Jos ei ajatella mitään abstrakteja asioita, kuten rakkaus ja hengenravinto, eikä jokapäiväistä leipää, niin mikä on tärkeintä, tai jotakin sellaista, minkä toivot elämäsi aikana saavuttavasi?
Minulla on yksi monien vuosien haave ollut omavarainen energian tuotanto. Tietty monia muitakin haaveita ja ajatuksia, mutta omavaraisuus energian tuottamisessa on sellainen haave ja tavoite, jonka toivon joskus toteutuvan.
Nyt vaikuttaisi että olisi mahdollisuus rakentaa asioita joita on ajatellut ja joiden toivoo myös toimivan.
Tavallaan mielessäni on eko-talo, jonka lämmitykseen ja valaistukseen tarvitsema kaikki energia on itse tuotettua.
Entäs muut?
Tärkeintä elämässä???
25
128
Vastaukset
- kyyn vaan
Kysymys on hyvä, mutta miten siihen voi vastata henkilö, joka on menettänyt kaiken omaisuutensa? Tuolloinhan kaikki elämässä on pelkkää abstraktiaa.
haaveet tietty abstrakteja, jos kyse on vaan haaveista, mutta haaveet konkreettisita asioista on se mitä ajattelin.???
- kysyn vaan
Duke.of.America kirjoitti:
haaveet tietty abstrakteja, jos kyse on vaan haaveista, mutta haaveet konkreettisita asioista on se mitä ajattelin.???
Niitä ei ole, koska niistä on ollut pakko luopua. Sitä on ollut lakattava tavoittelmasta mitään.
Mulla ei taida olla kuin noita abstrakteja asioita.. paitsi että kuins se jokapäiväinen leipä on abstraktia.. tai terveys..? ;)
Talon järven rannalta, mielellään lähellä palveluja haluaisin.. sen jälkeen vois miettiä noita taloudellisuus, -ekojuttuja..- kysyn vaan
Aloittaja ei varmaankaan halunnut vastaukseksi terveyttä, koska se on niin ilmiselvä asia. Kukaan ei halua olla sairas.
- niintainäin'
kysyn vaan kirjoitti:
Aloittaja ei varmaankaan halunnut vastaukseksi terveyttä, koska se on niin ilmiselvä asia. Kukaan ei halua olla sairas.
Eihän terveen vaihtoehto ole sairas, vaan vähemmän terve.
Suurin osa meidänikäisistämme on jo saanut siitä kokemuksia.
'Ei tarvi olla terve, ollakseen terve', sanoi Jorma Palo aikoinaan.
Tulipa sekin mieleen, kun luin, että Stephen Hawking täyttää
sunnuntaina 70 vuotta.
Harva saa valita terveyden ja sairauden väliltä. - Sibone*
kysyn vaan kirjoitti:
Se olikin.. tai.. ja mun mielestä enempi konkreettinen asia.
Aloittaja saa niitä vastauksia, joita annetaan; ei niitä joita haluaa..?) - kysyn vaan
Sibone* kirjoitti:
Aloittaja saa niitä vastauksia, joita annetaan; ei niitä joita haluaa..?)Niinhän se onkin konkreettinen asia, mutta ketään ei kiinnosta toisten terveyden ylistämiset tai valitukset sairauksista.
- kysyn vaan
Sibone* kirjoitti:
Aloittaja saa niitä vastauksia, joita annetaan; ei niitä joita haluaa..?)Psyykkiset sairaudet tosin voidaan lukea abstrakteihin asioihin ja ne ovat minun mielestäni kiinnostavampia, kuin fyysiset sairaudet.
Kaiken uhallakin, minulle on tärkeintä jäljellä oleva terveys ja ihmissuhteeni.
Muut tavoitteet tulevat ja menevät, nuo mainitsemani ovat peruspilarit.
Tietysti unelmissa rakentaisimme pienemmän talon maalämmityksellä mökkipaikallemme, mutta näinkin on hyvin.
Usein asiasta on puhuttu, mutta toteutumaton unelma on monesti se paras. Onko tämä nyt se uudenvuodentoive :)
Toivon luotettavaa ystävää. Se ei ole abstrakti toive jos toivoo ystäväkseen ihmistä,Eipä ole uudenvuodentoive. Asian kanssa pähkäilty jo lähes vuosikymmenen ajan ja tarpeeksi suuri työtila joidenkin pienten yksityiskohtien lisäksi ollut esteenä hankkeen toteutumiselle. Näyttäisi nyt kuitenkin että pääsen ainakin alkuun:)
Eipä ole uudenvuodentoive. Asian kanssa pähkäilty jo lähes vuosikymmenen ajan ja tarpeeksi suuri työtila joidenkin pienten yksityiskohtien lisäksi ollut esteenä hankkeen toteutumiselle. Näyttäisi nyt kuitenkin että pääsen ainakin alkuun:)
Kyllä minäkin huolisin täysin omavaraisen ja ympäristöystävällisen talon, joka olisi täysin omavarainen lämmityksen ja sähkön suhteen, mutta taidan silti tyytyä nykyiseen. Täytyisi olla vähintään jonkin sortin insinööri ja rakennusihminen ja vaikka mitä kaiken tuon toteuttamiseen. Eikö pääsisi helpommalla, kun muuttaisi sovinnolla sinne missä on vielä ikirouta ja asettuisi asumaan igluun?
