2 tyypin diabeetikon einesruoat

d2 mies 56v

Mitkä olisivat 2d diabeetikolle sopivia valmisruokia?Olen pyrkinyt käyttämään sydänmerkittyjä tuotteita mutta alkaa jo kyllästyttämään, vaihtoehtoja ei niin kovin paljon ole varsinkaan tässä lähikaupassa (valintatalo).

7

1566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NouHätä

Olet jo 56- vuotias, joten etköhän pysty jo tekemään ruokasi itse. Silloin tiedät mitä sisääsi ahdat...

• Pätkäemäntä

Unohdit sukupuolen! Joillekin miehille on melkoinen kynnys valmistaa itse ruokansa ja saada siitä vieläpä maukasta. Tuon ikäinen mies ei ole ilmeisesti saanut koulussakaan kotitalousopetusta. Voihan mieskin osallistua vaikkapa Marttojen ruuanlaittokursseille jolloin taitoa kertyy.

Mutta asiaan. Einesruuat ovat aika huonoja vaihtoehtoja jatkuvaan ateriointiin, eikä nuo halvimmat baariruuatkaan ole terveyden perikuvia. Einespakkauksissa on sentään kunnolliset tuoteselostukset joten pitää perehtyä niihin. Diabeetikon pitää välttää turhia hiilihydraatteja eikä transrasvatkaan ole terveellisiä (niitä on kyllä vähennetty). Sydänmerkityt tuotteet ovat siltä osin vähän terveellisempiä, mutta eivät nekään ole mitään terveysruokaa. Einesruoka-annos on vain perusateria, sitä pitää täydentää terveellisillä vaihtoehdoilla. Usein pakkauksen kansikuvaan on laadittu ohjeellinen annos jota on täydennetty esimerkiksi salaateilla.

Joku ruuanlaittokirja voisi olla hyvä omistaa. Kun niitä ohjeita kokeilee, taidot karttuu. Itsekin kokeilen erilaisia ruokaohjeita ja nykyisin ohjeet ovat aika tarkkoja ja niitä noudattaen saa valmistettua maittavaa ruokaa. Nettikin on hyvä apulainen, itsekin pätkätyössäni emäntänä etsin ohjeita netistä kun pitää tehdä 60-70 henkilölle ruokaa. Joskus olen yllättynyt itsekin kuinka maukasta ruokaa syntyy näillä ohjeilla.

• d2 mies 56v

Kiitos pätkäemännälle asiallisesta vastauksesta. Teen kyllä aika ajoin itse ruokaa ja käytän salaatteja paljon einesruoan lisänä. Mutta kysyin tätä koska olen työelämässä ja teen raskasta ruumiillista työtä joten usein on niin väsynyt töistä tullessa ettei jaksa alkaa ruokaa tekemään ja silloin tulee ostettua eineksiä.

• n46.

Olethan huomannut, että valmisruokia on eineshyllyn lisäksi myös pakastealtaassa? Niissä on usein vähemmän suolaa ja lisäaineita sekä enemmän kasviksia kuin noissa einespuolen tuotteissa. Esimerkiksi kirkasliemiset keitot ja erilaiset kasvis-kanawokit ovat usein ihan kelvollisia.

Minulla on diabeteksen lisäksi paha verenpainetauti, joten joudun syömään mahdollisimman suolatonta ruokaa. Ruokani on usein sen tyyppistä, että paistan teflonpannulla maustamattoman broilerinfileen (onnistuu ihan varmasti sinultakin) ja lämmitän sen lisäksi pakastekasvissekotusta.

• Etsivälöytää........

Katso hiilihydraattien määrä valmisruuassa. Onhan niitä jo joitakin vähähiilihydraattipitoisia, joissa se jo päällä lukee. Parasta ruokaa saa palvelutiskeiltä: grillattua broileria, hiillostettua kalaa, grillikylkeä...

• Ateria inskaa
        Etsivälöytää........ kirjoitti:

Katso hiilihydraattien määrä valmisruuassa. Onhan niitä jo joitakin vähähiilihydraattipitoisia, joissa se jo päällä lukee. Parasta ruokaa saa palvelutiskeiltä: grillattua broileria, hiillostettua kalaa, grillikylkeä...

Grillikyljessä on marinadissa hiilihydraatteja- siirappia tai hunajaa joka nostaa verensokeria.

• D2 nainen
        Ateria inskaa kirjoitti:

Grillikyljessä on marinadissa hiilihydraatteja- siirappia tai hunajaa joka nostaa verensokeria.

Siksipä ostan kaiken lihan ja broilerin ilman marinadeja ja maustan sen itse valmistusvaiheessa. Silloin tietää täsmälleen mitä siinä on ja voi käyttää terveellisempiä aineosia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe