskomuksia joita varsinkin tämän palsatan "asiantuntija" jutuillaan paisuttelevat. Todellisuus on jotain muuta, etanolia, sokeria, väriainetta ja yrttejä. Vaikuttava aine on edelleenkin etanoli. Tujonin määrä on niin pieni, että se aiheuta yhtään mitään.

Ostakoon ken haluaa - minä en tarvitse.

• Kokeiltava

Absintti on myös juoma, jota ranskalaiseen kulttuuriin tutustuttaessa tulee kokeilla. Eihän muuten voi sanoa, ettei siitä pidä.

Itse pidän pastiksesta enemmän, mutta monopolin hyllymerkit ovat "mielikuvituksettomia" joten sekin täytyy ostaa muualta. Onneksi tuo monopoli kaatuu ja kohta voi ostaa juomansa netistä.

• älä luulekkaan saavas absinttia suomen kaupoista,höpsön pöpsön ,minä saan marseillesta te ette saa,vaatii 15 vuotta legionassa,joku ollut joku ei

• fermer la fenetre

• Ei kiitos minulle!

Père Kermann's Absinthe (tuotenro 176676) 21,90 € / 0,5 l.

Karmeaa ja ylihintaista kuraa, ei ansaitsisi absintin nimitystä. Yhden pullon olen ostanut ja samalla kaksi: ensimmäisen ja viimeisen.

• Ei kiitos minulle!

Kysyttiin alkoholiprosenttejakin. Niitä löytyy 60. Muuta hyvää tuotteesta ei löydykään.

• joka tietää

no mitä sä vingut sä saat oikeella absintilla pääs sekasi paremmin ku millää muulla juomalla! ja näät pieniä vihreitä miehiä

• ____________________

ei saa suomen rajojen sisällä sitä "hyvää" ja oikeaa absinttia :(

• Absinttia?

Mikä on Absinttii? En ole koskaan kuullutkaan moisesta juomasta. Olen sentään -46.

• nuoria me kaikki
        Absinttia? kirjoitti:

Mikä on Absinttii? En ole koskaan kuullutkaan moisesta juomasta. Olen sentään -46.

Kübler, jota voi olla Hankkijan talon Alkossa Helsingissä, tai Francois Guy ovat varsin aitoja ja juomakelpoisia. Kumpikaan ei tosin ole kovin vihreää väriltään, jos sitä kaipaa.

Stä runsaan kymmenen vuoden takaista mukahuumaavuusvillityksestä joka on samanlaista harhaa kuin jokin hippien pilanpäiten levittämä banaaninkuorien poltteluhuhu ei kukaan varmaan kaipaakaan, vaan sellaista absinttia, joka on valmistettu kuten sen suosion huippuvuosina, siis aitoa.

Absintin historiaan nähden me kaikki olemme nuoria, juoma kun oli suosiossa 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa. Tänne palstoille eivät kai kauheasti yli satavuotiaat kirjoittele. Vaikka eihän absintin tuntemus korkeaa ikää edellytä.

• niinpä koiruoho
        nuoria me kaikki kirjoitti:

Kübler, jota voi olla Hankkijan talon Alkossa Helsingissä, tai Francois Guy ovat varsin aitoja ja juomakelpoisia. Kumpikaan ei tosin ole kovin vihreää väriltään, jos sitä kaipaa.

Stä runsaan kymmenen vuoden takaista mukahuumaavuusvillityksestä joka on samanlaista harhaa kuin jokin hippien pilanpäiten levittämä banaaninkuorien poltteluhuhu ei kukaan varmaan kaipaakaan, vaan sellaista absinttia, joka on valmistettu kuten sen suosion huippuvuosina, siis aitoa.

Absintin historiaan nähden me kaikki olemme nuoria, juoma kun oli suosiossa 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa. Tänne palstoille eivät kai kauheasti yli satavuotiaat kirjoittele. Vaikka eihän absintin tuntemus korkeaa ikää edellytä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Absintti
        http://nettibaari.puhti.com/valmistusaine/Absintti

janoon
        http://www.fi.hukol.net/themenreihe.p?c=Juomat

• vieläkin puistattaa

Alkosta en tiiä mut ravintolasta saa. Sitä myödään asiakkaalle max 2 per ilta, ainakin täällä.

Mulla on ihan uusi omakeksimä suomalainen sananlasku:
      tapahtuu yhtä nopeasti kun absintin oksentaminen.

Oltiin puarissa kaveriporukalla juhlimassa yhden rouvan synttäreitä ja jokainen vuorostaan tarjosi koko pöydälle kierroksen. Ikinä en ollut tätä ennen maistanut absinttia, ja joku tilasi sitä ja piti vetästä kertahuikalla.
      Hyi hel... stan.. prkl... siitä suorin vartaloin kerien yökkäämään vessaan, onneks satuin naistenvessaan, ja siitä taksilla himaan.

• Huhuja

"Alkosta en tiiä mut ravintolasta saa. Sitä myödään asiakkaalle max 2 per ilta, ainakin täällä."

Absintin myyntiä ravintolassa ei ole rajoitettu millään tavalla. Yksi monesta alkoholista - ei mitään erityisohjeita.
        Ainoa mystinen asia on aniksen ja yrttien maku sekä erikoinen väri - etanoli on edelleenkin se vaiktutava aine.

• Pern0d

Suosin tätä: http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=21796
      Alkossa en ole nähnyt... Mutta tuota ja jäämurskaa grogilasiin, otetaan pari-kolme kertaa kunnon irvistelyjen kera ja kyllä maailma alkaa näyttää melkein miellyttävältä paikalta.

• Saa Suomen Alkosta

"Hankkijan talon" Alkosta Helsingin keskustasta saa hyllystä, 55 euroa. Panisin grogilasiin jäiden lisäksi vettäkin kolme osaa absinttiin nähden. Ei se hullumpaa ole, siis jos aniksen mausta pitää.

• joskususku

80-luvulla mun lemppari paukku oli "itsemurha". Oi nam. pitäisköhän hakee pullo pernoda? Tuli muistoja mieleen. :)

• Brenguavaan

tosta tuli tötsyt mieleen.

• En kaada pois

Ihan OK absintti, vaikka onkin "oil-mix" eli ei ole yrttien kanssa tislaamalla tehtyä. Luullakseni, Pernod-Ricard kun ei taida paljastaa valmistusmenetelmää. Minulla on vielä puoli pulloa jonka ostin Tanskasta monta vuotta sitten. Väri on mennyt omenamehun kaltaiseksi, mutta veden lisäyksen jälkeen siitä tulee taas vihertävän keltaista. 1 osa absinttia ja 2-3 osaa kylmää vettä. Kelvannee drinkkienkin valmistukseen silloin, kun absinttia tarvitaan.

• :,:kertosäe:,:
        En kaada pois kirjoitti:

Ihan OK absintti, vaikka onkin "oil-mix" eli ei ole yrttien kanssa tislaamalla tehtyä. Luullakseni, Pernod-Ricard kun ei taida paljastaa valmistusmenetelmää. Minulla on vielä puoli pulloa jonka ostin Tanskasta monta vuotta sitten. Väri on mennyt omenamehun kaltaiseksi, mutta veden lisäyksen jälkeen siitä tulee taas vihertävän keltaista. 1 osa absinttia ja 2-3 osaa kylmää vettä. Kelvannee drinkkienkin valmistukseen silloin, kun absinttia tarvitaan.

Alan suorastaan pitää tästä juomasta...vaihtelu on hyvästä.

http://www.feeverte.net/forum/index.php?s=&showtopic=4672&view=findpost&p=195040

• Moukka-automaatti

• rekisteröitymätön**

Absintti on kamalan, kamalan pahaa mielestäni... en tykkää aniksen aromista. mutta sen kanssa pernteisesti leikkiminen on kyllä hauskaa. Kaverilla on antiikkinen absinttilusikka ja kyllä minusta oli ihan viihdyttävää hääriä absinttipaukkujen tekijänä illanvietossa, vaikken tuotosta itse juokaan.

Sitähän ei ole siis tarkoitus juoda raakana vaan tosi kylmään veteen blandattuna, oikein fiinisti homma tehdään reikäisen absinttilusikan päällä olevan sokerin läpi hitaasti.

Absintin piikkiin laitetut oireet menevät kyllä pitkälti ihan perusalkoholismin piikkiin. Jos haluaa kokeilla tujonin vaikutuksia sinällään, niin luonnostahan tuota malia löytyy, eli siitä voi uuttaa niin vahvat drinksut kuin haluaa.

• Jean Cannon

Eipä ole tuota absinttia tullut juotua, jos vähänkin on pastiksen tapaista niin ois mun lempijuoma.

• älä osta kusta

Aito absintti voi ollakin pastiksen ystävien makuun.

Absintin nimellä myydään monenlaisia alkoholijuomia, koska EU:ssa ei ole absintti-nimiselle alkoholijuomalle mitään määritelmää. Pere Kermannsia ei kannata ostaa edes ravintolassa eikä sen käyttö juomasekoituksissakaan anna absintin makua, aromia tai sameutta -- paras unohtaa.

Mutta se Pernod 68 absinthe "superieure" on kelvollista vaikkakaan ei historiallista "superieure" -luokkaa. Jos onnistut löytämään parempia, kannattaa ottaa niitä. Viron puolelta saa seuraavia käsittääkseni:

http://absinthe.ee/zufanek
        http://absinthe.ee/artemisia

Näemmä Artemisian Absinthe Butterflykin on valikoimiin tullut, se on aika hyvää, taatusti luonnolisen vihreää. "Kust osta" näyttänee, ketkä myyvät.

• Itse otin ja ajoin ojaan ei toimi eikä toimi enää raktorikaan

• s24-asiantuntemusta?

absintilla on "huumejuoman maine" mainostaa S24 tätä keskustelua. Voisiko S24 perustella?

• vihreä menninkäinen
    • suoli

24

• pruiiiiiiiiiiiiiiiii

Mene viroon ostamaan Rodniks Cannabis Absinthea. Muistaakseni 18 euroa/ 70cl.

• Spuge

THC -pitoisuus?

• CHT
        Spuge kirjoitti:

THC -pitoisuus?

Ei mitään merkitystä koska niin korkea se ei ole, että sillä olisi mitään merkitystä.

• ajattele aivoilla
        Spuge kirjoitti:

THC -pitoisuus?

Jos juomassa A. kerran on jo alkoholin lisäksi muka jotakin päihdeainetta, miksi lisätä siihen ainetta B? Tai olla lisäävinään, koska B on kielletty, mainitaan etiketissä vain kasvi C, josta B:tä saadaan ja höynäytettävät ostavat ja turinoivat aikujännääpalstoilla.

• Mhhjglidf

Itse olen nuorempana ainakin juonut absinttia joka oli päälle 70 %. Se on sitä oikeaa absinttia. Ulkomailta sitä löytyy vielä.

• KELPO MIES

LOPETTAKAA TUOLLAISTEN SAIRAIDEN JUOMAT ALKAKAAN JUOMAAN SIVISTYKSEN JUOMAA KOKKELIPIIMÄÄ-TAI LEHMÄN HIKISTÄ YÖMAITOA.

SILLÄ ON VITAMIINIT.

• ei täältä oikeeta absinttia saa,turha väittääkään muuta,ei sitä ranskastakaan saa kuin tiskinalta,suhteilla ehkä,pitää olla olla hyvät suhteet,se on sielläkin laitonta

• häh?kiitos

Tarkenna tuota Ranskan väittämääsi.

• reikähaarukka

Ranskassa aikani asuneena en ole vielä löytänyt tiskinalusta, mistä sitä "oikeeta absinttia" olisi myyty. Mutta varmaankin kaikkia niitä muita absintteja ja pastiksia olen kyllä maistanut.

Taitaa olla niin, että jos joku saisi aikaan sellaisen myrkynkeiton, missä ihan oikeasti olisi uutettu riittävästi koiruohoa, jotta päässä soi, olisi keitos sen verran karvasta, ettei luonto ottaisi sitä ykäämättä vastaan.

• häh?kiitos kirjoitti:

Tarkenna tuota Ranskan väittämääsi.

miten pitäs tarkentaa,oikea absintti on laitonta sielläkin,jotain perkeleen pernodia
        myydään turisteille muka absintteina,eikä ole sielläpäinkään

• reikähaarukka kirjoitti:

Ranskassa aikani asuneena en ole vielä löytänyt tiskinalusta, mistä sitä "oikeeta absinttia" olisi myyty. Mutta varmaankin kaikkia niitä muita absintteja ja pastiksia olen kyllä maistanut.

Taitaa olla niin, että jos joku saisi aikaan sellaisen myrkynkeiton, missä ihan oikeasti olisi uutettu riittävästi koiruohoa, jotta päässä soi, olisi keitos sen verran karvasta, ettei luonto ottaisi sitä ykäämättä vastaan.

sulla ei ole suhteita,vanhaa muukalaislegionlaista marseillessa on vaikea tyr
        mätä jos joku yrittää tietääpä virheen tehneensä

• köölmknjnk,..ölolk,.

Liekkö nykyisistä Absinteista vähennetty koiruohon määrää radikaalisti verrattuna sadanvuoden takaisiin.

• A.S. Pintti

Eikä sitä koiruohoa silloinkaan ollut niissä vaarallisia määriä, vaikka niin kuviteltiin. Silloiset juoppohulluuskohtaukset johtuivat viimeaikaisten tutkimusten mukaan sittenkin vain alkoholista. Se absintti kun on aika väkevää ja jotkut joivat sitä melkoisia määriä lyhyessä ajassa.

Aikalailla hypeä koko absintti!

• Ks. emile-pernot.fr

Kyllä monet aidon absintin valmistajat tekevät juuri niiden 1800-luvun reseptien mukan ja käytetyt yrtit ovat samoja, mitä silloinkin. Emile Pernot esimerkiksi valmistaa sellaisia.

Ei ole myöskään voitu osoittaa, että yrttien kuten koiruohon kemiallinen koostumus olisi näiden runsaan sadan vuoden aikana muuttunut. Sveitsissä Jura-vuoriston alueella on koiruohoa kasvatettu myös absintinvalmistuskiellon aikana, joten traditio on säilynyt katkeamatta. Koiruohoahan käytetään monessa katkerossa ja niiden valmistukseen myöskin kasvatetaan, vrt. Unicum ja Jägermeister ja ruotsalainen Bäska droppar.

Absintti valmistetaan tislaamalla, jolloin karvaus jää tislauspannuun ja aromit siirtyvät alkoholihöyryjen mukana tisleeseen. Tislaamaton karvas alkoholijuoma ei siis ole absinttia, vaikka etiketissä saa nykylainsäädännön, tai sen puutteen vuoksi lukea niin.

• tiha

Venäjältä saa hyvää aitoa (?) absinttii. Erikoisviinakaupoista ja useista kaupoista. Raakanahan sitä ei voi juoda (pitää olla yli 70%, muut on vesiä), mutta juomarituaali on hieno.

Itse olen juonut absinttia niin, että on the rocks- lasin päälle pannaan aromilasi kumolleen. Absinttia sen verran että on alemman lasin reunaan asti.

Käsipyyhe tai muu paperi pannaan pöydälle. Siihen tehdään reikä ja laitetaan taittopilli alakautta läpi.

Absintti sytytetään ja pyöritellään lasissa vähän aikaa. Palava neste kaadetaan on-the-rocks-lasiin ja aromilasilla sammutetaan liekki. Aromilasi höyryineen laitetaan pillin päälle, niin ettei "aromit karkaa". Sitten lämmin absintti ykkösellä alas ja saman tien pillistä vedetään kunnon henkarit.

Joskus tulee pelkkä humala, mutta aina silloin tällöin kihahtaa päähän kuin paremmatkin aineet.

Ja suomesta saatava absintti on pelkkää limua. Lait nääs.

• aitoja muureja

Niin, Venäjältä saa paljon kaikenlaista aitoa.

• Baarimikko v-62

Jos tämä oli vitsi niin se oli hyvin huono - jos ei ollut vitsi - olet todella pahasti sekaisin. Absintin ainoa vaikuttava aine on etanoli ostit juoman mistä tahansa. Toki etanoli palaa, mutta minä haluan se palavan maksassani en lasissa.

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. THC pitoisuudet , korkea alkoholipitoisuus, sokeri ja yrtit saavat ihmiset sekaisin ja juomaa pahan makuista alkoholia irvistellen - ei voi ymmärtää. THC:n pienet pitoisuudet eivät heilauta ketään, isoja ei ole missään juomassa.

Suomen lait eivät rajoita absintin myyntiä millään erillisellä tavalla - yksi alkoholi muiden joukossa. THC pitoisuusraja-arvo tulee EU:sta ei kotimaasta.

• tiha
        Baarimikko v-62 kirjoitti:

Jos tämä oli vitsi niin se oli hyvin huono - jos ei ollut vitsi - olet todella pahasti sekaisin. Absintin ainoa vaikuttava aine on etanoli ostit juoman mistä tahansa. Toki etanoli palaa, mutta minä haluan se palavan maksassani en lasissa.

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi elää. THC pitoisuudet , korkea alkoholipitoisuus, sokeri ja yrtit saavat ihmiset sekaisin ja juomaa pahan makuista alkoholia irvistellen - ei voi ymmärtää. THC:n pienet pitoisuudet eivät heilauta ketään, isoja ei ole missään juomassa.

Suomen lait eivät rajoita absintin myyntiä millään erillisellä tavalla - yksi alkoholi muiden joukossa. THC pitoisuusraja-arvo tulee EU:sta ei kotimaasta.

Kuten sanoin, yleensä tulee vaan humalaan. Mutta ehkä siinä jotain taikaa on, lähinnä niissä höyryissä. Tai sitten se on vaan psyko-somaattista.

Alan asiantuntija väitti, että alkoholipitoisuuden pitää olla yli 70, että ainesosat kunnolla imeytyy viinaan. Laeilla tarkoitin, että suomessa ei (tietääkseni) saa myydä niin vahvoja alkoholijuomia.

Absintin polttaminen, sen lisäksi että vähentää alkoholi pitoisuutta, on lähinnä rituaali. Mutta hieno sellainen. Ja mitä makuun tulee, niin anisviinaltahan se maistuu. Ainakin minun suuhun ihan sopivaa.

• Baarimikko v-62

Asiantuntijoita tällä alalla tuntuu riittävän vaikka muille jakaa.
      Valitettavasti olet väärässä sama koskee asiantuntijaasi. Kaikki yrtit ym vastaavat uutetaan väkevään alkoholiin joka blandataan ennen kuin se päästetään markkinoille.
      Joku blandaa enemmän kuin toinen. Suurimassa osassa maita alkoholivero kerätään suoraan alkoholimäärän perusteella ja mitä enemmän alkoholia sitä enemmän veroja - eli hintaa.
      Maissa joissa on matala alkoholivero voidaan ja kannattaa myydä väkevämpinä kuin esim pohjoismassa.

Väkiviina on yli 80 tilavuusprosenttia etyylialkoholia sisältävä alkoholipitoinen, denaturoimaton aine - sitä "miedompia" aineita saa tuoda maahan ja anniskella esim ravintolassa. Itse olen myynnyt yli 70% alkoholia asiakkaalle - että silleen. Sama koskee Alkoa.

• prosenteista tietoa

Alko (onneksi olkoon, 80v) ei taida myymälöissään pitää kaupan kuin max. 60% juomia, joskin tilausvalikoiman juomat voivat olla vahvempia. Finnairin kyytiin ei saa ottaa yli 70% alkoholijuomia tietääkseni -- palava neste -- mikä on harmillista useiden kunnon absinttien ollessa 72%:sia. 80% on siis väkiviinan prosenttiraja Suomessa, alkoholijuomien vahvuuden yläraja.

Absintit ovat tislauksen jälkeen usein juuri 72-74% (paras laatu), toiset 55-60%. Sitten on tislaamatta aromiaineista sekoittamalla tehtyjä absintteja, jotka voivat olla 45%...80% ihan miten valmistaja haluaa.

• Viskaaja
        prosenteista tietoa kirjoitti:

Alko (onneksi olkoon, 80v) ei taida myymälöissään pitää kaupan kuin max. 60% juomia, joskin tilausvalikoiman juomat voivat olla vahvempia. Finnairin kyytiin ei saa ottaa yli 70% alkoholijuomia tietääkseni -- palava neste -- mikä on harmillista useiden kunnon absinttien ollessa 72%:sia. 80% on siis väkiviinan prosenttiraja Suomessa, alkoholijuomien vahvuuden yläraja.

Absintit ovat tislauksen jälkeen usein juuri 72-74% (paras laatu), toiset 55-60%. Sitten on tislaamatta aromiaineista sekoittamalla tehtyjä absintteja, jotka voivat olla 45%...80% ihan miten valmistaja haluaa.

Käy Alkossa ja voit yllättyä. Esim Arkadian alkosta löydät aika ihmeellisä juomia ja prosentteja.
        60% ei ole mikään raja - koska sellaista ei ole olemassa - varmistin asian eilen kun kävin ko myymälässä.

Osa lentoyhtiöistä on asettanut rajoituksia alkoholin kuljettamiselle käsimatkatavaroissa, aika harva muuten. Alkoholijuomien raja-arvo on edelleenkin laissa mainittu 80%, voit tuoda, myydä ja anniskellä sitä miedompia juomia. Toki vähittäismyynti on edelleen vain Alkon monopoli, anniskelu ja maahantuonti eivät.

• Gay lussac
        Viskaaja kirjoitti:

Käy Alkossa ja voit yllättyä. Esim Arkadian alkosta löydät aika ihmeellisä juomia ja prosentteja.
        60% ei ole mikään raja - koska sellaista ei ole olemassa - varmistin asian eilen kun kävin ko myymälässä.

Osa lentoyhtiöistä on asettanut rajoituksia alkoholin kuljettamiselle käsimatkatavaroissa, aika harva muuten. Alkoholijuomien raja-arvo on edelleenkin laissa mainittu 80%, voit tuoda, myydä ja anniskellä sitä miedompia juomia. Toki vähittäismyynti on edelleen vain Alkon monopoli, anniskelu ja maahantuonti eivät.

Kiitos tiedosta, tuo 60% oli muutaman vuoden takaa eräästä kirjeenvaihdosta Alkon kanssa.

Palavat nesteet toki ovat rajoitettuja kaikessa matkatavarassa, käsi- ja ruumaan menevässä, ja vahva alkoholihan on palava neste. Minua kiinnostaisi se, onko se 70%:n raja Finnairin, ICAO:n vai jonkun virkailijan hatusta.

• Viskaaja
        Gay lussac kirjoitti:

Kiitos tiedosta, tuo 60% oli muutaman vuoden takaa eräästä kirjeenvaihdosta Alkon kanssa.

Palavat nesteet toki ovat rajoitettuja kaikessa matkatavarassa, käsi- ja ruumaan menevässä, ja vahva alkoholihan on palava neste. Minua kiinnostaisi se, onko se 70%:n raja Finnairin, ICAO:n vai jonkun virkailijan hatusta.

Voi voi, tämä alkaa olla aika kaukana alkuperäisestä aiheesta.

Alkon edustaja ei ole antanut tietoa ko 60% rajaa koska sellaista ei ole olemassa. Keskustelin asiasta viimeksi eilen asiasta tietävän Alkon edustajan kanssa. Tälläkin hetkellä on myynnissä yli 60% alkoholeja. Eli edelleenkin suosittelen tekemään vierailun Arkadian myymälään.

Jos lentomatkailun rajoitukset kiinnostavat - tämä ei liene oikea foorumi. Mene vaikka Finnavian sivuille.
        Tässä suora lainaus: Alkoholi - Yli 70-prosenttista alkoholia ei lainkaan saa kuljettaa lentokoneessa. Yli 24- prosenttista mutta enintään 70 prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa enintään viisi litraa. Alle 24-prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa tullisäännösten mukaisesti.

Tämä ei koske rahtikoneita millään tavalla, vain matkustuslentokoneita.

• lueUudelleen
        Viskaaja kirjoitti:

Voi voi, tämä alkaa olla aika kaukana alkuperäisestä aiheesta.

Alkon edustaja ei ole antanut tietoa ko 60% rajaa koska sellaista ei ole olemassa. Keskustelin asiasta viimeksi eilen asiasta tietävän Alkon edustajan kanssa. Tälläkin hetkellä on myynnissä yli 60% alkoholeja. Eli edelleenkin suosittelen tekemään vierailun Arkadian myymälään.

Jos lentomatkailun rajoitukset kiinnostavat - tämä ei liene oikea foorumi. Mene vaikka Finnavian sivuille.
        Tässä suora lainaus: Alkoholi - Yli 70-prosenttista alkoholia ei lainkaan saa kuljettaa lentokoneessa. Yli 24- prosenttista mutta enintään 70 prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa enintään viisi litraa. Alle 24-prosenttista alkoholia voit kuljettaa ruumaan menevässä matkatavarassa tullisäännösten mukaisesti.

Tämä ei koske rahtikoneita millään tavalla, vain matkustuslentokoneita.

Kiitos lentokuljetusrajoitustiedoista. Mutta mistä tiedät, mitä Alkosta on minulle sanottu vuosia sitten?

• Einon veli
        lueUudelleen kirjoitti:

Kiitos lentokuljetusrajoitustiedoista. Mutta mistä tiedät, mitä Alkosta on minulle sanottu vuosia sitten?

Tuskin ovat viitsineet kertoa mitä sattuu satuja - siitä tiedän. 60% rajoitusta ei ole koskaan ollut eikä ole tällä hetkelläkään.

• perse

lolololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololol

• lueAinaUudelleen
        Einon veli kirjoitti:

Tuskin ovat viitsineet kertoa mitä sattuu satuja - siitä tiedän. 60% rajoitusta ei ole koskaan ollut eikä ole tällä hetkelläkään.

Puhelimitse Alkon henkilön kanssa keskustelussa 2007 ohimennen mainittiin 60% "raja" joka käsitykseni mukaan oli suuntaa-antava uusien väkevien juomien hankinnassa Alkon valikoimiin, tuolloin. Virallisuudesta en tiedä -- kaikki alkoholiin liittyvä Suomessa kun ei välttämättä ole millintarkkojen pykälien säätelemää. Ohje, suositus, politiikka. Karvalakkikansalle joka tikkuviinapullon prosenttietikettiin luottaa kuin lakikirjaan lienevät nuo tuntemattomia sanoja.

• Viskaaja kirjoitti:

saa suomeen tuoda esmes 96 prossasta pirtua,koneissa ei välttämättä,se luokitellaan räjähdyaineesi, näin se on ainakin tajunnan räjäyttää,kun juot tarpeeks
        joskus kekkosen aikaan laivoilla sai myydä stroh rommia vapaasti,sit olit kusessa kun ei suomeen saada tuoda, oli liian vahvaa,olit huumekuski ja poliisin
        rekisteriin arvaatkaapa pääsikö mihinkään valtion tai kuntien töihin

• teppo.lajarinen

PUSSIT TAKAPUOLEN KOHDALLA!!!!

• omatko

vai jonkun toisen?

• Mikko H

Kyllä uskon. En tiedä saako alkosta, mutta Taliinnasta saa jos minkälaista!

• lalukka

diibadaaaba!

• kakkaapökäle

lolololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololol

• lahden yli

http://absinthe.ee/

Tallinnan apteekeissa yrttivalikoima on laajempi kuin monissa suomalaisissa ekokaupoissa. Tarjontakin on laajempi, joskin myös vaarallisempi, sillä tarjolla on monenlaista vahvemman sortin troppiakin. Myös Kaubamajan Biomarketista yrttejä sai edullisemmin kuin Suomesta.

Väinönputki eli kikkaputke 1,4 euroa
      Koiruoko ja iisoppi vähän päälle euron
      Nuhateetä eurolla ja joogiteetä 1,85 euroa

Koiruoho, iisoppi ja kotona kaapeissa odottavat muut yrtit päätyvät vihreäksi taikaliemeksi, eli niistä valmistamme syksyn tullen absinttia. Absintti on meillä varattu rituaalijuomaksi pitkiin pimeisiin syys- ja talviöihin. Kun kuun silmä on kylmä ja heijastaa omaa sielua.

• lol

lolololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololololol

• Lollo Brigida

Itse en ihan noin paljon nauranut, josko ollenkaan. Listalta puuttuivat anis ja fenkoli, elleivät sitten löydy nuha- tai joogateestä.

• oikee absintti on ranskassakin lailla kielletty,jotain anisviinoja myydään absinttina
      ei ne oikeesti ole sitä

• oikeassa absintissa on huumeisiin luoketavavia aineita,hollantilaiset vois myydä ,on ne sen verran omituisia,piskatin tekopyhiä,hasaa myydään laillisesti,mut tupakkaa ei coffee shopeissa saa poltaa

• Viisas Mies

Paska on paskaa. Jos halu tekee absinttia mistä näkee olemattomia, se täytyy kyllä tehdä itse luonnon yrttitarhasta keräämälla, kyl on luomua että... Ja sitä paitsi: viinahan sen pään saa sekasi. kyllä tuommosista sekotuksista ei tuu muuta ku sairaaksi. Kerran siemasin melkein kokonaisen absinttipullon eikä tullu muiuta kuin armoton krapula pariksi päiväksi. parempi on ehkä sekoittaa mitä vain huumekukkia ja votkaa muutamaksi kuukaudeksi hautumaan ikkunalaudalle eliksiiriksi. vois niinku vähän experimentoida...

Joten aavistan että kysyjällä on tähtäimessä humalasta hieman poikkeava tila.

• voisitte uskoa että suomesta ei absinttia saa,ranskassa on vaikeeta joku saa mut satunnainen matkailia ei varmalla saa, voihanne jotain anisviinaa myydä tyhmille turisteille,mut absinttia se ei ole,olen juonut aitoa ei sitä kaikille myydä,eipä toi vaatinut kuin 15 vuotta legioonassa

• kapiainen blanche

Kallis pullo jos täytyi 15 vuotta palvella legioonassa.

• älkää luulekaan että joku pernod tai paul ricard ois absinttia ,höh sanosin

• Net blanches

• totta veessä osaan ranskaa,pitää olla iso vika päässä jos ei legioonassa 15 vuodessa ranskaa opi,olis mainio koulu sivareille ja muille hipeille

• EU ja Sveitsi sallii

Tosiaan Ranskassa oli absintti-nimen (absinthe) käyttö kielletty vielä vuosi pari sitten mutta itse juoma ei (EU-lainsäädäntö sallii). Eikä Pernod-anisviina yritäkään olla absinttia. Pernod'lla on erikseen se 68% absintti nykyisin.

• Brysseli............

Tämä viesti ei liity mitenkään absinttiin, mutta kiinnostaisi tietää olitko palvelusaikanasi Kongossa? Luin juuri Kongon historiaa Leopold II:n ajalta ja sen jälkeen.

Vaikea käsittää sitä kansanmurhaa. Sama kuin jos nyt pystytettäisiin Hitlerin patsas Brandenburgin aukiolle.

• voippi olla että mun tiedot on vanhentuineita ei tuolla jatkuvasti jaksa ramppaa,olin tuolla 15 vee ,pitäs riittää

• Ei haittaa tack

Ei haittaa, päinvastoin on kiinnostavaa kuulla ihmisiltä, jotka ovat olleet jotenkin kosketuksissa tähän juomaan, heidän kokemuksistaan ja tiedoistaan.

tack

• namskukkuu

Itseäni nuo absinttijutut ovat naurattaneet kun monet väittää että "absintti on tequilan jälkeen maailman vahvinta viinaa" mutta eikös kuitenkin ole niin että ihan yhtä vahvaa se on kuin kossu, että siinä mielikuvat varmasti jylläävät.

ajatusmaailmani kuitenkin muuttui kun tuossa olin eräässä jyväskyläläisessä absinttibaarissa, jossa eräs nuori isäntä toi seuruelleen absintti"tötsyt" (siellä saa kyllä monen monituisella tavalla tätä jaloa juomaa nautittua). ja sitten se arvuutteli kavereilta että tiedättekö kuinka vahvaa aito absintti on ja vastaus oli monen kysymyskerkin ja vääränvastauksen jälkeen 80%!!!! alko siinä siin äseurueessa aikas monelta nimittäin nenä punottaa ton vastauksen jälkeen. hih

• eipä väliä

kun absintti on juotaessa noin 15%:n vahvuista.

• Absintin Ystävä

Omasta mielestäni Absintti on hienostunut juoma, mutta jolla on oma mustamaalattu maine. Absintin kieltoon vaikutti pari eri tekijä, jotka olivat Ranskan viiniteollisuus, joka oli menettänyt kuluttajat absintille 1900-luvulla ja sitten halppis absintit, jotka olivat myrkyllisiä, koska niiden värjäämiseen käytettiin kupari-sulfaattia. Näin ollen viinin valmistajien oli helppo saada absintin kielto läpi, väittämällä absintin olevan huumaava ja tappava.

• Mitä merkkiä joisit

Hienostunut on toki aito absintti vaan nykyihmiselle se ei ehkä tuo sellaisia makuelämyksiä kuin 1800-luvun nauttijoille. Voisi olla vaikeaa hankkia uusia absintinystäviä vain maun ja aromien perusteella -- todennäköisemmin juomareita kiinnostaisi se vain raakana sen korkean alk-%:n takia. Jägermeisterbatteryt ja irtokarkit lienevät turruttaneet makuaistimme. Aidon absintin aromit ovat loppujen lopuksi aika kevyitä ja jäävät usein runsaan aniksen alle.

Ja jos absintti nousisikin suosioon se varmaan kiellettäisiin meillä kuten salmiakkikossu 1990-luvun puolivälissä: eihän väkevät juomat saa maistua hyvältä. (Aito absinttikaan ei muuten sitten maistu hyvältä kuin laimennettuna vedellä).

• Absintin Ystävä
        Mitä merkkiä joisit kirjoitti:

Hienostunut on toki aito absintti vaan nykyihmiselle se ei ehkä tuo sellaisia makuelämyksiä kuin 1800-luvun nauttijoille. Voisi olla vaikeaa hankkia uusia absintinystäviä vain maun ja aromien perusteella -- todennäköisemmin juomareita kiinnostaisi se vain raakana sen korkean alk-%:n takia. Jägermeisterbatteryt ja irtokarkit lienevät turruttaneet makuaistimme. Aidon absintin aromit ovat loppujen lopuksi aika kevyitä ja jäävät usein runsaan aniksen alle.

Ja jos absintti nousisikin suosioon se varmaan kiellettäisiin meillä kuten salmiakkikossu 1990-luvun puolivälissä: eihän väkevät juomat saa maistua hyvältä. (Aito absinttikaan ei muuten sitten maistu hyvältä kuin laimennettuna vedellä).

Alandia.de sivustolta saa hyviä absintteja, jotka aikalailla jäljittelevät mainitsemiasi historiallisia absintteja. Nyky päivänä on vaikea löytää "kunnon" absinttia.
        Suosittelen vahvasti kaikkia tutustumaan absintin maailmaan, kuten historiaan ja rituaaleihin esimerkiksi ja tietenkin itse juomaan. :)

• ExDoku

Sarjassamme huvittavat jutut " ja sitten se arvuutteli kavereilta että tiedättekö kuinka vahvaa aito absintti on ja vastaus oli monen kysymyskerkin ja vääränvastauksen jälkeen 80%!!!! "

Oikeata absinttia ei ole olemassakaan, on eri valmistajien versioita jotka ovat aivam yhtä "oikeita" kuin muutkin.

Absintti on yrttejä, etanolia, sokeria ja väriainetta - jokaisella valmistajalla omassa suhteessa. Joku käyttää oikeita yrttejä joku ei, joku saa värinsä yrteistä joku ei, jossakin on 40% ja jossain 80% etanolia tai siltä väliltä. Toinen on kypsynyt tynnyrissä ja toinen ei. Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Turhanpäiväistä jaarittelua. Yhtä oikeata juomaa tai tapaa juoda absinttia ei ole olemassa. Valmistajia/myyjiä kiinnostaa vain se, että ostat sitä mahdollisimman paljon - ei mikään muu. Itse en ole millään tavalla ihastunut mihinkään absinttiin - maistettu noin tusinaa. En pidä yrttijuomista muutoinkaan.

Kaikki yli 20% pitäisi laimentaa ennen juomista jos ei halua ongelmia. Toki silloin tällöin voi ottaa vahvempaakin, mutta jos juot usein ja/tai paljon laimenna juotava ellet halua ongelmia.

• Jentlemen

Aivan oikeassa oot ja sekin on makuasia tykkääkö vai ei..

• realabsinthe

Absintissa ei ole sokeria

• 10+1

> Oikeata absinttia ei ole olemassakaan, on eri valmistajien versioita jotka ovat aivam yhtä "oikeita" kuin muutkin.

Mitä sanoisit että juomassa sitten tulee olla, jotta sitä voisi kutsua oikeaksi tai aidoksi absintiksi ja kuka sen määrittelee?

• Ei kiitos
        10+1 kirjoitti:

> Oikeata absinttia ei ole olemassakaan, on eri valmistajien versioita jotka ovat aivam yhtä "oikeita" kuin muutkin.

Mitä sanoisit että juomassa sitten tulee olla, jotta sitä voisi kutsua oikeaksi tai aidoksi absintiksi ja kuka sen määrittelee?

Absintille löytyy erilaisia ja eri tahojen määrityksiä - mm kaupallisia. Eri ammattikunnat ja valmistajat ovat antaneet omat määrityksensä. Nimisuojaa käsittääkseni ei ole ja monessa massa mitä tahansa vastaavaa tuotetta saa myydä Absintin nimellä.

http://www.absinthebuyersguide.com/ sivulla kannatta käväistä jos asia kiinnostaa.

• 10+1+9+3
        Ei kiitos kirjoitti:

Absintille löytyy erilaisia ja eri tahojen määrityksiä - mm kaupallisia. Eri ammattikunnat ja valmistajat ovat antaneet omat määrityksensä. Nimisuojaa käsittääkseni ei ole ja monessa massa mitä tahansa vastaavaa tuotetta saa myydä Absintin nimellä.

http://www.absinthebuyersguide.com/ sivulla kannatta käväistä jos asia kiinnostaa.

Kiitos. Absinttia voi juoda ainakin kolmesta syystä: (1) koska se on vahvaa (jos juo raakana), (2) maun vuoksi, vedellä laimennettuna, ja (3) kiinnostuksesta juoman historiaan. Syistä 2 ja 3 juova halunnee juoda absinttia, joka vastaa sitä millaista se oli sen suosion ollessa huipussaan. Kutsuttakoon tätä nyt aidoksi absintiksi. Sellaisten reseptit löytyvät vanhoista tislausoppaista. Jos muille riittää se, että juoman etiketissä vain lukee Absinthe ja alkoholiprosentti, niin hyvä on mutta silti minua kiinnostaisi tietää se, mitä he edellyttäisivät juomassa silloin olevan, jotta sitä absintiksi voisi nimittää.

• Ei kiitos
        10+1+9+3 kirjoitti:

Kiitos. Absinttia voi juoda ainakin kolmesta syystä: (1) koska se on vahvaa (jos juo raakana), (2) maun vuoksi, vedellä laimennettuna, ja (3) kiinnostuksesta juoman historiaan. Syistä 2 ja 3 juova halunnee juoda absinttia, joka vastaa sitä millaista se oli sen suosion ollessa huipussaan. Kutsuttakoon tätä nyt aidoksi absintiksi. Sellaisten reseptit löytyvät vanhoista tislausoppaista. Jos muille riittää se, että juoman etiketissä vain lukee Absinthe ja alkoholiprosentti, niin hyvä on mutta silti minua kiinnostaisi tietää se, mitä he edellyttäisivät juomassa silloin olevan, jotta sitä absintiksi voisi nimittää.

Aivan miten vaan, tosin 1800 luvun absintti ja kaikki muutkin alkoholit olivat heikomman laatuisia kuin nykyiset. Tislaus ja suodatus sekä laboratoriotoiminta olivat vasta keksittyjä ja aika moni tislaamo tuotti lähinnä juotavaa tai lähes juotavaa alkoholia joka maku ei ollut mitenkään erikoisen hyvä. Tämän takia keksittiin maustaa viina eri tavoilla, mm yrteillä ja värjätä monilla sellaisilla väriainella jotka ovat olleet kiellettyjä jo vuosi kymmeniä vaarallisuuden takia.
        Jos joisit näitä juomia autenttisena - saattaisit olla hieman eri mieltä siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Historia on kivaa, varsinkin jos siihen perehtyy muutenkin kuin mainosten kautta. Vanhat absinttipullot ovat erittäin kalliita koska niitä ei ole säästynyt kovinkaan paljon - näiden hintaa nostaa vain ja ainostaan keräilyarvo - ei sisältö.

Tästä huolimatta en ole innostunut millään tavalla absintista - en pidä mausta ja historia on erittäin väritettyä. Jos haluaa vahvaa juomaa (korkea alkoholipitoisuus) sitä saa ilman mausteitakin. Entisissä itäbolkin maissa valmistettavat absintit ovat pohjanoteeraus - kamalia joumia hienoissa pulloissa.

Jos joku pitää absintista - siitä vaan, valmistajia ja myyjiä löytyy aivan riittävästi.

• vuosia tutkinut
        Ei kiitos kirjoitti:

Aivan miten vaan, tosin 1800 luvun absintti ja kaikki muutkin alkoholit olivat heikomman laatuisia kuin nykyiset. Tislaus ja suodatus sekä laboratoriotoiminta olivat vasta keksittyjä ja aika moni tislaamo tuotti lähinnä juotavaa tai lähes juotavaa alkoholia joka maku ei ollut mitenkään erikoisen hyvä. Tämän takia keksittiin maustaa viina eri tavoilla, mm yrteillä ja värjätä monilla sellaisilla väriainella jotka ovat olleet kiellettyjä jo vuosi kymmeniä vaarallisuuden takia.
        Jos joisit näitä juomia autenttisena - saattaisit olla hieman eri mieltä siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Historia on kivaa, varsinkin jos siihen perehtyy muutenkin kuin mainosten kautta. Vanhat absinttipullot ovat erittäin kalliita koska niitä ei ole säästynyt kovinkaan paljon - näiden hintaa nostaa vain ja ainostaan keräilyarvo - ei sisältö.

Tästä huolimatta en ole innostunut millään tavalla absintista - en pidä mausta ja historia on erittäin väritettyä. Jos haluaa vahvaa juomaa (korkea alkoholipitoisuus) sitä saa ilman mausteitakin. Entisissä itäbolkin maissa valmistettavat absintit ovat pohjanoteeraus - kamalia joumia hienoissa pulloissa.

Jos joku pitää absintista - siitä vaan, valmistajia ja myyjiä löytyy aivan riittävästi.

> tosin 1800 luvun absintti ja kaikki muutkin alkoholit olivat heikomman
        > laatuisia kuin nykyiset. Tislaus ja suodatus sekä laboratoriotoiminta
        > olivat vasta keksittyjä ja aika moni tislaamo tuotti lähinnä juotavaa
        > tai lähes juotavaa alkoholia joka maku ei ollut mitenkään erikoisen hyvä.

Ahaa, voitko kertoa, mistä tämä tieto on peräisin? Konjakkien ym. harrastajat
        saattavat olla eri mieltä.

> Tämän takia keksittiin maustaa viina eri tavoilla, mm yrteillä ja
        > värjätä monilla sellaisilla väriainella jotka ovat olleet kiellettyjä
        > jo vuosi kymmeniä vaarallisuuden takia.

Ei minun tietääkseni. Absintti oli alkujaan yleislääke, ei nautintoaine.

> Jos joisit näitä juomia autenttisena - saattaisit olla hieman eri mieltä
        > siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Historia on kivaa, varsinkin jos siihen
        > perehtyy muutenkin kuin mainosten kautta.

Niin on, vanhin absintti mitä olen juonut oli tosin vain 60-vuotiasta.

> Vanhat absinttipullot ovat erittäin kalliita koska niitä ei ole säästynyt
        > kovinkaan paljon

Tosi on.

> - näiden hintaa nostaa vain ja ainostaan keräilyarvo - ei sisältö.

Eriäviäkin mielipiteitä löytyy ja nämä ovat asiantuntijoita:

http://www.feeverte.net/forum/index.php?showforum=4

Ja kyllä näitä juotavaksi ostetaan:

http://finestandrarest.com/absinthe.html

• Ei kiitos
        vuosia tutkinut kirjoitti:

> tosin 1800 luvun absintti ja kaikki muutkin alkoholit olivat heikomman
        > laatuisia kuin nykyiset. Tislaus ja suodatus sekä laboratoriotoiminta
        > olivat vasta keksittyjä ja aika moni tislaamo tuotti lähinnä juotavaa
        > tai lähes juotavaa alkoholia joka maku ei ollut mitenkään erikoisen hyvä.

Ahaa, voitko kertoa, mistä tämä tieto on peräisin? Konjakkien ym. harrastajat
        saattavat olla eri mieltä.

> Tämän takia keksittiin maustaa viina eri tavoilla, mm yrteillä ja
        > värjätä monilla sellaisilla väriainella jotka ovat olleet kiellettyjä
        > jo vuosi kymmeniä vaarallisuuden takia.

Ei minun tietääkseni. Absintti oli alkujaan yleislääke, ei nautintoaine.

> Jos joisit näitä juomia autenttisena - saattaisit olla hieman eri mieltä
        > siitä mikä on hyvää ja mikä ei. Historia on kivaa, varsinkin jos siihen
        > perehtyy muutenkin kuin mainosten kautta.

Niin on, vanhin absintti mitä olen juonut oli tosin vain 60-vuotiasta.

> Vanhat absinttipullot ovat erittäin kalliita koska niitä ei ole säästynyt
        > kovinkaan paljon

Tosi on.

> - näiden hintaa nostaa vain ja ainostaan keräilyarvo - ei sisältö.

Eriäviäkin mielipiteitä löytyy ja nämä ovat asiantuntijoita:

http://www.feeverte.net/forum/index.php?showforum=4

Ja kyllä näitä juotavaksi ostetaan:

http://finestandrarest.com/absinthe.html

Olen tutkinut alkoholin historiaa ja kuulun alan harrastajin, olen ollut kuuntelemassa "viisaita" koti sekä ulkomaisia alan ihmisiä. Omaan myös noin 120 alaa käsittävää kirjaa, vanhimmat tehty ennen kieltolakia. Absintti on vain yksi juoma muiden joukossa, eikä mitenkään erityinen. Olen maistanut vanhaa, 1800 luvulla tehtyä konjakkia, olen maistanut 1900 luvun alussa tehtyä viskiä, olen maistanut arvioilta noin 550 eri väkevää alkoholijuomaa - tällä hetkellä kotoa löytyy noin 250 pullotetta alkoholia, 40-77% vahvuisia juomia. Maksa-arvot ovat kohdallaan, eikä terveys reistaa. Voin sanoa omana mielipiteenäni, parhaat alkoholijuomat on tislattu 60-70 luvuilla. Tämän jälkeen automaatio alkoi nopeasti vähentää tislaajien ammattitaitoa ja persoonalliset juomat vähenivät. Nyt 2000 luvulla osa on palannut juurilleen ja keskittyy laatuun määrän sijaan - vain osa. Oma iäkkäin juomani on 50-vuotias mallasviski, hyvä mutta ei likimainkaan parasta jota olen maistanut. Ikä ei takaa laadusta yhtään mitään. Pullossa juomat eivät parane, valitettavasti. Kysyminen tapahtuu ennen pullotusta.

Absintti on kehitetty nautintoaineeksi - ei lääkkeksi. Tosin kieltolain aikana myös Absinttia myytiin "lääkkeenä" niin kuin montaa muutakin alkoholia, niin kotimaassa kuin esim USAssa.

Absinttiin suhtaudun aina hieman humoristisesti - eihän sitä kukaan voi ottaa tosissaan. En ainakaan minä. Muutamaa olen maistanut ja aina olen pettynyt. Omat suosikit löytyvät kypsytetyistä tisleistä joihin ei ole lisätty tislauksen jälkeen yhtään mitään.

Juokoot ja ostakoot kuka haluaa - minä en tarvitse, Absintti on juoma johon liittyy lukemattomia tarinoita - ja niiden avulla tuotetta on helpompi markkinoida.

• Kirsi Vackelin

Niin kai sitten.

• Eva Korektio

Miten niin? Saisivat ottaa valikoimiinsa kunnollisia absintteja kaikki baarit ja alkokin kanssa.

• ei oo Alkossa eioota

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4114
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3198
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe