Hei eli minulla on diagnoosina ilmeisesti tuo ärtyvä paksusuoli. olen huomannut että stressi, ahdistuneisuus pahentavat oireita ja mulla tämän tyyppisiä mielialoja on usein.
epäilin itse keliakiaa, mutta nyt en enää ole ollenkaan varma.
eli oireita mulla on: vatsa turpoaa, viimeistään illalla kuin rantapallo.
ummetus/löysä uloste vuorotellen. Lisäksi usein on sellaista papanaa joka kelluu?
ei tunnu minusta normaalilta ollenkaan. osaako joku sanoa tähän jotain?
hemoglobiini ollut normaalillla tasolla.
tiedän että vehnä, hiiva ja sokeri erityisesti pahentavat oireita, mutta en osaa olla ilman mikä on ehkä vähn outoa koska vaihtoehtotuotteita on kyllä tarjolla. se vain että jos kotona käydessä (nyt menneellä joululomalla) toinen vahemmista leipoo tuotreita sämpylöitä, en voi vastustaa ja seurauksena pari päivää oireiden paheneminen vatsanväänteineen päivineen.
voiko joku antaa minulle konkreettisia neuvoja kuinka koostaa aterioita ilman vehnää,hiivaa, ruisleipää, mysliä jne?
koen että tarvitsen viljaa tai muuten en tule kylläiseksi. minusta ei siis ole karpaajaksi koska omalla kohdalla pelkää marjat jogurtti aamiainen ei esimerkiksi toimi. pakko syödä sitä kaurapuuroa. Mutta puurot ovat sopineet, leipä on se ongelma... miten saan vähennettyä leivän syöntiä?
Neuvoja kaivataan!
ghhsty
2
60
Vastaukset
- samavaiva
Mulla on ihan täysin sama ongelma. Tuo olisi voinut olla mun kirjoittama.. Voi kun ei olisi tällästä ollenkaan!
- Marjaana K
Hei! Minä en ole lääkäri, mutta suosittelen sinullekin, että luet nuo minun juttuni, sillä minulla on ollut samanlaisia vaivoja ja minulle tuo on auttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862