Äiti on täys kusipää, mä en kestä enää

enn kestä!!!

Ooonh 13v tyttö, ja mua vitutttaa äitin käytös.

1. se aina valittaa et käytän liikaa meikkiä. laitan joka päivä vaan ripsaria ja puuteria, ja lähes joka päivä kajaalia. ja mä ostan itte meikkini joten ei sen pitäis liikuttaa äitii yhtäää!!!ja se on mun naama, eikä äitin tarvii siit huolehtii.
2.mä en sais mitää pitää huoneessani pöydillä enkä lattialla. no lattialla en muutenkaa pidä ku suoristusrautaa, ja meikkejä,mutta meikitkin on meikkipussissa! sse on muka niin kauheeta ku ne on peilin edessä. mä tarviin niit joka ikinen aamu, joten ne on helpoin ottaaa siitä peilin eestä, kun on muutenkin aamulla kiire. pöydällä eisaa olla kun tietokone, puhelin,radio, lehtiteline, kynttilä ja yks kynäpurkki. HUOM! ei ees koulukirjoja saa ollla pöydällä!!! mitä vitun väliä sillä on, kun ei se ees oleskele mun huonees !?!?!?!?!?!?!? onks kaikkie äitit tollasseit?!?!?!?
3. saan kuukausrahaa VAIN 15€ käteisenä, ja miettikää kun ostan meikitkin ite. ton muka pitäis riittää mun tekemisiin viikossa. jos vaikka haluan mennä keilaamaan kavereiden kaa niin mun pitää maksaa se itte, ja siihen menee kaikki toi raha! ja leffassa käymiseenkin menee kaikki toi!
4.mullaon ollu jo n.5vuotta huoneessa samat tapetit, ne on iha ällöttävät mutta en saa uusia.-.-.-.-.--.- mulla on huoneessa hyvä kohta mihin vois laittaa liukuovikaapit ja ottais noi kauheet pömpelikaapit pois nii säästäis sairaasti tilaa. mutta eihän se tietenkäätolle idiootille käy.
5. äitini on muutenki kauhee siivoushullu, sängyn alla ei ees saa olla kännykänlaturia, tai tulee kauheeeeee huuto. se ei anna mun siivouspäivinä itte siivota mun huonetta koska en muka siivooo sitä tarpeeks hyvin. sittenkun äiti siivoo mun huoneen, nii lopputulos on se, että muualla on siistiä paitti mun sängyllä. IHAN KAIKKI YLIMÄÄRÄINEN ON HEITETTY MUN SÄNGYLLE!!!-.-.-.- jajoskus vaatekkaapppiin. mä just kerrroin tos kakkkoskohas et mitä mulla saa olla tääl huonees, ja jos on jotai muuta, nii ne löytyy sit sängylt.
6. mä en kestä huuutamista. jos äiti huutaa mulle, pystyn pari repliikkiä huutaan väliin, ja sitte alkaa itkettäää... oonks mä iha normaali? joudun joka ikine viikko itkee ton huuudon takia.


voiks tälle tehä jotai? voinko mennä johonki sijaiskotiin/perhekotiin tai jotai? ees vähäks aikaa näillä perusteila ??

47

2618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tresfdthjk

      oon kans 13v mut oikeesti koita ymmärtää et toi on vaa hyvä asia. Sun äiti yrittää kasvattaa sut hyväksi ihmiseksi. Huoneen siistissä pitäminen on normaali asia. Oo onnellinen et saat ees rahaa, mä en saa, mut silti rakastan mun äitiä ylikainen!

      • yksäijävaa

        täydellinen vastaus, hyvä (Y)


      • Anonyymi

        Olet ihana..puhut kauniisti äidistäsi.. Voi tila ja ihanaa elämää sulle


    • viestin alottaja

      mä tiiän et se vaa yrittää kasvattaa mut hyväks ihmiseks. mut ei toi oo enää normaalii ku missää ei saa olla mitää-.- ja se vaa huutaa. mun yks kaveriki pelkää mmun äitii...

      • neuvosinulle

        Kestä se.


      • Anonyymi

        Olisiko sinussa vikaa että äitisi hermostuu sinulle..ota nätimpi asenne..opettele pitämään huoneesi siistinä niin huomaat ettei äitisi tarvitse huutaa..kasva


    • 4545324543

      outoa =OO

    • irdjf<s

      ;oo no sit..ootko puhunu sun äidille yhtää?? mut se on outoo jos esim joku suoristusrauta ei saa olla lattial ://

      • Anonyymi

        Suoristus rauta ei kuulu lattialle..sen voi epä huomioida jättää lattialle kuumana..tulipalo..onko se niin vaikeata laittaa turvallisesti oikein


    • okkkk

      No voi kauhia ku äiskä siivoaa sun huonees ku ite et saa aikasiks mitää. Olisit vaa kiitollinen, ettei sun äitis hakkaa tai oo heittäny sua pellolle.

    • ouposrb

      Kaikis perheis on omat sääntönsä ja valitettavasti me ei voida vaikuttaa siihen keiden lapsiksi synnytään. Tosiaan, ole onnellinen jos sun perhees ei ole väkivaltaa tai viina ongelmia, äitiski varmaan rauhottuu joskus.

    • moifrfew

      I understan you. jotkut hintit kirjottelee tänne "vanhemmat siivoo sun huoneen se korvaa kaiken" ei musta.

    • mk

      Kyllä äitis on aika pilkunfiilaaja ja itse isänä annan jo 27v tyttären pitää huoneensa siinä järjetyksessä missä haluaa ja ei minulle kuulu miten tavaransa järjestää ja hyvin on huoneensa järjestyksessä pitänyt ja itsenäinen ikäisekseen. Äitisi tressaan ihan liikaa asioista ja keskittyisi muutten siihen kasvatukseen ettei ole muutaman vuoden jälkeen myöhäistä. Kysyppä äidiltäsi että oliko hänen löapaseuutensa yhtä ankea kuin mitä hän sinun lapsuuden meisnaa tehdä.

    • Joku vaa.......

      Täys kusipää sanon minä!!

    • -_-

      Vitun hemmotellut kakarat, tähänkö suomen nuoret ovat menneet?

    • vittumitäkermaperse

      1. Se yrittää estää sen että näyttäisit huoralta ja joutuisit raiskattavaksi. Olet vielä täysin kakara, joten elä sen mukaisesti. Tuonikäiselle ei kuulu vielä meikit.

      2.No pistä ne vittu kaappiin?? Ei meilläkään saanut aikanaan olla yhtään mitään lattialla tai pöydillä. Kaapit on sitä varten.

      3. Eihän tuon ikäiselle ees tarvitsisi maksaa mitään kuukausirahaa.. 15e on täysin riittävä määrä, ei sulla oo mitään menojakaan.

      4. no voi kamala... Ensinnäkin, äitisi joutuisi maksamaan sun huoneen remontin, joten siinä on yksi syy miksi et saa uusia tapetteja tai liukuovikaappia.. Katotaan sit ku sulla on omaa rahaa..

      5. Voi voi, opettele laittamaan ne tavarat kaappiin. Sängyn alle ei kuulukaan laittaa mitään.

      6. älä vingu.

      • Maijamini

        Hyvä esimerkki aikuisesta, jolla ei ole ollut lapsuutta. Ja tähän pätee sanonta ''aika kultaa muistot" . Aikuiset ei saisi päättää noin paljoa lapsensa asioista. Itse olen 11v, ja käyttänyt ripsiväriä 4luokasta lähtien. Ja kajaali tai ylipäätänsä meikki ei tarkoita sitä et pedo raiskaa. Pitää järjen päässä eikä sekaannu pedoihin, selviää hyvin. Kaikki eivät ole ilman meikkejä 40vuotiaaksi saakka.


      • huhhhu

        Vastaan nyt tohon kommenttiin en aloittajan viestiin.

        1. Ei ripsarit ja puuterit tee huoran näköiseksi ainakaan mun mielestä.

        2. Jos kaapit on jo täynnä esim. vaatteita ja hänellähän oli se pömpelikaappi.

        3. Kyllä 13 vuotiaalle pitäisi jo maksaa kuukausi-, tai viikkorahaa. Tuossa iässä kaikki tuollainen elokuvissa käynti ja meikit kiinnostaa. Ja kyllä vaatteitakin pitää ostaa.

        4. 15€ kuukaudessa varmaan saakin todella nopeasti rahat tuohon...

        5. Kyllä mullakin on sängyn alla aina jotain, sillä siellä on tilaa, ja käytän kaiken tilan hyödyksi.

        6. En usko, että äiti on normaali jos kokoajan huutaa, vaikkei vinkuiskaan.

        Kyllä mun mielestä aloittaja vaikuttaa aivan normaalilta ikäisekseen. Äiti voisi kyllä näyttää rakkauttaan hieman eri tavalla. Eikai kenenkään pitäisi huutaa tyttärelleen niin, että itku tulee.


      • lolllolol
        Maijamini kirjoitti:

        Hyvä esimerkki aikuisesta, jolla ei ole ollut lapsuutta. Ja tähän pätee sanonta ''aika kultaa muistot" . Aikuiset ei saisi päättää noin paljoa lapsensa asioista. Itse olen 11v, ja käyttänyt ripsiväriä 4luokasta lähtien. Ja kajaali tai ylipäätänsä meikki ei tarkoita sitä et pedo raiskaa. Pitää järjen päässä eikä sekaannu pedoihin, selviää hyvin. Kaikki eivät ole ilman meikkejä 40vuotiaaksi saakka.

        jos joku pedofiili ahistelee sua väkisin ja raiskaa sut väkisin niin miten helvetti sää pysyt erossa niistä!? KÄYTÄ JÄRKEÄ 11V PENTU! :)


    • EsimerkiksiMinä

      Siis on jo aika hyvin että saa 15 euroa kuukaudessa! On niitäkin jotka eivät saa ollenkaan kuukausirahaa. Parempi 15e kuin ei mitään!

    • muuta isälle

      miks et muuta isälle? mä en saa kuukausirahaa koska äiti ostaa mulle kaiken minkä tarvin no ei nyt kaikkee mut silleesti :) ja mull on 11 sisarusta. Jos sul on sisko tai veli puhhu niille

    • deal with it..

      okei toi söis. mut mä saan hei vaa 10 euroo kuukaudes ja sil saan kaikki tarvittavat hei c'moon 100 tartteet..? Joku järki nyt.. Ei niit meikkei vissii joka pvä ostaa .. Ku säästät jonku aikaa ni huomaat et sul on jo sit aika paljo manii..

    • dropddead

      Joo ei vittu , joillakin on asiat vähä huonommin ku sulla. DRAMA QUEEN
      Oo onnellinen että saat asuu kotona edes

      -
      13v, käyn nuorten psykiatrilla koska mun asiat on huonosti ja oon itsetuhonen, mulla on todettu masennus. mun vanhemmat hakkaa mua ja jos tulee enää yks sossumerkintä tai lastensuojeluilmotus nii joudutaan mun siskon kanssa perkekotiin. enpä valita enempää toisinku sinä tuut pienine ongelmines inisemään tänne vaikka et tiedä mitään helvetistä.

      • poika98

        vitun 13v jonne oon asunu perhekodissa kolmos-luokasta asti koska oon yrittäny tappaa itteni tyyliin kerran viikossa ja käyn kans nuorten psykiatrilla ja oon 14 että sää et tiiä mitä on helvetti!!!


      • Anonyymi
        poika98 kirjoitti:

        vitun 13v jonne oon asunu perhekodissa kolmos-luokasta asti koska oon yrittäny tappaa itteni tyyliin kerran viikossa ja käyn kans nuorten psykiatrilla ja oon 14 että sää et tiiä mitä on helvetti!!!

        Et sääkää, mistä muka kärsit, oot ilmaseks vapaana kodissa, voit tehä mitä haluut, ite kuolisin millo tahansa ku on mahdollista ja oon myös 14v ja nauti vitun jonne elämästäs ku voit olla saatana, sulla on tulevaisuus


    • tyrni789

      Oi, vaikuttava provokaatio! Hieno suorastaan!

    • s. 1998

      Sulla on hyvä äiti kuules. Mä en saa euron euroa ja mäki oon kolmetoist. jote oo ilonen

    • OMA KÄMPPÄ!

      Kerrotaampas. Katoppa onko sun äidillä sitte rahaa? Moni äti taistelee velkoja vastaan ja lapset vaa kinuu rahaa MÄ SAAN KUULE 5€ VIIKOSSA JA LOPUT HANKIN TEKEMÄLLÄ TÖITÄ! Mä menin ekankerra töihin 10 vuotiaana pellolle ja keräsin ihanat 500€. Miks maailma pyörii vaa sun ympärillä? On jokaisella muullakin elämä ja ne ajattelee myös itsensä parasta, mutta sanonpaha vaan, jos haluat lisää rahaa, mee töihin. Äitisi haluaa että huoneesi on siisti, niin minunkin... Lattiani on siisti ja pöydällä on vain suihkulähde, veistos, tietokone ja alusta. Äitisi tapa kommunikoida on huutaminen, ja niin teki mun kaverinki äiti mä voin sanoo että huuda lujempaa sano sille että se on sun huone ja jos rupee itkettää älä pura tunteita kyynelii vaa siihe huutoon, ja voit sä laittaa ne meikit pöydällekki, ja lopeta kajaalin laitto, siit voi tulla arpia, Luonnollinen on kaunista :D hyvä ettet käytä värejä siitä oon ilonen TERVEISIN 14v entinen mutsin vihaaja kunnes muutin omilleni.

      • Voi elämän kevät?

        Oletko 14 ja muutit omillesi! Ei näin!


    • sablam1

      et o iha normaali. sori. ma jouduin Sun ikasena maalla tekeen KAIKKI tai mut ois palautettu lastenkotiin. AINA OLI UHKA PAALLA. KIITA LUOJAAS ET SUL ON KOTI VIELA!!!!!!!!!!!!!!!!! T.SABLAM

    • qwwety

      äitis on kusipää

    • ei ole tiukka mutsi

      13v ei tarttekkaa viel meikata ja jos ite haluut väkisin meikkejä ostaa ni älä valita ku rahat menee.
      Iha hyvä ettet saa pitää kamoja levällään, kyllä siisteys on kivempaa. Ne suoristusraudat ja meikitki kuuluis olla laatikossa lattian sijaan.
      Ite en oo koskaa saanu kuukausirahaa taikka viikkorahaa, kaiken olen itse pikku pikku työhommilla ansainnut. Ja itse olen kaikki 'huvini' aina maksanut. Äitisi on tiukka, muttei liiallisuuksiin asti. Iha normaalia on sen käytös ton ikäisen lapsen (kyllä:13 vuotias ON vielä mielestäni lapsi) kohdalla.

    • itsekkin äiti

      Sano sille äidilles, että olet rakas kun kaikki on hyvin. Halaat ja hymyilet. Kokeile ja sano että saat anteeksi. Kerro miten kävi!! Auttoiko?
      Kun tulet aikuiseksi niin voit saada työkaverin joka korottaa ääntään ja juoksuttaa sinua ja pomottaa vaikka ei ole oikea pomosi. "Sitten kun olet aikuinen niin huomaat miten kylmä maailma on". Ja se asia tuntuu hyvin pieneltä mitä nyt tapahtuu kun ajattelet jälkikäteen. Anteeksi jos en osannut oikein auttaa:)

    • elämäänkyllästyny17v

      Minun äitini on täyskusipää-ääliö. Se vittuilee minulle kirjaimellisesti joka asiasta. En halua edes puhua aiheesta. Ei mikään ihme jos tehdään kouluammuskeluita, jos äidit(vanhemmat) vittuilevat, kohtelevat ala-arvoisesti ja haukkuvat. Tavallaan ymmärrän kouluampujia, koska ei kukaan täysijärkinen voi pitää asioita sisällään. Ja varsinkin jos on koulukiusattu. Kostaminen tuntuu aina hyvältä, koska minusta jokaisen tulisi saada ansionsa mukaan.

