Laina toisen puolesta?

kooooos

Jos on luottotiedoissa merkintä, niin voiko joku toinen ottaa sen puolesta lainaa?

153

13603

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Käytännössä kyllä, mutta silloin tuo toinen henkilö on se joka antaa lainaa luottotiedottomalle henkilölle ja ottaa kaiken riskin itselleen.

      Sinä otat pankista 1000 euron lainan jota lyhennät satasen kuussa, annat minulle tuhat euroa käteen, ja luotat siihen että maksan sinulle joka kuukausi sata euroa.

      • Think Tank

        Edellytys tälläiselle järjestelylle on selkeä kirjallinen sopimus takaajasopimuksineen todistajien allekirjoituksilla varustettuna. Tämä aivan kaiken varalta.

        Takaajalla, tässä tapauksessa myös lainanottajalla on, esim. sairauden tai kuoleman varalta tai vain erimielisyyden syntyessä, mahdollisuus saada takaisin ehkä jotain.


      • Tiedän mistä puhun!!
        Think Tank kirjoitti:

        Edellytys tälläiselle järjestelylle on selkeä kirjallinen sopimus takaajasopimuksineen todistajien allekirjoituksilla varustettuna. Tämä aivan kaiken varalta.

        Takaajalla, tässä tapauksessa myös lainanottajalla on, esim. sairauden tai kuoleman varalta tai vain erimielisyyden syntyessä, mahdollisuus saada takaisin ehkä jotain.

        Noilla kirjallisilla sopimuksilla ei loppupeleissä ole mitään arvoa. Jos lähdet vaatimaan saataviasi perinnän kautta, niin maksamaan sekin tulee..niin rahaa kuin vaivaakin. Ja ei kukaan vapaaehtoisesti lähde takausvelkoja maksamaan. Kaikkein paras kun ei ota sitä velkaa ja piste


      • Think Tank
        Tiedän mistä puhun!! kirjoitti:

        Noilla kirjallisilla sopimuksilla ei loppupeleissä ole mitään arvoa. Jos lähdet vaatimaan saataviasi perinnän kautta, niin maksamaan sekin tulee..niin rahaa kuin vaivaakin. Ja ei kukaan vapaaehtoisesti lähde takausvelkoja maksamaan. Kaikkein paras kun ei ota sitä velkaa ja piste

        Aivan oikein. En minäkään mene takaamaan epävarmoja tapauksia eikä niitä enää kukaan tule kysymäänkään, kun vippilainoja en ole saanut takaisin viimeksi parikymmentä vuotta sitten, kun pankkilainan korko oli noin 19 %.


      • A.N lakim. (eläk)
        Tiedän mistä puhun!! kirjoitti:

        Noilla kirjallisilla sopimuksilla ei loppupeleissä ole mitään arvoa. Jos lähdet vaatimaan saataviasi perinnän kautta, niin maksamaan sekin tulee..niin rahaa kuin vaivaakin. Ja ei kukaan vapaaehtoisesti lähde takausvelkoja maksamaan. Kaikkein paras kun ei ota sitä velkaa ja piste

        Huomioikaa, että jos luottotiedoton ja ulosotossa varattomaksi todettu ( mahd. pimeitä töitä) ei halua maksaa esim. riidan vuoksi, ei häntä millään sopimuksella voi siihen pakottaa, ne ovat aivan turhia papereita.
        Ainoa keino ( LAITON / RIKOLLINEN) on turvautua ns. torpedo miehiin eli rikollisiin velan perijöihin tai kärsiä tappiot itse.
        Paras turva kun lainaa luottotiedottomalle on jokin sopiva pantti.


      • jassaus
        Think Tank kirjoitti:

        Aivan oikein. En minäkään mene takaamaan epävarmoja tapauksia eikä niitä enää kukaan tule kysymäänkään, kun vippilainoja en ole saanut takaisin viimeksi parikymmentä vuotta sitten, kun pankkilainan korko oli noin 19 %.

        Itse olen tuohon loukkuun joutunut ja monet vuodet joutunut maksamaan toisen lainoja, kun takasin ystäväni lainan. Ja niinhän siinä kävi, kun olisi pitänyt rueata maksamaan takaisin, niin ei tullut siihen aikaan pennin penniä. Siinä meni useampi vuosi, kun lainaa maksoin ja samalla tuli elämääni avioliitto ja lapsi. Siinä revittiin vaan äitiyspäivärahoista lyhennykset. Ei tullut mieleen 90-luvulla, että voisi mennä velkasaneeraukseen. Loppujen lopuksi ystäväni ei maksanut penniäkään takaisin, koska oli työttömänä ja teki pimeätä työtä. Ensin tulivat ulosotossa, lapsilisät ja viimeisenä taatut lainat. Meni vielä menet vuodet, että sain raha-asiani kuntoon. Ja loppujen lopuksi laina meni jo vanhaksi, kun soitin ulosottoon, kun en ollut ottanut vuoteen yhteyttä, että PISTE ja KÄDEN PURISTUS. Ikinä en takaisi kenenkään lainaa. Sitä on elettävä siihen malliin, että rahat riittää joka päiväisiin menoihin. Siinäpä tänä päivänä onkin taisteleminen esim, työttömillä, jotka ajautuvat pelikoneisiin ja palaamaan viimeisetkin rahansa- Että tervetuloa ryhmään - köyhät kyykkyyn!!


      • Militantti Antti
        A.N lakim. (eläk) kirjoitti:

        Huomioikaa, että jos luottotiedoton ja ulosotossa varattomaksi todettu ( mahd. pimeitä töitä) ei halua maksaa esim. riidan vuoksi, ei häntä millään sopimuksella voi siihen pakottaa, ne ovat aivan turhia papereita.
        Ainoa keino ( LAITON / RIKOLLINEN) on turvautua ns. torpedo miehiin eli rikollisiin velan perijöihin tai kärsiä tappiot itse.
        Paras turva kun lainaa luottotiedottomalle on jokin sopiva pantti.

        Nuo torpedomiehet voivat tulla vielä kalliimmiksi, mutta paras keino on todellakin ottaa jotain arvotavaraa "kaniin" ja tehdä siitä paperi. Lähes jokaisella pers'aukisellakin on jotain arvotavaraa: kultasormuksia, kelloja , puhelinosake lähes mitä vain. Kait se laillista on ottaa pantti, kunnon korko lainalleen. En tarkoita koron kiskontaa, mutta jotain samansuuruista kuin kanikonttoritkin ottavat.
        Tunnen pari tuttua, joilta on menneet luottotiedot ja se on ollut ihan heidän omaa syytään! En sääli tällaisia yhtään, enkä niitäkään, jotka ovat menneet hyvän hyvyyttään takaa maan ystäviensä lainoja ja sitten joutuneet maksumiehiksi! Ne ovat kyllä äkkiä entisiä ystäviä! Loppupeleissä olen sitä mieltä, että jokainen tulkoon omillaan toimeen!


      • mr.DS

      • perätön perintä
        Tiedän mistä puhun!! kirjoitti:

        Noilla kirjallisilla sopimuksilla ei loppupeleissä ole mitään arvoa. Jos lähdet vaatimaan saataviasi perinnän kautta, niin maksamaan sekin tulee..niin rahaa kuin vaivaakin. Ja ei kukaan vapaaehtoisesti lähde takausvelkoja maksamaan. Kaikkein paras kun ei ota sitä velkaa ja piste

        Voiko pikavippejä nimiini ottaa,jos puheliliittymä on mun omistuksessa,vaan näkyy,että käyttäjänä toinen henkilö.Mulle tulee hetivippilaskuja,vaikka en koskaan ole vippejä ottanut,eikä tililleni ole tullut mitään vippirahaa.Puhelinliittymä,joka on minun omistuksessa,on entisen avovaimoni pojalla.Puhelinlasku menee entiselle avovaimolleni,ja siinä laskussa lukee,käyttäjänä hänen poikansa.Poika on 16v.


    • keskustelun luoja

      Tilanne tämä: Mieheni kanssa suunniteltu asuntolainan ottamista.
      Mieheltä mennyt luottotiedot.
      Esim. 100 000 euron laina, minun nimiin 50 000 e, voiko esim. hänen äitinsä ottaa toiset 50 000?
      Täytyyko asiasta mainita pankissa?

      • Mietis vähän

        "Täytyyko asiasta mainita pankissa? "

        Totta hemmetissä täytyy. Lainanhan ottaa tuossa tapauksessa sinä ja hänen äitinsä. Ja myös asunnon omistussuhteet menevät siten, että sinä omistat 50% ja hänen äitinsä 50%. Hänen äitinsä voi tietysti lahjoittaa tuon 50.000€, mutta siinä tapauksessa siitä menee lahjavero.


      • huijattu

        todennäköistä on että mainittava.äiti ei saa lainaa jos sillä ei ole pankkisuhdetta,vai lainaako äiti naapurin sedältä silloin ei tarvitse mainita jos sulla on rahat jolla maksat asunnon.mitä se kenellekkään kuuluu mistä rahat on,mutta ottasin avioehdon kun tuo mies on toisin sanoen varaton,se kun häippäsee se vie omaisuudesta puolet ei veloista kun se ei ole koskaan velkaa saanutkaa,rahaa se pystyy ottamaan yhteisestä pesästä mutta lainaa se ei saa mukaansa,joten maksat äitisi kanssa asuntolainaa ei mies.


      • jätä väliin

        Älä ota. Heivaa ukko mäkeen ja hanki parempi tilalle, sillä ero tulee kuitenkin lainan maksusta riidellessä.


      • 2+1
        jätä väliin kirjoitti:

        Älä ota. Heivaa ukko mäkeen ja hanki parempi tilalle, sillä ero tulee kuitenkin lainan maksusta riidellessä.

        ei se hyödytä hyvää panomiestä heittää räntäsateeseen,paleltuu raukan rauhaset.kerkii sen heittää keväämmällä kun ilmat lämpiää,ja sit haku päälle jos löytyts uusi panokone,ottakaa sellanen joka hoitaa äidin ja tyttären ei oo niin monta suuta ruokittavana.eikä ne vehkeet siitä kulu kun muistaa luisto laittaa.


      • Silmät auki

        Miksi haluat ottaa lainan toisen puolesta ja antaa "ilmaiseksi" puolet asunnosta?

        Halloo?

        Onko luottohäiriöiseen kumppaniin luottamista?

        Oletko liian sinisilmäinen?


      • Luottotiedoton.
        Silmät auki kirjoitti:

        Miksi haluat ottaa lainan toisen puolesta ja antaa "ilmaiseksi" puolet asunnosta?

        Halloo?

        Onko luottohäiriöiseen kumppaniin luottamista?

        Oletko liian sinisilmäinen?

        Parempi laittaa koko asunto omiin nimiinsä. Minä menetin luottotietoni lainatessa juuri luottohäiriöiselle, olenko minä epäluotettava ?
        Rahat ja omaisuus kyllä kelpasivat. Minä velat maksan.
        Löysin uuden miehen ja hänen omaisuutensa oli hänen nimissään, eikä tullut mieleenkään niitä himoita. Uuden miehen kanssa molemmilla on omat rahat ja velat. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi ja myös asumisesta, koska en halua asua ilman "vuokraa" eli ilmaiseksi.


      • mk

        Kyllä miehsi lainan saa koska asunot käy 70% vakuudekis ja miehlläsi töytyy olla tkaajat koko laina summalle niin laina järjestyy jos on työpaikka ja yksi tapa on ottaa jos saa niin sitä lainnaa sen verran että saa maksettua asunnon oston jälkeen ne lainat pois mistä merkintä tullut. Ota laina kokonaan omiin nimiisi ja mies maksaa sinulle oman osansa niin saatte sen asuntolainan.


      • me

        minulla ja miehelläni on mennyt luottotiedot molemmilla oli velkaa ulosotossa, sain lainan pankista että maksoin omat velat pois ja sitten sain asuntolainan kokonaan omiin nimiin niin että kuitenkin mieheni tulot huomioitiin. velka ja asunto kylläkin yksin minun nimissä.


      • Mene kuule
        Silmät auki kirjoitti:

        Miksi haluat ottaa lainan toisen puolesta ja antaa "ilmaiseksi" puolet asunnosta?

        Halloo?

        Onko luottohäiriöiseen kumppaniin luottamista?

        Oletko liian sinisilmäinen?

        naimisiin niin ukkos saa talosta kuoltuasi puolet tai erossa ja silloin olet saanut auttaa persaukista hyvällä omallatunnolla. Paskaako sillä on väliä miten itse voit!


      • Kertoisitko
        mk kirjoitti:

        Kyllä miehsi lainan saa koska asunot käy 70% vakuudekis ja miehlläsi töytyy olla tkaajat koko laina summalle niin laina järjestyy jos on työpaikka ja yksi tapa on ottaa jos saa niin sitä lainnaa sen verran että saa maksettua asunnon oston jälkeen ne lainat pois mistä merkintä tullut. Ota laina kokonaan omiin nimiisi ja mies maksaa sinulle oman osansa niin saatte sen asuntolainan.

        Kukahan mahtaa lähteä takaamaan luottotietonsa menettänyttä? Pikavippifirmat on aina ystäviä... heheh montako firmaa tarvii että saa rahat kasaan asuntoon ja kuka maksaa takaisin...
        Raha on mielenkiintoinen maksuväline...


      • Rakastan sinua
        Silmät auki kirjoitti:

        Miksi haluat ottaa lainan toisen puolesta ja antaa "ilmaiseksi" puolet asunnosta?

        Halloo?

        Onko luottohäiriöiseen kumppaniin luottamista?

        Oletko liian sinisilmäinen?

        Niin, mikäpä tässä maailmassa onkaan rahaa tärkeämpää. Tuossa on pistooli ole hyvä, ammu itsesi.


      • Päivikki Pilvilinna
        Silmät auki kirjoitti:

        Miksi haluat ottaa lainan toisen puolesta ja antaa "ilmaiseksi" puolet asunnosta?

        Halloo?

        Onko luottohäiriöiseen kumppaniin luottamista?

        Oletko liian sinisilmäinen?

        Hmm,voihan sitä lainaakin ottaa. Hmm.Tarpeeseen jos toiseenkin.Hmm,niin yksityisesti kuin valtiollisestikin,kunhan vain opettelee.Hmm,lentämään.


      • ELON MÄISKETTÄ

        Vaikka se mies on sinulle rakas ja hellatettas ihana, niin älä nyt hemmetissä sekoita faktaa ja fiktiota. Liitoista 60% päätyy eroon ja likipitäin kaikissa niissä missä ei ole varauduttu tuohon koettelemukseen tulee erohetkellä paini omaisuuden jyvittämisestä. Pidä talousasiat ja rakkaus eri kipoissa huomisen varalta, nehän eivät kuitenkaan sulje pois mielekästä yhdessäoloa. Otat kämpän omiin nimiisi, etkä jaa sitä luottokelvottoman tai äitinsä kanssa. Sen huonomman tuurin käydessä rakkauden rintamalla sinulle jää muutakin kuin luottokelvottoman miehen mentävä läpi.
        Kumma, että moista asiaa pitää edes kysellä. Itsellä ei kuunaan kävisi mielessä alkaa antamaan emännälle osuuksia omasta maallisesta omaisuudesta. Rakkautta eikä käyttöoikeutta tuo toimintamalli ei estä.


      • &
        2+1 kirjoitti:

        ei se hyödytä hyvää panomiestä heittää räntäsateeseen,paleltuu raukan rauhaset.kerkii sen heittää keväämmällä kun ilmat lämpiää,ja sit haku päälle jos löytyts uusi panokone,ottakaa sellanen joka hoitaa äidin ja tyttären ei oo niin monta suuta ruokittavana.eikä ne vehkeet siitä kulu kun muistaa luisto laittaa.

        Siellä piipittää joku seksin puutteessa oleva taas. Asia kun asia niin panemiset ensimmäisenä mielessä. Siitä puhe mistä puute.


      • AN lakim. (eläk)
        Luottotiedoton. kirjoitti:

        Parempi laittaa koko asunto omiin nimiinsä. Minä menetin luottotietoni lainatessa juuri luottohäiriöiselle, olenko minä epäluotettava ?
        Rahat ja omaisuus kyllä kelpasivat. Minä velat maksan.
        Löysin uuden miehen ja hänen omaisuutensa oli hänen nimissään, eikä tullut mieleenkään niitä himoita. Uuden miehen kanssa molemmilla on omat rahat ja velat. Yhteiset kulut maksetaan puoliksi ja myös asumisesta, koska en halua asua ilman "vuokraa" eli ilmaiseksi.

        Oikea ratkaisu kaikille olipa luottotiedot OK tai eivät !!!!!!


      • Ei-isäntä
        ELON MÄISKETTÄ kirjoitti:

        Vaikka se mies on sinulle rakas ja hellatettas ihana, niin älä nyt hemmetissä sekoita faktaa ja fiktiota. Liitoista 60% päätyy eroon ja likipitäin kaikissa niissä missä ei ole varauduttu tuohon koettelemukseen tulee erohetkellä paini omaisuuden jyvittämisestä. Pidä talousasiat ja rakkaus eri kipoissa huomisen varalta, nehän eivät kuitenkaan sulje pois mielekästä yhdessäoloa. Otat kämpän omiin nimiisi, etkä jaa sitä luottokelvottoman tai äitinsä kanssa. Sen huonomman tuurin käydessä rakkauden rintamalla sinulle jää muutakin kuin luottokelvottoman miehen mentävä läpi.
        Kumma, että moista asiaa pitää edes kysellä. Itsellä ei kuunaan kävisi mielessä alkaa antamaan emännälle osuuksia omasta maallisesta omaisuudesta. Rakkautta eikä käyttöoikeutta tuo toimintamalli ei estä.

        En minäkään emännälle antaisi, mutta rakastamalleni naiselle kyllä. Emäntähän lypsää muutenkin.


      • neitsyt OMG!
        & kirjoitti:

        Siellä piipittää joku seksin puutteessa oleva taas. Asia kun asia niin panemiset ensimmäisenä mielessä. Siitä puhe mistä puute.

        MÄ RAKASTAN SEKSIII!!!


      • Muistakaa
        Mene kuule kirjoitti:

        naimisiin niin ukkos saa talosta kuoltuasi puolet tai erossa ja silloin olet saanut auttaa persaukista hyvällä omallatunnolla. Paskaako sillä on väliä miten itse voit!

        Kannattaa tehdä avioehto.


      • viivakki
        jätä väliin kirjoitti:

        Älä ota. Heivaa ukko mäkeen ja hanki parempi tilalle, sillä ero tulee kuitenkin lainan maksusta riidellessä.

        No on niitä onnistuneitakin tapauksia. Mutta tottahan se on, jos kumppani on tuloton ja varaton niin silloin on varauduttava siihen, että maksaa itse.


    • luulisin näin..

      Silloin puolet asunnosta on hänen äitinsä mikäli miehesi ei tee velkakirjaa äitinsä kanssa ja maksaa hänelle ne lyhennykset.. Jos hän kerran saisi lainaa niin hänen takauksensa varmaan myös kelpaa teille miehenne kanssa.

      • Tyhmyys tiivistyy

        Luottotiedoton ei saa lainaa.
        Ja jos velat ovat ulosotossa niin vouti vie ulosmittaa omaisuuden eli sen asunnon.
        Ei hyvältä kuulosta ostaa asuntoa anopin kanssa puoliksi.


      • Takaus tai muut vakuudet eivät nykyisessä käytännössä riitä, eikä halu maksaa lainan lyhennykset jos luottotiedoissa on miinusta, näin se on.


      • Tyhmyys tiivistyy kirjoitti:

        Luottotiedoton ei saa lainaa.
        Ja jos velat ovat ulosotossa niin vouti vie ulosmittaa omaisuuden eli sen asunnon.
        Ei hyvältä kuulosta ostaa asuntoa anopin kanssa puoliksi.

        Eihän vouti voi viedä, jos anoppi omistaa puolet!!!!!!


      • Laamakuiskaaja
        koskelor kirjoitti:

        Eihän vouti voi viedä, jos anoppi omistaa puolet!!!!!!

        Vouti voi viedä, hakee ensin käräjäoikeudelta yhteisomistuksen porkua ja sen jälkeen lupaa myydä asunto. Anoppi saa osuutensa rahana.


      • Leskeneläke myös
        Laamakuiskaaja kirjoitti:

        Vouti voi viedä, hakee ensin käräjäoikeudelta yhteisomistuksen porkua ja sen jälkeen lupaa myydä asunto. Anoppi saa osuutensa rahana.

        Kannattaa mennä anopin kanssa naimisiin.


      • Laamakuiskaaja kirjoitti:

        Vouti voi viedä, hakee ensin käräjäoikeudelta yhteisomistuksen porkua ja sen jälkeen lupaa myydä asunto. Anoppi saa osuutensa rahana.

        Höpö, höpö!!!!!!!!!!


    • keskustelun luoja

      Tarkoituksena olisikin että talo olisi puoliksi minun, puoliksi avomieheni äidin. Niin kauan kunnes merkintä poistunut. Meneekö siinä tilanteessa lahjaveroa, koska eihän hän silloin lahjoita rahoja minulle?

      Molemmat lyhennykset maksaisimme minä ja mieheni yhdessä.

      • Ei onnistu noin

        Jos miehesi maksaa äitinsä puolesta äidin asuntolainan lyhennykset, lahjoittaa miehesi (tai sinä ja miehesi yhdessä) joka kuukausi lainan maksun verran rahaa äidillesi. Tällöin ko. summasta pitää maksaa lahjavero. Jos/kun sitten joskus äiti luovuttaa asunnon puolikkaansa miehellesi, on sekin lahja ja siitä(kin) tulee suorittaa lahjavero.

        Suunnitelmanne on siis, anteeksi vain, läpimätä. Toisten puolesta ei voi noin vain maksaa isoja summia (te äidin asuntolainaa), eikä asunnon puolikkaita voi noin vain lahjoitella toisten nimiin.


      • Menee...

        ""Meneekö siinä tilanteessa lahjaveroa""
        Kyllä. menee lahjaveroa mikäli mies ei tee äidin kanssa velkakirjaa talonpuolikkaasta.


      • ouki douki

        ei lahjavero liity millaan lailla asunnon ostoon,sinä ja äitisi ostatte asunnon jossa sinä miehesi kanssa asutte.sitten kun miehellä on tarvittava summa rahaa se ostaa aidin ulos,noin helppoa se on,ostin minäkin talon pojan,ja miniän nimiin,mitä se verottajalle kuuluu kuka osti ja mitä,verottajaa kiinnostaa kuka maksaa veroja kiinteistöveron.


      • verovelkaa se on
        ouki douki kirjoitti:

        ei lahjavero liity millaan lailla asunnon ostoon,sinä ja äitisi ostatte asunnon jossa sinä miehesi kanssa asutte.sitten kun miehellä on tarvittava summa rahaa se ostaa aidin ulos,noin helppoa se on,ostin minäkin talon pojan,ja miniän nimiin,mitä se verottajalle kuuluu kuka osti ja mitä,verottajaa kiinnostaa kuka maksaa veroja kiinteistöveron.

        kyllä se verottaja kyselee kenen rahalla poikasi on talon ostanut ja joutuu maksamaan lahjaveron siitä summasta joka on käytetty kaupan rahoittamiseen.


      • hgfgfhgh
        verovelkaa se on kirjoitti:

        kyllä se verottaja kyselee kenen rahalla poikasi on talon ostanut ja joutuu maksamaan lahjaveron siitä summasta joka on käytetty kaupan rahoittamiseen.

        Jos talo ei ole pojan nimissä niin eihän siinä sitten mitään. Jos äiti ja vaimo antavat miehen asua omistamassaan asunnossa, niin ei siinä ole verottajalla mitään sanomista. Asun minäkin isovanhempien omistamassa talossa ja moni täysi-ikäinen asuu vielä vanhempiensa omistamassa lapsuudenkodissaan.


      • Ei onnistu noin kirjoitti:

        Jos miehesi maksaa äitinsä puolesta äidin asuntolainan lyhennykset, lahjoittaa miehesi (tai sinä ja miehesi yhdessä) joka kuukausi lainan maksun verran rahaa äidillesi. Tällöin ko. summasta pitää maksaa lahjavero. Jos/kun sitten joskus äiti luovuttaa asunnon puolikkaansa miehellesi, on sekin lahja ja siitä(kin) tulee suorittaa lahjavero.

        Suunnitelmanne on siis, anteeksi vain, läpimätä. Toisten puolesta ei voi noin vain maksaa isoja summia (te äidin asuntolainaa), eikä asunnon puolikkaita voi noin vain lahjoitella toisten nimiin.

        Asia menee niin että mies maksaa äidilleen käteisellä ja äiti maksaa sitten puolet lainasta kuukausittain. Aina löytyy keinoja kiertää lahjavero yms. Ei aína tartte niin sinisilmäien ja umpirehti noissa asioissa olla tai jos on niin saa vapaasti kyllä maksella lahjaverojaan.


      • Millä persaukinen
        diibadaaba3 kirjoitti:

        Asia menee niin että mies maksaa äidilleen käteisellä ja äiti maksaa sitten puolet lainasta kuukausittain. Aina löytyy keinoja kiertää lahjavero yms. Ei aína tartte niin sinisilmäien ja umpirehti noissa asioissa olla tai jos on niin saa vapaasti kyllä maksella lahjaverojaan.

        luottotiedoton makselee käteisellä mitään? Toki kaikkea pystyy kierteleen ja kaarteleen maksuja välttäen, mutta tuo käytösopastuksesi kielii vaan siitä ettei sitä rahaa ole ihan mahdottomasti käytettävissä. Kummallista väkeä, aina pitää koettaa kierrellä veroja ja kuitenkin samat reppanat valittavat jos valtiovallan taholta tulee veroihin kiristystä. Se verottaja ei ole yhtään taloutta kurimukseen ajanut, se ottaa vain sille yhteisesti sopimamme osuuden. Näitä sinun sinisilmäisyyksiäsi ja umpikierouttasi saamme kaikki ilolla maksaa. Tekisit enempi hommia niin olis ne verotkin maksaa:)


      • Silloinhan voi tehdä kauppakirjan ja kuitata kauppahinnan maksetuksi. Tässä tapauksessa ei ole tapahtunut lahjoitusta, eikä siis mene lahjaveroa.


      • 13+1
        Millä persaukinen kirjoitti:

        luottotiedoton makselee käteisellä mitään? Toki kaikkea pystyy kierteleen ja kaarteleen maksuja välttäen, mutta tuo käytösopastuksesi kielii vaan siitä ettei sitä rahaa ole ihan mahdottomasti käytettävissä. Kummallista väkeä, aina pitää koettaa kierrellä veroja ja kuitenkin samat reppanat valittavat jos valtiovallan taholta tulee veroihin kiristystä. Se verottaja ei ole yhtään taloutta kurimukseen ajanut, se ottaa vain sille yhteisesti sopimamme osuuden. Näitä sinun sinisilmäisyyksiäsi ja umpikierouttasi saamme kaikki ilolla maksaa. Tekisit enempi hommia niin olis ne verotkin maksaa:)

        Onko tosiaan ihmiset näin yksikertaisia?

        Vai makselee sitten lahjaveroa?

        En viitsi edes kommentoida, miten asiat hoidetaan luottotiedoista huolimatta.

        No nokikaulat eivät sitä osaa...................................


    • 13+15

      Se että luottotietomerkintä poistuu rekisteristä ei tarkoita automaattisesti että miehellesi asuntolaina myönnetään eikä sitä velkaa noin vaan pallotella miehesi äidiltä miehellesi. Missähän satumaailmassa te oikeen elätte?

      • huolestunut

        nyky päivänä ei oo perhettä kennellä ei olisi velkaa ja 80 prosentttia ihmisistä jolla on ulos otossa laskuja syy työttömyys lomautukset sosiaali huolto käskee ottamaan lainaa ja maksat sitten kun oot taas työ elämässä takas nää ketkä tohon tilanteesta on vastuussa on osakkeiden omistajat oon sitämieltä et niiden tulisi kantaa vastuu tästä työllisyydestä ei ihmiset voi aavistaa että työt loppuu yhtä äkkiä rahaa ei tuu mistään mitä vaihtoehtoja jää elättää perhettä tai maksaa laskuja kun ottaa lainaa lisää


    • Menee...

      "Meneekö siinä tilanteessa lahjaveroa"

      Menee, jos hän lahjoittaa sen puolikkaan asunnon pojalleen.

      Tietysti he voivat tehdä normaalit kaupat siitä asunnon puolikkaasta. Eli miehesi ottaa siinä vaiheessa itselleen lainan pankista, ja maksaa rahat äidilleen, joka maksaa lainansa pois pankille.

      Se kuka todellisuudessa maksaa lyhennykset, ei ole relevantti. Ainoastaan se ratkaisee, kuka on omistajana, ja kenen nimissä laina on.

    • keskustelun luoja

      Ok.
      Kiitos neuvoista! :)

      • Summa rum.....

        Lisäisin keskusteluun, että velkojat voivat havahtua myöhemmin, että miehesi on tehnyt heidän selän takana "varojen pimitystä" äitinsä kautta haalimalla itselleen omaisuuden puolikkaan velkojilta salaa ja täten heillä on oikeus saattaa asia tuomioistuimeen ja vaatia velkojaan jälkikäteen - ellei miehesi hoida pois myös perinnässä olevia velkojaan. Eli jos hän odottaa velkojen vanhenemista, niin siinä tapauksessa saattaa olla lirissä sitten myöhemmin. Velkojillahan on oikeus, oliko se 3 vuotta perinnän päättymisestä pistää asia vireille uudelleen jos "ilmenee jotakin oleellista". Mutta näion kai ei ole teidän tapauksessa vaan pelkästään luottohäiriömerkinnästä?


    • 2345fes

      eiköhän unohdeta koko asunnon hankkiminen. ole vaan vuokralla.

    • echoist

      ota vain jos haluat pilata elämäsi :)

    • Reilupeli..

      Periaatteessahan sinä voit otta lainan ja kaveri makselee jos niin halutaan.
      Kaveri ei varmaankaan pääse takaamaann sitä mutta etsi toinen takaajan
      Niin teet kaverin onnelliseksi. T:Reilupeli

      • kreikkaan

        Ei kenenkään pitäisi ottaa ainakaan sellaisen puolesta lainaa, joka on menettänyt luottotietonsa, ei sellaisesta ole hoitamaan asioitaan. Turha sitten itkeä.


      • Velka veli ottaissa

        En ikinä sotkisi raha-asioitani tuolla tavalla. Miksi täytyy ostaa asunto jos ei ole edellytyksiä..? Ja on otettava huomioon sekin että jos ihmissuhteet menee solmuun, niin sitten vasta iso sotku tuleekin! Malttia täytyy olla odotella että luottotiedot tulee kuntoon ja talous muutenkin. Vuokra-asuntoon saatatte saaha asuntotukeakin mutta omaan (tai yhteisomistuksessa olevaan) tuskin saatte. Vanha totuus on että suu säkkiä myöten. Ja nuo verotukselliset kuviot kannattaa ottaa vakavasti. Ja jos myisitte 2 vuoden oman asumisen jälkeen asunnon niin mitenhän kävisi myynnin verovapauden..?


      • Selkoa se on.
        Velka veli ottaissa kirjoitti:

        En ikinä sotkisi raha-asioitani tuolla tavalla. Miksi täytyy ostaa asunto jos ei ole edellytyksiä..? Ja on otettava huomioon sekin että jos ihmissuhteet menee solmuun, niin sitten vasta iso sotku tuleekin! Malttia täytyy olla odotella että luottotiedot tulee kuntoon ja talous muutenkin. Vuokra-asuntoon saatatte saaha asuntotukeakin mutta omaan (tai yhteisomistuksessa olevaan) tuskin saatte. Vanha totuus on että suu säkkiä myöten. Ja nuo verotukselliset kuviot kannattaa ottaa vakavasti. Ja jos myisitte 2 vuoden oman asumisen jälkeen asunnon niin mitenhän kävisi myynnin verovapauden..?

        Kyllä itse olen aina luottanut Perussuomaliseen Älyyn.


    • asuntoa vailla

      Tämä polttava puheen aihe nyt kun luottotiedottomia vaan lisääntyy , mitenkähän kohta vuokra asuntojen käy kun meille ei niitä annta , kadut täynnä kodittomia

    • Että näin.

      Otin autolainan 6000e nimiini,jotta kumppanini saisi auton vaihdettua. No tuli ero ja lainasta jäljellä 4300e ja auton arvo enää 3500e eli takkiin tuli. Auto ja velka jäi siIs mulle,että en suosittele ottamaan toisen nimiin velkaa/lainaa!!!

      • Uusi hieno

        Kyllähän minäkin otin autolainan, mutta koska auto oli miehen mimissä niin vei sen ja velat jäivät minulle. Jos ostat auton niin laita se omiin nimiisi, kyllä sillä perheenjäsen voi ajaa.


      • mk

        Olisit vaatinut että sinä olet auton omistaja ja kumppani auton haltija ja sitten vasta auto hänen nimiinsä kun olisi kokonaa auto maksettu. Kai teit paperit siitä lainasta kumppanin kanssa kun auton maksoit ja siitä 6000€ olisi sinun ja kumppanin välillä velkakirja niin saisit sen ulosottoon ja joskus saisit rahasi takaisin. Sellaisia firmoja löytyy jostka käyvät hakemassa ensiseltä kumppanilta rahat ja heillä on sellsiset konstit millä rahat saadaan että silleen. Itseän ikerran yksi kaveri kysyi takaajaksi varmaan noin 50000 mk lainaa että saisi kaikki lainansa mitkä oli mennyt ulosottoon maksettua ja vsen verran tunsi kaveria että sanoin älä unta nää.


      • Huristelija_88

        Meillä mies on taas maksanut autot ja autot ollu mun nimillä..Eikä kertaakaan mitää ongelmia! (siis. meillähän on niin et ukol ollu joskus merkinnät, joiden takii vakuutus ja vero pitäs kerralla maksaan, mut näin saadaan ne neljäs eräs..)


    • ex-takaaja

      juu aina kannattaa takaa kaikille kavereille,ja etenkin lapsuudenystäville lainoja.
      itse takasin vuonna -89,korkean talouden nousuhuumassa lapsuudenystäväni pizzataxin perustamisluottoja,yhteensä noin 500000mk,itselläni oli tulot tuolloin 750000mk/vuodessa.
      "ystävä"ei onnistunut bisneksissään,ja pakeni maksuvelvollisuuttaan.lama tuli,työni teollisuuspomona loppui,pankki haki saataviaan oikeusteitse vuonna -91 keväällä,summa oli kohonnut jo yli 700.000mk."ystävä"ei ollut maksanut markan markkaa lyhennyksiä.itse keplottelin vuoteen 2009 väistellen ulkomaantöillä ym.maksuvelvollisuuttani takauksesta."lapsuudenystäväni"tätä nykyä pummi,istuskelee päivät pitkät helsingin kallion keskikaljakuppiloissa,painoi 70kg ja oli terve urheilija nuorukainen vuonna -88,nyt oli viimeksi syksyllä 135kg,sairastaa kaikkia mahdollisia vaivoja ja näyttää 70vuotiaalta klonkatessaan keppiën varassa.eipä tullut silloin itse ajateltua 80-luvulla mihin jouduin,mutta niinkuin jälkiviisautta,myös virheistä oppimista,tämä avasi tien aivan uusiin ulottuvuuksiin.

      • turvaa selusta

        Voisihan se sinun miehesi ottaa lainan niin, että hänen äitinsä on takaajana. Ja toiseksi asuntohan on lainoissa usein panttina. Varmista kuitenkin että lainat ovat teidän henkilökohtaisia. Jos tulee ero, niin kummallakin on lainaa vain omasta osuudesta. Ja jos asunto myydään, niin kumpikin saa suhteessa oikean summan. Ja ehdottomasti, jos toinen ei pysty maksamaan omaa osuutta, niin sinulta ei saa periä. Omaa elämää ei kannata pilata uskomalla toisen lupauksiin.


      • Teollisuuspomona?
        turvaa selusta kirjoitti:

        Voisihan se sinun miehesi ottaa lainan niin, että hänen äitinsä on takaajana. Ja toiseksi asuntohan on lainoissa usein panttina. Varmista kuitenkin että lainat ovat teidän henkilökohtaisia. Jos tulee ero, niin kummallakin on lainaa vain omasta osuudesta. Ja jos asunto myydään, niin kumpikin saa suhteessa oikean summan. Ja ehdottomasti, jos toinen ei pysty maksamaan omaa osuutta, niin sinulta ei saa periä. Omaa elämää ei kannata pilata uskomalla toisen lupauksiin.

        Olet ollut teollisuuspomona tuollaisella peruskoulun III luokkalaisen kirjoitustaidolla? 750 000 markkaa vuosiansiolla. Syö hei sellua ja juo kymijokea päälle.


      • Ladanromu
        Teollisuuspomona? kirjoitti:

        Olet ollut teollisuuspomona tuollaisella peruskoulun III luokkalaisen kirjoitustaidolla? 750 000 markkaa vuosiansiolla. Syö hei sellua ja juo kymijokea päälle.

        Niin mutta se 500 000 pizzataksi oli kaiken paras.


      • Vanha-Väka

        Joo kyllä,muistan itse tuon Pizzataxi-villityksen 80-luvulla,piti maksaa satoja tuhansia kynnysrahaa,esim,tilojen vuokrasopimuksista kalustostaKovan taistelun olet käynyt ja paljon menettänyt.Pelkällä kunnioituksella,asennetta!


    • 17+2

      Menneisyyden perusteella ei pitäisi tuomita, mutta se kertoo kyllä käyttäytymisestä aika paljon.
      Miksi pitäisi lainata lisää rahaa jo maksuvaikeuksissa olevalle ja raha-asioitaan hoitamaan kykenemättömälle ?

      Paras neuvo oikeasti on, että bisneksiä ja ystävyyksiä ei pitäisi sekoittaa.
      Itse menetin ystäväni tällaisen vuoksi ja niin kauan kun aina lainoissa jne autoin, kierre vain paheni kunnes alkoi hermot kiristymään ja pankista tulemaan lainan irtisanomisuhkauksia.
      Kaveri sitten häpeän vuoksi salaili totuutta.
      Onneksi siitä lopulta selvittiin mutta ystävyys meni jäähylle.

      Voi olla tilanteita joissa on joutunut maksukyvyttömyyteen hetkellisesti tai jonkin toisen tekemän kusetuksen vuoksi mutta tehkää ainakin jokin dokumentti lainasta. Ei nyt sinänsä auta maksuhaluttomuuteen mutta kuitenkin.

      Jos oikeasti välität ystävästäsi eikä hän ole vain väliaikaisessa pulassa tai toisen aiheuttamassa sellaisessa, paras tapa on auttaa olematta tukemassa lisääntyvää velkakierrettä.

      • Kannattaa miettiä.

        Jos olet takaajana jonkun lainassa joka ei niitä maksa, niin myös takaajana menetät luottotietosi.
        Mitä se sinun mielestäsi kertoo käyttäytymisestä ?
        Järjetöntä on joka tapauksessa ottaa toisen velkoja omiin nimiinsä.

        Aina kannaattaa parisuhteessakin olla molemmilla omat rahat. Rakkausasioihin ei tarvitse rahaa sotkea. Ja jos ei ole varaa ostaa asuntoa niin ei kannata isovanhempia takaajaksi pyytää, koska tiukan paikan tullen (työttömyys, sairaus ym.) velat jäävät heidän maksettavakseen ja heidän luottotietonsa menevät myös, vaikka velkansa maksaisivatkin.

        Ja eivät kaikki luottotiedottomat ole hunsvotteja, velat ovat voineet jäädä sairauden takia maksamatta. Mutta missään tapauksessa ei kannata ottaa toisen lainaa omiin nimiinsä.

        Jos on velkaa perinnässä niin vouti vie kaiken omaisuuden, myös toisen lahjoittaman. aina kannattaa omaisuus olla sen nimissä joka sen maksaakin.

        Tiedän tapauksen jossa mies oli huijari. Pyysi että nainen ottaa velkaa, kun miehellä ei ole luottotiedot kunnossa. Omaisuus meni miehen nimiin ja mies lähti jo vuoden kuluttua, piti rahat ja velka jäi naiselle. Rakkaus on sokea.


      • Satatonnia mummolta
        Kannattaa miettiä. kirjoitti:

        Jos olet takaajana jonkun lainassa joka ei niitä maksa, niin myös takaajana menetät luottotietosi.
        Mitä se sinun mielestäsi kertoo käyttäytymisestä ?
        Järjetöntä on joka tapauksessa ottaa toisen velkoja omiin nimiinsä.

        Aina kannaattaa parisuhteessakin olla molemmilla omat rahat. Rakkausasioihin ei tarvitse rahaa sotkea. Ja jos ei ole varaa ostaa asuntoa niin ei kannata isovanhempia takaajaksi pyytää, koska tiukan paikan tullen (työttömyys, sairaus ym.) velat jäävät heidän maksettavakseen ja heidän luottotietonsa menevät myös, vaikka velkansa maksaisivatkin.

        Ja eivät kaikki luottotiedottomat ole hunsvotteja, velat ovat voineet jäädä sairauden takia maksamatta. Mutta missään tapauksessa ei kannata ottaa toisen lainaa omiin nimiinsä.

        Jos on velkaa perinnässä niin vouti vie kaiken omaisuuden, myös toisen lahjoittaman. aina kannattaa omaisuus olla sen nimissä joka sen maksaakin.

        Tiedän tapauksen jossa mies oli huijari. Pyysi että nainen ottaa velkaa, kun miehellä ei ole luottotiedot kunnossa. Omaisuus meni miehen nimiin ja mies lähti jo vuoden kuluttua, piti rahat ja velka jäi naiselle. Rakkaus on sokea.

        >> Ja jos ei ole varaa ostaa asuntoa niin ei kannata isovanhempia takaajaksi pyytää, koska tiukan paikan tullen (työttömyys, sairaus ym.) velat jäävät heidän maksettavakseen ja heidän luottotietonsa menevät myös, vaikka velkansa maksaisivatkin.

        Ihan noin synkästi asiat eivät ole. Takaaja säilyttää kyllä luottotietonsa, jos pystyy maksamaan takaamansa summan. Eikä takausta tietenkään pidä antaa, ellei pysty.


      • Kitu-Piikki

        Jaa, minkäs perusteella sitten pitää tuomita jos ei juuri henkilön oman menneisyyden ja käyttäytymisen perusteella???


      • Yksisilmäisyys
        Kitu-Piikki kirjoitti:

        Jaa, minkäs perusteella sitten pitää tuomita jos ei juuri henkilön oman menneisyyden ja käyttäytymisen perusteella???

        Tuomita ihmistä joka sairastuu vakavasti ja menettää työpaikkansa mutta ei velkojaan. Ei sellaisessa tilanteessa käyttäytymisellä ole mitään tekemistä.

        Asia erikseen ovat ne jotka ovat tahallisesti leveää elämää viettämällä velkaantuneet ja ottaneet lisää ja lisää pikavippejä ja kulutusluottoja saadakseen shoppailla ja bilettää.


    • Elämä voi muuttua

      Jos joku on onnistunut pilaamaan luottotietonsa, niin ei ole mitään järkeä ottaa hänen puolestaan lainaaa. Lainaa voi ottaa itselleen ja ostaa sillä itselleen mitä nyt sitten tarvitsee. Jos on naimisissa luottotiedottoman kanssa, niin harkitsisin äärimmäisen tarkkaan mitään lainan ottamista omiin nimiin. Ei mitään isoa summaa kannata ottaa, kun ei millään voi olla täysin varma että ollaan yhdessä vaikka 10 vuoden päästä.

      • Rehellisyys.

        Omaisuus aina sen nimiin jonka nimissä velkakin on ja molemmat maksavat asumisesta, ruoasta sekä muista kuluista oman osuutensa.


    • nou mani

      keksi parempi provo niin annan sulle tonnin lainaksi ilman takaisinmaksua

    • jurkelis..

      en oikein ymmärrä miksi ihmisille jotka ovat jättäneet asiansa hoitamatta, tuntuu jokaisella olevan hinku työntää rahaa jopa ministerit ovat huolissaan että eivät saa lisää lainaa vaikka ovat jättäneet hommansa hoitamatta. jokaisen pitää elää omien varojensa mukaa ja maksaa omat kulunsa.

    • en allekirjoittaisi

      Laina / lainan takaus kannattaa harkita sen pohjalta, onko itsellä valmiudet maksamaan jos toinen jättää maksamatta. Jos, pystyt itse maksamaan moitteetta kuvitellusti 50 000, mikäs siinä.

      Älä koskaan laske toisen kukkaron varaan.

      • Takaaja maksaa

        Kannattaa varoa huijareita, niitä riittää.


    • tyttö_

      Mikset ota lainaa suoraa omiin nimiisi, jos siis sulla niin hyvät tulot että sen yksin saat. Näin laina sekä talo olis molemmat sun. Voisit yhtä hyvin maksaakin itse joko koko lyhennyksen (ja mies sitten muut talon kulut, esim. sähkön, veden, yhtiövastikkeen jne) tai ehkä paremmin niin, että mies maksaisi sen osuuden mitä hänelle vuokrastakin jäisi osuudeksi.
      Kun mies on saanut puhtaat paperit, tehän voitte sitten tehdä muutoksia. Mies ottaa lainasta esim. 30% itselleen ja saa siten omistukseen sen 30%. Mutta ehkä tuollaisen puolison kanssa pitäisin aika pitkään lainan omanani ja antaisin toisen maksaa oman osuuden kuluistaan, mutten ottaisi yhteistä lainaa/omaisuutta.
      Riippuu tietysti myös siitä, miksi on luottotiedot menettänyt...

      • Näin juuri

        Tämä oli järkevä kommentti.


    • harmaasolu

      Tyttäreni otti kaverinsa puolesta lainaa ,poika maksoi lyhennykset ,kun ero tuli kaveri jätti lainat maksamatta ,oli myynyt auto eteenpäin,onneksi laina oli vaan 2000€.kun tyttärelle tuli ulosotosta 2000 lasku eikä hänellä ollut mistä maksaa.Mieheni sai sydänkohtauksen ja kuoli.minä maksoin tyttäreni puolesta ulosoton pois,ettei häneltäkin menisi luotto.Saatiin myöhemmin ulosoton kautta perittyyn kaverilta 1000€.
      Mitä tästä opimme,älä luota liikaa toisiin vaikka mitä lupailis ajattele järjellä

      • Elossa vielä.

        Jos on ulosottoon jo mennyt, niin kyllä luottotiedotkin ovat jo menneet.


      • EKEK
        Elossa vielä. kirjoitti:

        Jos on ulosottoon jo mennyt, niin kyllä luottotiedotkin ovat jo menneet.

        ystäväni jätti pv-hoitomaksut maksamatta. otettiin massit palkasta, muttei kuitenkaan nimi mennyt. tuli vain maksuhäiriömerkintä tietoihin.


      • Urhoska
        Elossa vielä. kirjoitti:

        Jos on ulosottoon jo mennyt, niin kyllä luottotiedotkin ovat jo menneet.

        "Jos on ulosottoon jo mennyt, niin kyllä luottotiedotkin ovat jo menneet."

        Eivät ole. Vasta kun velkoja tekee haasteen, ja tuomioistuin antaa velallisen kannalta negatiivisen päätöksen, on luottotiedot menneet. Uo on aivan eri asia.


    • 78465123,25

      Odottakaa siihen asti että se merkintä lähtee pois ja sääsästte niitä rahoja, mitkä taloon on ajateltu, tai siis lainan takaisinmaksua varten on ajateltu tehtävän.

      Koska entä jos jotain tapahtuu ja mies ei pystykään maksamaan äidilleen sitä talonpuolikasta ja äidin on pakko se myydä pois? Siinä te sitten menetätte rahaa kun ostatte asunnon jonka joudutte myymään pois raha-vaikeuksien takia, yleisemmin silloin vielä alihintaan.

      Joudut siis itse rahavaikeuksiin tuon takia.

      Se on nyt varmaa, ettei kenekään puolesta lainoja kannata ottaa, on se sitten oma veli, sisko, äiti, isä, mummo, paras kaveri, oma lapsi tai oma puoliso.

    • ik39ö´1934

      Ensinnäkin kannattais ihan ensiksi tarkistaa, että mistä miehen luottotiedottomuus johtuu. Onko se todella taaksejäänyttä elämää ja nyt mies hoitaa maksuasiansa ongelmitta? Jos luottotiedottomuus on kertynyt esim. pikavipeistä, velkarahalla viinan kiskomisesta, peliriippuvuudesta jne, niin unohda koko mies ja juokse karkuun

      Toinen asia on se, että onko miehesi äidillä luottoasiat kunnossa ja niin, että hän pystyy samaan asuntolainaa 50.000 euroa? Onko äidillä muita lapsia eli voiko pahimmassa tapauksessa käydä niin, että äiti ei kasvatakaan omaisuuttaan 50.000 eurolla vaan päinvastoin menee nyt olemassaolevakin omaisuus.

      Ymmärrän äidin mukaansotkemisen oikeastaan vain siinä tapauksessa, että kyseessä olisi äidin asunnon lunastaminen varsinkin siinä tapauksessa, että äiti jäisi tähän taloon asumaan esim. pihamökkiin, jolloin jokainen osapuoli hyötyisi.

      Kannattaa miettiä myös sitä, että miten mies pystyy hoitamaan muita maksuja (kännykät, ruoat, netit jne). Lainaa pitäis pystyä lyhentämään yhdenkin ihmisen tuloilla. Parisuhde pitää olla tarpeeksi pitkäkestoinen ja vakaa, jotta kannttaa AP:n ehdottamia viritelmiä suunnittelemaan.

    • Varoen

      Huoh. Enpä menisi ottamaan lainaa toisen henkilön puolesta. Kannattaa myös hetki miettiä miksi hän on luottotietonsa menettänyt. Toisen puolesta ei kannata myöskään avata puhelinliittymiä tai tehdä mitään muutakaan vastaavaa ettei tule vain sotkua sotkun perään ja yhtäkkiä huomaakin että omatkin luottotiedot ovat kadonneet.

      • Velallinen.

        Luottotiedot ovat voineet mennä sairauden, työttömyyden tai holtittoman elämän takia. Kummassakaan tapauksessa ei kannata ottaa velkaa toisen nimiin, vaikka olisikin velkaantunut tahattomasti.


    • ei ikinä kiitos

      EI EI ja EI IKINÄ!

      Älkää ikinä menköö moiseen halpaan. Ihminen, jonka raha-asiat on noin huonossa jamassa ei ikinä opi ja paranna tapaansa, jos jostain aina löytyy pelastava enkeli.
      Vasta sitten, kun asianomainen ITSE joutuu maksamaan velkansa ja elämään tulojensa mukaan, oppii.

      Tämä on nähty.
      Älä takaa kenekään lainoja, älä lainaa rahaa. Pankit on sitä varten ja luottotiedoista näkee, onko ihminen hoitanut asiansa kunnolla.

      • äiti opetti ^_^

        Äitini on laulanut minulle kuin tuutulaulua: älä laita nimeäsi paperiin! No, en ole laittanut :)


    • Isot rahat&velat

      Ei todellakaan kannata ottaa omiin nimiinsä toisen lainaa. Itsellä on juuri sen takia luottotiedot meneet, kun huijari ei velkaa maksanutkaan.
      Rahat menivät huijarille ja mitä niillä osti niin osti omiin nimiinsä.

    • Tee näin

      Ota koko laina omiin nimiisi. Laske että kuukausi lyhennys on sellainen josta selviät myös yksin. Osta asunto ja miehesi maksaa sinulle oman osuutensa verran vuokraa. Siloin sinulla ei ole riskiä vaan riski siirtyy miehelle. Hänhän se on ne luottotiedotkin menettänyt, joten hänen on myös riski otettava että menettää kämpän jos maksaminen loppuu ei sinun. Joka tapauksessa hänen olisi vuokra maksettava jos muualla asuisi. Jos olette onnelisesti pitkään yhdessä ja kaikki sujuu hyvin niin voitte sitten kun miehesi luottotiedot on kunnossa vaikka myydä asunnon ja ostaa uuden virallisesti puoliksi. Järjestely kysymyshän tämä vain on. Jos hän ei luota sinuun vaan vaatii että sinun pitäisi luottaa häneen niin unohda koko juttu.

    • Eriiikkkkaaa

      No en hitossa ottaisi. En ole niin tyhmä.

      • työtön luottomies

        Olen menettänyt luottotietoni joskus 1995 ja silloin olin pitkään työtön ,ei ollut rahaa ja autoa pidin ,laskuja maksoin ja söin näkkäriä.
        Kävi siitä huolimatta niin että lainaan en halunnut keneltäkään ottaa,eikä kukaan olisi varmaan antanutkaan,muutaman kympin lasku meni ulosottoon ja siitä sitten seurasi nimen menetys jälkeenpäin.Sen jälkeen en ole välittänyt mistään mitään vuoteen 2010 saakka.Nyt siellä ulosotossa on vajaat 7000e enkä meinaa maksaa työttömänä .Mistään ei voi ottaa niitä enkä meinaa niitä maksaa .Vuosiin ei ole ulosottomies kysellyt enää et onko rahaa.Tietää ettei ole.Vuodesta 2010 olen maksanut kaikki laskuni mitä tulee ja olen malli kansalainen muutenkin enkä ole pankkivelkaa enkä asuntovelkaa ,ei autovelkaa ,mut ne laskut siellä ulosotossa on ,mut eläminen niin heikkoa nyt ollut vuosia ettei mitään mahiksia maksaa takaisin velkoja ulosottoon.Nyt kuitenkin en halua velkaa vaikka saisin,tutulta saan jos tarvin hän luottaa minuun ja olen aina maksanut läheisille,tuttaville ja jotka lainaa rahaa koska ne ei mene viinaan ainakaan koska en juo.Tänä päivänä on surkeeta jos menee luottotiedot,et saa mistään mitään,et saa pankkitiliä,et saa lainaan mistään aina ostettava rahalla,et saa nettiliittymää,et saa vuokra asuntoa ,yms..tosi vittumaista vaikka joskus on mennyt velat ulosottoon ja nykyisin maksaa tunnollisesti kaiken ei auta valitus et saa mitään mistään ,Siksi tämä koska jotkut luulee et joka ei maksa velkoja ja on mennyt luottotiedot etten muka maksa nyt ,paska puhetta !!Nytkin lainaa tutulta 200e ja meinaan pe maksaa pois ,et se siitä luotettavuudesta merkintöjä on mut ne ei vaikuta minun nykyiseen maksukykyyn paskan vertaa,Sillä olen pihi,köyhä ja viisastunut ,mutta mallioppilas ,enkä huoli lainaan rahaa mistään ,koko ajan tulee viestiä ota vippiä,lainaa yms...hah en tosiaankaan halua ,Ostan kun rahaa kun ei ole en tarvitse mitään.Elämä opettaa ,Älä silti ota lainaan rahaa omaan nimiis ,mikäli et omista sit kyseistä asiaa,esim .autoa.Se ei kannata kuitenkaan ottaa turhia riskejä tänäpäivänä .Itse olen tänäpäivänä niin kranttu etten ota lainaa kun pakosta.Kyl elämä on työttömänä niin perseestä,ettei näillä tuloilla mitään makseta.


      • jdkw
        työtön luottomies kirjoitti:

        Olen menettänyt luottotietoni joskus 1995 ja silloin olin pitkään työtön ,ei ollut rahaa ja autoa pidin ,laskuja maksoin ja söin näkkäriä.
        Kävi siitä huolimatta niin että lainaan en halunnut keneltäkään ottaa,eikä kukaan olisi varmaan antanutkaan,muutaman kympin lasku meni ulosottoon ja siitä sitten seurasi nimen menetys jälkeenpäin.Sen jälkeen en ole välittänyt mistään mitään vuoteen 2010 saakka.Nyt siellä ulosotossa on vajaat 7000e enkä meinaa maksaa työttömänä .Mistään ei voi ottaa niitä enkä meinaa niitä maksaa .Vuosiin ei ole ulosottomies kysellyt enää et onko rahaa.Tietää ettei ole.Vuodesta 2010 olen maksanut kaikki laskuni mitä tulee ja olen malli kansalainen muutenkin enkä ole pankkivelkaa enkä asuntovelkaa ,ei autovelkaa ,mut ne laskut siellä ulosotossa on ,mut eläminen niin heikkoa nyt ollut vuosia ettei mitään mahiksia maksaa takaisin velkoja ulosottoon.Nyt kuitenkin en halua velkaa vaikka saisin,tutulta saan jos tarvin hän luottaa minuun ja olen aina maksanut läheisille,tuttaville ja jotka lainaa rahaa koska ne ei mene viinaan ainakaan koska en juo.Tänä päivänä on surkeeta jos menee luottotiedot,et saa mistään mitään,et saa pankkitiliä,et saa lainaan mistään aina ostettava rahalla,et saa nettiliittymää,et saa vuokra asuntoa ,yms..tosi vittumaista vaikka joskus on mennyt velat ulosottoon ja nykyisin maksaa tunnollisesti kaiken ei auta valitus et saa mitään mistään ,Siksi tämä koska jotkut luulee et joka ei maksa velkoja ja on mennyt luottotiedot etten muka maksa nyt ,paska puhetta !!Nytkin lainaa tutulta 200e ja meinaan pe maksaa pois ,et se siitä luotettavuudesta merkintöjä on mut ne ei vaikuta minun nykyiseen maksukykyyn paskan vertaa,Sillä olen pihi,köyhä ja viisastunut ,mutta mallioppilas ,enkä huoli lainaan rahaa mistään ,koko ajan tulee viestiä ota vippiä,lainaa yms...hah en tosiaankaan halua ,Ostan kun rahaa kun ei ole en tarvitse mitään.Elämä opettaa ,Älä silti ota lainaan rahaa omaan nimiis ,mikäli et omista sit kyseistä asiaa,esim .autoa.Se ei kannata kuitenkaan ottaa turhia riskejä tänäpäivänä .Itse olen tänäpäivänä niin kranttu etten ota lainaa kun pakosta.Kyl elämä on työttömänä niin perseestä,ettei näillä tuloilla mitään makseta.

        Mikä helvetin mallikansalainen on aikuinen mies, joka elää muiden kustannuksella? Pummi sä olet.


      • :D :D !!
        työtön luottomies kirjoitti:

        Olen menettänyt luottotietoni joskus 1995 ja silloin olin pitkään työtön ,ei ollut rahaa ja autoa pidin ,laskuja maksoin ja söin näkkäriä.
        Kävi siitä huolimatta niin että lainaan en halunnut keneltäkään ottaa,eikä kukaan olisi varmaan antanutkaan,muutaman kympin lasku meni ulosottoon ja siitä sitten seurasi nimen menetys jälkeenpäin.Sen jälkeen en ole välittänyt mistään mitään vuoteen 2010 saakka.Nyt siellä ulosotossa on vajaat 7000e enkä meinaa maksaa työttömänä .Mistään ei voi ottaa niitä enkä meinaa niitä maksaa .Vuosiin ei ole ulosottomies kysellyt enää et onko rahaa.Tietää ettei ole.Vuodesta 2010 olen maksanut kaikki laskuni mitä tulee ja olen malli kansalainen muutenkin enkä ole pankkivelkaa enkä asuntovelkaa ,ei autovelkaa ,mut ne laskut siellä ulosotossa on ,mut eläminen niin heikkoa nyt ollut vuosia ettei mitään mahiksia maksaa takaisin velkoja ulosottoon.Nyt kuitenkin en halua velkaa vaikka saisin,tutulta saan jos tarvin hän luottaa minuun ja olen aina maksanut läheisille,tuttaville ja jotka lainaa rahaa koska ne ei mene viinaan ainakaan koska en juo.Tänä päivänä on surkeeta jos menee luottotiedot,et saa mistään mitään,et saa pankkitiliä,et saa lainaan mistään aina ostettava rahalla,et saa nettiliittymää,et saa vuokra asuntoa ,yms..tosi vittumaista vaikka joskus on mennyt velat ulosottoon ja nykyisin maksaa tunnollisesti kaiken ei auta valitus et saa mitään mistään ,Siksi tämä koska jotkut luulee et joka ei maksa velkoja ja on mennyt luottotiedot etten muka maksa nyt ,paska puhetta !!Nytkin lainaa tutulta 200e ja meinaan pe maksaa pois ,et se siitä luotettavuudesta merkintöjä on mut ne ei vaikuta minun nykyiseen maksukykyyn paskan vertaa,Sillä olen pihi,köyhä ja viisastunut ,mutta mallioppilas ,enkä huoli lainaan rahaa mistään ,koko ajan tulee viestiä ota vippiä,lainaa yms...hah en tosiaankaan halua ,Ostan kun rahaa kun ei ole en tarvitse mitään.Elämä opettaa ,Älä silti ota lainaan rahaa omaan nimiis ,mikäli et omista sit kyseistä asiaa,esim .autoa.Se ei kannata kuitenkaan ottaa turhia riskejä tänäpäivänä .Itse olen tänäpäivänä niin kranttu etten ota lainaa kun pakosta.Kyl elämä on työttömänä niin perseestä,ettei näillä tuloilla mitään makseta.

        Tosi luotettava mallikansalainen. Hyvä että uskot itseesi, sillä tuskin kukaan muu suhun uskookaan. Kaikenlaisia hörhöjä.
        Lainaa mulle 10.000,- en ole ennenkään maksanut takaisin mut kyl mä nyt maksan, jos mulla on rahaa :D


      • mene vieroitukseen
        työtön luottomies kirjoitti:

        Olen menettänyt luottotietoni joskus 1995 ja silloin olin pitkään työtön ,ei ollut rahaa ja autoa pidin ,laskuja maksoin ja söin näkkäriä.
        Kävi siitä huolimatta niin että lainaan en halunnut keneltäkään ottaa,eikä kukaan olisi varmaan antanutkaan,muutaman kympin lasku meni ulosottoon ja siitä sitten seurasi nimen menetys jälkeenpäin.Sen jälkeen en ole välittänyt mistään mitään vuoteen 2010 saakka.Nyt siellä ulosotossa on vajaat 7000e enkä meinaa maksaa työttömänä .Mistään ei voi ottaa niitä enkä meinaa niitä maksaa .Vuosiin ei ole ulosottomies kysellyt enää et onko rahaa.Tietää ettei ole.Vuodesta 2010 olen maksanut kaikki laskuni mitä tulee ja olen malli kansalainen muutenkin enkä ole pankkivelkaa enkä asuntovelkaa ,ei autovelkaa ,mut ne laskut siellä ulosotossa on ,mut eläminen niin heikkoa nyt ollut vuosia ettei mitään mahiksia maksaa takaisin velkoja ulosottoon.Nyt kuitenkin en halua velkaa vaikka saisin,tutulta saan jos tarvin hän luottaa minuun ja olen aina maksanut läheisille,tuttaville ja jotka lainaa rahaa koska ne ei mene viinaan ainakaan koska en juo.Tänä päivänä on surkeeta jos menee luottotiedot,et saa mistään mitään,et saa pankkitiliä,et saa lainaan mistään aina ostettava rahalla,et saa nettiliittymää,et saa vuokra asuntoa ,yms..tosi vittumaista vaikka joskus on mennyt velat ulosottoon ja nykyisin maksaa tunnollisesti kaiken ei auta valitus et saa mitään mistään ,Siksi tämä koska jotkut luulee et joka ei maksa velkoja ja on mennyt luottotiedot etten muka maksa nyt ,paska puhetta !!Nytkin lainaa tutulta 200e ja meinaan pe maksaa pois ,et se siitä luotettavuudesta merkintöjä on mut ne ei vaikuta minun nykyiseen maksukykyyn paskan vertaa,Sillä olen pihi,köyhä ja viisastunut ,mutta mallioppilas ,enkä huoli lainaan rahaa mistään ,koko ajan tulee viestiä ota vippiä,lainaa yms...hah en tosiaankaan halua ,Ostan kun rahaa kun ei ole en tarvitse mitään.Elämä opettaa ,Älä silti ota lainaan rahaa omaan nimiis ,mikäli et omista sit kyseistä asiaa,esim .autoa.Se ei kannata kuitenkaan ottaa turhia riskejä tänäpäivänä .Itse olen tänäpäivänä niin kranttu etten ota lainaa kun pakosta.Kyl elämä on työttömänä niin perseestä,ettei näillä tuloilla mitään makseta.

        Lopeta huumeiden käyttö. Jos loispummityötön luulee olevansa mallioppilas on pää pahasti sekaisin.


      • omasta mielestä juu
        jdkw kirjoitti:

        Mikä helvetin mallikansalainen on aikuinen mies, joka elää muiden kustannuksella? Pummi sä olet.

        Ajattelin nyt lähinnä itseäni mitä olin ennen ,nykyään siis maksan kuluni ja velkani sekä veroni et sulle valittajalle terveiset


      • D:D LLE
        :D :D !! kirjoitti:

        Tosi luotettava mallikansalainen. Hyvä että uskot itseesi, sillä tuskin kukaan muu suhun uskookaan. Kaikenlaisia hörhöjä.
        Lainaa mulle 10.000,- en ole ennenkään maksanut takaisin mut kyl mä nyt maksan, jos mulla on rahaa :D

        D.D _Juu itseeni uskon ja kaverit usko sekä tutut ,muita uskojia en tarvitse ja usko itse mitä lystäät jos uskoon oot mennyt ,minä en usko niihin uskoihin enkä lue vartiotorneja.Onneks on noita rehellisiäkin kavereita täältä niitä ei löydy kuin monet turhaan valittaa kuten varmaan tääkin ,nooh sulla on kait pätäkät kohillaan.Toivon kuitenkin teille hyvää kevättä ja leveää pöytää


      • yksi toinen köyhä
        työtön luottomies kirjoitti:

        Olen menettänyt luottotietoni joskus 1995 ja silloin olin pitkään työtön ,ei ollut rahaa ja autoa pidin ,laskuja maksoin ja söin näkkäriä.
        Kävi siitä huolimatta niin että lainaan en halunnut keneltäkään ottaa,eikä kukaan olisi varmaan antanutkaan,muutaman kympin lasku meni ulosottoon ja siitä sitten seurasi nimen menetys jälkeenpäin.Sen jälkeen en ole välittänyt mistään mitään vuoteen 2010 saakka.Nyt siellä ulosotossa on vajaat 7000e enkä meinaa maksaa työttömänä .Mistään ei voi ottaa niitä enkä meinaa niitä maksaa .Vuosiin ei ole ulosottomies kysellyt enää et onko rahaa.Tietää ettei ole.Vuodesta 2010 olen maksanut kaikki laskuni mitä tulee ja olen malli kansalainen muutenkin enkä ole pankkivelkaa enkä asuntovelkaa ,ei autovelkaa ,mut ne laskut siellä ulosotossa on ,mut eläminen niin heikkoa nyt ollut vuosia ettei mitään mahiksia maksaa takaisin velkoja ulosottoon.Nyt kuitenkin en halua velkaa vaikka saisin,tutulta saan jos tarvin hän luottaa minuun ja olen aina maksanut läheisille,tuttaville ja jotka lainaa rahaa koska ne ei mene viinaan ainakaan koska en juo.Tänä päivänä on surkeeta jos menee luottotiedot,et saa mistään mitään,et saa pankkitiliä,et saa lainaan mistään aina ostettava rahalla,et saa nettiliittymää,et saa vuokra asuntoa ,yms..tosi vittumaista vaikka joskus on mennyt velat ulosottoon ja nykyisin maksaa tunnollisesti kaiken ei auta valitus et saa mitään mistään ,Siksi tämä koska jotkut luulee et joka ei maksa velkoja ja on mennyt luottotiedot etten muka maksa nyt ,paska puhetta !!Nytkin lainaa tutulta 200e ja meinaan pe maksaa pois ,et se siitä luotettavuudesta merkintöjä on mut ne ei vaikuta minun nykyiseen maksukykyyn paskan vertaa,Sillä olen pihi,köyhä ja viisastunut ,mutta mallioppilas ,enkä huoli lainaan rahaa mistään ,koko ajan tulee viestiä ota vippiä,lainaa yms...hah en tosiaankaan halua ,Ostan kun rahaa kun ei ole en tarvitse mitään.Elämä opettaa ,Älä silti ota lainaan rahaa omaan nimiis ,mikäli et omista sit kyseistä asiaa,esim .autoa.Se ei kannata kuitenkaan ottaa turhia riskejä tänäpäivänä .Itse olen tänäpäivänä niin kranttu etten ota lainaa kun pakosta.Kyl elämä on työttömänä niin perseestä,ettei näillä tuloilla mitään makseta.

        Itsekin köyhänä (pienipalkkainen) ymmärrän hyvin työttömän luottomiehen kirjoittamat jutut. Kun rahaa on kerta kaikkiaan liian vähän, velkaantuu auttamatta, ja joku 7 000 ulosotto on mahdoton maksaa työttömän päivärahoista.

        Minusta on kunnioitettavaa että paitsi noita vanhoja ulosottoja, hän pystyy elämän nyt niin että maksaa kaikki vipit mitä tuttaviltaan ottaa. Toivoisin hälle jotain töitä, tai lottovoiton elämän kohennukseksi.

        Ja niille ketkä pitää työttömiä pummeina, huomautan vain ettei kaikilla paikkakunnilla kerta kaikkiaan löydy töitä, vaikka kuinka haluaisi!


      • mene vieroitukseen i
        mene vieroitukseen kirjoitti:

        Lopeta huumeiden käyttö. Jos loispummityötön luulee olevansa mallioppilas on pää pahasti sekaisin.

        Miksi menen vieroitukseen hörhö?
        Osaatko lukea ?
        lueppa uudestaan`?
        olen täysin raitis valitettavasti sulle tiedoksi


      • työtön luottomies
        yksi toinen köyhä kirjoitti:

        Itsekin köyhänä (pienipalkkainen) ymmärrän hyvin työttömän luottomiehen kirjoittamat jutut. Kun rahaa on kerta kaikkiaan liian vähän, velkaantuu auttamatta, ja joku 7 000 ulosotto on mahdoton maksaa työttömän päivärahoista.

        Minusta on kunnioitettavaa että paitsi noita vanhoja ulosottoja, hän pystyy elämän nyt niin että maksaa kaikki vipit mitä tuttaviltaan ottaa. Toivoisin hälle jotain töitä, tai lottovoiton elämän kohennukseksi.

        Ja niille ketkä pitää työttömiä pummeina, huomautan vain ettei kaikilla paikkakunnilla kerta kaikkiaan löydy töitä, vaikka kuinka haluaisi!

        Kiitos sinulle kun olet sentään puolellani ,(yksi toinen köyhä) kun elämä on monta vuotta noin 400e kk
        ja sit pitäis muistaa syntymäpäivät ,lasten,ostaa heille jotain ja elämää pitäis itsekkin pitää kuosissa,on se tosissaan kyl hankalaa.
        Toki jotain pientä oon tehnyt käsilläni et pysyis leivässä,mut melko hankalaa on sekin ,ei mitään sellaista vielä ole keksinyt mitä vois alkaa tekeen .Itsellä mielessä on t.mi tai sitten työtä jostakin.Oma yritys harkinnassa ,mut aloitus tosi vaikeeta.Toivon kaikille työttömille oikeita töitä,sitä me tarvisimme.


    • mk

      En missään nemssä ota tai takaa kenenkään lainaa koska en tunne ketään niin luotettavaa henkilö jolle tkaisin lainan tia ottaisin hänen nimiinsä.

    • Katainenkin otti...

      Eihän Kreikka olis muuten saanut lainaa kun on luottotiedot kuralla,mutta Jykällä ja sen veronmaksaja kavereilla on kunnossa ,ne jelppas...

    • Entinen velkaantunut

      Ei hyvänen aika. Itsekin vaikeuksissa ollut perintätoimistojen kanssa kun sinne meni useita laskuja (luottotiedot kyllä ei menneet) ja sanon että sitä varten ne luottotiedot menee, ettei ota lainoja! Siis ei minkäänlaisia, pikavippipuljuilta tai pankeilta.

      Jotain pantiksi jättämällä isoilla koroilla tai kaverin kautta tietysti voi saada lainaa, mutta edelleen sama.

      Jos kumppanin kanssa miettii asunnon ostoa, kannattaa toisen puoliskon ottaa se laina ja asunto kokonaan omiin nimiinsä. Se kellä laina, maksaa lyhennystä ja toinen avustaa siinä kuukausittain. esim. lyhennys 500€/kk, toinen siirtää tilille 250€/kk tai vielä parempi suoraan käteen.

      Toki tuon lyhennyksen puolikkaan siirtämisestä on vain sanallinen sopimus, eli vaikka kumppaniisi luotatkin 100%, katso että lainanlyhennys on sellainen että pystyisit sitä maksamaan yksinkin. Kellekkään et voi itkeä, jos puoliso kieltäytyykin avustamasta enää.

    • LainaaBoys

      Minä ainakin antaisin jos olisi. Kyllähän Suomessa rahaa on ja matkusteluun, joka ei ole välttämätöntä kuluu suomalaisilta milardeja euroja. Presidenttiehdokkaittenkin tulisi olla vaiti matkoistaan, kun ovat auttavinaan ihmisiä, mutta onkin vain silmänlumetta.

    • Kokemusta omaava

      Hei! En missään nimessä menisi ottamaan toisen velkaa omille kontilleni.
      Neuvoni on EI ja vielä kerran EI

    • Joku kiva tyyppi

      Ei kannata ottaa toisen puolesta lainaa, ellei ole takuita, että se maksaa sen takaisin. Itse olet takaajana/lainanottajana kusessa, jos ei pysty maksamaan.

    • Pierusevaanhaisoo

      Minä kävin pankissa ja käänsin perseeni ja pierasta ravautin päin njäköä.
      Siinä sai nirppanokat "tervariitettä" silimilleen saat, ana!

    • Luottotiedoton!

      Höpöjuttuja!
      Luottotiedotonko ei saa mukamas lainaa. Mulla ei ole ollut ikinä luottotietoja ja aina olen lainaa saanut ja autorahoituksen silloin kun olen tarvinut. Useammallakin tutulla on luottotietoja ja eivät lainaa saa.

      • paskaa puhut !

        Höpöjuttuja itselläs !
        Luottotiedoton ei takuulla saa lainaa.

        Luottotiedoton on LUOTTOTEDOTON !
        Äitis tai isäs voi sulle lainaa antaa, mutta suomalaiset rahoituslaitokset eivät , tämä asia on täysin selvä.


    • itellä oli sellanen tilanne et vanhemmat teki konkurssin,ostin talon itselleni ja laina luonnollisesti mun nimissä mut äiti sen lainan maksoi lyhennyksineen korkoineen ja ei tullut mitään lahjaveroa tms muita maksuja mitään kun teimme äitin kanssa vuokrasopimuksen ja vuokra oli sama summa kuin lainan lyhennys joten ko tulosta ei mennyt mitään veroa vaikka se oli vuokra oli pääomatuloa.

    • Tiedän mistä puhun!!

      Teet emähölmöyden jos menet ottamaan toisen puolesta lainan. Sä olet itse vastuussa siitä lainasta, joten jos tää toinen ei maksa lainaa niin SINÄ sen maksat. Ja jos kyseessä on tämänhetkinen puoliso, jolle lainan otat, niin mietipäs jos tulee erotilanne. Tuskin maksaa lainaa ja taas SINÄ olet maksaja. Unohda koko homma ja odottakaa, että häiriömerkintä poistuu. Häiriömerkintähän kertoo, ettei henkilö pysty suoriutumaan velvoitteistaan, joten miten pystyisi tästä lainasta.

    • hyvä vitsi

      Kiva provo. Ei niin tyhmää ihmistä ole olemassa.

    • lol

      Juu provo oli - ei kukaan koskaan ota lainaa toisen puolesta koska sen joutuu myös itse maksamaan pois.

      • ...

        Jos jotain pienempää lainaa antaa, niin ehkä voisi tehdä pankin kanssa sellaisen sopimuksen, että pidättävät lyhennyssumman joka kuukausi lainan saaneen henkilön tililtä ja niin, ettei tämä henkilö pysty peruuttamaan suoraveloitusta eikä nostamaan rahoja tililtä ennen lyhennystä?


    • nrouehgfjndmpkosl

      En ikipäivänä missään tilanteessa ottaisi lainaa miesystäväni ÄIDIN kanssa! Anoppeihin ja appiin on aina sen verran kiemuraiset suhteet, että raha-asioilla ne saa sotkettua takuuvarmasti! Ja mitäs sitten kun eroatte? Olet naimisissa vieraan vanhuksen kanssa, etkä hänestä niin helposti eroon pääsekään. Jos vaikka haluat myydä talon, tarvitset anopin luvan. Hän saattaa haluta kohtuuttoman myyntihinnan tai muuten vaan huvikseen tehdä kiusaa. Hyvästi hyvä elämä jos tollasen diilin teet.

    • Anti mennä vaa!!!
    • Ottaa kaksi takaajaa niin saa lainan..

    • WWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

      Minkä helvetin takia tossa ''Laina toisen puolesta?'' yläkulman artikkelin vieressä olevassa kuvassa on pillu ja naisen käsi kuvattuna???

    • tietää tämän

      Huh !
      Olin pitkään sairaana, mieheni ei hoitanut siltä ajalta laskujani.

      Olin sairaalassa täydellisen tietämätön, että laskuni ovat hoitamatta.

      Tästä syystä jouduin luottotiedottomaksi, eikä siinä auttanut selittelyt suuntaan eikä toiseen.

      Avio- ja avoliitto nykyisin edellyttävät, että toinen hoitaa myös toisen velat.

      Siksi pysyn aviossa kunnes hän saa omat kuralla olevat asiansa kuntoon, ja vasta sitten ero, muuten joudun maksamaan hänenkin velkansa.
      -kun ei ole kyennyt hoitamaan niitä tähänkään asti, miten kykenisi hoitamaan niitä, jos en asu samassa osoitteessa.

      Siksi, koskaan ei velkaa siten, että luottotiedottoman kanssa.
      Jokuhan on mennyt peruuttamattomasti pieleen kun luottotiedot on menneet.

      Luottotiedoton pääsee velkajärjestelyyn, jonka jälkeen on taas kuivilla.
      Vaistosi pitäisi varoittaa, ettei tuollaiseen kannata ryhtyä-saatat päätyä tilanteeseen, jossa maksat myös miehesi velan, vaikka et sitä nyt osaa ajatella.

      Anoppisi, jos on iäkäs, saa vapautuksen, koska eläkkeestä ei juuri ole ulosmitattavaa. Jos anoppisi on lainanottaja, täytyy olla joku vakuus, että eläkeläinen saa rahaa.Siis oma asunto tms. moniko on valmis ryhtymään moiseen.

      Asukaa vuokralla kunnes luottotiedot kunnossa, ja olet päässyt katsomaan tarkemmin miehesi tapoja hoitaa raha-asioitaan.
      Viisas katsoo eteensä.

      • mk

        Kyllä asia on niin että jos olet avioliitossa ja tulee ero niin laina on sen kenen nimissä se on eettä silleen ja vain yhteiset lainant menee puoliskis ja voi joutua maksamaan kokolainen jos toinen ei maksa että silleen. Erossa laina menee sille kenen nimissä se on että silleen.


    • Jokota

      Itse hairahduin nuorena ja rakastuneena opiskelijatyttönä lainaamaan silloiselle avokilleni 1000e rahaa, jotka itse nostin opintolainana ensin ulos. Kirjoitettiin kyllä velkakirjaa sun muuta muka virallista. Kun tuli bänät, niin jäi puolet saamatta, kun ei ukko enää vastannut puhelimeen. Opintolainan jouduin kyllä itse maksamaan korkojen kera takaisin. Oli onneksi noinkin edullinen oppitunti!

      Ja tämä herra siis oli salaa ottanut pikavippejä ja tilaillut postimyynneistä. Lainaamillani rahoilla maksoi kai osan pois ja jatkoi samaa elämäntapaa, alkoholilla tietenkin höystettynä. Olen itse aina hoitanut raha-asiani huolella, ja ihmettelen vieläkin, miten ei hälytyskellot soinut silloin..

    • Ottaja & antaja

      En jaksanut kommentteja lukea läpi kaikkia, mutta kerronpa oman tilanteeni. Eron hetkellä en saanut pankista lainaa (mulla on luottotiedot kunnossa), koska suht uusi velkainen talo oli puoliksi ex-mieheni kanssa vielä myymättä. Kuitenkin tarvitsin asunnon itselleni, niin äiti lainasi minulle rahat ja teimme keskenämme velkakirjan. Lyhennän hänelle velkaa velkaehtojen mukaisesti ja maksan käypää korkoa. Ko. velkakirja on käynyt myös verotuksessa. Äitini maksaa pääomatulona saadusta korosta sitten pääomaveron. Äidilläni ei ole velasta mitään vakuutta, vaan talo on mun ja velka on keskinäinen sopimuksemme. Tosin siellä on myös muutama lause siitä, mitä sitten tapahtuu, jos en velkaani maksa.
      Toinen tilanne on, kun myöhemmin jo sain lainaa pankista, kun se vanha talo oli jo myyty, niin tarvitsi vävyni rahaa ositukseen. Hänkään ei saanut taloonsa enempää velkaa, koska velka uudesta talosta oli jo iso eikä siihen riittänyt takaajatkaan. Niinpä minä otin lainan, jota lyhennän joka kuukausi. Vävyni maksaa samaisen summan minulle. Meillä on keskenämme velkakirja ja sekin on kelvannut verottajalle. Tässä kohtaa ei itselleni tule pääomatuloja, koska velka on suoraan sidottu ottaamaani lainaan. Ainut juttu on, että minä jäisin maksajaksi, jos vävyni ei lainaansa lyhentäisi, koska mulla se virallinen velka on pankkiin.

    • 14

      Olen maksanut takaajana 30 000 e edestä sukulaisen velkoja joihin typeryyttäni aikoinaan menin yhteisvastuullisesti mukaan.Oli firma,mahtava bisness,kaveri ajaa vieläkin paremmalla autolla kuin minä.Varattomaksi toteaminen,takaajat todettu maksukykyisiksi ja vastuu kolisi kohdille.Mitä opimme tästä.Ei ole niin läheistä tai tuttua jonka paperiin nimi pannaan.Oli oma äiti,veli,jeesus tai sauli niinistö niin unohda,ihmisen tosi luonto selviää monesti ikävällä tavalla ja artisti maksaa aina.

    • Ylipäänsä koko lainanotto ja velananto systeemi tarttis uudistaa koska se on nimenomaan johtanut suurimmanosan ihmisistä pahempaan kun pahaan pulaan ja jättänyt osan tärkeistä tekijöistä puille paljaille.
      lopulta vailla velkaa ja tuotantoa suhteessa rahan palkan ja luonnonvarojen
      saantiin rehellisesti arvijoiden.
      Osa käytännös saa enempi liksaa ja luottoa ku ansaitseis tai ainaskaa tarviis suhtees jokapäiväisiin
      hyvviin "työn" tekoihinsa.
      Veikkaan et teen parempaa työtä ilmaseksi kun sinä kallilla hinnalla se on vaan
      villi apinanveikkaus joka ei ole valhetta mutta katetta muualla kun arvo-osuustilin
      saldossa.
      Onneksi kukin tulee saamaan aina lopulta ansijonsa mukaan elli maanpäällä niin sitten jossain muualla,,AAMEN.

    • Taivaan tuuliin

      Menisipä minultakin luottotiedot. Nyt kun on niin paljon luottotietoja rekisterissä että en ikuna lainaa saa.

    • Mulla ei oo rahaa

      Olen miettiny tuota, että miten pystys pelastamaan itsensä jos jollain lähellä olevalla on hommat hukassa. Kyllä kait sillo maksas lainat pois, nii ei tartiis kattoo sitä säätämistä. Mutta en kenen vain velkoja.

      Mutta mulla o yks kaveri, siis joka ei oo mitää sukua... mut se o ilmeisesti kusessa...

      Sille tekisin niin, että ottaisin sen pienen osakkeen omaksi pankilta ja antaisin sen asua siinä sillä, että se maksas vaikak 10v sen asunnon pääomaa ilman korkoa ja yhtiövastikkeet ja hoitokulut.

      tekisin sähkösopimuksen myös osaksi vuokraa, kyllä se siitä sit selviäis.

      Mut en todellakaan muullasita kaveriapua antas,

    • että.näin

      Voi toki, mutta mistäs löytyy niin tyhmä ihminen joka lainaa rahaa ihmiselle joka on todettu kyvyttömäksi hoitamaan raha asioitaan?

      • Luota ihmiseen

        Olet ilmeisesti kasvanut hyvin erikoisessa yhteisössä jossa on ala-asteelta lähtien opetettu epärehellisyyteen? Haluaisinpa nähdä opettajiesi nimet. Kuinka määrittelet ihmisen joka ei pysty hoitamaan raha-asioitaan? Kuka sen toteaa? Olen aina lainannut rahaa yli 10 vuoden ajan luottotiedottomille ihmisille, yhteensä koko aikana yli 36 200 euroa enkä ole ottanut korkoa muuta kuin jos velallinen haluaa parikymmentä euroa hyvää hyvyyttään maksaa, luottotappiot viimeisen 10 vuoden ajalta yhteensä 760 euroa, nekin kaikki mustalaisilta.


    • varautunut

      Minä en tuollaisia riskejä ottaisi. En ottaisi lainaa toisen puolesta, en edes lapseni puolesta.

      Jos on luottonsa menetänyt niin se on hänen asiansa. Auttaisin ehkä muulla tavoin persaukista. Tarjoamalla ruokaa ja maksaisin palkkaa jos minulle tehtäisiin töitä.

    • mietimieti

      Minkä takia luottotiedot menee? No siksi kun ei ole maksanut lainaamiaan rahoja takaisin!

      Jospa miettisit vielä todella tarkkaan...olet itse vastuussa ottamastasi lainasta, vaikka toinen kuinka lupaisi velkansa sinulle hoitaa. Jos ei sitten syystä tai toisesta hoidakaan, niin sinä olet se jolla on velkaa..

      En suosittelisi vaikka kuinka rakkaasta ihmisestä olisi kyse.

    • omatrahat

      Siihen on syy miks ne luottotiedot on menny.Tieto siitä on jo riittävä syy olla lainaamatta rahaa.Luottotiedoton on maksuhäiriöinen.Minä en laita nimiä edes lasten lainapapereihin.

    • Totta kai voi ja kannattaakin ottaa, siittä vaan, mahdollisimman paljon. Kuka v....u näitä kysymyksiä tekee, onko joku niin uuno, eikö mitään ole opittu, varmaan joku blondi liikkeellä. Ottakaa vaan lainaa toisille niinpaljon kun vaan saatte.

    • 3 kk karenssia

      Luottotietojen menetyksellä ja epärehellisyydellä ei ole mitään tekemistä keskenään 80 % tapauksista. Jos menisitte kasvamaan ja hankkisitte elämän tietäisitte totuuden. Mutta ette voi tietää kun ette koskaan ole joutunut vaikeuksiin ja saanut potkuja työpaikalta ja saanut työkkäristä 3 kk karenssia syystä kun ette pysty tekemään töitänne kun teiltä' on vasen käsi amputoitu ja Kelan lääkäri on Helsingissä nähnyt papereistanne että voisitte kyllä amputoidulla kädellänne edelleen tehdä töitä vaikka sitä ei enää olekaan olemassa.

      • 31-v invalidi

        Niinpä. Tämäkin keskustelu voitaisiin sulkea alle 25-vuotiailta jotka eivät tiedä elämästä yhtään mitään. Paitsi jos sirullisella Kela-kortilla todistaisivat että tietävät elämästä jotain.


    • 429 Dudee

      Jos on luotettava perheenjäsen vaikka niin toi on hyvä juttu, kyllä luottotiedottomat ihmiset tarvitsevat apua ja olen sellaisia auttanutkin, mutta on myös epärehellisiä idiootteja ei kannata mennä halpaan ei kellekkään vento vieraalle, ja arvatkaa vaan ryöstääkö romanit pakottamalla hakee. olen ajatellut ottaa lainan sitä varten että saan verorastit pois kun pankin korot on pienemmät :) SE onse kohtuullisen koron käyttölaina :)

    • Jane1

      OIKEESTI!
      Älä ikinä mene kirjoittamaan nimeäsi rakkaan, kaverisi tai aviopuolisosi lainapapereihin. Mitä ikinä tapahtuukin ja jos kyseinen henkilö ei ole maksukykyinen, sinä maksat! P.S. Yli 20v. ollut itse luottotiedottoma entisen miehen takia :(

    • Ei enää koskaaN

      Kehottaisin harkitsemaan toisenkin kerran. Luotonhan saa omille nimilleen ja niistä luonnollisesti myös itse vastaa, jos tuo luottotiedoton päättääkin olla maksamatta lainaa takaisin.
      Itse nuorena, hyväuskoisena maksoin omasta palkastani miesystäväni yrityksen työntekijöille palkkoja ja muita maksuja. Otin myös lainan nimilleni, samoin perustin yrityksen jonka toimitusjohtajaksi mies ryhtyi, halliten kaikkea.
      Jossain vaiheessa huomasin kuinka minua oltiin käytetty tässä kuin muissakin asioissa hyväksi ja halusin erota. Miesystäväni laiminlöikin maksut ja sain niin paljon maksettavaa omasta palkastani, ettei se riittänyt. Omat maksuni erääntyivät ja luotot lankesivat maksettaviksi. Luottotiedothan siinä menivät, vaikka kuinka yritin tehdä ylitöitäkin, niistä kun kuitenkin eniten hyotyi verotttaja, jos oli lapseton työntekijä.
      Firmasta mies siirsi rahat toisille yrityksille lainaten, takaisinmaksua ei kuulunut. Firman kaluston mies siirsi uuden naisystänsä yritykselle, mitätöntä korvausta vastaan. Itse asiassa se yritys ei maksanut käytännössä mitään, koska se sai aiemmin tehdyistä töistä suoritukset. Laitontahan se oli, en jaksanut kuitenkaan ruveta tappelemaan, kun tiesin kirjanpitäjänkin sumplineen asiat kuten aiemmissakin tehtailemissaaan konkurssipesissä.
      Siis ehdottomasti harkitkaa, haluatko parhaassa tapauksessa mennä itse vararikkoon ja katsoa vierestä kuinka velallisesi pröystäilee omaisuudellaan muutaman vuoden päästä ja elää luksuselämää, sinun maksaessa laskut.

    • Pelihimoisen siippa

      Mutta entäs kun avovaimo ottaa pikavippejä puolison nimellä pelihurmiossa kun ei omalla nimellä enään saa mitään lainaa lisää eikä varmaan koskaan tule samaan. Siinäpä ei auta kun kiltisti maksella jos on muita yhtä tyhmiä ihmisiä kuin minä. Poliisin luo tyhjä mennä mitäs olin niin tyhmä ja jätin pankkitunnukset ja salasanat kotiin. Ja kyse ei ole pienistä vipeistä.

    • Miksi ottaa laina sen puolesta joka ei itse saa?
      TYHMÄ ottaa LAINAA TOISEN PUOLESTA. Sinä vastaat lainasta ja sen hoidosta ei se kenelle otat: Sittten NATISET siitä ettet pysty maksaa. JOS TAKAAT OTAT MAKSAAKSESI tämä muista. Ei tarvitse elää kulutustaloudessa.
      Turha puhua niiden täällä jotka eivät osaa asioita hoitaa, naurattaa tämä suomi24 keskustelupalstat jotka ovat maailman takapuoli. Itse kirjoitan joskus vain oikaistakseni näitä junttikansan juttuja.

    • < v VIK Å

      Mulla on ystävä, joka nuorena sinisilmäisenä meni takaamaan puolituttujen lainan.
      Myöhemmin kävi niin, että hän oli takaajista se ainoa, joka kävi töissä ja joutui maksumieheksi. Silloisesta 30 000 mk tuli aikaa myöten korkojen kasvaessa 300000 mk. Siinä meni luottotiedot ja oma talous pohjalle. Elämä on ollut sen jälkeen tiukkaa ja mitään ei voi omistaa, koska se ulosmitataan. Osa veloista on saatu anteeksi, mutta kädestä suuhun eläminen ei lopu, vaikka 20 vuotta on kulunut. Eli kannattaa miettiä tarkkaan mihin nimensä laittaa....

    • velallinen.

      Täysin mahdolla. Meillä läheinen otti 35000e meidän puolesta ja me maksetaan. lainaerä siis menee suoraan meidän tilistä. Jo pitkään (n. 5vuotta) kitkutettiin velkojen kanssa, nyt helpompi elää ja asiat järjestyksessä. Kun luottotiedot palaa otetaan itse laina ja maksetaan tämä laina kokonaan pois.

    • huithapeleita?

      Aloittajan parisuhde ei parane, jos molemmat ovat kohta ulosotossa. On parempi, jos edes toisella on luottotiedot kunnossa. Olen itse kuusikymppinen ja tunnen miehiä, jotka ovat pilanneet elämänsä ja ihmissuhteensa holtittomalla rahan käytöllä. Kuka tahansa voi joutua yllättäen rahavaikeuksiin, mutta järkevä ihminen saa asiansa kuntoon vuosikymmenien aikana. Ikävä sanoa, mutta monet luottotietonsa menettäneet ovat itse aiheuttaneet ongelmansa ja he vetävät kaverinsa siihen samaan suohon. Ellet saa edes vuokra-asuntoa miehesi takia, niin vuokraa sellainen omiin nimiisi ja jakakaa kaikki kustannukset tasapuolisesti. Miehesi olisi jo korkea aika käyttäytyä kuin aikuinen.

    • 27V-NAIMISISSA

      EN ikinä enää. Maksan ex-muijan aiheuttamia laskuja noin 180e kuukaudessa, kaikki pankin ja kelan luotot ja asumis tuki jonka muija teki KELALLEtahallaan ,eivät tehneet mitään rikos tutkimusta vaan tyytyvät viemään pikkuhiljaa minun tililtä kun muija on tuloton juoppo!Omasuus ja velat muka jaetaan tasan lakia noudattaen sanoi lakimies,ja vitut sanon minä.Myöntävät suullisesti kyllä että vääryys on tapahtunut,ja jatkavat että eihän sulla enää mee kun kolme vuotta niin neon hoidettu. Prosentit alkuvuodesta 11.9 j KASVAA VUODEN viimeiseen erään 36.60-eli satasen lyhennys pienentää yhtäkin lainaa tuon n.60e.

    • hemuli9999

      totta kai on tuollaisia lainoja olemassa, itse kyllä auttaisin ystävää,lähimmäistä jos olisi sellainen tilannne.

    • Mun mielipide

      Mä luin näit juttuja ja pitäisin järkevimpänä aloittajalle ottaa puolikkaasta oma laina ja mies ottaisi oman vaikka äitinsä takaamana. Kauheasti puhutaan siitä että pitäis ottaa koko laina omaan nimiin, mutta itse asumme kihlattuni kanssa vieläkin vuokralla, juuri siitä syystä että itse en halua velkaa tällä rahatilaantella (enkä varmaan saisikaan, luottotiedot kunnossa kyllä, muttei töitä) mies varmaan lainan saisi...
      Mutta ketä itseään kunnioittava ihminen muuttaa miehelleen vuokralaiseksi? Tai toisinpäin mies naiselleen vuokralaiseksi.
      Itsestäni ei ainakaan siihen olisi, jos ero tulisi mies saisi koko asunnon ja vois heittää pellolle kuin perunan =)
      Ja sit jos se suhde kestäisikin pidempään ja maksat puolet Hänen asuntolainastaan, ei sinulla siltikään vielä ole siihen asuntoon samaa oikeutta.
      Vaikeita mielestäni nämä asiat pitää niin että kaikki olisivat tyytyväisiä.
      Meillä on tarkoitus siirtyä asunnon ostoon vasta kun kummallakin on siihen mahdollisuus ja toisaalta nää tähänastiset kolme yhteisessä vuokra-asunnossa asumiset on hyvää esimakua mitä se yhteiselo sitten joskus on...

    • töttöröö

      Suomen valtio ainakin ottaa Kreikan ja ja muidenkin puolesta lainaa!

    • pesuri

      Johannyt toki, jos on kerran kunnon kaveri.

    • Mä en jaksa tälläsii

      ei kaikissa tapauksissa miehestä tai naisesta tee huonoa ihmistä jos luottotiedot on menneet! Ärsyttävää tuollanen jeesustelu että vain ja ainoastaan luottotiedolliset ihmiset on pyhiäja kunnollista sakkia.. Herätkää jo tähän päivään...En tietty tarkota että kaikki luottotiedottomat olis hyvällä tiellä elämässään mutta nyt ei ole kyse heistä.
      Esim minun miehelläni oli nuoruudessa mennyt luottotiedot ja ennekun ne tulivat takasin ostettiin talo ja hyvin ollaan ajallaan maksettu lainaa, ja mies sen hoitaa pääsääntöisesti, minä muut kulut..joten lopettakaa se yleistäminen!
      Myös luottotietonsa menettänyt ihminen voi olla raha-asiansa nykyään hyvin hoitava ihminen, ei se tarkota heti että pitää heittää pellolle ja varsinkin varoa sen kanssa yhtään mitää tulevaisuutta rakentaa...

    • liisaanna12

      Itselläni meni luottotiedot, ja täytyy sanoa että surkealta se tuntuu. Hyviä sivustoja löytyy internetistä nykyään jotka varoittavat huonoista yrityksistä, ei sillä että hyviä pikavippejä olisi olemassakaan.

      Kannattaa katsoa täältä

      http://www.pikavippi.ws/ensilaina-1000e/

    • Anonyymi

      Hei kaikki, olen Taru Porista, Suomea ja haluan vain sanoa kovan kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea mitä kävin läpi vuonna 2018 verkossa vieraana tai saada lainavaroja saadakseni kotiin täällä suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukset tuen ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäkohteliaisuudestani huolimatta ja hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan olen nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja olen luvannut levitä uutisia ja kerro myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin vuonna 2018. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: [email protected], tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: [email protected], jos haluat pikaviestin tai whatsapp / 35677926593

      Kiitos

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      91
      1869
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      398
      1332
    3. Nainen, varmaan järkyttyisit jos saisit tietää tunteeni

      että vieläkin olen sinuun ihan hulluna, niin että tunnen olevani jatkuvasti sekaisin. On hajamielisyyttä, unohtelua ja s
      Ikävä
      48
      1265
    4. ''Jokainen,joka antaa luottamuksensa Rydmanille,antaa hyväksyntänsä tälle toiminnalle!''

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010507069.html Onko ala-ikäisten tyttöjen lähentely sekä alkoholin tuputtaminen he
      Perussuomalaiset
      126
      1217
    5. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      105
      1154
    6. Jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita

      Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html Huolestuttava ilmiö leviä
      Maailman menoa
      50
      1123
    7. Onko välillämme tunteiden telepatiaa

      Nainen, sano mitä tämä on? Tunnen välillä sinut niin elävästi, tunnen yhteyden, tunnen rakkauden ja hyväksynnän. Olisi h
      Ikävä
      43
      985
    8. Teen aloitukset minkälaisia te sinkku miehet ovat? Ja naiset saavat kommentoida?

      Minusta oli hausta tämä Rosa Tanin miehet on hänen mukaan haluavat vain alle 30 vuotiaita ja sitten varsinkin haluavat 2
      Sinkut
      129
      933
    9. Jos molemmat tykkää

      niin miksi se on niin vaikea sanoa suoraan? Kumpikaan ei pysty, vaikka tunteita on. Onko jotenkin helpompi ilmaista se y
      Ikävä
      33
      808
    10. Tulta ja tulikiveä, sarvia ja häntiä

      Koska kristilliset ääriainekset pelottelevat tavallisia ihmisiä, on välttämätöntä puhua tästä aiheesta. Siis helvetistä
      Hindulaisuus
      383
      766
    Aihe