Ibiza FR vs BMW 540

Huh huh!

Ibiza FR jätti 540 Bemarin. Kokeilimme tutun kanssa vuosimallin 2005 Ibiza FR 1,8 Turbolla (jossa revon 900 euron arvoinen viriohjelma) ja vuoden 1999 BMW 540:llä viime kesänä autojen kiihtyvyyttä. Autot olivat melko tasaväkisiä, mutta 207 hevosvoimainen Ibiza karisti BMW:n kuitenkin molemmilla vedoilla.

Moni varmaan miettii, että miten tämä on mahdollista. Selvää matematiikkaa se kuitenkin on. Jos ette asiaa usko, niin voitte selvittää asian myös kiihtyvyys laskimen avulla osoitteessa: http://www.web-cars.com/math/qtr_mile.html
Arvoiksi syötetään autojen tiedot: Seat Ibiza: etuveto, 207 hevosvoimaa ja paino 2599 paunaa (5-ovinen malli) BMW 540: takaveto, teho 282 hevosvoimaa ja paino 3747 paunaa.

Lopputulos varttimaililla:
Ibiza FR 14,832 ja loppunopeus 100,68 Mph
BMW 540 14,960 ja loppunopeus 98,812 Mph

7

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex ST

Ei tuossa mitään yllättävää ole. Mahtaa vain 540:n omistajaa korveta kun pikkukirppu painaa ohi vaikka V8 BMW:ssä on kaasu pohjassa. Itse olen Focus ST:llä aikoinaan jätellyt kaiken maailman bemareita. Autossani oli tehoa n. 270 hv.

• mini oli nopeampi

sattuipa joskus seitkyt luvulla olin nuori poika 13-15vuotias hyvin jäi mieleen yks mini clubman oli vähän viilattu 1.3; ei askonalla ollu jakoja,,verrattuna tuohon ibitsa-bemari kisaan

• Beckenbauer

No voi itku, Bemari hävis... Maailmanloppu tulee, aurinko sammuu, heinäsirkkoja ja tulvia tiedossa, yhyy, onko millään enää merkitystä ? Elämä on tyhjää...

• suuria mysteereitä

Ihan ennekuulumatonta, että kevyempi auto kulkee lujempaa kuin huomattavasti painavampi. Ehkä teinitkin nyt oppivat ettei ne pelkät hevosvoimat ratkaise tai mikä on suurin luku nopeusmittarissa.
      Painavampi auto kulkee paremmin ja mukavammin kun mennään isoa lujaa motarilla ja pienillä mutkateillä kevyt kirppu saattaa mennä ohi jos pysyy tiellä.

• larhan ilpo

Tässäpä varsin tärkeä tosi elämän testi. Kyllä nyt bmw miehet juoksee seat ostoksille.

• petetässäterve

Bemarissa oli kuulemma huonompi kuski.Ei osannut kiihdyttää kunnolla.BMW olisi muuten voitttanut jos olisi saman tasoiset kuskit.

• pirkka vw

MAAILMANLOPPU TULEE!!! APUVAAAAA!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      101
      4507
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3343
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      36
      1388
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1183
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1116
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1064
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe