Katoin lentokenttä sarjaa missä oli jakso lentopelkoisista ja rupesin ihmettelemään miksi ihmiset pelkää kuolemaa?? Itelläni on paljon kammoja mutta yksikään ei mitenkään liity kuolemaan. Minulla on paha emetofobia ja aina kysytään että miksi sie sitä pelkäät ei siihen kuole. Vaikka oikeesti mahatautiin voi kuolla, ja siihen kuolee vuosittain tuhansia ihmisiä, miksi miun pitäs kuolemaa pelätä? Mitä pelättävää kuolemassa on? Onko se ees kuolema mikä pelottaa vaan joku muu? Kipu, elämän loppuminen, ettei ole elänyt tarpeeksi, mitä ihmettä?
Kuoleman pelko ihmetyttää
8
185
Vastaukset
- aina selviää
En tiiä. Kait ne pelkää, että niien elämä mennee jotenki hukkaan.
Mua ahdistaa usein kun mietin kuolemaa. Ahdistaa siksi koska ei voi tietää mitä sen jälkeen tapahtuu. Varmaan ei mitään, mutta siitä ei voi olla varma.
- minä vaan
Minua ahdistaa kans välillä erittäin paljon kuoleman pelko ja mitä sen jälkeen onko yhtään mitään vai mitä on kukaan kun ei tiedä sitä . Itselläni on masennus todettu siiä eläkkeellä ja hyvin paljon olen yksin ajatukset saavat vielä enemmän vaaaltaa.
- Fog Dancer
Ehkä kuoleman pelko johtuu siitä yksinkertaisesta asiasta kuin epätietoisuus
sen jälkeisestä. Eipä ole mulle kukaan kertonut, mitä rajan takana konkreettisesti on
vai onko?
Toiset uskoo ikuiseen elämään, toiset uudesti syntymiseen, kuka mihinkin.
Itse olen pähkäillyt asian näin, vaikka pelko onkin tunnetila ja jokainen kokee
sen aina tavallaan, niin kuoleman pelkääminen on sinänsä kuitenkin aivan
turhaa, koska sitä ei voi välttää loppujen lopuksi, joten energian kuluttaminen
väistämättömän pelkäämiseen on aika turhaa. - aliveandkicking
miulla on monia kammoja ja ymmärrän sinällään pelon. Tämä vain jäi ihmetyttämään.Tietysti olen huolestunut esim että oma kuolemani voi olla todella kivulia mut ei se estä minua lentämästä tai mitä liekki. En tiiä mitä tän tälkee olis mut ei sillä ole miulle mitään väliä. turha sitä on tässä elämässä turhaan murehtia miun mielessä. Jokainen kuolee ei sille voi mitään.
Mie vain yritän ymmärtää ihmisiä, hyvällä tai huonolla olen liian empaattinen. - ansci
Minulle kuolemanpelko on tullut ihan viime vuoden aikana. Ennen aina uskoin ja luotin Jumalaan ja iänkaikkisuuteen, mutta nyt järki on tullut sekoittamaan uskoani. Jotenkin järki sanoo, ettei tämän elämän jälkeen voi olla enää mitään. Se juuri pelottaa kuolemassa, että oma tietoisuuteni sammuu kokonaan, en edes tajua, että olen kuollut. Huh, kaiken tämän elämän jälkeen ei ole enää mitään, vain tietoisuuden absoluuttinen nollapiste. Pelottaa.
- Fog Dancer
Mutta miksi käyttää aikaa ja vaivaa sekä henkisiä voimavaroja väistämättömän pelkäämiseen?
Mistä Sinä voit tietää että oma tietoisuutesi sammuu kokonaan?
Onko Sinulle joku sen tullut "rajan" takaa kertomaan?
Taidat eniten pelätä epätietoisuutta, asiassa kuin asiassa. Muista arkipäivän
asioista voi aina ottaa selkoa, mutta kuoleman tultua......niin, siinäpä se.
No turha murehtia suotta, asiaa mille ei kuitenkaan mitään voi.
- pelottaako1
Mielestäni ihmiset pelkäävät asioita, joita ei näe ja joista ei tiedä. Tiedottomuus on suuri pelko. Ajatellaan vaikka jos pelkää pimeää, et näe etkä voi tietää mitä siellä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096676Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884311L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453629TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a133030Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6261630- 661048
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja551023Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?1991004- 9999
Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47969