Fundamentalismi ei käy yksiin rokotusasioissa.

merkillepannut

3

<50

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • truzzi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pseudoskeptismi

Pseudoskeptismi

Pseudoskeptismillä tarkoitetaan sairaalloista, liiallista, vääristynyttä, tarkoitushakuista tai haitallista skeptismiä.[1] Illinois'n yliopiston filosofian professori Frederick L. Will käytti ensimmäisen kerran termiä pseudoskeptismi vuonna 1942. Termin teki tunnetuksi Itä-Michiganin yliopiston sosiologian professori, entinen skeptikko Marcello Truzzi vuonna 1987 vastatessaan skeptikkoryhmille, jotka kutsuivat "pseudotieteeksi" aloja, joita Truzzi mieluummin nimitti esitieteeksi. Truzzi kirjoitti vuonna 1987:

»Koska skeptismi oikeastaan viittaa epäilyyn ennemmin kuin kieltämiseen – epäuskoon ennemmin kuin uskoon –, ovat kriitikot, jotka kernaammin ottavat kielteisen kuin epäileväisen kannan ja silti nimittävät itseään skeptikoiksi, oikeastaan pseudoskeptikoita.[2]»

Pseudoskeptismin tunnusmerkkejä

Truzzi on määritellyt muun muassa seuraavat pseudoskeptisyyden tunnusmerkit:
      Kielletään mieluummin kuin epäillään.[3]
      Valikoiva kriittisyys.[4]
      Tuomitaan ilman kattavaa tutkimusta.[5]
      Mieluummin mustataan maine kuin tutkitaan.[6]
      Pilkataan ja hyökätään henkilöä vastaan.[7]
      Oletetaan, ettei arvostelijalla ole todistustaakkaa.[8]
      Vastaväitteet perustuvat enemmänkin uskottavuuteen kuin empiiriseen todistusaineistoon.[9]
      Vastapuoli luokitellaan halventavasti "edistäjiksi", "pseudotieteilijöiksi" ja "patologisen tieteen harjoittajiksi".[10]
      Esitetään vahvistamattomia vastaväitteitä.[11]

x

4.↑ Truzzi, On Pseudo-Skepticisms, s. 3–4, "[...] they seem less inclined to take the same critical stance towards orthodox theories. For example, they may attack alternative methods in medicine (e.g., for a lack of double-blind studies) while ignoring that similar criticisms can be levelled against much conventional medicine"

• ;:_:_:;_:_::_;

Jukkishan se on "totuuden torvi" ja "tieteen puolustaja." Onhan hän kehittänyt aivan uuden tilastolaskennankin. Lisäksi hänen historian ja esihistorian "tutkiekmansa" 33,3 km:n päässä toisistaan olevine kirkkoineen ja jääkausiteoriat kumoavine napapyörteineen ovat hämmästyttäneet koko tiedemaailmaa.

Buah, buah buah....

• parempi.

jukkiksen tilastomatematiikka on huomattavasti tarkempaa kuin Skepsiksen, koska Skepsiksen mukaan ei ole mitään syytä epäillä, ja syy yhteyttä ei ole

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1607
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      148
      1244
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      899
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      70
      846
    5. 54
      741
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      727
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      715
    8. 87
      647
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      608
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe