Suomalaisilla krooninen D-vitamiinipuutos

THL hiljaa

Tuore tutkimus.

lainaus:

"Mittaukset osoittivat, että jopa 70 prosentilla koululaisista oli D-vitamiinin puutos. Mäkitien mukaan tulos on yleistettävissä koko maahan."

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2012/01/kaleva_lapset_saavat_yha_liian_vahan_d-vitamiinia_3156627.html

Ja THL edelleen suosittelee suomalaisille naurettavan alhaista 7,5 mikrogramma/päivä tasoa, kun määrä pitäisi olla vähintään 25 mikrogrammaa päivässä.

Mutta silloinhan ihmiset olisivat terveitä, eikä lääkkeitä myytäisi niin paljon, eikä lääkäreillä olisi asiakkaita, eikä lääketehtailla tuloja.

Hyvää keskustelua D-vitamiinista:

http://www.tiede.fi/keskustelut/la-a-ketiede-ja-terveys-f11/tapaus-d-vitamiini-t30602.html

THL on vitsi.

12

101

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruiske 567

Typerä otsikko.

Jos joillain lapsilla on puute, niin se ei tarkoita että aikuisiin pitäisi tumpata
      hormonia joka aiheuttaa eturauhassyöpää ja mahdollisesti verisuonten kalkkeutumista (ainakin suuremmilla annoksilla).

Vrt. Pääosassa maapallon väestöä luonto(geenit) on järjestänyt asiat niin että
      -maitoa ei saa juoda aikuiset (muutoin tappava ripuli)
      -iho tummenee aikuisena (päiväntasaajalla), joten D-vitamiinin saanti ei ole enää niin tärkeää (lapset vaaleampi-ihoisia).

• ertrterter

"Jos joillain lapsilla on puute, niin se ei tarkoita että aikuisiin pitäisi tumpata
      hormonia joka aiheuttaa eturauhassyöpää ja mahdollisesti verisuonten kalkkeutumista (ainakin suuremmilla annoksilla)."

D3 vitamiini on luonnon aine, jota saa auringosta ja hiukan kalasta.

Nykyiset kalat on viljeltyjä, joten esim. viljellystä lohesta ei saa paljoa D-vitamiinia, muut väitteesi olikin täyttä roskaa.

-50 ja -60 luvulla D-vitamiinin saantisuositukset olivatkin vielä järkevillä tasoilla, tosin vain varakkaissa ja tietoisissa perheissä niitä osattiin noudattaa.

• Pillerien bisnes $$$

Mikään mitä tarjotaan pillereinä, ei ole "luonnon aine".
        D-vitamiinin teossa käytettään muun muassa yleistä teollisuuskemikaali natriumhydroksidia ja keinotekoista UV-säteilyä.

• 70% D-vitami. vajaus

• kaikkea kanssa
        Pillerien bisnes $$$ kirjoitti:

Mikään mitä tarjotaan pillereinä, ei ole "luonnon aine".
        D-vitamiinin teossa käytettään muun muassa yleistä teollisuuskemikaali natriumhydroksidia ja keinotekoista UV-säteilyä.

Siis mitä helvettiä sen on väliä, onko UV-valo "keinotekoista"? Pääasia, että sen avulla saadaan vitamiinit talteen.

• tushkjin.

Itse en ole paljoa vitamiini keskustelua seurannut. Vaikka otankin monivitamiinipillereitä muutaman viikossa, minua ei voi luonnehtia luontaistuote ihmiseksi. Mutta tämä D-vitamiini asia on kiva seurata koska Skepsis on siitäkin syyttänyt Heikkilää ja yrittänyt murentaa Heikkilän arvovaltaa "koska vitamiinit on humpuukia, mutta Heikkilä niitä kannattaa"

Itse uskon että vitamiineista voi olla puutteita, ja ravontolisistä (erilaisista) voi olla hyötyä. D-vitamiini varmaan yksi tärkeimmistä

• selvähän se

Tottakai thl on hiljaa, sillä jos kaikki alkaisivat syödä tarpeeksi D-vitamiinia, ei nuhatikkuja kaipaisi enää kukaan.

• D325OH

Mepä ei kuuluta tuohon 70%! Koululaiset syövät 100µg päivässä.

• pilleriä poskeen
      • Seurauksia

• selvinnyt on
        Seurauksia kirjoitti:

D-vitamiinin puutos voi aiheuttaa astmaa, syöpää, masennusta, sydänsairauksia, diabetesta, lihomista ym. Kuitenkin kovin yksinkertaisella kokeella voitaisiin tuo D-vitamiinin taso määritellä. Mieluummin kuitenkin tutkitaan vajauksen aiheuttamia ongelmia ja seurauksia.

http://www.iltasanomat.fi/terveys/ihmeellinen-d-vitamiini-jattipaketti-terveyshyodyista/art-1288336902862.html

Myös luukato on mitä ilmeisempi vanhemmalla iällä, jos "puskariinia" on käytetty leivän päällä. Tauti onkin Pohjoiskarjalaprojektin seurausta , Kuten kaikki mainitut muutkin oireet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1373
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      122
      1095
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      839
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe