...onko se suloista? Miten kostat kun elämä, tai läheiset eivät kohtelekaan sinua oikeudenmukaisestit
Tänään ymmärsin, mitä tarkoittaa suloinen kosto ; )
Joko sinä olet ymmärytänyt miten ihananasti homma pelaa?
Kosto
122
711
Vastaukset
- En mitenkään
En kosta mitenkään, sillä kiusantekijä saa tekemänsä kolminkertaisena takaisin, aina, siitä elämä pitää huolen.
Tarkoitin juuri sitä, että se joka on ollut paha saa koston ilman konkreettisesti ilman pahaaa apuamme, mutta miten?
- Oikeudenmukaista
korpikirjailija kirjoitti:
Tarkoitin juuri sitä, että se joka on ollut paha saa koston ilman konkreettisesti ilman pahaaa apuamme, mutta miten?
Miten, no uskot ehkä kuten minäkin Karman lakiin, osa saa heti pikakarman, osa hieman myöhemmin. Maailmankaikkeuden laki toimii tässäkin.
Oikeudenmukaista kirjoitti:
Miten, no uskot ehkä kuten minäkin Karman lakiin, osa saa heti pikakarman, osa hieman myöhemmin. Maailmankaikkeuden laki toimii tässäkin.
Sitä kai se on karmaa . Tänään auttaessani ihmistä, joka on dementoitunut, tunsin en voi jättää häntä yksin vaikka hän oli minulle paha.
- Paras sanonta ikinä
Eräs tunnettu Jukka niminen mies sanoi : " Kaikille tulee joskus huono käsi ".
Aikansa voi toista kiusata ja haukkua sekä alistaa. Mutta sitten................. - kavikki
Sitä kai se on karmaa . Tänään auttaessani ihmistä, joka on dementoitunut, tunsin en voi jättää häntä yksin vaikka hän oli minulle paha.
Tiesitkö, että dementoituneen ihmisen "pahuus" ei ole laskelmoitua, kuten terveen? Minusta tuo pitäisi olla itsestään selvyys kaikille, jotka joutuvat dementiaan sairastuneita hoitamaan.
- Pirre*
Niin, ehkä joskus on tullut mieleen ettei epäoikeudenmukaisuus, siis se paha ei voi jatkua yksilön kohalla loputtomiin ilman että siitä seuraa rangaistus, oli se sitten mitä pahaa hyvänsä..., mutten mie ole vahingoniloinen, totean vain että noinhan sen oli määrä mennä..mie karmoista tiijjä..
kavikki kirjoitti:
Tiesitkö, että dementoituneen ihmisen "pahuus" ei ole laskelmoitua, kuten terveen? Minusta tuo pitäisi olla itsestään selvyys kaikille, jotka joutuvat dementiaan sairastuneita hoitamaan.
Iltapäivää, olen ollut taas tukka putkella hoitamassa muitten asioita, Työsyrjässäkin olen myös ollut ja tienannut hiukka suolarahoja, mutta nyt asiaan.
Dementoituneesta ihmisestä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Tämä dementoitunut, jota aloin huoltamaan on ollut järissäänkin ja vieläkin osittain. En minä hänelle pahaa toivo en kostoa haudo, vaan olen alkanut auttamaan häntä vapaaehtoisesti.
Se tuntuu hyvältä.Pirre* kirjoitti:
Niin, ehkä joskus on tullut mieleen ettei epäoikeudenmukaisuus, siis se paha ei voi jatkua yksilön kohalla loputtomiin ilman että siitä seuraa rangaistus, oli se sitten mitä pahaa hyvänsä..., mutten mie ole vahingoniloinen, totean vain että noinhan sen oli määrä mennä..mie karmoista tiijjä..
En ole ikinä tavannut ihmistä, joka on paha loputtomiin. Olen vain tavannut ihmisiä, jotka ovat syyllistyneet pahaan, joko jonkun edun menetyksen pelossa tai katkeruuttaan.
Karmanlakia en itseasiassa tässä koston oivalluksessani tarkoittanut.
Vahingoniloinen en ole vaan enkä kosta konkreettisesti avaan silmiä niiltä ihmisiltä, jotka tekivät väärin minua kohtaan ja olivat johdattamassa nyt autettavani minua vastaan.- hyvin
korppis kirjoitti:
En ole ikinä tavannut ihmistä, joka on paha loputtomiin. Olen vain tavannut ihmisiä, jotka ovat syyllistyneet pahaan, joko jonkun edun menetyksen pelossa tai katkeruuttaan.
Karmanlakia en itseasiassa tässä koston oivalluksessani tarkoittanut.
Vahingoniloinen en ole vaan enkä kosta konkreettisesti avaan silmiä niiltä ihmisiltä, jotka tekivät väärin minua kohtaan ja olivat johdattamassa nyt autettavani minua vastaan.sanottu,korppis-avaan silmiä ihmisiltä,jotka tekivät väärin.
Näin teen minäkin,en kosta mutta poistun takavasemmalle.Monilta olen kadonnut kokonaan.
Arvostan itseäni ja en koskaan tee tahallani hallaa muille ihmisille.JOs olen tehnyt tyhmyyttäni,on toinen asia.
Sanon asiat suoraan jos on sellaista aihetta ja pyrin siihen et asia kun asia voidaan keskustelemalla selvittää.Kaikki ei siihen kuitenkaan pysty.
En ole myöskään joutunut varsinaisen koston kohteeksi,ja tuntosarveni kertoo kyllä herkästikin jos joku karttaa mua. - Isosilmä gnu.
-En mitenkään-
Olen samaa mieltä kanssasi.
Minulla ei ole oikeutta kostaa,
mutta en myöskään toivo, et-
joku yleensä kostaisi. - piauler*
hyvin kirjoitti:
sanottu,korppis-avaan silmiä ihmisiltä,jotka tekivät väärin.
Näin teen minäkin,en kosta mutta poistun takavasemmalle.Monilta olen kadonnut kokonaan.
Arvostan itseäni ja en koskaan tee tahallani hallaa muille ihmisille.JOs olen tehnyt tyhmyyttäni,on toinen asia.
Sanon asiat suoraan jos on sellaista aihetta ja pyrin siihen et asia kun asia voidaan keskustelemalla selvittää.Kaikki ei siihen kuitenkaan pysty.
En ole myöskään joutunut varsinaisen koston kohteeksi,ja tuntosarveni kertoo kyllä herkästikin jos joku karttaa mua.Voisin allekirjoittaa sanomasi.Juuri näin se menee,lopulta voi jäädä yksin mut parempi sekin kuin jatkuvasti kantaa toisten kiviä hartioillaan.
Itseni kohdalla luulen sen johtuvan lievästä kateudesta,sukulaisten välinpitämättömyys,olen aina ollut heille avuksi,he taas ei muista olemassaoloani muuten kuin apua tarvitakseen.
Vanhan äitini altzheimer aiheuttaa paljon ymmärtämättömyyttä myös minulle,mummo kun osaa olla niin sopetuva kun sille päälle sattuu.Mutta voi varjele kun on paha päivä.Siitä on ymmärrys joskus kaukana,yritän kuitenkin jaksaa. - Mies23vkl
Saduissa paha saa yleensä palkkansa, mutta todellisuudessa paha voi hyvinkin jatkaa toimiaan ja hyötyä siitä suuresti. Toki hän saa myös vihamiehiä, mutta noilla ei mahdollisesti ole mitään keinoa millä kostaa ainakaan millään merkittävällä tasolla.
Ei kukaan tietenkään onnistu aina ja näitä normaaleja epäonnistumisia vihamiehet sitten nostavat korkeaan arvoon ja kuvittelevat sen olevan kosto siitä kun heitä vastaan rikottiin. Usein tämä ei ole kovinkaan suuri isku tälle pahalle.
- PataÄssä'
Vahvakin taipuu , vastoinkäymisten myötä. Ja kukkoilu ja ylimielisyys loppuu .
Autettavani ei ole koskaan ollut vahva vaan heikko ja muiden johdettavissa. En kuten jo kirjoitin kosta hänelle, vaan kostan suloisesti vanhuksen lapsille, jotka ovat kykenemättömiä hoitamaan velvollisuuksiaan.
- rementia
korppis kirjoitti:
Autettavani ei ole koskaan ollut vahva vaan heikko ja muiden johdettavissa. En kuten jo kirjoitin kosta hänelle, vaan kostan suloisesti vanhuksen lapsille, jotka ovat kykenemättömiä hoitamaan velvollisuuksiaan.
Eivät lapset ole velvollisia hoitamaan vanhempiaan, vaikka toki monet niin tekevätkin.
- demeter
Niinhän tuota sanotaan, että kosto on suloista, mutta puhutaan myös koston kierteestä. Valtakuntien välisissä kahinoissahan tämä on nähtävissä, eivätkä
nuo kostotavat kovin suloisilta vaikuta.
Ihan yksilötasolla olen yhtä mieltä muiden (?) kanssa siitä, että "karma
hoitaa". Jotkut selittävät tuon karman eräänlaisena itserankaisuna, joka
käynnistyy automaattisesti silloin kun ihminen tekee väärin toista (tai itseään)
kohtaan.Karmaa en itse asioissa nyt ajattele vaan sitä tunnetta, jonka tajusin, että hyvälläkin voidaan kostaa koettuja vääriä tekoja.
Eksäni oli ollut pitkään hiljaa ja sanaton puhelimessa kun kuopus oli kertonut, että eksäni sisko on kykenemätön hoitamaan äitinsä asioita ja, että minä (äiti) olen ottanut tehtäväkseni vapaaehtoisesti auttaa mummia.
Hän ei varmaan olisi ikinä uskonut minun alkavan hoitamaan liittolaistaan kun hän äitinsä kanssa hyökkäsi kimppuuni kun kihlauduin Petzen kanssa.
Olen joskus keskustellut kanssasi näistä asioista.
- 0ree
Suomalainen kosto on
vankkaa rikoshistoriaa. - Pirre*
En halua kostaa..joten en tiedä..
- eukko.
Henkilölle, joka tarkoituksellisesti on ns. paha tai käyttäytyy ilkeästi toisia kohtaan, luulen kyllä että elämä hänellekin näyttää myös vähemmän hyvät puolensa. Eli liekö sitten karman laki tai mikä kyseessä.
Toisaalta dementoitunut tai muuten psyykkisesti sairas ihminen on minusta syyntakeeton. Hän ei käyttäydy tietoisesti toista loukaten, vaan se kuuluu ns. taudin kuvaan. Hänen käytöksensä ymmärrän, enkä toivo hänelle "kostoa" tai muutakaan seuraamusta teoistaan. - vasso-Q
Olen ymmärtänyt ja suloisia kostoja olen saanut tekemättä mitään. Ehkä pitäisikin puhua kohdallani pikemminkin vahingonilosta kuin kostosta.
Vielä en ole tanssinut kenenkään haudalla vaikka erään henkilön kohdalla sekin olisi mahdollista.
Näin pahoja ajatuksia minulla on, mutta ne ovat vain ajatuksia. Joskus ne kuitenkin kutkuttavat mukavasti.Suloisia kostoja saamme tekemästtä mitään tai tekemällä hyvää, jota vastaosapuolet eivät osaa odottaa.
Vahingoniloa lie tämä onnen tunteeni, se vahinko mitä minulle tehtiin aikoinaan sovitan nyt hyvyydellä ja tunnen iloa.
- Alkeellista
Uskon kirjoitustesi perusteella.että olet koston asiantuntija. Mitä se kertoo sinusta ja että vielä teet sitä aloituksen, jääköön sanomatta. Voisit jo vähän kehittyä ihmisenä, please. Negatiivisuutta tässä joukossa on jo riiittämiin. Minulla ei ole tarvetta kostoon, ei suloiseen tai muuhun.. Ymmärrät kostamisen typeryyden ,kun elämä sinuakin koittelee ja heittelee, mutta ilmeisesti sitä ei ole tarpeeksi tapahtunut vielä.
- bessie*
Sanonta suloisesta kostosta on aina tuonut minun mieleeni rakastavaisten (entisten?) tai ystävien, kavereiden, sukulaisten välisen, luonteeltaan melko harmittoman asian. Erikseen sanat kosto ja suloinen ovat niin eri sarjassa, että sävy on mielestäni ilman muuta kevyt ja vailla pahaa kostonhimoa kun sanoja käytetään samassa lauseessa.
En juuri koskaan tunne halua kostaa, koska se ei useimmiten tunnu oikeudenmukaiselta, enhän edes pystyisi kostamaan itseäni vahvemmilla olevalle.
"Suloiset kostoni" ovat olleet tyyliä "teeskentelin joka orgasmin", epäilen ettei niitä ole edes uskottu, mutta siltikin olen niitä jopa katunu jat tasaannuttuani pyörtänyt puheeni.Juuri näin kuten kirjoitit.
"Erikseen sanat kosto ja suloinen ovat niin eri sarjassa, että sävy on mielestäni ilman muuta kevyt ja vailla pahaa kostonhimoa kun sanoja käytetään samassa lauseessa."
Itse en voisi kostaa vahinkoa tekemällä. Käännän vain selkäni ja unohdan koko jutun. Ny oli vain pakko ottaa ohjat käsiin ja auttaa avutonta.
Viimeiset viestisi lauseet olivat hyviä, mutta teeskentelykin taitaa olla yksi suloisen koston keino.- bessie*
korppis kirjoitti:
Juuri näin kuten kirjoitit.
"Erikseen sanat kosto ja suloinen ovat niin eri sarjassa, että sävy on mielestäni ilman muuta kevyt ja vailla pahaa kostonhimoa kun sanoja käytetään samassa lauseessa."
Itse en voisi kostaa vahinkoa tekemällä. Käännän vain selkäni ja unohdan koko jutun. Ny oli vain pakko ottaa ohjat käsiin ja auttaa avutonta.
Viimeiset viestisi lauseet olivat hyviä, mutta teeskentelykin taitaa olla yksi suloisen koston keino.Eihän ole enää mitään syytä teeskennellä, silloin kun kosto on ajankohtainen.
Olen tosiaan nuo sanat harkitun huolellisesti ja rauhallisesti lausunut, eroriidan huutojen ja itkujen päätteeksi. Valitettavasti ei ihan kunnolla pokka pitänyt, ja toistakin rupesi vähän naurattamaan.
- 1943
En ole kostonhimoinen, joskus vahingoniloinen. Ihanuutta olen saanut kokea, suloisuutta kukkuramitalla. Vaan en moisella tavalla.
- Wanha-Waari
Kosto on jonkinmoista tasapainopolitiikkaa. Vääryyden uhrin suorittama kosto vääryydentekijäänsä kohtaan hivelee mieltä ja myönteisimmässä tapauksessa saattaa jopa aikaansaada vääryydentekijän korjaamaan käytöstään. Tosin kovin harvoin tapahtuu niin, että pahantahtoinen ihminen katuisi tekoaan ja parantaisi tapansa. Ihmiset eivät ole enkeleitä.
Sitten on toinen tilanne, jos ja kun pahantekijä on aivan ylivoimainen uhriinsa verrattuna. Otetaanpa esimerkiksi sota. Talvisota seurauksineen oli vääryys, jota Suomi ei pystynyt korjaamaan edes Jatkosodan avulla. Yritystä kyllä oli. Millä konstilla me suomalaiset voisimme kostaa itänaapurillemme sen tekemän vääryyden, jota voisi hyvinkin verrata väkivaltaiseen ja aseelliseen ryöstömurhaan.
Tilanne muistutta sikäli suomalaista nykykäytäntöä, jonka mukaan uhri syyllistyy itse rikokseen, jos uhri yrittää saada ryöstösaaliin takaisin itselleen. Mitenkä tämän vääryyden pystyy oikaisemaan? Olemalla hyvissä väleissä ryöstäjän ja sen perillisten kanssa? Niinkö?- Korppis*
Suomessa on juuri tällä hetkellä noin 300 000 Venäläistä lomailijaa. Ryöstösaalis palaa hiljaa takaisin Suomeen ; )
Tänään Prisman kassalla edelläni oleva venäläinen perhe osti 500 euron edestä vaatteita ja kenkiä.
Venäläiset ovat tervetulleita Suomeen he eivät ryöstä he kantavat meille rahaa säkettäin sekä lisäävät hyvinvointiamme.
On hotelleita, jotka elävät venäläisistä turisteista. Olen hyvin iloinen, että he tulevat tänne, lisäksi he pitävät suomalaisia ystävällisinä ja Suomea rauhallisena maana viettää lomaa.
Olisikohan sotakirveet jo syytä haudata. - Tase pappa
Sodat on sodittu ja turpiin saatu. Sodan lopputulos on hyväksyttävä.
Se olisi voinut olla jotakin aivan muuta, kuin mitä se olikaan.
Muka erillis-sotaa Hitlerin kanssa yhdessä käyvä Suomi sai lopulta paljon anteeksi.
Suomi oli ainoa maa maailmassa, joka oli yhteistyössä natsien kanssa mutta sitä ei koskaan miehitetty.
Tänne ei koskaan tullut sitä sosialismin autuutta, vaikka hieman jouduttiinkin suomettumaan.
Venäjän Kansa on syytön siihen sotaan. Se eili omassa maassaan sortovallan alla, peläten oman henkensä puolesta.
Isojen politiikka niihin veti, yleismaailmallisen tilanteen niin vaatiessa.
Meikäläistenkin vaarien olisi jo aika tajuta kellon käyvän ja ajan muuttuvan.
Venäläiset ovat tervetulleita maahamme tutustumaan ja kauppaa tekemään.
Mikä voisi enemmän lähentää kansoja, kun ihminen kohtaamassa ihmisen henkilökohtaisesti ja aidosti.
Meillä ja kaiketi Venäjälläkin on jo liian kauan propagoitu naapurinsa virheistä, erheitä ja pahasta tahdosta. Niistä sirpalesuojista kannattaisi jo nousta ylös ja tehdä rauha ainakin itsensä kanssa. Niitä vääryyksiä tehtiin Tyyneltä Mereltä Atlannin Valleille, Eurooppa kokonaisuudessaan, varsinkin Venäjä. Afrikka ja Aaasia saivat osansa. Jos jokainen maa alkaisi kitisemään, varsinkin sotansa hävinneet, oltaisiin taas tussarit kourassa rajoilla.
Nyt pääsevät venäläisetkin katsomaan, ettei täällä sentään tapeta eikä lapsia syödä ja on muutenkin mukavaa, vaikka heidän maassaan nämä sotajäärät nationalistit vieläkin elävät menneisyydessä. Näitä asenteita ruokitaan täältä käsin, samanlaisten nationalististen, menneisyyteensä jämähtäneiden jäärien murinalla, sitä karjalaansa kaihoten.
Onneksi nykyisin kulkee oikeaakin tietoa rajojen yli.
Kauppataseemma on nyt paljolti venäläisen kaupan varassa ja tulevaisuudessa yhä enempi Venäjän ostovoima ratkaisee meidänkin maamme hyvinvoinnin kehityksen.
Tervetuloa Länteen Andrei.
- Oikeudenmukainen
Ei mitään sen kummempaa kostoa. Mottoni on: "kohtele ihmisiä kuten he kohtelevat sinua."
Siinä on kaikki tiivistetyssä muodossa ja mielestäni todella oikeudenmukainen toimintatapa.- bessie*
Olisiko kuitenkin parempi pyrkiä kohtelemaan samoin kuin toivoisi itseään kohdeltavan.
Tuolla tavalla ollaan helposti aika julmallakin silmä-silmästä koston linjalla. - Oikeudenmukainen
bessie* kirjoitti:
Olisiko kuitenkin parempi pyrkiä kohtelemaan samoin kuin toivoisi itseään kohdeltavan.
Tuolla tavalla ollaan helposti aika julmallakin silmä-silmästä koston linjalla.Olisko ihmisten parempi kohdella toisiaan paremmin niin ansaitsisivat itsekin parempaa kohtelua?
Jokainen joka kohtelee toista huonosti, ansaitsee itsekin huonoa ja epäkunnioittavaa kohtelua. On turha yllyttää kilttejä ihmisiä kääntämään loputtomasti toisenkin poskensa.
Ilkeät ihmiset eivät havahdu eivätkä muuta käytöstään ennen kuin saavat itse maistaa omaa lääkettään.
Jos aina vain käyttäytyy huonosti ja tottuu siihen ettei siitä tule mitään seuraamuksia ja hyvinkohtelu jatkuu, eivät ilkeät ihmiset näe mitään syytä muuttaa käytöstään. - bessie*
Oikeudenmukainen kirjoitti:
Olisko ihmisten parempi kohdella toisiaan paremmin niin ansaitsisivat itsekin parempaa kohtelua?
Jokainen joka kohtelee toista huonosti, ansaitsee itsekin huonoa ja epäkunnioittavaa kohtelua. On turha yllyttää kilttejä ihmisiä kääntämään loputtomasti toisenkin poskensa.
Ilkeät ihmiset eivät havahdu eivätkä muuta käytöstään ennen kuin saavat itse maistaa omaa lääkettään.
Jos aina vain käyttäytyy huonosti ja tottuu siihen ettei siitä tule mitään seuraamuksia ja hyvinkohtelu jatkuu, eivät ilkeät ihmiset näe mitään syytä muuttaa käytöstään.No tuota...
Lähtökohtaisesti kohtelen kaikkia hyväksyen heidät sellaisenaan ja kunnioittaen heitä ihmisinä. Samoin odotan muiden suhtautuvan minuun.
Kostamisesta oli kysymys. Eipä johtuisi mieleenikään kostaa kenellekään sitä, että hän on (hänestä on tullut) sellainen kuin on ja käyttäytyy sen mukaan. Voihan sitäpaitsi minun arvioni hänestä olla ainakin osittain väärä. Jos koen tulleeni kanssani tasavertaisen taholta väärin kohdelluksi, otan asian välittömästi esille ja toimin jatkossa häneltä saamani (tai saamatta jääneen) palautteen mukaan.
Ihmistuntemukseni lienee huono, vilpittömästi voin sanoa etten ole koskaan tuntenut tai tavannut ihmistä jota voisin (tai haluaisin) luonnehtia sanoilla "ilkeä ihminen". bessie* kirjoitti:
No tuota...
Lähtökohtaisesti kohtelen kaikkia hyväksyen heidät sellaisenaan ja kunnioittaen heitä ihmisinä. Samoin odotan muiden suhtautuvan minuun.
Kostamisesta oli kysymys. Eipä johtuisi mieleenikään kostaa kenellekään sitä, että hän on (hänestä on tullut) sellainen kuin on ja käyttäytyy sen mukaan. Voihan sitäpaitsi minun arvioni hänestä olla ainakin osittain väärä. Jos koen tulleeni kanssani tasavertaisen taholta väärin kohdelluksi, otan asian välittömästi esille ja toimin jatkossa häneltä saamani (tai saamatta jääneen) palautteen mukaan.
Ihmistuntemukseni lienee huono, vilpittömästi voin sanoa etten ole koskaan tuntenut tai tavannut ihmistä jota voisin (tai haluaisin) luonnehtia sanoilla "ilkeä ihminen"."bessie*"
Tämä on hassu ketju.
Ajattelin ensin kysyä sinulta missä on "demeter", kunnes huomasin että onhan hän tässä.
Yhden ihmisen ketju.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Tämä on hassu ketju.
Ajattelin ensin kysyä sinulta missä on "demeter", kunnes huomasin että onhan hän tässä.
Yhden ihmisen ketju.
H.Miksi ajattelit minulta kysyä, missä joku toinen kirjoittaja on? Mistä ihmeestä minä sen voisin tietää?
Olet siis myös tuo mainitsemasi nikki ja ketjun aloittaja, sitäkö tarkoitat?
Vastaus selkokielellä, kiitos. - demeter
bessie* kirjoitti:
Miksi ajattelit minulta kysyä, missä joku toinen kirjoittaja on? Mistä ihmeestä minä sen voisin tietää?
Vastaus selkokielellä, kiitos.Hunksin avoitus ei selvinnyt minullekaan, mutta eipä ole ensimmäinen kerta..))
Kuten ei se yhden ihmisen ketjukaan selvinnyt. Onhan tässä väkeä ollut. demeter kirjoitti:
Hunksin avoitus ei selvinnyt minullekaan, mutta eipä ole ensimmäinen kerta..))
Kuten ei se yhden ihmisen ketjukaan selvinnyt. Onhan tässä väkeä ollut.Ei hunkszin juttuja ymmärrä.
Jonakin päivänä vielä kostan sille :D- demeter
minttupuu kirjoitti:
Ei hunkszin juttuja ymmärrä.
Jonakin päivänä vielä kostan sille :DKerro mulle, kun keksit hyvän keinon (minttupuu). Kostetaan yhdessä. Ja se kosto taitaa tosiaan olla suloinen...))
- Korppis*
demeter kirjoitti:
Kerro mulle, kun keksit hyvän keinon (minttupuu). Kostetaan yhdessä. Ja se kosto taitaa tosiaan olla suloinen...))
Niin usein toisille kirjoittajille annettu ns. ohitusohje voisi pelittää kostona. En minäkään ymmärtänyt hänen viestiään.
Bessie, dementer, oikeudenmukainen, Wanha-waari, 1943, alkeellista, oree, pirre, eukko, vasso, rementia, pataässä, hyvin jne jne jne...yhden ihmisen ketju ; ) minäkö se olin niin monen nikin nainen/mies.. shalalalalaa... - bessie*
demeter kirjoitti:
Kerro mulle, kun keksit hyvän keinon (minttupuu). Kostetaan yhdessä. Ja se kosto taitaa tosiaan olla suloinen...))
Helppoa kuin seinän teko.
Mutta mutta...suloiseenkin kostoon pitäisi olla jokin syy? bessie* kirjoitti:
Miksi ajattelit minulta kysyä, missä joku toinen kirjoittaja on? Mistä ihmeestä minä sen voisin tietää?
Vastaus selkokielellä, kiitos."bessie*"
Kuten aina tuskallista on, helpottaa oloa se että uskottelee itselleen minun olevan joku toinen.
Mutta minä olen HUNKSZ, siitä en miksikään muutu, enkä muilla nimimerkeillä krjoita.
Selkokielellä:
Olen aikasti varma että tähän ketjuun, kuten moneen muuhunkin, kirjoittaa sama ihminen, eri nimimerkeillä.
Olen aikasti hyvä Suomenkielessä ja sen lauserakenteissa.
Erehtymätön en vielä ole, mutta senkin aika vielä tulee :)
H.minttupuu kirjoitti:
Ei hunkszin juttuja ymmärrä.
Jonakin päivänä vielä kostan sille :D"minttupuu"
Joitakin asioita ei vain voi tehdä?
Tokko vain?
Love
H.hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Kuten aina tuskallista on, helpottaa oloa se että uskottelee itselleen minun olevan joku toinen.
Mutta minä olen HUNKSZ, siitä en miksikään muutu, enkä muilla nimimerkeillä krjoita.
Selkokielellä:
Olen aikasti varma että tähän ketjuun, kuten moneen muuhunkin, kirjoittaa sama ihminen, eri nimimerkeillä.
H.Aikasti varmasti semmosiakin ketjuja on ollut, joissa kirjottelee samat eri nimmareilla, mut mun mielestä tässä ketjussa ei mikään viittaa moiseen??
No, me demeterin kans kostetaan :D
Bessielle, syy on se että hunkszi kirjottaa puupäitä joita ei tavan tallaaja ymmärrä.minttupuu kirjoitti:
Aikasti varmasti semmosiakin ketjuja on ollut, joissa kirjottelee samat eri nimmareilla, mut mun mielestä tässä ketjussa ei mikään viittaa moiseen??
No, me demeterin kans kostetaan :D
Bessielle, syy on se että hunkszi kirjottaa puupäitä joita ei tavan tallaaja ymmärrä."minttupuu"
En usko että demeter hyökkää kimppuuni, hän on osa kirjoittajakuntaa joka on aikasti ja niinku "cool".
Minua taas eivät monetkaan kuuleista ymmärrä, intohimoiset vain.
Muuten, hentokätöseni?
Miksi haluaisit hajoittaa Kulmakarvojeni järjestyksen?
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"minttupuu"
En usko että demeter hyökkää kimppuuni, hän on osa kirjoittajakuntaa joka on aikasti ja niinku "cool".
Minua taas eivät monetkaan kuuleista ymmärrä, intohimoiset vain.
Muuten, hentokätöseni?
Miksi haluaisit hajoittaa Kulmakarvojeni järjestyksen?
H.Jaha,hunksi puhuu musta selän takana (minttupuulle). Mutta ei se mitään, cool kestää siinä missä Kollakin... Ja minttupuun kanssa tehtiin diili.
Olisi kiva tietää, kuka täällä on niin intohimoinen että sua kestää ? Taidat puhua vaan... demeter kirjoitti:
Jaha,hunksi puhuu musta selän takana (minttupuulle). Mutta ei se mitään, cool kestää siinä missä Kollakin... Ja minttupuun kanssa tehtiin diili.
Olisi kiva tietää, kuka täällä on niin intohimoinen että sua kestää ? Taidat puhua vaan..."demeter"
Pitää olla: kollikin.. :)?
Kuumaverinen kostonhimo sopii Minttuselleni hyvin.
Lutunen niin harvoin osoittaa minulle tunteitaan.
Ja nytkään ei kehtaa osoittaa muuten kuin teidän tyslsimysten kautta.
Joskus tuntuu et hää ois ko Sasus... :)
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Selkokielellä:
H.Ole mikä olet, mutta älä sinä pahainen nikkirähjä kuitenkaan kuvittele minun edes tarvitsevan olooni helpotusta, saati että sitä saisin uskottelemalla itselleni jotain sinusta. Suuret on luulot, senhän uskollisena luomallesi kusipäälle itsekin jatkuvasti tuot esille. Mutta kun ne taitaa todellisuudessakin olla vähän liian suuret...
Eipä minullakaan pitkään mennyt, kun aikoinani huomasin että täällä joku, tai mahdollisesti jotkut, kirjoittaa usealla nikillä käyden jopa vuoropuhelua itsensä kanssa. No, onhan se kai ihan toimiva tapa, kun ei yhdellä nikillä pysty tarpeeksi kieroilemaan, tai jos on selittelyn tarve.
Et sinä minun mielestäni niin kovin hyvä ole Suomenkielessä ja sen lauserakenteissa. - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Pitää olla: kollikin.. :)?
Kuumaverinen kostonhimo sopii Minttuselleni hyvin.
Lutunen niin harvoin osoittaa minulle tunteitaan.
Ja nytkään ei kehtaa osoittaa muuten kuin teidän tyslsimysten kautta.
Joskus tuntuu et hää ois ko Sasus... :)
H.Ajattelin, että pitää kielipoliisillakin olla töitä ja jätin yhden a:n pois. Tiesin sinun ymmärtävän (väärin) kun olet sotahistorioitsija.
Tulihan ne nimet sieltä (minttupuu & sasus) . No menee ne viisaatkin vipuun...)) bessie* kirjoitti:
Ole mikä olet, mutta älä sinä pahainen nikkirähjä kuitenkaan kuvittele minun edes tarvitsevan olooni helpotusta, saati että sitä saisin uskottelemalla itselleni jotain sinusta. Suuret on luulot, senhän uskollisena luomallesi kusipäälle itsekin jatkuvasti tuot esille. Mutta kun ne taitaa todellisuudessakin olla vähän liian suuret...
Eipä minullakaan pitkään mennyt, kun aikoinani huomasin että täällä joku, tai mahdollisesti jotkut, kirjoittaa usealla nikillä käyden jopa vuoropuhelua itsensä kanssa. No, onhan se kai ihan toimiva tapa, kun ei yhdellä nikillä pysty tarpeeksi kieroilemaan, tai jos on selittelyn tarve.
Et sinä minun mielestäni niin kovin hyvä ole Suomenkielessä ja sen lauserakenteissa."bessie*"
Hän nyt rauhoituu ja laittaa minulle privaattiviestin:
"Mikä sviddu sää oikeen oot?"
Ei se ehkä paljon helpota, mutta antaa lisää kusta tai muuttaa sen Hunajaksi.
Tosin, siinä voi käydä niin että yksi kiukuttelunaihe putoaa kartalta,
H.demeter kirjoitti:
Ajattelin, että pitää kielipoliisillakin olla töitä ja jätin yhden a:n pois. Tiesin sinun ymmärtävän (väärin) kun olet sotahistorioitsija.
Tulihan ne nimet sieltä (minttupuu & sasus) . No menee ne viisaatkin vipuun...))"demeter"
Vaan mie seth elän unelmissa, kuten monet muutkin, kirjoitustensa perusteella.
Nuo nimmarit net vain naur... rakastavat, niin minnuu kun muolimaaki.
H.- bessie*
hunksz kirjoitti:
"bessie*"
Hän nyt rauhoituu ja laittaa minulle privaattiviestin:
"Mikä sviddu sää oikeen oot?"
Ei se ehkä paljon helpota, mutta antaa lisää kusta tai muuttaa sen Hunajaksi.
Tosin, siinä voi käydä niin että yksi kiukuttelunaihe putoaa kartalta,
H.Tästä ei parane enää yhtään rauhoittua. Jotain pitäisi saada aikaiseksi, edes lohennahkoja sisältävä biojäte viedä pois jääkaapista, samalla voisi tehdä pikku lenkin.
Ei kiinnosta.
Olisihan se hyvä, jos lopettaisit lapsellisen kiukuttelun, mutta silti. EI KIINNOSTA.
Inhoan sviddu-sanaa. Ja teeskenneltyä murretta/tyyliä.
Jaa, joskus nuorena sitä halusi kostaa toisten keljut temput, mutta ei sitä ole jaksanut enää pitkään aikaan kaunaa kantaa.
En minä edelleenkään kenellekään mitään anteeksi anna, mutta olen huomannut, että jossakin vaiheessa ilkiöt saavat näpeilleen ilman minunkin sotkeutumistani asioihin.- xmean
Lienet jumalan suosiossa. Hän se on koston jumala.
- meeriamanda
Sull´ on mun luontoni :))
- tasaisesta eloa
Ei kannata edes hautoa kostoa, siinä tulee vain itse kipeäksi.
En tiedä, onko se nyt jo alkavaa dementiaa ja vanhuutta, mutta en tunne nykyisin mitään kostonhalua ketään kohtaan, enkä halua kostaa. (Nuorena toki tunsin joskus murhanhimoista kuten myös suloistakin kostonhalua). Setäpä selittää. Maailma on epäoikeudenmukainen. Paitti Reilujen Kerho. Jos lähdet joka kieroilun kostamaan, et muuta ehdi. Tosin saattaapi harrasteena olla hubaakin.
- Korppis*
Sinä et ole aloitustani sisäistänyt saati ymmärtänyt, mutta se ei haittaa minua, joten höpise vain omiasi kuten aina. ; )
Judge.cooper.hunksz Korppis* kirjoitti:
Sinä et ole aloitustani sisäistänyt saati ymmärtänyt, mutta se ei haittaa minua, joten höpise vain omiasi kuten aina. ; )
Judge.cooper.hunkszHohjaa. Pitäisi ensin sinun ymmärtää vastine, että voisit siitä närkästellä ja besserwisseröidä. Kukin tavallaan. Hyveellisenä annan kaikkien korvenkukkienkin kukkia.
PS. Mitäköhän hunksutsimalla on asian kanssa tekemistä. Hunksutsima tosin lienee suurimpia fanejani. Sinun jälkeesi tietty.- Korppis*
judge.cooper kirjoitti:
Hohjaa. Pitäisi ensin sinun ymmärtää vastine, että voisit siitä närkästellä ja besserwisseröidä. Kukin tavallaan. Hyveellisenä annan kaikkien korvenkukkienkin kukkia.
PS. Mitäköhän hunksutsimalla on asian kanssa tekemistä. Hunksutsima tosin lienee suurimpia fanejani. Sinun jälkeesi tietty.Osui ja upposi ; )))
- bessie*
Selitäpä setä uudelleen
Kuinka usein kuvittelet esim. tällaisen tavallisen tädin joutuvan kostamisen väärtin kieroilun kohteeksi, tai kieroilun yleensäkään. Siis yksilöiden taholta. bessie* kirjoitti:
Selitäpä setä uudelleen
Kuinka usein kuvittelet esim. tällaisen tavallisen tädin joutuvan kostamisen väärtin kieroilun kohteeksi, tai kieroilun yleensäkään. Siis yksilöiden taholta.En tiedä kuinka usein. Totean vain, kosto on kestohyödyke, se elää. Eikä sen ruokkiminen ole ilmaista.
- bessie*
"Jos lähdet joka kieroilun kostamaan, et muuta ehdi"?
Oma tapani on pistää täysi rähinä päälle, kostaminen ei ole minun juttuni.
Yhtä kaikki, muutakin olen ehtinyt. Viimeisin rähinä oli n. 4 vuotta sitten. * * *
Miten elämälle kostetaan, kun se kohtelee epäoikeudenmukaisesti?
En pidä koston ajatuksesta, en edes suloisen koston.
En taida ymmärtää miten homma pelaa, en taida edes haluta ymmärtää.Siipien havinaa ,joku on taas päässyt kartalle,hyvä juttu.
Mä olen muutaman kerran kostanut pahan hyvällä ja se yllättynyt ilme kera epäuskon on hieno palkinto ns kostajalle.
Ei se ole. Kosto suloinen siis. Koska sitten sille toiselle jää fiilis että hän oli oikeutettu tekemään sitä pahaa mitä teki.
Paljon suloisempaa on laittaa nokka pystyyn ja antaa sataa. Voi valella hunajaa omiin raivonliekkeihin että sammuvat :))Emmä jaksa edes ajatella tollasia.
Siis kostoa. Se kuluttaa aivan liikaa henkistä energiaa jota alkaa muutenkin olla vähemmän ja vähemmän joka päivä. Senkin vähän mitä on jäljellä vois käyttää pysymiseen mukana tässä muuttuvassa yhteiskunnassa missä mikään ei ole enää itsestään selvää tai niinkuin on ollut ennen. Luulen että mulla on nyt se eksistentiaalikriisi. Siksi profiilikuvanikin on ylösalasin.- demeter
Älä välitä Paloma (eksistenssikriisistä - tulikohan hieno sana oikein ?). Meitä on muitakin. Ja eikös tuo kuvan ylösalaisin laittaminen avaa uusia näköaloja..))
demeter kirjoitti:
Älä välitä Paloma (eksistenssikriisistä - tulikohan hieno sana oikein ?). Meitä on muitakin. Ja eikös tuo kuvan ylösalaisin laittaminen avaa uusia näköaloja..))
Googlesta löytyi referensseja ekistentiaalisesta kriisistä se n kai sama asia (mä teen tällasia vapaita käännöksiä kun olen liian laiska etsimään sanakirjoista sitä oikeaa sanaa).
Haha, uusia näköaloja juu. Tai sitten veri menee päähän.
- miestä-ei-voi
Mitenkähän raiskaajalle voisi kostaa? Vai mitä tekisitte sen jälkeen?
Kostin tavallani, toimi se. - Konstit olisi
Miten kostan ? TÄÄ ON Jossittelua ja kuvittelua.
Etsin raiskaajan käsiini ja selvitän koska vapautuu.
Sitten pyydän isokokoisen "Kaapin" näyttämään sille miltä tuntuu kun
kiveksiä puristetaan oikein kunnolla. Viikosta toiseen. - Amanda.-.
mie kostin sukulaisille, kun ne eivät pidä yhteyttä. Kun täytin vuosia, niin laitoin
kirjeen, että ei vastaanottoa. Mukaan lisäsin Veikko Hurstin tilinumeron. - ihmisyys.....
Kannan korteni tähän keskusteluun. Tulipa mieleeni, että jotenkin nuorena koin työtoverieni taholta aika pahaa ilkeyttä ja halveksuntaa. Siitä meni sitten aikaa ja työ-ynnä muut olosuhteet muuttuivat.
Jokunen vuosi sitten näin lehdessä kuolinilmoituksen, toinen niistä työtovereistani oli kuollut. Tunnistin hänet nimestä ja synnyinpaikasta sekä surevien nimistä. Muistolauseesta ymmärsin hänen kuolleen johonkin sairauteen.
Ihminen on peto. Tunsin jonkinlaista, jos en sano, että mielihyvää, mutta jotenkin muistin ne loukkaukset siinä hetkessä kun luin hänen kuolleen.
Tuntui samalla kertaa pahalta ja semmoselta, että niinpä kuolit aika nuorena ja ennen minua. Siitä sait:(.
Julmaa, mutta kai aika inhimillistä käytöstä ja ajattelua. Emme ole pyhimyksiä. - ))))):
Uskon karman lakiin,täydellisesti.
Minua kohdeltiin hyvin epäreilusti,melkein halveksien,
molemmat kuolivat aikapian sen jälkeen!- ihmisyys....
En nyt ihan noin suoraviivaisesti usko, että se karmanlaki olisi tässä toiminut. Jokainenhan meistä tekee myös pahaa, pienemmin tai suuremmin kanssaihmiselleen.
Huomasin vain tämän ent. työkaverin poismenon, mikä toi muistoja mieleen ja sekavia tunteita myös. - paljon pahaa tehnyt.
Ihan tässä pelko tulee karmasta, jos sillä kuolema saadaan ennenaikaisesti. Olen koko elämäni ilkeillyt milloin kenellekkin ja olen jo 68-v. Kostoakin olen monelle rukoillut, mutta ei toimi ilkeille näköjään.
No, vitsi, vitsi. Saunalahdelle tekisi mieli jotenkin kostaa, mutta milläs kostat, kun on kahdenvuoden sopimus? Kai ne taas pian laittaa jonkun viikon bannia. - Karma, jes
Jokaiselle tulee jöskus huono käsi . Vahvoillekin.
- demeter
paljon pahaa tehnyt. kirjoitti:
Ihan tässä pelko tulee karmasta, jos sillä kuolema saadaan ennenaikaisesti. Olen koko elämäni ilkeillyt milloin kenellekkin ja olen jo 68-v. Kostoakin olen monelle rukoillut, mutta ei toimi ilkeille näköjään.
No, vitsi, vitsi. Saunalahdelle tekisi mieli jotenkin kostaa, mutta milläs kostat, kun on kahdenvuoden sopimus? Kai ne taas pian laittaa jonkun viikon bannia.Ajattelitko banneista kostaa Saunalahdelle (paljon pahaa tehnyt) ?
Ei kannata. Yrität vain uudelleen, jos sanovat, että olet toiminut sääntöjen vastaisesti täällä. Minäkin jouduin tänään yrittäämään neljästi ennenkuin onnistuin
pääsemään palstalle. - paljon pahaa tehnyt.
demeter kirjoitti:
Ajattelitko banneista kostaa Saunalahdelle (paljon pahaa tehnyt) ?
Ei kannata. Yrität vain uudelleen, jos sanovat, että olet toiminut sääntöjen vastaisesti täällä. Minäkin jouduin tänään yrittäämään neljästi ennenkuin onnistuin
pääsemään palstalle.Siitäpä siitä ja vähän muustakin joka lienee omaa tyhmyyttäni. Suljetko koneen välillä kokonaan, vai vaihdatko vain IP-numeroasi?
Minä en ymmärrä myöskään tuota ilmoitusta, että joku UBS-liitäntä on väärin asennettu, sillä se ei poistu vaikka poistelen noita laitteita turvallisesti. Kone on hidas kuin etana tai etanakin menee joskus perille, mutta tämä jumittaa jopa pasianssissa. Ei ole hyvä Saunalahti, ei, ei.
Taidan kostaa ja ottaa vanhan ADSL-liittymäni, niin varmasti toimii. Maksaahan se, mutta mitäs se rikkaan rahoissa, köyhäähän se koittelee. - demeter
paljon pahaa tehnyt. kirjoitti:
Siitäpä siitä ja vähän muustakin joka lienee omaa tyhmyyttäni. Suljetko koneen välillä kokonaan, vai vaihdatko vain IP-numeroasi?
Minä en ymmärrä myöskään tuota ilmoitusta, että joku UBS-liitäntä on väärin asennettu, sillä se ei poistu vaikka poistelen noita laitteita turvallisesti. Kone on hidas kuin etana tai etanakin menee joskus perille, mutta tämä jumittaa jopa pasianssissa. Ei ole hyvä Saunalahti, ei, ei.
Taidan kostaa ja ottaa vanhan ADSL-liittymäni, niin varmasti toimii. Maksaahan se, mutta mitäs se rikkaan rahoissa, köyhäähän se koittelee.Minä katkaisen yhteyden kokonaan, odottelen vähän ja tulen uudelleen.
En ymmärrä laitteista mitään, mutta tuosta selityksestä sen verran, että noin kuuluu tehdä. IP-osoitteeseeni en kajoa.
MInä luovuin myös ADLS-liittymästä, koska pidin sitä liian kalliina. Tuttuni maalla sanoo, ettei sekään ole toimintavarma. Minulla kyllä oli.
Saunalahden tikun etuna on se, että saan sen mukaani kun menen maalle.
- En kosta mitenkään
Samoin minä, ei tarvita edes suloista kostoa. Karma toimii ja pikakarma toimii heti. Kerätään siis hyvää karmaa.
- meeriamanda
Olipa nopeaa toimintaa...aloin vastaamaan uuteen kejuusi ja oli poissa kun yritin lähettää...?
Kävin viiskymppisten puolella, jätin viestin ulkomailta kotiin palanneen väärinymmärretyn ja päähänpotkitun "provketjuun". Kun palasin aloitukseni oli pois. Voi kuinka olisin ollut onnellinen jos se eräs pitkään poisrukoilemani ketju olisi hävinnyt yhtä nopeasti vaan vei viikkoja.
No, en pidä pahanani aletaan puhumaan vaikka varvassienestä. Ei minulla tosin ole kokemuksia, mutta josko jollain olisi ; ))- demeter
Sama täällä, meeriamanda... Jospa korppis yrittää uudelleen ja kertoo naamioidusti "jotakin mukijuttua"..))
demeter kirjoitti:
Sama täällä, meeriamanda... Jospa korppis yrittää uudelleen ja kertoo naamioidusti "jotakin mukijuttua"..))
Sain jo idean ootappas hetki ; )
- meeriamanda
demeter kirjoitti:
Tarkemmin selattuani aloituksia huomioin et kaikki poliikkaketjut ovat poistetut.
Liekö linja sitten ettei näillä palstoilla voi enää kirjoitella, onhan politiikalle omat sivunsa.
Ei niin että niitä ikävöisin, huomioinpa vaan :)) demeter kirjoitti:
"demeter"
Olisit nyt kirjoittanut korppiksena, inhan läpinäkyvää.
H.hunksz kirjoitti:
"demeter"
H."demeter"
Alan kohta epäilemään meeriäkin.. :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.Mitähän tuolla nyt taas meinaat, hunksi ?
- meeriamanda
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Alan kohta epäilemään meeriäkin.. :)
H.herra isä... mitä sinulle hunksi on tapahtunut?
Eppäillähän toki soppii...:)) - huomasin vain!..
meeriamanda kirjoitti:
Tarkemmin selattuani aloituksia huomioin et kaikki poliikkaketjut ovat poistetut.
Liekö linja sitten ettei näillä palstoilla voi enää kirjoitella, onhan politiikalle omat sivunsa.
Ei niin että niitä ikävöisin, huomioinpa vaan :))Siirretty varmaan "Vaalit" palstalle.
demeter kirjoitti:
Mitähän tuolla nyt taas meinaat, hunksi ?
Hunksi sekoilee, on sekoillut jo pitkään. Sinä Dementer olet nyt minä korppis vaan haitanneeko tuo mitään. Älykkäitä kun ollaan kaikki kolme meeri, sinä ja minä niin ei lie ihme vaikka sekoittaa samaksi ; DDD.
- demeter
korppis kirjoitti:
Hunksi sekoilee, on sekoillut jo pitkään. Sinä Dementer olet nyt minä korppis vaan haitanneeko tuo mitään. Älykkäitä kun ollaan kaikki kolme meeri, sinä ja minä niin ei lie ihme vaikka sekoittaa samaksi ; DDD.
Tuota epäilinkin. Että naiset ovat päänsä sekoittaneet. No, mehän voidaan olla vain imarreltuja, jos meidät sikoittaa, minä ainakin..))
demeter kirjoitti:
Tuota epäilinkin. Että naiset ovat päänsä sekoittaneet. No, mehän voidaan olla vain imarreltuja, jos meidät sikoittaa, minä ainakin..))
Samoin, on hienoa muuttua sovittelijaksi koston enkelin sijaan ; )
korppis kirjoitti:
"korppis" jne.
Minulla on tapana antaa kiitokset hyvistä kirjoituksista.
Mutta olen aina erityisen varovainen että en kannusta jatkamaan, vaikka aihetta saattaisi ollakin. Jatko-osat tuppaavat aina olemaan latteita, paitsi Alien, Harry Potter ja Taru Sormusten Herrasta, ja maduixa.
Pyrin myös välttämään vanhentuvien ketjujeni jatkojalostusta, jos ei siellä ei joku kysy jotain lisää, mielenkiintoista lisää.
Yksi suurimmista pelonaiheistani onkin se, että saisin kauheta kannustusta ja aaltoja: jatka, jatka, jatka!!!
Paitsi mitä nyt reilujen kerholta, he sentään lässyttävät reilusti, mutta julkeasti :)
Kyllä minä vähän sekoilenkin mutta en kerro kenen vuoksi.
H.demeter kirjoitti:
"demeter"
Sikojen Karjuksi olisin kyllä vaimis?
H.- apteekkari.
hunksz kirjoitti:
"korppis" jne.
Minulla on tapana antaa kiitokset hyvistä kirjoituksista.
Mutta olen aina erityisen varovainen että en kannusta jatkamaan, vaikka aihetta saattaisi ollakin. Jatko-osat tuppaavat aina olemaan latteita, paitsi Alien, Harry Potter ja Taru Sormusten Herrasta, ja maduixa.
Pyrin myös välttämään vanhentuvien ketjujeni jatkojalostusta, jos ei siellä ei joku kysy jotain lisää, mielenkiintoista lisää.
Yksi suurimmista pelonaiheistani onkin se, että saisin kauheta kannustusta ja aaltoja: jatka, jatka, jatka!!!
Paitsi mitä nyt reilujen kerholta, he sentään lässyttävät reilusti, mutta julkeasti :)
Kyllä minä vähän sekoilenkin mutta en kerro kenen vuoksi.
H.Kukapa sinunkaan kiitoksista välittää?! Luulet itsestäsi vähän liikoja.
apteekkari. kirjoitti:
Kukapa sinunkaan kiitoksista välittää?! Luulet itsestäsi vähän liikoja.
"apteekkari"
Palstalle eivät taida aina kirjoittaa vakiovieraat.
Saattaa joskus ilmetä joku uusikin, raikkain tuulin.
Mutta, olen kanssasi vähän yhtä surullinen, mistäpä heidät tunnistaa.
Joten, vaistolla minäkin kiitän, siinä kun muut haukkuvat.
H.hunksz kirjoitti:
"apteekkari"
Palstalle eivät taida aina kirjoittaa vakiovieraat.
Saattaa joskus ilmetä joku uusikin, raikkain tuulin.
Mutta, olen kanssasi vähän yhtä surullinen, mistäpä heidät tunnistaa.
Joten, vaistolla minäkin kiitän, siinä kun muut haukkuvat.
H.Palsta tuntuu olevan sinulle elämää tärkeämpi juttu, no en voi auttaa.
- jaloutta.
En tiedä, mikä lie totuus tässäkään asiassa, josko sitä lie.
Minusta koston ajatusten kohteet voittavat, jos kostonhaluisen ajatukset pyörivät koston ympärillä. Hänen oma elämänsähän siinä kapeutuu.
Katkeruus mustaa mielen.
Toki minullakin on ollut ajatuksia, joita loukkaantuminen on johdatellut.
Karman laki lie toteutunut, mutten osaa nauttia kenenkään sairaudesta/kuolemasta, kuin kai jotkut kykenevät, ehkä, ken ties?
Ei ole ollut myöskään tarvetta korottaa itseäni muiden yläpuolella, kuin kaipa joku täällä kirjoitti, itseään onnitellen?
En niin takitillaan ketjua ole lukenut.
Hyvä, että ihmiset avautuvat, ainakin itselleen. - Tase pappa
Kosto on kakspiippuinen juttu.
Olen siitä kamala ihminen, että kostan, kohteen edes tietämättä, jopa vuosien, `tai vuosikymmenien takaisia tuntemiani vääryyksiä.
Salavihaaja olen, sen myönnän, salakaunainen ja pitkävihainen on tyyppini.
Tiedän, että näin ei saisi olla.
Saatan olla, niin kun ei olisi mitään loukkausta tai pahaa ollutkaan.
Sitten kun otollinen tilaisuus tulee, saatan kostaa, muka kokemani verisen vääryyden, raa-asti, kun kerran paikkaan passasi.
Kohde ei edes ymmärrä tulleensa koston uhriksi.
Kun näin on asiat, kosto tulee, vääjäämättömästi
omaan nilkkaani.
Olen yrittänyt päästä tällaisesta pois, mutta aina silloin tällöin huomaan langenneeni vanhaan joutavaan tapaani.
Anteeksi en tunnu osaavan pyytää, tai antaa, ainakaan vilpittömästi.
Kamala on havaita itsessään, vanhoilla päivillään tällaisia ominaisuuksia, mutta minkäs luonnolles voit.
Vanha koira ei tunnu oppivan istumaan.
Kuitenkin Anteeksi jos jota-kuta olen loukannut.- ;)
Kostaja ku*ee omaan nilkkaansa, myrkyttämällä oman elämänsä.
Silloin kai koston kohde on parhaimmiten onnistunut. ;) kirjoitti:
Kostaja ku*ee omaan nilkkaansa, myrkyttämällä oman elämänsä.
Silloin kai koston kohde on parhaimmiten onnistunut.Koston kierrettä
Yli 3 000 on kuollut Etelä-Sudanin kylmissä joukkosurmissa viime viikolla, sanoo korkea-arvoinen paikallispäällikkö. Jonglein itäisessä osavaltiossa vaikuttava Joshua Konyi kertoo, että valtaosa löydetyistä ruumiista on naisia ja lapsia.
Ihminen on ihmiselle susi.- ;)
korppis kirjoitti:
Koston kierrettä
Yli 3 000 on kuollut Etelä-Sudanin kylmissä joukkosurmissa viime viikolla, sanoo korkea-arvoinen paikallispäällikkö. Jonglein itäisessä osavaltiossa vaikuttava Joshua Konyi kertoo, että valtaosa löydetyistä ruumiista on naisia ja lapsia.
Ihminen on ihmiselle susi.Susi on luonnossa hyvin lempeä eläin.
Vain ihmisten tekemä, kuviteltu, peloitus.
Moniko kuolee maailmassa, nälkään,
samaan aikaan kuin täälläkin ihmiset kuolevat läskeihinsä? ;) kirjoitti:
Susi on luonnossa hyvin lempeä eläin.
Vain ihmisten tekemä, kuviteltu, peloitus.
Moniko kuolee maailmassa, nälkään,
samaan aikaan kuin täälläkin ihmiset kuolevat läskeihinsä?Ei ole minun keksimä lause. Haluaisitko susia pelloillesi jolokuttelemaan, minä en halua.
Tuo uutisote jonka kirjoitin on tätä hetkeä Afrikassa, eläimellistä, ovatko he puissa vai laskeutuneet alas puista?
Heimojen välistä koston kierrettä.
- ;(
Kosto, minusta sen on ainoastaan kostajan pernan polttama.
Kosto, miksi ihminen mustaa maailmaansa ketuttamiseen elämäänsä kostoon?
Anopinko auttajat vieroivat sinua, eivät arvostaneet omahyväisyyttä?
Josko älyän kostotarina, ex-anoppiasi eivät lapsensa hoida hyvin?
Teepä se, niin tarinasi etenee.Sitä teen heidän puolestaan.
Huomenna kuskaan x-anoppini sairaalaan kokeisiin. Kovistelin hänen tytärtään täyttämään äitinsä jääkkapin jahka viemme hänet ylihuomenna kotiinsa.
Näin minä kostan ; )
- Ymmärtänyt olen
Tykkään kostaa - murjottamalla. En ole näkevinään ainakaan kuukauteen.
Tosi hyvä ketju.
Olin jo unohtanut. Mukavasti sovittiin vielä palstan tyttöjen kanssa samaan ketjuun. Meeri otti hatkat ja keskittyi linkitykseen. Hunksi-tyttönen sekoili eniten. anceli, demeter ja beesie jakoivat hyviä asiakommentteja. Paloma mukana vielä, mutta nyt lie rakastunut eikä kerkiä näihin tanssiloihin kuin välipäivina ; ) Maduixa tyypillisessä vedossa asiaa kaiketi oli vaan ei kanttia ja mielipiteet poistettu hussan nevadaan. Tase pappa, koti-kiusattu ja wanha waari pitivät miesten puolta. Yöhuuhkaja huhuili ja Pirre ei koskaan kosta ei kenellekään eikä mitään. Ninttupuukin omalla nikillään mukana. Sitten paljon mustapäitä joista ei ota selvää Heikkikään. Kuitenki sut sovussa koko sakki.
Aletaanko me tulla vanhaksi kun kiukuttelu on lisääntynyt.
Arkistoston helmiä ja sieltä voisi löytyä lisää mielenkiintoisia ketjuja ,))
- "antakaamme anteeksi
sillä hän ei tiedä mitä tekee " sanoi jeesus aikoinaan,,,
vanha alotus,
mutta aina ajankohtanen joittenki kohdalla,
en kosta koskaan kellekkään, " käänän toisenki posken "
jos joku mua kohtelee väärin, se on puhtaasti hänen ongelmansa,
vääryys kääntyy aina jossaki elämänvaiheessa väärintekijää itseään vastaan Olen saanut itsekin nuorena, ymmärtämättömyyttäni tehdyn teon, lähes samanlaisena nieltäväkseni, satuin muistamaan asian.
En ole erityisen kostonhimoinen, joskus tulee ajatelleeksi, kunpa tuokin joutuisi vastakkain tekojensa kanssa. Niin on käynytkin, en ole nauttinut yhtään, päivastoin säälinyt.
Ei kosto ole suloista, ainakaan mielestäni.- _//-
Kaikille tulee joskus "huono käsi ", sanoi eräs tunnettu iäkäs tv-kasvo.
Ja niin vaan tuli yhdelle ylimieliselle pomollekin, vaikka oli niin VAHVA,
että vahvempaa ihmistä en ole koskaan nähnyt.- ? Sanoitko hänelle:
"Äikkis-tuikkis-taikinanokka!" ?
- //_
? Sanoitko hänelle: kirjoitti:
"Äikkis-tuikkis-taikinanokka!" ?
En sanonut. Sanoin : "sinut pitäisi vatkata spermaksi ja nuttia uudelleen.".
- Tottakai! Kyllähän
sitä jotain keksitään ennemmin taikka myöhemmin! Katsellaan!
- Dykkert
Naula auton renkaan alle parkkipaikalla. Tiedän kaverin kuka teki noin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974337
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h444284- 1424178
- 1462904
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282292- 1582174
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202088- 401749
- 731350
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261165