Kirjoittaessani kynällä alkaa sormissani sekä kädessäni melko pian tuntua kipuilua ja voimakasta väsymystä, jonka johdosta käsialani muuttuu melkein epäselväksi ja joudun pitämään pausseja. Mitään kummempaa syytä tähän ei ole lääkäristä löytynyt, joillakin vain kuulemma menee näin ja harjoittelusta voisi olla apua. Olen harjoitellut, mutta sama homma.
Nyt olis tulossa yliopiston pääsykokeet ja tiedän, että tämä vaiva tulee olemaan todella haittaavana. Onko olemassa mitään "erikoiskyniä", jotka sopisivat tilanteeseeni, eli sellaisia, jotka olisi muotoiltu niin, että sormien ja käden väsyminen ei olisi niin voimakasta? En haluaisi mokata tota pääsykoetta, mutta pahalta näyttää.
Kiitos.
Sormet väsyvät kynällä kirjoitettaessa - apua?
1
200
Vastaukset
- diagnoosi TOS
moikka. Mulla sama vaiva.. Mulla syy on niska/hartia akselilla, ja kesti kauan ennenkuin vika paikallistettiin.
Vaiva vain pahenee vuosien mittaan, niska/harti-alueen jumppaa venyttelyä, ryhdin tarkkailua.. siinä se mitä mun vaivalle voi, joo ja jokin leikkaus jossa poistettaisiin ylin kylkiluu, mut siihen en vielä suostunut, kun käsi kuitenkin toimii jotenkin.
Koita jaksaa juosta lääkäreillä, jotta syy selvitettäisiin.. Fysiatri ja thoraxkirurgi mulla syyt selvitti. Jo se että saa diaknoosin auttaa pikkuisen, sitten voi tehdä helpommin omia valintoja ammatinkin suhteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse964784Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133922Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2083814Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1122229Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575771964Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801346- 1321268
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1641260En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5211110- 531105