Elikkä nyt menossa rv35 2 ja kamala ummetus. Miehelläni olisi risiiniöljyä,mutta sitähän kun ei sovi ottaa..mieheni kun sitä ei tajunnut ja sanoi, että "ota tästä, auttaa muutes aika hemmetin nopeesti ummetukseen" ..no varmasti auttaa, mutta en todellakaan riskeeraa mitään. No sitten tuli mieleen levolac, mutta onko sillä sitten sama vaikutus kuin risiiniöljyllä? Vai uskaltaako ottaa ihan vapaasti? Kokemuksia?
Luumut ja muut semmoiset eivät auta..kokeiltu on.
Ummetus....mikä avuksi?
21
437
Vastaukset
- ummetukseen apuja
Oletko siis syönyt nimenomaan kuivattuja luumuja liotettuna? Eli vaikka yöksi muutama luumu likoamaan veteen ja aamulla nassuun. Miten muuten syöt? Levolac on odottajille ihan sallittua ja on muitakin sopivia ummetuslääkkeitä. Viime kädessä myös joitakin peräruiskeita voi käyttää. Kysy näistä apteekista, he osaavat neuvoa, mikä sopii odottavalle äidille ja mikä ei.
- uMmEtUs
Jep, kuivattuja luumuja ja liotettuna, mutta eipä auta ei. Olisin kyllä toivonut,että auttavat, en mielelläni mitään lääkkeitä ala ottamaan, siis tarkoittaen juuri levolacia tms. ,mutta ummetus on sen verran kamala nyt,että pakko jotain keksiä.
- ummetukseen apuja
Juu, ikävä vaiva, mutta apteekista tosiaan saa apuja. Muistathan juoda myös riittävästi nestettä. Kyllä se siitä, ihan turvallisia lääkkeitäkin on epätoivoisiin tilanteisiin.
- levolac aloitti...
En tiedä, ottiko ystäväni liikaa levolacia, mutta hänelle se aiheutti kovat supistukset ja täten synnytys käynnistyi..niin ja vatsa alkoi toimimaan, liiankin hyvin.
- äippä 07
Hae apteekista mikrolax peräruiskeita (6kpl paketissa) sopivat sekä aikuiselle ja lapseille, olen käyttäny meidän muksulle pienenä.... teho alkaa n.15min myöhemmin.
Levolacia en suosittele ekan annoksen jälkeen voi mennä 2 päivää ennenkuin alkaa tehota, ja meillä se oli ainakin yhtä tyhjän kanssa.- Oleppas hyvä:
Tässä yliopistonapteekista:
MICROLAX PERÄRUISKELIUOS 4 x 5 ml
Normaalihinta 5,94 € (297,00 €/l)
Vaikuttava aine:
Natrium-sitraatti, natrium-lauryyli-sulfo-asetaatti ja sorbitoli.
Käyttötarkoitus:
Microlaxia käytetään eri syistä johtuvaan tilapäiseen ummetukseen, ulosteen pidätyskyvyttömyyteen ja peräsuolen tutkimusten valmistelulääkitykseen.
Annostus:
Yleensä riittää yksi peräruiske.
Lääkkeen ottaminen:
Putkilon sisältö tyhjennetään peräsuoleen. Kärjen voi liukastaa puristamalla pienen määrän Microlaxia ulos kärjelle ennen sen työntämistä peräsuoleen. Alle 3-vuotiailla viedään peräsuoleen vain puolet annostuskärjestä.
Vaikutustapa:
Valmiste pehmittää ulostemassaa ja helpottaa suolen tyhjentymistä ärsyttämättä kuitenkaan suolta. Tavallisesti vaikutus tulee 5 - 15 minuutin kuluttua lääkkeen saamisesta.
Haittavaikutukset:
Oikein käytettynä lääke ei juurikaan aiheuta haittavaikutuksia.
Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi käyttää myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.
Säilytys:
Säilytä alle 25 °C.
Ulkonäkö:
Kirkas liuos.
- vink!
Mun vinkki on, että juo vettä! Itse juon sen 2l päivässä, tosin mulla pää syy on turvotusten kurissa pitäminen. Mutta kyllä se auttaa ummetukseenkin. Mulla myös tosi tehokas ulostuslääke on kahvi, tosin kaikki ei sitä voi närästyksen takia juoda.
- uMmEtUs
Kerroin jo aiemmin, että kokeiltu on luumut yms.
Juon vettä todella paljon, koko ajan vesipullo lähellä. Kahvia pystyn juomaan, mutta ei auta.
- uMmEtUs
Selvä =) .Eli täytyy kokeilla microlaxia =) .
Minulla on vaan jotenkin ennakkoluuloja kaikkia noita ummetuslääkkeitä kohtaan, siis etenkin näin kun odottaa. Siis pelkään,että otan tai teen jotain väärin ja synnytys käynnistyy ennen aikojaan.
Mutta kaippa tuota sitte uskaltaa kokeilla, jos kerta tuote selostuksessakin sanotaan,että käy raskaana oleville =)- MAMMA-72
Microlaxia et ainakaan voi ottaa liikaa jne, kun on kerta se yksi pieni ruiske vaan. Todellakin yleensä se yksi jo auttaa, itse niitä käyttänyt joskus raskaana ollessani, enkä kokenut mitenkään pelottaviksi tai hankaliksi.
- helmi2012
Tää on tosi huono vinkki tai ainakin neuvoloiden mielestä, mut mulla ainakin auttaa pähkinät. Mut niitä olen sit syönyt teeveetä kattellessani n. puoltoista desii... (siis ei tietenkään jokapäivä =) )
- uMmEtUs
voin kokeilla niitäkin =) ...kiitos neuvosta, vaikka olikin omasta mielestäsi huono =D
- helmi2012
uMmEtUs kirjoitti:
voin kokeilla niitäkin =) ...kiitos neuvosta, vaikka olikin omasta mielestäsi huono =D
No ne ainakin maistuu hyville =) . Jossain vaiheessa vaan huomasin, että on ollut ummetusta kauan ja sit ku illalla vähän herkutteli niin simsalabim....aamulla vatsa olikin taas normaali...
- Vink!
aloin miettimään mitä itse syön kun vatsa on toiminut koko raskausajan päivittäin tai ainakin joka toinenpäivä. Syön paljon leipää, kuitupitoista leipää siis. Kaipa silläkin on joku vaikutus? :D
- uMmEtUs
helmi2012: pitääpä heti huomenna hakea pähkinöitä =) ..eihän sitä tiedä, ennen kuin kokeilee =) .
Vink! : syön puuroa aamuisin, leseitä yms. Eli kyllä kuitua tulee, mutta kiitos kuitenkin =) - helmi2012
Juu täällä syödään kanssa kuitupitoista leipää yms. ..aina vaan ei auta sekään... tosin ulkoiset tekijät kuten stressi yms. voi vaikuttaa tohon ummetukseen... No eipä tätä olotilaa kauaa enään ole... =) (sama 35 2)
- uMmEtUs
Joo, eipä ne kaikilla auta. No onneksi ei enää kauaa mene =) ..olotilan takia jopa välillä toivoo,että lapsi syntyisi hiukan etuajassa..mutta kyllä se sitten tulee, kun on valmis =) .Sille ei voi mitään, jos päättää olla yli aikaa...
- VInkki
Itse olen aina käyttänyt ummetukseen Agiolaxia, kasvivalmiste jota saa apteekista. Rakeita 1tl veden kanssa illalla ja aamulla vatsa toimii. Ei ole yhtään ärhäkkä, kuten jotkut muut laksatiivit, ilmeisesti vaan "pehmentää massaa".
Tsekkasin mitä sanotaan raskaudesta ja Agiolaxin käytöstä:
Raskaus ja imetys
Käänny apteekkihenkilökunnan tai lääkärin puoleen, ennen kuin aloitat Agiolaxin käytön, jos olet
raskaana tai arvelet olevasi raskaana. Agiolaxin käyttö ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ei ole
suositeltavaa.
Agiolaxia tulee käyttää vain ajoittain ja vain siinä tapauksessa, että ruokavaliomuutoksista tai
bulkkilaksatiivien käytöstä ei ole ollut apua.
Älä käytä Agiolaxia imetyksen aikana, sillä pieniä määriä valmistetta saattaa kulkeutua äidinmaitoon.
Kysy lääkäriltä tai apteekista neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä raskauden tai imetyksen aikana.
Eli toi voisi sopia sullekin! - Movicol
Täällä on ollut käytössä Movicol - sitä saa jopa suklaan makuisena! Ei ole maailman nopein apu, mutta kun ottaa reilusti aloitusannoksena esim. kolme pussia niin kyllä lähti kulkemaan n. vrk sisällä liukkaasti!
Sen jälkeen olen ottanut pussillisen päivittäin tai joka toinen päivä jos on ollut turhankin löysällä välillä, mutta mielummin vähän löysällä kuin yhtään liian kovalla tämän ison mahan kanssa. - 10+5
Mulla kanssa tosi paha ummetus... Ei auta vaikka kuinka juo ja syö terveellisesti. Itse ostin apteekista ensi helpotukseen microlaxia, sillä vaa tyhjenee peräsuoli, että ei koko suoli. Sitten ostin samalla levolacia, se autto, kun ottaa sen ison annoksen, oliks nyt 45ml kerralla, niin menee joku 6-9 tuntia mutta tuli myös hirveet vatsavaivat, kun siinä oli laktoosia mitä mun maha ei kestä. Joutu lopettaa käytön ja ummetus palasi. Sitten ostin visiblyn kuiturakeita, niitä olen sekottanut aina johonkin ruokaan ja vatsa on toiminut säännöllisesti. Tota pystyy myös käyttää pitkiä aikoja.
- 38+3
Aloe vera gal juoma tepsii! FLP myyjiltä saa. Siinä on myös paljon vitamiineja. Normaalisti aloitetaan 10-15ml, mutta kun ottaa enemmän TOIMII VARMASTI! Älä syö leipää ja muita hiilihydraatteja, Peruna, riisi ja maito kovettavat vatsaa.Vettä vhintään 2L.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472455
- 1761694
- 921578
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6875- 68851
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745