    • äiti vain

      voi teitä lapsiraukkoja.. :(
      Mullakin oli tosi tylsä äiti. pakotti joka lauantai siivoomaa oman huoneen, muuten ei tullu viikkorahaa joka oli muuten10MARKKAA! sit se viel anto jotkuu tyhmät kotiintuloajat... ja jos ei tullu kotii ni se tuli hakemaa... arvaa ottiko päähän!
      Nyt olen itse äiti, ja ymmärrän erittäin hyvin kuinka rankkaa minun äidillä on ollut minun teiniaikana. minunkaan lapset ei saa viikkorahaa ellei huonetta ole siivottu ja myös heillä on kotiintuloajat. ja aivan varmasti haen jos ei ala kuulua!
      Muistakaahan rakkaat pirpanat että me vanhemmat ajatellaan teidän parasta!

    • omeropomero

      Haloo mä en saa yhtää raha kuukaudessa ja silti pärjäään.
      Mä tienaan rahat ite.ei siihen mutsi voi rueta marisee
      SÄäki voisit tienata rahaa esim: naapurin koiran hoidolla,Kesätöillä.
      Kesätöissä saan aina 20 e päivältä ja seki on koiran hoitoo että harkihe kesätöitä.

    • 13v

      Oon ite 13v. enkä saa kuukausi- tai viikkorahaa vaan mu pitää tehdä kotitöitä. Ihmisen pitää oppia tekemään jotain elantonsa eteen.

    • Tyytyväinen

      Kuule sulla on hyvä äiti. Mun äiti on samanlainen, no ei se huuda mulle kokoajan, mutta siis äitis vaan yrittää kasvattaa sua. JA SE SIIVOAA SUN HUONEEN!!! Herran jestas, mun äiti siivosi mun huoneen viimeksi kun olin 5v. Ja mä saan vaan kympin kuussa, oon 13v. Mun äitillä ei ole itselläkään paljon rahaa, joten ei haittaa, etten saa paljon kuukausirahaa.....

    • Haist huilu

      Vittu sä olet epäkiitollinen kakara. Hanki sinä vain niitä helvetin käytöstapoja ku ite en edes saa mitää viikkorahaa

    • Oon syntyny perseest

      Oon 11v ja mul o pahempaa!!! Äiti käski kerran mun lähtee lasten kotii ku sanoin et turpa kii,Wtf??????? Sama pystyn huutaa hetke ja sit alan itkee!!!!

    • Huolestuttaa

      Aika perseelleen tämä kansa on mennyt jos tuollaiset asiat ajavat ihmisen itkemään asiasta internettiin, uskon että melkein kaikkien nuorten vanhemmat mitäkuinkin pakottavat lapsensa siivoamaan huoneensa ja käyttäytymään asiallisesti vaikkei se heitä koskisikaan olettaen että lapsi tulee siitä hyötymään tulevaisuudessa kun asioitten kohdalla kuri on parempi, en myöskään ymmärrä että kaikki rahat pitäisi survoa jonnekin meikkeihin, ja 15e/kk oli minulle ainakin riittävä raha, eivätköhän aloittajan vanhemmat katso tulojaan ja päätä ihan järkevästi paljon ja miksi he antavat sinulle minkälaisenkin summan, kasva saakeli....

    • Vittuuntunu

      Hanki lukko oveen

    • muuta

      isälle asumaan

    • Anonyymi

      Hah sun äiti ei anna kuria, itelläni ei OIKEESTI ole minkään laista viikko tai kuukausirahaa, vitun pieni huone, ei omaa rahaa, ei paljoon ruokaa ja huone pitää olla helvetin siisti kokoajan tai en mahdu liikkumaan ja joudun palkatta tekemään monia kotitöitä päivittäin vittu koitappa sellasta sietää its my life ja älä käytä meikkiä ja laita tavarat koriin vaan ja pääset vitun helpolla verrattuna muhun.

    • Anonyymi

      mun äiti lyö mua legit jollai imurilla jos en saa tehtyä mitä se haluu esim ku olin joku 7.v ja piti ratkaista mikä on 225 : 5 oli sillo nii nuori enkä tienny mikä hemmetti on jakolasku ja mun äiti vaa huus mulle et ei saa enää kaverit tulla meillie jos et saa tehtyy tota oikein.... iha niikku siihe kuolee..

      • Anonyymi

        Tyttö vai poika ja mite vanha oot? Sun äitillä on ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe