Epätietoinen

autoilija

Onko Volvo kiinalainen auto?

20

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoilija

      hölmö kun olen

    • gs birotor

      On ja ei riippuen missä paikassa itse ostat autosi.
      Eli jos asut kiinassa niin siellä tehdään joitakin malleja ja niitä ei tuoda eurooppaan, taas jos asut suomessa niin autosi tulee Ruosista taikka Belgiasta.
      Toisaalta jotkut mieltävät auton omistajan kotimaan mukaan ja Volvo (henkilöauto puoli) on kiinalaisessa omistuksessa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Volvo_(henkilöauto)

      • dfhdfh

        Entäs mikä on auton ns ruotsalaisuusaste. Minkä verran ruotsalaista osaa, moottori, laatikot, pelti, maali, ikkunat, johdot jne


      • gs birotor
        dfhdfh kirjoitti:

        Entäs mikä on auton ns ruotsalaisuusaste. Minkä verran ruotsalaista osaa, moottori, laatikot, pelti, maali, ikkunat, johdot jne

        Tuota sinun kannattaa kysyä suoraan valmistajalta.

        Moottoreita kasataan skövdessä ruotsissa ja automaatti laatikot ovat japseja (aisin)kaksoiskytkin getreg/ford yhteistyö(saksa)
        mutta kuten kaikki autot niin nehän ovat suurimmalta osin eri alihankkijoiden tekemistä osista tehty kokonaisuus...
        Jotenkin muistelisin että johdotus olisi suomalaista ainakin osittain(voi olla vanhetunutta tietoa) ,mutta volvossa ja saabissa käytettiin jonkin verran suomalaista alihankintaa...


    • Kylpä

      Ainakin mun s60:ssä lukee siinä c-pylvään taka-pikkusivuikkunassa Made in China.

      • teollisuusmahti

        sama lukee läppärisi,televisiosi,navin jne. takakannessa.


      • Volgan lautturi

        Mulla lukee V50:n tuulilasissa kanssa made in china. Mutta sivulaseissa made in sweden ja takalasissa made in germany.

        Eli auto paranee etupäästä takapäätä kohti.


      • Made in China >-)
        Volgan lautturi kirjoitti:

        Mulla lukee V50:n tuulilasissa kanssa made in china. Mutta sivulaseissa made in sweden ja takalasissa made in germany.

        Eli auto paranee etupäästä takapäätä kohti.

        Onko käyttöohjekirja suomeksi vai ainoastaan kiinaksi?


      • jepulisssssss
        Made in China >-) kirjoitti:

        Onko käyttöohjekirja suomeksi vai ainoastaan kiinaksi?

        Swasiliksi ainoastaan sinulle...


    • Njet Volvo!!

      Kyllä se aika kiinalainen alkaa olemaan...myös laadultaan ja hinnaltaan!!
      En enää uutta Vollee osta...

      • realiteetit

        Helppohan sun on sanoa ettet osta Vollea, sulla ei ole edes vara siihen.


      • Njet Volvo!!
        realiteetit kirjoitti:

        Helppohan sun on sanoa ettet osta Vollea, sulla ei ole edes vara siihen.

        Kyyl on, mut siirryn sakemanniin!! Muijalle jää vielä V70, ku on vasta vuoden vanha..


      • gs birotor

        Voisitko perustellä väittäsi jollain tavalla?


    • että näin,

      Geely palautti Volvon itsenäisyyden
      www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201201111951

      • Chop suy

        Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.


      • T5 D5 T6 jne
        Chop suy kirjoitti:

        Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.

        poijjaan tiedot on kateissa, päivitä tilanne.


      • gs birotor
        Chop suy kirjoitti:

        Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.

        Mitä koomista tuossa muka on?
        Olisiko heti omistajan vaihtuessa pitännyt uusia koko mallisto ettei vaan oli edellisen omistajan osia?
        Käytännössä koko nykyinen mallisto taitaa mennä ford pohjaisella teknoligialla loppuun asti ,ilmeisesti myös tuleva v50?

        Ensimmäinen uuden omistajan aikana kokonaisuudessaan suuniteltu malli on xc90 ilmeisesti v2014


      • Hyviä on uudetkin!!
        Chop suy kirjoitti:

        Aika koominen juttu. Suuri osa Volvon käyttämistä moottoreista tulee edelleen Fordilta kuten kait vaihteistotkin ym. Nuo uudet nelisylinteriset, jotka korvaavat Kauppalehden(kin) jutun mukaan nykyiset moottorit tulevat olemaan sitten kai omaa (kiinalaista?) tuotantoa.

        Kyllähän ne vielä toistaiseksi on samoja toimivia moottoreita ja vaihteistoja, kuin Fordissa..

        Eli hyvillä mielin voi uuden Volvon ostaa!!!
        Ja sen näkee parin vuoden päästä mihin suuntaan muotoilu ja moottoritekniikka kallistuu kiinalais omistuksessa...


      • downsizing
        T5 D5 T6 jne kirjoitti:

        poijjaan tiedot on kateissa, päivitä tilanne.

        Volvohan luopuu 5-sylinterisistä. Se on ilmoitettu ajat sitten. pikkuhiljaa, kun mallit uudistuu, jää vanhat 5-sylinteriset pois.


    • njet volvo !!

      sakemanniin .....kohta vaihdan 110 ladaan volvon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe