Olen 21 vuotias auringoinen tyttö. Minulta löytyy ihan kivasti työkokemusta ja haluaisin johonkin vaatekauppaan/kauppaketjuun töihin.
Tiedän olevani sopiva ja että osaisin täydellisesti sen homman enkä ole mikään hapannaama. Ihmiset jatkuvasti sanovat että sovit ihmisten kanssa.
Olen jo kohta 2 vuotta yrittänyt päästä töihin. Esim. Carlingsiin olen laittanut muistakseni 15 kertaa hakemusta sekä soitellut.
Nyt kävi ilmi että jokaisessa työpaikassa on noin 500-2000 hakijoita. Ja että ei kannata edes laittaa hakemusta.
Eli ketkä sitten pääsee töihin? ei suhteillakaan pääse. Tai työharjoittelun kautta.
Miten pääsen töihin kauppaan??
1
1094
Vastaukset
- 1294050552
Ihmettelen mistä ongelmasi johtuu.
Koska olen itse siis myös 21-vuotias, minulla on kokemusta kaupan alalta kyllä jo reilu 3 vuotta, olen ollut töissä 3 eri paikassa kaupanalalla.
Olen saanut aina kaikki paikat joita olen hakenut. Enkä ole ikinä menny suhteilla töihin, vaikka sitäkin kautta oisin pari paikkaa saanut.
Millä paikkakunnalla asut? Onko siellä enemmän työntekijöitä kuin paikkoja on tarjolla?
Itse asun pääkaupunkiseudulla. Täällä on mun mielestä kokoajan joka paikkaan työpaikkoja auki ja myyntityön tekijöistä pulaa.
Esim Stockmannille kannattaa hakeutua ensin vaikka hullujen päivien avustajaksi ja sitä kautta hakea määrä-aikaissuhdetta jota kautta voisi päästä vakkariksi.
Nyt tietenkin tammikuu on aika hiljaista aikaa myynnin osalta, kun joulu on juuri ohitettu ja jouluapulaisistakin luovuttu.
Mutta kannattaa sinnikkäästi laittaa itseäsi kiinnostaviin paikkaan hakemuksia, vaikka niihin ei haettaisi työntekijöitä, sillä voi olla että joku työntekijä on juuri aikeissa lopettaa ja myymälä ei ole vielä ehtinyt laittaa ilmoitusta avoimesta paikasta, ja aina he eivät edes välttämättä pistä vaan ottavat niitä jotka laittavat hakemuksia ihan muutenkin.
Voit myös viedä hakemuksesi kirjallisena suoraan myymäläpäällikön käteen, näin hän näkee millainen ihminen olet myös ulkonäöllisesti (se kun on asiakaspalvelutyössä tärkeää, siis ulkoinen olemus.)
Oletko katsonut googlettamalla malleja hyvästä CV:stä ja työhakemuksesta? Kiinnostava ja hyvä hakemus ratkaisee.
Itse huomannut kun ihmiset tuo meidän liikkeeseen työhakemuksia, niin ne on pari riviä, eikä niissä ole minkäänlaista kuvailua siitä millainen ihminen on kyseessä. Tai muutenkin koulutustiedot ym ovat olleet hyvin vajavaisia.
Toivottavasti näistä oli sinulle jotain apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2312563- 601374
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621187Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661137Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?1871088- 991085
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j3731059Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221058Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153992Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58985