Hei!
Minulla on nuorena todettu maksassa hyvänlaatuinen kudosmuutos, jota ei tarkemmin seurata tms. Hormonaalista ehkäisyä ei ilmeisesti kovin mieluusti minulle kuitenkaan suositella (eikä ole koskaan ollut). Vaikuttaako asia lapsettomuushoitoihin? Minulla on todettu PCO (ei ovulaatiota) ja kuukautiskierto toimii vain Teroluteilla, joten apua tarvitaan.
Kiitos!
Lapsettomuushoidot ja maksaongelmat
2
109
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestä. Onko niin, että tuo maksakasvain ei ole mitenkään muuten haitannut elämääsi? Neuvon, että otat terveyskeskuksen tai gynekologisi kautta yhteyttä paikkakuntasi äitiyspoliklinikkaan, jossa toimii sisätautilääkäri. Hän voi arvioida onko maksaongelma sellainen, josta on vaaraa raskauden aikana sinulle tai sikiölle. Jos riskiä ei ole tai se on hyvin pieni, voidaan myös lapsettomuushoitoja tehdä.
Hyvää vuoden jatkoa toivottaen
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- Toiveenavauva
Kiitos vastauksesta!
Kasvaimesta ei ole ollut mitään haittaa, se huomattiin "vahingossa" sappivaivoja tutkittaessa. En usko, että se vaikuttaa itse raskauteen, mutta lapsettomuushoidoissa käytettävien lääkkeiden vaikutukset maksaan mietityttävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614428KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523291Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?552560Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492554- 1102285
- 241893
- 241681
- 301626
- 1691540
- 361275