Uuden gallupin mukaan Niinistön kannatus on romahtanut. Enää 38 % äänestäisi Niinistöä. Presidentiksi valitaan ehdokas, jota on äänestnyt yli 50 %.
Taitaa presidenttigamet olla Niinistön osalta ohi ja hyvä niin. Niinistö ei olisi ollut pätevä presidentiksi, minkä kansa on nyt huomannut.
Niinistön kannatus on romahtanut
8
63
Vastaukset
- nyk. kokoomuslainen
Hyvä, että olemme miettineet asioita.
Olen kokoomuslainen ja aion silti äänestää VÄYRYSTÄ. Olen suhteellisen varakas henkilö ja harrastan monenlaista sijoitustoimintaa. Vuoden 2011 aikana osakkeissa ja osakerahastoissa olevasta varallisuudestani on sulanut lähes kolmannes. Tästä voin mielessäni syyttää puolueita ja muita presidenttiehdokkaitakin, mutta en VÄYRYSTÄ. Hän oli taannoin oikeassa, kun Suomen kannalta muutamia ratkaisevia päätöksiä tehtiin.
Nettiä käyttäen olen tutkinut ehdokkaiden koulutustaustan ja työkokemuksen sekä politiikassa että sen ulkopuolella. Näiden kriteerien mukaan jaottelin heidät kolmeen luokkaan. Kolmanteen ja toiseen luokkaan sijoittuivat kaikki muut presidenttiehdokkaat paitsi PAAVO VÄYRYNEN. Hän ainoana ylsi 1. luokkaan, siis parhaaseen A-ryhmään.
En voi käsittää miten vielä ennen joulua mietin, ketä äänestäisin. Kaikki on mielessäni kirkastunut - äänestän VÄYRYSTÄ. - Vaalimatematiikkaa
Niinistöllä 39% kannatus, paljoko sillä seuraavalla on?
- Vaalimatematiikolle
Jos Niinistöllä on 39 % niin Väyrysellä pitää olla sitten 61%, eikö niin.
- Niinistö on romahtanut
Vaalimatematiikolle kirjoitti:
Jos Niinistöllä on 39 % niin Väyrysellä pitää olla sitten 61%, eikö niin.
Taas julkastiiin galluppi. Nyt ILn mukaan Niinistön kannatus vähenee kovaa vauhtia.
- äänihaavistolle
Kun ensimäiset Niinistön kannatuslukemat ilmoitettiin, ei juuri muita ehdokkaita ollut edes nimettynä. On aivan luonnollista, että niistä lukemista tullaan alas ja kun muutkin tekevät vaalityötään.
- Kauno Kasvo
Haavisto on kyllä hyvä puhumaan ja hänellä on myös merkittävää poliittista kokemusta. Äänestän silti Väyrystä viitaten kokoomuslaisen kirjoitukseen ylempänä ketjussa.
- kerrasta poikki
Ei kai Suomen kansa ole niin tyhmää, että haluaa maksaa miljoonia täysin turhasta toisesta kierroksesta. Kyllä niille veronmaksajien rahoille löytyisi järkevämpääkin käyttöä.
Mitä ihmeen järkeä on jarjestää ”toinen kierros”?- Niinistön virhe
Niinistön kannatuksen romahtamisesta voi syyttää Niinistöä itseään ja hänen tukijoitaan.
Niinistö on presidentin tehtäviin liian kokematon ja liian yksinkertainen. Tilannetta pahensi niinistöläisten vaalikampanjointi, kun NATO-kriittisiä alettiin haukkua julkisesti isänmaanpettureiksi, juopoiksi, sienien syöjiksi, idän yhdysmiehiksi, KGBläisiksi, Kremlin asiamiehiksi, ainokallioiksi, housuunpaskantajiksi, raiskaajiksi, venäläisiksi, juopoiksi, tiltuiksi.
Suomalaiset vetivät johtopäätökset ja Niinistön kannatus alkoi kääntyä laskuun kunnes romahti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2765401- 704986
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484086- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688