2 tyypin diabeetikon einesruoat

d2 mies 56v

Mitkä olisivat 2d diabeetikolle sopivia valmisruokia?Olen pyrkinyt käyttämään sydänmerkittyjä tuotteita mutta alkaa jo kyllästyttämään, vaihtoehtoja ei niin kovin paljon ole varsinkaan tässä lähikaupassa (valintatalo).

7

1617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NouHätä

      Olet jo 56- vuotias, joten etköhän pysty jo tekemään ruokasi itse. Silloin tiedät mitä sisääsi ahdat...

      • Pätkäemäntä

        Unohdit sukupuolen! Joillekin miehille on melkoinen kynnys valmistaa itse ruokansa ja saada siitä vieläpä maukasta. Tuon ikäinen mies ei ole ilmeisesti saanut koulussakaan kotitalousopetusta. Voihan mieskin osallistua vaikkapa Marttojen ruuanlaittokursseille jolloin taitoa kertyy.

        Mutta asiaan. Einesruuat ovat aika huonoja vaihtoehtoja jatkuvaan ateriointiin, eikä nuo halvimmat baariruuatkaan ole terveyden perikuvia. Einespakkauksissa on sentään kunnolliset tuoteselostukset joten pitää perehtyä niihin. Diabeetikon pitää välttää turhia hiilihydraatteja eikä transrasvatkaan ole terveellisiä (niitä on kyllä vähennetty). Sydänmerkityt tuotteet ovat siltä osin vähän terveellisempiä, mutta eivät nekään ole mitään terveysruokaa. Einesruoka-annos on vain perusateria, sitä pitää täydentää terveellisillä vaihtoehdoilla. Usein pakkauksen kansikuvaan on laadittu ohjeellinen annos jota on täydennetty esimerkiksi salaateilla.

        Joku ruuanlaittokirja voisi olla hyvä omistaa. Kun niitä ohjeita kokeilee, taidot karttuu. Itsekin kokeilen erilaisia ruokaohjeita ja nykyisin ohjeet ovat aika tarkkoja ja niitä noudattaen saa valmistettua maittavaa ruokaa. Nettikin on hyvä apulainen, itsekin pätkätyössäni emäntänä etsin ohjeita netistä kun pitää tehdä 60-70 henkilölle ruokaa. Joskus olen yllättynyt itsekin kuinka maukasta ruokaa syntyy näillä ohjeilla.


    • d2 mies 56v

      Kiitos pätkäemännälle asiallisesta vastauksesta. Teen kyllä aika ajoin itse ruokaa ja käytän salaatteja paljon einesruoan lisänä. Mutta kysyin tätä koska olen työelämässä ja teen raskasta ruumiillista työtä joten usein on niin väsynyt töistä tullessa ettei jaksa alkaa ruokaa tekemään ja silloin tulee ostettua eineksiä.

    • n46.

      Olethan huomannut, että valmisruokia on eineshyllyn lisäksi myös pakastealtaassa? Niissä on usein vähemmän suolaa ja lisäaineita sekä enemmän kasviksia kuin noissa einespuolen tuotteissa. Esimerkiksi kirkasliemiset keitot ja erilaiset kasvis-kanawokit ovat usein ihan kelvollisia.

      Minulla on diabeteksen lisäksi paha verenpainetauti, joten joudun syömään mahdollisimman suolatonta ruokaa. Ruokani on usein sen tyyppistä, että paistan teflonpannulla maustamattoman broilerinfileen (onnistuu ihan varmasti sinultakin) ja lämmitän sen lisäksi pakastekasvissekotusta.

      • Etsivälöytää........

        Katso hiilihydraattien määrä valmisruuassa. Onhan niitä jo joitakin vähähiilihydraattipitoisia, joissa se jo päällä lukee. Parasta ruokaa saa palvelutiskeiltä: grillattua broileria, hiillostettua kalaa, grillikylkeä...


      • Ateria inskaa
        Etsivälöytää........ kirjoitti:

        Katso hiilihydraattien määrä valmisruuassa. Onhan niitä jo joitakin vähähiilihydraattipitoisia, joissa se jo päällä lukee. Parasta ruokaa saa palvelutiskeiltä: grillattua broileria, hiillostettua kalaa, grillikylkeä...

        Grillikyljessä on marinadissa hiilihydraatteja- siirappia tai hunajaa joka nostaa verensokeria.


      • D2 nainen
        Ateria inskaa kirjoitti:

        Grillikyljessä on marinadissa hiilihydraatteja- siirappia tai hunajaa joka nostaa verensokeria.

        Siksipä ostan kaiken lihan ja broilerin ilman marinadeja ja maustan sen itse valmistusvaiheessa. Silloin tietää täsmälleen mitä siinä on ja voi käyttää terveellisempiä aineosia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe