Kaverini mielestä

wanhaparta ja tietää

Hätäraketeilla ja päiväkuivioilla ei tee mitään. Seilannut 50 vuotta eikä kertaakaaan tarvinnut!

Olen samaa mieltä, katsastukseenhan voi raketit lainata kaverilta tai perustaa rakettikimpan. Kaikillahan on veneessä nykyään VHF ja paukkulautta.

13

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaveilija26

      Samanhan voi tehdä myös pelastusliiveille yms. turvavälineille, minäkään en ole niitä 50 vuoteen tarvinnut.

      P.S. onko päiväkuivion vastakohta yömärkiö? Semmoiselle olisi veneessa kyllä käyttöä.

    • Niin mekin tehdään

      Ei mekään olla ostettu noita katsastusvarusteita joka veneseen.
      kimppa toimii hyvin.
      Katsastusvuorossa olevalle viedään tarvikekassi.
      Ja ollaan sovittu, että se joka on joutumassa vakavaan hätään, saa ottaa kassin mukaan veneeseen.
      (En ole vielä joutunut ottamaan tuota lisäpainoa, mutta olen luvannut vaimolle, että heti jos aiotaan joutua vaaraan, otetaan ensin kassi mukaan rannasta lähdettäessä.)
      On sääsynyt pitkä penni.
      Varsinkin kun yksi maksaja jäi jo pois. Kun Jake oli unohtanu ottaa kassin mukaan, vaikka oli menossa hätätilanteeseen, ja vene meni lunastukseen.

    • =?))"=KKK###

      Eipä ole yachtpoolin ansiosta enää mitään ideaa koko katsastuksessa.

    • 10

      Minulla on katsastusraketit säilössä kuivassa paikassa. Veneessä on mukana vanhat raketit, etteivät uudet menisi pilalle.

      • S/Y Carita

        uutena vuotena kaikki -70 luvun raketit lähti lujaa taivaalle ja paloivat niin kauniin punaisesti laskeutuen hiljaaa espoonlahteen


      • Sisätiloissa
        S/Y Carita kirjoitti:

        uutena vuotena kaikki -70 luvun raketit lähti lujaa taivaalle ja paloivat niin kauniin punaisesti laskeutuen hiljaaa espoonlahteen

        koska hätäraketteja ei saa ampua turhaan ilmaan, ettei joku luule että on hätä, niin meidän taloyhtiössä niitä ammutaan hissikuilussa.

        8-kerroksessa on hieno loiste.


    • Ettäs tiedätte

      Me ostetaan vessapaperitkin vasta kun on paskahätä.

      • Jack. S. Sparrow

        tosipurjehtijat kuten Pepe ja minä käymme reelinkipaskalla ja allot hoitavat liukujäljet.


    • Säästöä joka vuosi

      Kymmenen vuotta veneillyt eikä ole vakuutuksiakaan. Ne on luuserit kun semmoisia tarttee.

      • ??"``?"`?"

        ja montako sataa euroa on veneellä hintaa;-)


    • Onnellinen raketti

      Mulla oli vene.
      Ostin 2 rakettia.
      Veneen arvo moninkertaistui.
      Myin toisen raketin, ja annoin veneen saman hintaan
      Nyt on rahaa ja ensi uudeksi vuodeksi raketti.

      • Hymyä huuleen

        Tämähän kääntyi huumoripalstaksi....


    • pollu

      miksi hätärakettaja ei saisi lähettää uv-aattona klo 24.00,

      turhaa nipotusta viranomaisilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe