Ihmettelen kovasti miksi ateistit ovat ensimmäisenä ryntäämässä joulu- pääsiäis- ja helatorstaivapaalle, vaikka nämä ovat meidän kristittyjen juhlia? Miksi tekin vaaditte pyhäpäiväkorvausta, vaikka pyhäpäivät ovat teille samanlaisia kuin kaikki muutkin päivät?
Täyttävätkö joulupukit ja -tontut sekä noitakat sitä tyhjiötä, jonka uskon puuttuminen teille aiheuttaa? Vai mistä moinen shoppailu- ja krääsäinnostus?
Itse toivon sitä, että valtio saadaan pian erotettua kirkosta ja meillä kristityillä olisi oikeus saada palkatonta lomaa sunnuntaisin ja arkipyhäpäivinä. Sunnuntaista tulisi siis normaali työpäivä, koska sitä ei ole koskaan vapaapäiväksi myönnetty niin kuin lauantai. Työpäivien määrä kasvaisi n. 60 päivällä vuodessa. Tätäkö te haluatte?
Ateistit voisitte vastata, luen kyllä.
Kiitos!
•••• Insinööri kysyy ••••
22
206
Vastaukset
- Vastatkaa, kiitos
mIKSI Kristityt tapatte aina Jeesuksen pääsiäisenä. Korina ja jalkojien vipinä häiritsee untani! Vietättkö vappua, vaikka saatte Kelasta Jeesuksen NettiEvankeloimismaksua kuukausittain (ainakin uskotte niin) JA ettehän edes tee TÖITÄ, kun se on Raamatussa kiellettyä - tuo rahan ansaitseminen meinaan!
Miksi tuette äpärälapsi-Jeesusta, joka tukee Allahin "miesten" suorittamia terrori-iskuja, vai tuetteko Allahia? Oletteko ihan sairaita JA miksi sorrutte Internet-terrosimiin kun tiedätte Evankeloimisen olevan rikollista toimintaa`? (kun paasaatte sitä netissä päivät pitkät)
MENKÄÄ TÖIHIN, LUUSERI JEESUSTELIJAT!
TOIVOEN, TEITÄ PAREMPI KRISTITTY, NIMIM.
Vastatkaa, kiitos- trollaamaton
" mIKSI Kristityt tapatte aina Jeesuksen pääsiäisenä. Korina ja jalkojien vipinä häiritsee untani! Vietättkö vappua, vaikka saatte Kelasta Jeesuksen NettiEvankeloimismaksua kuukausittain (ainakin uskotte niin) JA ettehän edes tee TÖITÄ, kun se on Raamatussa kiellettyä - tuo rahan ansaitseminen meinaan! "
-ei Jeesusta tapeta, se on sinun luulosi. Vappu on tavallinen päivä muittten joukossa.
Raamattu kehottaa töihin, sanoo jopa, ettei sen pidä syödäkään, jollei työta tee.
" Miksi tuette äpärälapsi-Jeesusta, joka tukee Allahin "miesten" suorittamia terrori-iskuja, vai tuetteko Allahia? Oletteko ihan sairaita JA miksi sorrutte Internet-terrosimiin kun tiedätte Evankeloimisen olevan rikollista toimintaa`? (kun paasaatte sitä netissä päivät pitkät)
Jeesus ei tue mitään rikolista, vaan rauhan tuli jättämään meille. Ihmiset keskenään sotii ja tappelee omaa syytään.
" MENKÄÄ TÖIHIN, LUUSERI JEESUSTELIJAT! "
- töitä tekee kaikki, joille työtä piisaa. Mielestäni on väärin syyttää luusereiksi ahkeria ja tunnollisia ihmisiä.
On olemassa myöskin uskovia eläkeläisiä ;)
" TOIVOEN, TEITÄ PAREMPI KRISTITTY, NIMIM.
Vastatkaa, kiitos "
- joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Ja sitäpaitsi olet trolli. :(
käytännön syistä.
suomessa on yleinen, työaikalainsäädäntöön perustuva, 40:n tunnin säännöllinen työaika ja viikonloput ovat sovittu vapaapäiviksi. minulle on henkilökohtaisesti aivan sama ja se, jos nykyisistä pyhäpäivistä ja pyhätyökorvauksista luovuttaisiin ja niiden tilalle otettaisiin ateistiset pyhäpäivät ja ateistiset sunnuntait.
saavutetuista eduista ei tietenkään ole syytä luopua.- erik.goebbels
Joulu, pääsiäinen ja helatorstai. ovat molemmat oikeastaan pakanallista alkuperää olevia juhlia, jotka kristityt varastivat pakanauskonnoilta kun eivät osanneet keksiä omia juhliaan.
Joulu -> yule = germaanista alkuperää oleva pakanallinen talvijuhla.
Pääsiäinen = valonjumala Ostaran jälleensyntymäjuhla miten pääsiäispuput ja suklaamunat hmm... Mihin tuohon yhtälöön mahtuu cheesus.
Helatorstai = ainakin Suomessa vietetty keväänjuhla, jossa jumalilta rukoiltiin hyvää satoa. - no lue sitten
Koska myös me köyhät ateistit pidämme palkallisista vapaista! Teemme työmme ollaksemme osa kansantaloutta. Ei siihen sen kummempaa tekopyhää jeesustelua tarvita.
Sitä en kyllä lakkaa ihmettelemästä, miksi uskovaiset ovat jatkuvasti vaatimassa näitä ilmaisetuja lisää! Siis kysyn, että miksi ihmeessä uskovainen on niin saatanan ahne?- Uskova
Sitä en kyllä lakkaa ihmettelemästä, miksi uskovaiset ovat jatkuvasti vaatimassa näitä ilmaisetuja lisää! Siis kysyn, että miksi ihmeessä uskovainen on niin saatanan ahne? "
Päinvastoin olen vaatimassa osaa näistä lomista pois.
- ++++++++++++
"Ihmettelen kovasti miksi ateistit ovat ensimmäisenä ryntäämässä joulu- pääsiäis- ja helatorstaivapaalle, vaikka nämä ovat meidän kristittyjen juhlia? "
Muotoile kysymysesi uudelleen eli poista mutu ja väärä tieto.
"Miksi tekin vaaditte pyhäpäiväkorvausta, vaikka pyhäpäivät ovat teille samanlaisia kuin kaikki muutkin päivät?"
Kukaan ei vaadi mitään, jokainen harhaan tai harhanmuutteesen katsomatta voivat riippuen työstä saada noina hetkinä vapaata. Se on reilua.
"Täyttävätkö joulupukit ja -tontut sekä noitakat sitä tyhjiötä, jonka uskon puuttuminen teille aiheuttaa?"
Minulla ei ainakaan ole mitään tyhjiötä enkä usko, että kenelläkään on. - 1000sanaa1totuus
Joulu, pääsiäinen ja hela eivät ole kristittyjen juhlia. Kristityt ovat ehkä virtsanneet näiden pyhien päälle, saaden ne tuoksumaan reviiriltään, mutta se ei tee niistä juhlista "kristittyjen juhlia". Ja miksi kristityillä olisi erioikeus palkattomiin vapaapäiviin sunnuntaisin? Te olisitte samalla tavalla duunissa kuin kuka tahansa! Miksi kristityt edes viettäisivät sunnuntaita, sehän on auringon jumalan päivä?
Sitä paitsi, sunnuntaista voi tulla helposti "toinen lauantai", eli viikossa säilyisi edelleen kaksi vapaapäivää. Ei vapaapäivää varten tarvitse mitään uskonnollista soopaa. Esimerkiksi: mä juhlin ja muistan sunnuntaisin Hypatiaa, jolloin saan sen varmasti palkattomaksi vapaapäiväksi. Hypatia edes oli olemassa, toisin kuin teidän "messiaat".
Tietämättömyys on sitä luokkaa, että kyllä huomaa, että on insinööri liikenteessä... - Kysyn myös???
Minä en henkilökohtaiseti ryntää vapaalle pyhäpäivinä, koska olen silloin töissä.
Mieluisaa on toki nostaa suurempaa palkkaa ajalta.
Minä en henkilökohtaisesti vietä joulua mitenkään, olen monta vuotta ollut silloin töissä, että sitä viettävät työkaverini saavat olla vapaalla.
Miksi uskovaiset viettävät vappua ja juhannusta ja uuttavuotta?
Näitä kysymyksiä täällä aina vatvotaan täällä.
Mitä tulee tähän krääsäinnostukseen, voin kysyä, miksi uskovainen ihminen tarvitsee kirkkoa joka on täynnä krääsää? Eikö se jumala kuule, jos ei pappi (joka saa ihan rahaa saarnaamisesta) ole kirkon sisällä kiekumassa.
Tässä sitä ihmettelemistä.
Niin ja vielä pieni kysymys: Miksi uskovaiset käyvät lääkärillä? Eikö se jumala paranna? Itse taas ihmettelen miki Kristityt viettävät pyhäinmiesten päivää. Mikä oli alkujaan Kelttien juhlima Halloween jolloin he uskoivat manalan porttien avautuvan. Ja demonien ja henkien pääsevän ihmisiä kiusaamaan.
Toisekseen ihmettelen miksi Kristityt viettävät Joulua johon mm Suomessao n kuulunut paha sarvipäinen joulupukki?
EIKÖ TEILLÄ OLE YHTÄÄN HÄPYÄ!!- 235rfg
Vai ensimmäisenä ryntäämässä lomille. Taisi olla seitsemäs peräkkäinen Joulu/Uusivuosi-pariviikkoinen kun tuli oltua pitkää päivää töissä. 1 päivä vapaata 14 päivän aikana. Mutta olen ottanut tavaksi kostaa asian pääsiäisenä, joka on työporukan hihhulisekopäille melko tärkeä asia. Joutuvatpahan tekemään syntiä töissä olemalla. Samoin Juhannuksena en tee minuuttiakaan. Mutta koska hihhulisekopäät halauvat olla Joulun hakkaamassa perhettään kotonaan, kärsikööt muut pyhät töissä. Ei kiinnosta vähääkään.
Insinööri voikin nyt ystävällisesti työntää joulupyhänsä poikittain syvälle perseeseensä. - Kalapagos
Aloittaja tekee geneettisen virhepäätelmän.
Geneettinen virhepäätelmä on argumentaatiovirhe, jossa asian oletetusta alkuperästä tehdään arvo sinänsä eli tässä tapauksessa vapaapäivän oletusta kristillisestä arvosta. Samalla aloittaja tekee toisen virheen, koska ei ymmärrä, että näillä pyhillä on vielä pidempi historia, joka ei liity kristinuskoon.
Vaikka oletettaisiin, että mainituilla pyhillä olisi kristillinen lähtökohta (mikä on epätosi) niin käytännössä kysymys on työaikalainsäädännöstä, kuten edellä tuotiin esille.
Miksi erityisesti ateistien tulisi luopua vapaistaan vaikka työaikalainsäädäntö on kaikille sama? Tämän tyyppinen kysymys on jo muodostunut perinteeksi ja se on yleensä ilmestynyt palstalle noin kaksi viikkoa ennen joulua tai pääsiäistä.
Itse asiassa ehdin jo ihmetellä että mahtoivatko uskovaiset trollit missata koko kysymyksen tänä jouluna, mutta se tulikin nyt sitten pienellä viiveellä.- Ateistit on POP!
Miksi uskovaiset äärihihhulit säntäävät lauantaisin vapaalle?
Jumala määräsi VAIN sunnuntain lepopäiväksi!
Miksi uskovaiset ryntäävät kesälomalle ensimäisenä raamattu kainalossa?
Raamatussa ei ole erillistä käskyä viettää n.4vkoa kesälomaa.
Todella voimakkaasti paheksun hihhuleita tästä syystä. Ateistit ovat nämä lomapäivät hommanneet ja hiihulit siinä siivestävät, senkin laiskat vätykset.
Ps. Tuo on kamala kirous, hihhuli-inssi. Huh.- vanallen
Avaajalle, riippuu ammatista,onko mainitsemasi "kristilliset juhlat" vapaapäiviä.
Minulla ei ole, lennetään kun käsketään.
- 75765676786757865657
Miksi te kristityt vietätte launtaina vapaapäivää, vaikka se on juutalainen sapatti, eikä mikään pyhäpäivä?
- politiikiton
" Miksi te kristityt vietätte launtaina vapaapäivää, vaikka se on juutalainen sapatti, eikä mikään pyhäpäivä? "
- nimenomaan JUUTALAISTEN, ei kristittyjen.
Lauantaivapaa on Suomen työlainsäädännön. politiikan tulosta.
Eikös tuo Joulu sijaitse siinä kohtaa missä Roomalaisten Saturnalia- juhla ennen pidettiin? Ja mielestäni ihmisillä on oikeus juhlia,sillä ei minuakaan ole pakotettu milloinkaan liittymään juhlintaan. Se on kulttuurille ominainen tapa ja esimerkiksi uskontotyhjiötä kohti vajoava Japani viettää onnellisesti Joulua, mutta se muistuttaa enemmän meikäläisten ystävänpäivää lahjojen kanssa.
Muuten, tuo minulle ne Raamatun kohdat, jossa Jumala kehottaa Joulupukkia rakentamaan kylää pohjoisnavalle, jotta hän ja hänen satapäinen tonttuarmeijansa voivat sitten tehdä ympäri vuoden maailman kaikille lapsille leluja, jotka sitten jaetaan porovaljakolla lentäen yhtenä yönä,joka EI OLE Jeesuksen syntymäpäivä, koristeltujen kuusten ympärille.
Minä odotan.- Pissi-inssi-linssi
Nyt kysymme, miksi tämäkin ressukka "insinöööööri" ei vastaa kysymyskiin ja kommentoi kirjoituksia mitenkään?
Surkea trolli, taas. >> Ihmettelen kovasti miksi ateistit ovat ensimmäisenä ryntäämässä joulu- pääsiäis- ja helatorstaivapaalle, vaikka nämä ovat meidän kristittyjen juhlia?
- Olly
Itse kannatan palkkaa ainoastaan tehtyjen työtuntien mukaan, parempi tekijä saisi toki parempaa tuntipalkkaa.
Silloin voisi kuka tahansa hihhuloida koska tahansa, ja maksaa hihhuloinnista palkan menetyksen. Tämä saattaa tulla perusinsinöörille pienenä yllätyksenä, mutta me olemme ihmisiä emmekä koneita.
Meistä on mukava kokoontua perheen, ystävien, tuttavien ja sukulaisten luo silloin kun kaikilla on vapaata samaan aikaan. On mukavaa viettää aikaa läheisten kanssa.
Myös periprotestanttisen puurtamisen väliin sijoitettu merkkipäivä katkaisee mukavasti arjen ja rytmittää vuoden kulumista. Merkkipäivän sisällön ei todellakaan tarvitse olla sen viettäjälle millään tavoin uskonnollinen. Ei edes pakanauskonnollinen, niin kuin valtaosa juhlistamme alun perin on.
Tulevaisuudessa joudumme todennäköisesti miettimään juhlavapaat uudelleen, kun muunuskoisten määrä tulee lisääntymään ja kristittyjen määrä putoaa putoamistaan. Siinä mielessä olisi hyvä mitä pikimmiten erottaa totutuista merkkipäivistä niiden kristitty painolasti ja korostaa niiden uskonnotonta, jokamiehen perinteisiin liittyvää merkitystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604803
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2203404- 1143101
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552114- 381923
- 1081892