Onko Volvo kiinalainen auto?
Epätietoinen
20
215
Vastaukset
- autoilija
hölmö kun olen
- gs birotor
On ja ei riippuen missä paikassa itse ostat autosi.
Eli jos asut kiinassa niin siellä tehdään joitakin malleja ja niitä ei tuoda eurooppaan, taas jos asut suomessa niin autosi tulee Ruosista taikka Belgiasta.
Toisaalta jotkut mieltävät auton omistajan kotimaan mukaan ja Volvo (henkilöauto puoli) on kiinalaisessa omistuksessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_(henkilöauto)- dfhdfh
Entäs mikä on auton ns ruotsalaisuusaste. Minkä verran ruotsalaista osaa, moottori, laatikot, pelti, maali, ikkunat, johdot jne
- gs birotor
dfhdfh kirjoitti:
Entäs mikä on auton ns ruotsalaisuusaste. Minkä verran ruotsalaista osaa, moottori, laatikot, pelti, maali, ikkunat, johdot jne
Tuota sinun kannattaa kysyä suoraan valmistajalta.
Moottoreita kasataan skövdessä ruotsissa ja automaatti laatikot ovat japseja (aisin)kaksoiskytkin getreg/ford yhteistyö(saksa)
mutta kuten kaikki autot niin nehän ovat suurimmalta osin eri alihankkijoiden tekemistä osista tehty kokonaisuus...
Jotenkin muistelisin että johdotus olisi suomalaista ainakin osittain(voi olla vanhetunutta tietoa) ,mutta volvossa ja saabissa käytettiin jonkin verran suomalaista alihankintaa...
- Kylpä
Ainakin mun s60:ssä lukee siinä c-pylvään taka-pikkusivuikkunassa Made in China.
- teollisuusmahti
sama lukee läppärisi,televisiosi,navin jne. takakannessa.
- Volgan lautturi
Mulla lukee V50:n tuulilasissa kanssa made in china. Mutta sivulaseissa made in sweden ja takalasissa made in germany.
Eli auto paranee etupäästä takapäätä kohti. - Made in China >-)
Volgan lautturi kirjoitti:
Mulla lukee V50:n tuulilasissa kanssa made in china. Mutta sivulaseissa made in sweden ja takalasissa made in germany.
Eli auto paranee etupäästä takapäätä kohti.Onko käyttöohjekirja suomeksi vai ainoastaan kiinaksi?
- jepulisssssss
Made in China >-) kirjoitti:
Onko käyttöohjekirja suomeksi vai ainoastaan kiinaksi?
Swasiliksi ainoastaan sinulle...
- Njet Volvo!!
Kyllä se aika kiinalainen alkaa olemaan...myös laadultaan ja hinnaltaan!!
En enää uutta Vollee osta...- realiteetit
Helppohan sun on sanoa ettet osta Vollea, sulla ei ole edes vara siihen.
- Njet Volvo!!
realiteetit kirjoitti:
Helppohan sun on sanoa ettet osta Vollea, sulla ei ole edes vara siihen.
Kyyl on, mut siirryn sakemanniin!! Muijalle jää vielä V70, ku on vasta vuoden vanha..
- gs birotor
Voisitko perustellä väittäsi jollain tavalla?
- että näin,
Geely palautti Volvon itsenäisyyden
www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201111951- Chop suy
Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.
- T5 D5 T6 jne
Chop suy kirjoitti:
Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.
poijjaan tiedot on kateissa, päivitä tilanne.
- gs birotor
Chop suy kirjoitti:
Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.
Mitä koomista tuossa muka on?
Olisiko heti omistajan vaihtuessa pitännyt uusia koko mallisto ettei vaan oli edellisen omistajan osia?
Käytännössä koko nykyinen mallisto taitaa mennä ford pohjaisella teknoligialla loppuun asti ,ilmeisesti myös tuleva v50?
Ensimmäinen uuden omistajan aikana kokonaisuudessaan suuniteltu malli on xc90 ilmeisesti v2014 - Hyviä on uudetkin!!
Chop suy kirjoitti:
Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.
Kyllähän ne vielä toistaiseksi on samoja toimivia moottoreita ja vaihteistoja, kuin Fordissa..
Eli hyvillä mielin voi uuden Volvon ostaa!!!
Ja sen näkee parin vuoden päästä mihin suuntaan muotoilu ja moottoritekniikka kallistuu kiinalais omistuksessa... - downsizing
T5 D5 T6 jne kirjoitti:
poijjaan tiedot on kateissa, päivitä tilanne.
Volvohan luopuu 5-sylinterisistä. Se on ilmoitettu ajat sitten. pikkuhiljaa, kun mallit uudistuu, jää vanhat 5-sylinteriset pois.
- njet volvo !!
sakemanniin .....kohta vaihdan 110 ladaan volvon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473