Olen 34-vuotias 5-vuotiaan tytön äiti. Olen aina ajatellut, että en enempää lapsia saa (vaikka olen joskus toisesta haaveillut). Nyt sitten olen tilanteessa, jossa toista voisi yrittää - koen, että yksin jaksaisin. En vaan tiedä, uskallanko. Mies tekee töitä ulkomailla ja apua ei siis ole - eikä mies kotiin panosta täällä ollessaankaan tai tyttären- tai kodinhoidossa auta (on siis hänen lapsensa). Miehen työ ei ole kuitenkaan suurin murhe vaan se, että koen itseni liian vanhaksi pienen vauvan äidiksi. Olen aina ollut sitä mieltä, että on edesvastuutonta ja itsekästä tehdä lapsi yli 35-vuotiaana ja ehtisin tuon 35 täyttää, jos nyt raskautuisin. Jotenkin vaan tuntuu, että nyt on viimeinen hetki... tekee oikein kipeää miettiä tätä asiaa.... Onko vastaavassa tilanteessa olleita? Näkemyksiä/kokemuksia?
Vieläkö vauva?
7
240
Vastaukset
- myösraskaana
Heips!
En osaa mitään neuvoja antaa, kun itse olen kymmenisen vuotta nuorempi kuin sinä.
Serkkuni on kuitenkin tällä hetkellä raskaana ja ikää häneltä löytyy 37. Ennen lapsen syntymää, hän ehtii juuri täyttää vuoden lisää.
Hänellä on kaksi lasta (18 ja 15v) aiemmasta liitosta. Hän siis aina ajatteli, että nämä kaksi lasta jäävät ainokaisiksi, mutta toisin kävi.
Mikäli itse koet jaksavasi, haluatte lapsen ja elämäntilanne vain antaa periksi, niin anna mennä :)
Ainakin yrittäkää, etpä sitten myöhemmin katuisi. - no ei.
Kyse ei kyllä ole edesvastuuttomuudesta eikä itsekkyydestä . Ja ihan hyvin tämän jaksaakin. Itseasiassa rennommin ja luonnollisemmin kuin nuorempana.
Perustele siis asia itsellesi joillakin muilla argumenteilla kuin noilla, jos päätät olla lapsen hankiimatta. Kuten sillä, että yksin arki on raskasta. Muutoin olet vielä aivan sopivassa iässä vauvan vanhemmaksi. - 3+3
et todellakaan ole liian vanha! ite sain esikoiseni 30 vuotiaana ja haavena on toinen juurikin sitten kun tämä noin 5v, mikäli vaan saan sen toisen :) jos oikeasti koet yksin jaksavasi, ei tuo ikä ja itsekkyys ole mikään este!!
- 10+16
Täällä ollaan myös sitä mieltä, että et ole ollenkaan liian vanha tulemaan taas äidiksi. Itse tapasin nykyisen mieheni vasta 35-vuotiaana, naimisiin menimme kaksi vuotta myöhemmin ja ensimmäisen lapseni sain 38 vuotiaana. Aikaisemmin minulla ei ole ollut mahdollisuuttakaan tulla äidiksi, kun en ole halunnut "yksin lasta tehdä", eikä aikaisemmat seurustelusuhteeni ole olleet tarpeeksi vakavia ja pysyviä. Jos jaksamista riittää, niin siitä vaan!
- aloittaja...........
Kiitos ihanan positiivisista viesteistä! Ensimmäisen kanssa ei tällaista vauvakuumetta ollut, vaikka toivottu lapsi olikin. Nyt se tuntuu päästä varpaisiin. Ei sitten muuta kuin yrittämään :-).
- Vauvakuumeinen<3
Yrittämässä tässäkin ollaan.)) Olen jo 38 vee... ja olisi kolmanteni=)
Ajattelen sitä lähes tulkoon koko ajan meditoin ja yritän haalia tietooni kaikki ne keinot jotka voisivat auttaa.)) kunpa onnistuisi!!! - 123456.
Tommoset vanhat lehmätkin voi saada lapsia, mutta ne on riskejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p465269Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511730Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1331700Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141335
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41230No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol24116081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877