Juuh, eli ekaksikin sanon, et en nyt oo todellakaan ottamassa vielä hevosta/ponia. Ehkä vuoden tai parin päästä, katson, olenko vielä kiinnostunut jne. Haluisin hepan (ja sen mahd kaverin) laittaa omaan talliin, mitä ei edes ole. Olisi kyllä tosi hyvä mahdollisuus rakentaa, koska on paljon tilaaym. Toisaalta siinä olisi hirvittävä määrä vastuuta ja työtä! Lähellä on täysihoitotalli, jossa kk/340 € hinta. Onko se mielestänne kallis, kun siihen sisältyy karsinan siivous arkisin,ruokinta, harjaus&tarhaus, yks loimija lisäloimitus maksaa, ja kaikki perusjutut. Tallilla on kenttä ja tosiaan matkaa vain n. 900 m. Olen ajatellut suokkia, tai issikkaa, tai jotain lvtä. Hevosen tulisi olla maastovarma, hypätä n 80 ratana, ja heB. Saisikohan varusteineen n 5000€? Olen 13 w ja ratsastanut 5 vuotta ja minulla on hoitohevonen (trakherner) en osaa kirjottaa;) ja vuokraponeja kaksi ja yks vuokraheppa. Tasoltani nyt oon n heC ja Re 50 cm. Osaan tunnistaa sairauksia, koska loimitetaan, satulatjasuitsetjasuojatjapintelit ymsyms sujuu. Äitini osaa myös harjata, satuloida, ja voisi auttaa. Ja jos hevonen menisi sinne tallille, saisin tietty apua tarvittaessa. Nyt keskityn kuitenkin kouluun ja vuokrahevosiin ja katsotaan sitten muutaman vuoden päästä, miten käy. Opiskelun oon miettiny siihen asti et meen lukioon, joka on samassa rakennuksessa, kun nyt yläaste. Vastailkaa pliide! :)
Oma heppa? Vastailkaahan!
Shettislovee<3
3
79
Vastaukset
- Hettah-
Odota tosiaan vielä pari vuotta mutta älä missään nimessä ota ensimmäiseksi hevoseksi lv:tä! Suokki tai pv mieluummin.
Ehdottomasti tuonne täyshoitotallille, oma talli maksaa muutaman kymmentä tuhatta euroa ja siellä saat apua tarvittaessa, eikä tarvitse koko aikaa hoitamassa ja ruokkimassa hevosta. Eikä ole kallis tuo 340e/kk, kun kerran täysihoitotallista puhutaan. Ja se kirjotetaan trakhener ;)- Shettislovee<3
Joo siis tarkotin pvtä :D hupss..
- Shettislovee<3
Shettislovee<3 kirjoitti:
Joo siis tarkotin pvtä :D hupss..
Pliide vastailkaa, haluun mahdollisimman montaa mielipidettä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770