Eipä ole uudenvuodentoive. Asian kanssa pähkäilty jo lähes vuosikymmenen ajan ja tarpeeksi suuri työtila joidenkin pienten yksityiskohtien lisäksi ollut esteenä hankkeen toteutumiselle. Näyttäisi nyt kuitenkin että pääsen ainakin alkuun:)
Jatkan tuohon edelliseen, että voisin liittää siihen iglussa-asumishaaveeseeni sen erähenkisen ystävän, koska yksin on niin kylmä arktisissa oloissa...
Että ehtisin kirjoittamaan omaelämänkertani loppuun. Olen jo aloittanut mutta haluaisin muuttaa sitä huumorilla höystäen. Myös aikajana ei ole oikein, koska olen kirjoittanut tässä aikamuodossa ja mielleyhtymistä takautumia seassa. Tartteis miettiä josko muuttais, tai sit jatkais samalla linjalla. Mutta kun ei ole aikaa...ehkä sit eläkkeellä...hamassa tulevaisuudessa.
Avaruusmatka. Se se olis. Olis se upeaa katsella Maata avaruudesta. Tuskin tulen kuitenkaan sitä kokemaan, sillä tuskin Ryanair aloittaa avaruusreittejä elinaikanani.
Niin ja olisi pari muutakin tärkeää asiaa. Haluaisin selvittää perimääni, pitääkö legenda esiäidistä ja esi-isästäni paikkansa. No, ainakin ne jotka jatkavat minun geenejäni, ovat tarinan kuulleet, ehkä joskus sitten tulevaisuudessa kun dna-testit vapautetaan ja jokainen voi tarkistaa...
Ensin terveys, energisyys ja luovuus.. Sen jälkeen taloudellinen riippumattomuus.. Tehdä asioita muusta syystä kuin rahasta.. Sitten vesilläoloa vesilläolon jälkeen.. Ja luonnosta nauttimista.. Unohtamatta makeita unia :)..
- show must go on
Olen ollut kuolemansairas, sananmukaisesti, mutta en silti toivo itselleni terveyttä. Omituista, eikö vain? Que sera.
Perinteisesti toivon lottovoittoa, en miljuunia tarvitse vaan vähempikin riittäisi että voisin taata lähisuvun ja omani taloudellisen riippumattomuuden. Kait tämä kuuluu tuohon jokapäiväiseen leipään, kuitenkin? Jos ei kelpaa, niin sitten matka Intiaan, Nepaliin tms, ei mihinkään turistipaikkoihin, vaan kansan keskelle. Näkisin miten hyvää elämäni on kuitenkin ollut. - Rimmir tänään
Pistitpä pahan, oikeastaan tärkeintä olisi lähteä mukaan kunnallispolitiikkaan päättämään ja vaikuttamaan asioihin jotka vaikuttavat niin monen ihmisen hyvinvointiin.
Nappaan oitis haaveestasi kiinni ja kloonaan sen, senverran hyvä.
Sisällytän siihen toimintatavat joita talon sisällä olevat toteuttavat talon nimen mukaan.Niin, kyllä kaikki tärkeä elämässä on valitettavasti tuota abstraktia kuten terveyttä, ystäviä, rakkautta, turvallisuutta jne.
Mutta jos rahaa riittää, voi kyllä puuhastella kaikenlaista, harrastuksia kuten sanotaan...Niin ja kolmas toiveeni olisi, että rakentaisin valmiiksi sen aikakapselin kesämökillemme, joka on äidin lapsuudenkodin tuntumassa ja jota olen jo aloittanut keräämään.
Aikakapseli= viesti tulevaisuuteen.
Kerätään kaikenlaista hyvin säilyvää informaatiota, esim. mustavalkoisia valokuvia itsestä omasta perheestä ja elämästä, kirjallista tietoa nykyhetkestä, DNA.ta, hiuksia yms. Ne säilotään hyvin säilyvään kapseliin ja kätketään piiloon tulevaisuutta varten johonkin paikkaan mistä toivotaan sen löytyvät vasta satojen vuosin päästä.Yks haave on toteutumassa.
Mutta muuten, en taida löytää mitään kummallisempaa.
Haaveita on ollut kauan mutta ne odottaa sitä lottovoittoa tai vastaavaa.
Oikeastaan elän tällä hetkellä vain tätä elämää, ja tätä päivää.
Kesällä on ne omat kuviot. ja todennäköisesti elän sen niin kun viime vuonna ilman suunnitelmia. Se oli hyvä kesä, ei tullut paineita ja reissatakin sain kun halusin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 302925
- 951616
- 1231435
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa371264- 801186
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261079- 54999
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270961MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil228943Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall120913