Eli tein raskauslaskuri.com -sivuilla tuon laskuritestin, että millä viikolla olen. Tuonne tuli lukemaan, että raskausviikko 7 päättyy 6.1.2012. Jäin epävarmaksi, että olenko siis nyt 6 3 vai 7 3?
Pakko nyt kysyä vielä noista viikkojen laskusta...
12
153
Vastaukset
- Morjens....
0-0 6=rv1
1-1 6=rv2
2-2 6=rv3
6-6 6=rv7
35-35 6=rv36 - EiTajua
Ööö tuosta mä tajuan vielä vähemmän.. Mitä ihmeen 2-2 6...
- Moooorjens...
Raskausviikko 1 alkaa kun kuukautiset alkaa.
Ensimmäinen päivä on 0, rv yksi menee jos menis vaikkapa viikkopäivien mukaan niin
Ma=0
Ti=0 1
Ke=0 2
To=0 3
Su=0 6
Eli 0-0 6.
Pystytkö päättelemään nyt loput itse? - geisla
no siis en tajunnu minäkään mktään tuosta laskusysteemistä mutta jos sulla alkaa nyt uus viikko 7.1. niin sillon sulla on 8 0.
nyt en tiedä miten lasket tuon rv 7. eli lasketko täysiä viikkoja?
ensimmäinen viikko on periaatteessa 0 3 jne. eli olet ensimmäisellä viikolla.
ja toinen viikko on 1 3 eli 1 viikko täynnä ja 3. päivää päälle.
eli viikon aloittaa aina luku kuinka monta täyttä viikkoa takana ja nolla päivää päälle.
eli esim. mulla kun aina uus viikko alkaa torstaina niin mulla on nyt 39 5.
ymmärsitkö nyt? onnea raskauteen! :) - Maalismamma.
Vastaus kysymykseen: olet rv 6 3. Seitsemäs viikko on kulumassa, joka tulee täyteen 6.1.
- Moooorjens...
Ei juma =DDDD
Siis te ette käytä ikinä VÄLIVIIVAA?
Siis koska käytin plussaa niin luulitte väliviivaa miinukseksi?
Ja selitys vaativaksi matematiikaksi?
Järjenkäyttö sallittua hei =DDDDD
Siis nollasta(0 0=0) nollaan plus kuuteen(0 6)
Joko selkis? - Itse rv 20+1
Raskausviikot ilmoitetaan täysinä viikkoina päivinä eli esim. 10 2 on kymmenen täyttä viikkoa ja kaksi päivää eli tuolloin olet yhdennellätoista viikolla (puhekielessä) koska kymmenenhän on jo täynnä ja nyt käynnissä on tuo yhdestoista viikko.
ELI:
-sinulla alkaa AINA lauantaisin uusi viikko.
-tänään (3.1.2012) olet 6 3
-huomenna 6 4
-torstaina 6 5
-perjantaina 6 6
-lauantaina alkaa uusi viikko eli olet 7 0
-sunnuntaina 7 1
-maanataina 7 2
-tiistaina 7 3
-keskiviikkona 7 4
-torstaina 7 5
-perjantaina 7 6
-lauantaina alkaa taas uusi viikko eli olet 8 0
JNE.....
Kannattaa myös käydä osoitteessa: www.vau.fi katsomassa laskettuaika laskurista mukavaa tietoa :) - ..............
Raskausviikko 6 3 on yhtä kuin rv 7. Eli seitsemäs viikko menossa, jos järjestyslukuja osaat?
- Itse rv 20+1
Joo mutta tuolla www.raskauslaskuri.com osoitteessa noi raskausviikot on ilmoitettu vähän sekavasti, joten ymmärrän aloittajan kysymyksen hyvin!
- ...........
Ja kuukausissa se menee niin että jos sulla on 8 viikkoa täynnä niin sulla alkaa kolmas kuukausi. Sit kun sulla on 12 viikkoa täynnä niin sulla alkaa neljäs kuukausi jne.
- Itse rv 20+1
Ja nuo raskauskuukaudet on nyt ihan helppo laskea, mutta yleensä niitä ei käytä kuin sellaiset jotka eivät itse ole raskaana (usein kuuluu kysymys: kuinka monenella olet?) Itse raskaana en edes ole ikinä perillä (ilman erillistä laskemista) noista kuukausista kun aina puhutaan vaan viikoista :)
- EiTajua
Okei. Kiitos selvennyksistä!:) Itse haluan olla perillä asiasta, sillä haluan kattoa noista missä näkyy alkion/sikiön kehitysjutut että millon mennään missäkin.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770