Joo elikkä mulla on nyt rv 24 3 ja oon viikon päästä menossa egyptiin
niin tarviiko mitään raskaustodistuksia tai muita lappusia ottaa mukaan lennolle?? Olis hyvä tietää ettei jäädä sitten kentälle pyörimään kun jotain puuttuu ://
Lentokoneella matkustaminen raskaana!?????
3
150
Vastaukset
- hei apuaapua
En usko että noilla viikoilla vielä sulta kysellään mitään lappusia sillä lentää saa 36 viikolle saakka, neuvolakortti on silti hyvä kulkea jokapaikassa mukana.
Egyptissä kannatta sitten muistaa hyvä käsihygienia, kannattaa pitää pieni käsidesi pullo jatkuvasti laukussa mukana ja aina ennen ruokailua laittaa sitä. Lisäksi kannattaa ehdottomasti syödä maitohappobakteereja esim:
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/product.aspx?catalog=yasalescatalog&productid=346940(yabasecatalog)&category=vatsa(yasalescatalog)/maitohappobakteerit630327709(yasalescatalog)
Jotka mielellään kannattaa jo aloittaa paripäivää ennen matkaa.
Näistä asioista minulle "saarnasi" synnytysten erikoislääkäri kun me olimme lähdössä matkalle, hän ei suositellut matkoja raskaana Bulgariaan tai Egyptiin, huonon hygienian vuoksi. Jos saa pahan vatsataudin voi se aiheuttaa keskenmenon.
Muistakaa ehdottomasti ottaa myös sairaskulu vakuutus, on ehdottoman tärkeä. Matkatavara vakuutus nyt ei niinkään ole, jos sitä ei koe jotenkin tärkeäksi.
En halunnut peloitella kuitenkaan, hyvää matkaa teille :) Nauttikaa lämmöstä :)
P.s älä ihmettele jos pelottaa lentokoneessa.. en tiedä mikä siinä hommassa on, olen joskus rakastanut lentämistä mutta kun esikoista odotin ja matkustettiin koneella samoin kuin nyt tämän toisenkin kohdalla, niin huomasin jo silloin ekalla kerralla että pelkäsin koneessa ihan hel*****ti, varmaan jotenkin alitajuinen juttu kun lapsia tullut/tulossa :) - pikku neiti
moikka..
täällä kans käytii tos viimevuojen kesäkuussa kreikassa ja esikoista odotin olin melkee 17rv menossa.. mua kans pelotti sillo se lentämine vaikka sitä enne olin jo 6 kertaa käyny ulkomailla :D mulla oli kans vaan neuvolakortti mukana.. hyvää matkaa teille :) - hei apuaapua
Unodin kirjoittaa: lentää saa siis viikolle 36 mutta viikolta 28 eteenpäin tarvitaan toditus raskaudesta että on sujunut normaalisti, eikä estettä lennolle ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1603566Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.512030Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281088
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381024- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872