Viholan ratsastuskoulu

heips (:

MItä mieltä olette viholan ratsastuskoulusta? Onko se hyvä paikka? Millaisia poneja ja hevosia siellä on?

33

6689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävain11132

      Tosi kiva paikka jossa oppii hyvin ratsastamaan. Ponit ja hevoset ovat kaikki vähän erilaisia, on reippaita, laiskoja, vaikeita, helppoja ja osaavampia jne.

      Talli on tosi kiva ja pääsee kokeilemaan vaikka mitä kivaa :)
      suosittelen

    • Moi (;

      Jep! Tosi mukava paikka (: Ponit minusta todella ihania, hepoilla en olekaan ratsastellut. Poniopettajakin on mukava ja osaava!

    • vaaaastaaja

      Mukava ja rento ratsastuskoulu! Itse viihdyin 6 vuotta siellä, ja ponit ja hevoset ovat mahtavia luonteiltaan. Kokeilemisen arvoinen paikka!

    • Joku vaan

      Ratsastin siellä noin. 1 vuoden. En ITSE pitänyt oikein hevosista. Erityisesti meidän tunnilla Vallen ratsastaja tippui joka kerta! Jopa MINÄ!

      • Viholassa2016aloittanut

        Valle kuoli 2012 hiekkaähkyyn :)


    • .......

      Se voi olla ihan ratsastajastakin kiinni, että tippuuko vai ei.. ja kukaan poni ei oo täydellinen ja niilki on huonoi päivää :s Ja Valle on haastava poni, ei sillä pärjää just puol vuotta ratsastaneet pikkuset.

      • Entinenratsastaja

        Pakko sanoa monella tallilla aikoinani ratsastaneena, että jos eivät ole siellä tapojaan muuttaneet en suosittelisi ja ainakin jokusia samoja poneja ja hevosia siellä on edelleen kuin 4 vuotta sitten. Ponit menivät vuosi vuodelta hullummiksi kilteistä ratsukoista tuli tallissa aivan hulluja. Tunnilla olivat suurin osa kyllä ihan kivoja, mutta jopa minä rohkeana pelkäsin joidenkin talleihin mennä kun saman tien tullaan puremaan. Ja kyllä osaan käsitellä hevosia minulla on monen vuoden kokemus ja oli tuolloinkin, siksi vaihdoin tallia. Syy siihen oli se että kotimäen Showpiece tai Henkka kutsumanimeltään (lempiponini jota rakastin yli kaiken tallilla vaikka moni ei tykännyt sen ohjien vaikean laiton taki) muuttui hulluksi stressaantuneeksi ja agressiiviseksi. Suosittelisin mielummin Multisillan tallia, siellä oli hevosten hoito kohdillaan. Ja voin itse todeta että hevosten puolen ratsastusopettaja Ka oli mielestäny hyvin ilkeä Viholan tallilla. Poniopettajat kyllä olivat kivoja, mutta outoa toimintaa tallilta oli se että oppilaat olivat uusille opettajillekin tuntemattomille hevosille koekaniineja. Muun muassa kerran itse ratsastin ja menin ympyrää hevonen hyppäsikin yhtäkkiä vieressä olevan kartion yli ja opettaja huusi että jaa se osaa hypätä. Siinä tuli vähän epävarma olo. Eli osaavat ja rohkeat ratsastajat menkää vain viholaan saatte haastetta mutta aloittelijoille suosittelen jotain toista paikka.


      • Anonyymi
        Entinenratsastaja kirjoitti:

        Pakko sanoa monella tallilla aikoinani ratsastaneena, että jos eivät ole siellä tapojaan muuttaneet en suosittelisi ja ainakin jokusia samoja poneja ja hevosia siellä on edelleen kuin 4 vuotta sitten. Ponit menivät vuosi vuodelta hullummiksi kilteistä ratsukoista tuli tallissa aivan hulluja. Tunnilla olivat suurin osa kyllä ihan kivoja, mutta jopa minä rohkeana pelkäsin joidenkin talleihin mennä kun saman tien tullaan puremaan. Ja kyllä osaan käsitellä hevosia minulla on monen vuoden kokemus ja oli tuolloinkin, siksi vaihdoin tallia. Syy siihen oli se että kotimäen Showpiece tai Henkka kutsumanimeltään (lempiponini jota rakastin yli kaiken tallilla vaikka moni ei tykännyt sen ohjien vaikean laiton taki) muuttui hulluksi stressaantuneeksi ja agressiiviseksi. Suosittelisin mielummin Multisillan tallia, siellä oli hevosten hoito kohdillaan. Ja voin itse todeta että hevosten puolen ratsastusopettaja Ka oli mielestäny hyvin ilkeä Viholan tallilla. Poniopettajat kyllä olivat kivoja, mutta outoa toimintaa tallilta oli se että oppilaat olivat uusille opettajillekin tuntemattomille hevosille koekaniineja. Muun muassa kerran itse ratsastin ja menin ympyrää hevonen hyppäsikin yhtäkkiä vieressä olevan kartion yli ja opettaja huusi että jaa se osaa hypätä. Siinä tuli vähän epävarma olo. Eli osaavat ja rohkeat ratsastajat menkää vain viholaan saatte haastetta mutta aloittelijoille suosittelen jotain toista paikka.

        Nykyään Henkka on aivan ihana 25 vuotias vanha papparainen!😊


      • Anonyymi
        Entinenratsastaja kirjoitti:

        Pakko sanoa monella tallilla aikoinani ratsastaneena, että jos eivät ole siellä tapojaan muuttaneet en suosittelisi ja ainakin jokusia samoja poneja ja hevosia siellä on edelleen kuin 4 vuotta sitten. Ponit menivät vuosi vuodelta hullummiksi kilteistä ratsukoista tuli tallissa aivan hulluja. Tunnilla olivat suurin osa kyllä ihan kivoja, mutta jopa minä rohkeana pelkäsin joidenkin talleihin mennä kun saman tien tullaan puremaan. Ja kyllä osaan käsitellä hevosia minulla on monen vuoden kokemus ja oli tuolloinkin, siksi vaihdoin tallia. Syy siihen oli se että kotimäen Showpiece tai Henkka kutsumanimeltään (lempiponini jota rakastin yli kaiken tallilla vaikka moni ei tykännyt sen ohjien vaikean laiton taki) muuttui hulluksi stressaantuneeksi ja agressiiviseksi. Suosittelisin mielummin Multisillan tallia, siellä oli hevosten hoito kohdillaan. Ja voin itse todeta että hevosten puolen ratsastusopettaja Ka oli mielestäny hyvin ilkeä Viholan tallilla. Poniopettajat kyllä olivat kivoja, mutta outoa toimintaa tallilta oli se että oppilaat olivat uusille opettajillekin tuntemattomille hevosille koekaniineja. Muun muassa kerran itse ratsastin ja menin ympyrää hevonen hyppäsikin yhtäkkiä vieressä olevan kartion yli ja opettaja huusi että jaa se osaa hypätä. Siinä tuli vähän epävarma olo. Eli osaavat ja rohkeat ratsastajat menkää vain viholaan saatte haastetta mutta aloittelijoille suosittelen jotain toista paikka.

        Varmaan ponit näykki (ne ei osaa purra) sek takia että just pelkäsit? Noi ponit ja hevoset on fiksuja ja tajuaa että jos pelkäät nii kyllä ne sitten alkaa pelleileen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ponit näykki (ne ei osaa purra) sek takia että just pelkäsit? Noi ponit ja hevoset on fiksuja ja tajuaa että jos pelkäät nii kyllä ne sitten alkaa pelleileen?

        Ei osaa purra?!😂 Mihin tää väite perustuu? Tietenkin ne osaa purra;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ponit näykki (ne ei osaa purra) sek takia että just pelkäsit? Noi ponit ja hevoset on fiksuja ja tajuaa että jos pelkäät nii kyllä ne sitten alkaa pelleileen?

        Esim Napero puree ja potkii kyllä ihan kunnolla! Et voi väittää muuta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään Henkka on aivan ihana 25 vuotias vanha papparainen!😊

        Ja nykyään se on kuollut:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään Henkka on aivan ihana 25 vuotias vanha papparainen!😊

        Juu nykyään henkka on kuollut


    • Hyvä talli (:

      Mielestäni todella hyvä paikka (: Kehittyy hyvin ja tallissa on mukava ilmapiiri. Ponit ovat mukavia ja hyvin erillaisia! Kannattaa kokeilla!

    • ratsastamaan

      Täällä kuusi vuotiaan tytön vanhempi tutkailee tallivaihtoehtoja, yhtenä Viholan ratsastuskoulu. Onko opettaja tsemppaava ja tuleeko hyvin pienempien lasten kanssa juttuun? Tyttöni on hieman arka joten kaipaa tsemppausta ja rohkaisua.

      • kivatalli

        On kiva talli omistaja on myös mielestäni ilkeä, mutta poni opettaja siiri on todella kiva ja sielä on mukavia tyttöjä jotka tulee taluttaan :) ponitkin on kivoja mutta on sielä niitäkin jotka oikeasti purevat ja potkivat... mutta niitä ei talutustunneille oteta, ja osaavien taluttajien kanssa ei ole mitään hätää :) itse olen tallia vaihtamassa mutta on ollu opettavaiset 2 vuotta❤


      • Ponit

        viholassa oppii hyvin ja on paras paikka ikinä


    • Kokeilemaan vaan

      Juu, tulee kyllä :) Eikun vaan kokeilemaan!

    • kakku

      paras paikka ikinä!

    • heppahullu

      Viholan ratsastuskoulu on hyvä paikka. Omistaja on mukava ja ratsastuksen opettajat. Jotkut ponit, varsinkin shetlanninponit ovat välillä jääräpäisiä mutta mukavia. Hevoset ovat melkein kaikki leppoisia ja mukavia.
      Jotkut ponit kylläkin saattavat olla karsinnassa ilkeitä.

    • Hyvä on

      Talli on todella mukava. Poni opettaja on tsemppaava ja mukava!

    • Entinenratsastaja

      Ja lisätäkseni edelliseen vastaukseeni Kravin talli on ainakin todella hyvä paikka niin aloittelijoille kuin osaavammillekin. Tuntiopettaja on erittäin osaava ja mukava sekä tuntee hevosensa hyvin. Hän ei anna vaikeita hevosia aloittelijoille ja aroille. Sitä tallia suosittelen.

    • Anonyymi

      Itse en suosittelisi tätä tallia, osa hevosista kärsii, sillä niitä pidetään vain karsinassa kipeänä. Poneilla on epäsopivia varusteita ja tunnilla niitä hakataan raipalla. Tallin Omistaja on hyvin ilkeä kaikille yleensä. Olen siis tällä tallilla 4 vuotta ollut, ihan kokemuksesta voin sanoa.

      • Anonyymi

        Etkö muka ikinä oo nähny poneja terveinä Viholassa? Ne päästetään tietääkseni 9 aamulla pihalle ja haetaan takaisin talliin puoli neljä. Mun mielestä niitä ei pidetä karsinoissa kipeänä? Ja Ca on myös välillä vähän ankara, mutta yleensä hyvillä mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö muka ikinä oo nähny poneja terveinä Viholassa? Ne päästetään tietääkseni 9 aamulla pihalle ja haetaan takaisin talliin puoli neljä. Mun mielestä niitä ei pidetä karsinoissa kipeänä? Ja Ca on myös välillä vähän ankara, mutta yleensä hyvillä mielin.

        Päinvastoin! Huutaa kun hoitaja puhdistaa hoitoponinsa suolakiveä kun "se kuluu" tai muuten vaan veden vaihtaminen on joku suuri ongelma kun sekin menee hukkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin! Huutaa kun hoitaja puhdistaa hoitoponinsa suolakiveä kun "se kuluu" tai muuten vaan veden vaihtaminen on joku suuri ongelma kun sekin menee hukkaan

        Ratsastajat kirjaimellisesti pelkää Ca:ta ja katsoo tallillemenoajan niin, että häntä ri tarvitse nähdä


    • Anonyymi

      Itse en ole vielä käynyt haluisin vähän tietoja miten pitäisi liikkua ja olla siellä ja en ole koskaan ratsastanut ilman talutusta ja pelkästään ponille olen mutta tuolla haluaisin hevosella joka sopi omistajalle. Omistaja on kiltti ja välillä ankara kuulemma

    • Anonyymi

      Opettaako se Siiri siellä vielä ponitunteja? Siirin lauantain ”minari” tunnit olivat meidän suosikkeja viime talvena..

    • Anonyymi

      Onko tämä hyvä talli tulla tutustumaan hevosiin ja kokeilemaan ratsastusta?paljonko täällä on hevosilla painorajoitus?

    • Anonyymi

      Ihan hyvä mutta hevosia lyödään oksilla ja häntäremmejä on monella ponilla ponit näykkii tai potkii kaikki ja tallin omistaja on tosi töykeä ja repii kuolaimisa

      • Anonyymi

        Ei ainakaan ikiin oo ollu ku oon ollu sie


    • Anonyymi

      Moi!
      Onko hyvä paikka tulla kokeilemaan?

      • Anonyymi

        Kyllä on


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe