Jeesus sanoo "Minä olen valo ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen. Jos joku ei noudata minun sanojani, vaikka on ne kuullut, en minä häntä tuomitse. En ole tullut tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan sen." Joh.12:44-47
diakoni Meiju
Loppiaisen evankeliumi
13
<50
Vastaukset
Loppiaisen evankeliumi pitäisi olla teiltä, että "loppiaisena kaupat auki ja kirkko kiinni"
- esther
Totta tosiaan! tuota kohtaa siteerataan aivan liian harvoin.
itse Kristus sanoi noin!
ehkä mentiin liian pitkään Paavalin mukaan, joka taas on on toisilla linjoilla :( - Ehdotuksia....
Mielestäni meillä voisi olla..
Keskitalven juhla (esim osuen juuri vuoden loppuun) Kristityt voisivat juhlia sitä omalla tavallaan ja muut omallaan). Kesto voisi olla kiinteät 4 päivää, jolloin kaupat ym olisivat auki rajoitetusti.Tai kolme, jos vuoden viimeinen päivä olisi erikseen.
Laskiainen
Helmikuussa. Talven riemun juhla tms
Yleensä sunnuntai
Itsenäisyyspäivä (joulukuun 6.pvä)
Kevään juhla (nyk. pääsiäinen)
Kesto pitkä viikonloppu, kaupat kiinni. ajoittuu huhti-toukokuulle. Katkaisee mukavasti pitkän talven.
Keskikesän juhla (Juhannus)
Kun päivä on pisimmillään. Voisi ajoittaa perjantaihin, jolloin aattona kaupat jälleeen auki rajoitetusti.- Totuuden sanaa
Tai luopua taikauskostaan, ja tulla valkeuteen, kuten Jeesus opetti:
>> Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan mailmaa, vaan sitä varten, että maaima Hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo Häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska Hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen pojan nimeen.
Mutta TÄMÄ ON TUOMIO, että valkeus on tullut maailmaan, ja IHMISET RAKASTIVAT PIMEYTTÄ (kuten tappajalahkon oppeja) ENEMMÄN KUIN VALKEUTTA; SILLÄ HEIDÄN (historialliset) TEKONSA OLIVAT PAHAT. SILLÄ JOKAINEN JOKA PAHAA TEKEE (mukaanlukien Luther ja uskonpuhdistajat), VIHAA VALKEUTTA EIKÄ TULE VALKEUTEEN, ETTEI HÄNEN TEKOJAAN (joukkotuhonttaa) NUHDELTAISI.
- mikä se on
Mikä se on se pimeys, johon ne jää ne, jotka ei sitten Jeesuksen sanojen mukaan häneen usko ?
- Sitä oli lisää
Meiju, mihin sinulta jäi tuosta lainauksestasi se seuraava jae #48? Ei voi olla totta, että lukemisesi loppui jakeeseen 47 ja sitten päätit kopioida tekstin tänne. VArmasti luit seuraavankin jakeen, mikset kopioinut sitäkin? Jakeet 49 ja 50 olisivat myös hyviä osata.
Lainaahan Meiju ensi kerralla koko asiayhteys, äläkä noin tarkoitushakuisesti pätkäise Jeesuksen sanoja keskeltä poikki. Sinähän toimit kuin Jehovan todistaja.- no huh huh
Niinpäs muuten näköjään jatkuu. Siinä sanotaan, että jos torjuu tämän Jeesuksen sanat, niin se sana tuomitsee viimeisenä päivänä. Mitenköhän se sana tuomitsee viimeisenä päivänä. ? Eli siis jossain lukee ne Jeesuksen sanat, mitä se puhui. Ja sitten viimeisenä päivänä katsotaan, miten Matti ja Ville on toteuttanut. Ja jos ei oikein menen yksi yhteen, niin sitten sen sanan mukaan tuomitaan. Niinkös. Se on kyllä aika rankaa.
- Se selittyy
no huh huh kirjoitti:
Niinpäs muuten näköjään jatkuu. Siinä sanotaan, että jos torjuu tämän Jeesuksen sanat, niin se sana tuomitsee viimeisenä päivänä. Mitenköhän se sana tuomitsee viimeisenä päivänä. ? Eli siis jossain lukee ne Jeesuksen sanat, mitä se puhui. Ja sitten viimeisenä päivänä katsotaan, miten Matti ja Ville on toteuttanut. Ja jos ei oikein menen yksi yhteen, niin sitten sen sanan mukaan tuomitaan. Niinkös. Se on kyllä aika rankaa.
Lue myös 49 ja 50.
- EL.a .K:IM
Se selittyy kirjoitti:
Lue myös 49 ja 50.
Se selittyy
Noi jakeet on tärkeä kohta sitä lukua.
Liitteet: 5 moos 18:18
joh 14:10
joh 8:28
- EL.a .K:IM
http://mina.suomi24.fi/kuunteleva_kirkko
John 12: 35-38
`Niin Jeesus sanoi heille>> Vielä vähän aikaa valkeus on keskuudessanne. Vaeltakaa niinkauan kuin valkeus keskuudessanne on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa hän ei tiedä mihin hän menee.
Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte- EL.a .K:IM
Ja joku teki taas sensuurit.
Jatkoa tohon papin siteeraamaan lukuun..
TÄMÄN JEESUS PUHUI JA MENI POIS JA KÄTKEYTYI HEILTÄ.
John12-48
JOKA KATSOO MINUA YLEN EIKÄ OTA VASTAAN MINUN SANOJANI, HÄNELLÄ ON TUOMITSIJANSA: SE SANA, JONKA MINÄ OLEN PUHUNUT, SE ON TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.
- evlu
Loppiainen on lähetystyön juhlaa.
- Kaikkea sitä kuulee!
Meiju! Kun pätkäiset tuolla tavalla Jeesuksen puheen keskeltä poikki, mitätöit koko kristinuskon. Tuon mukaan siis kenenkään ei tarvitse piitata Jeesuksen puheista, vaan hän pulisee vain aikansa kuluksi ennenkuin pelastaa maailman. Uskoa ei tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603