Selittäkääpäs tyhmälle, että jos haluan Visa Debit-kortin niin pitääkö minun erikseen sanoa pankissa että haluan Visa DEBITIN, vai onko tavallinen Visa-kortti periaatteessa sama kuin Visa.......jonka voi sitten vaan muuttaa Debitiksi?
Epäilykseni heräsi kun täällä ei ole tarjolla pelkkää Visaa, vaan kaikilla korteilla on lisänimi, esimerkiksi Visa Classic ja Visa Electron:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Visa_(luottoyritys)
Ja mikäli vastaus on, että Visa Debit ei ole sama asia kuin Visa, niin onko Visa Debit sitten rajoitetumpi ominaisuuksiltaan....esimerkiksi kun Finnairin sivuilla ilmoitetaan että voi maksaa Visalla niin voiko siis maksaa myös Visa Debitillä?
Visa Debit
5
721
Vastaukset
- Pankkikortti.
Visa Debit on kortti, jossa ei ole luotto-ominaisuutta.
Eli Visa Debit on kuin perinteinen pankkikortti, mutta toimii myös ulkomailla.
Kortti on sidoksissa pankkitiliisi, eli tililläsi pitää olla katetta, kun käytät korttia.
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Kortit ja maksut/Kortit/Visa Debit/997122.html
"esimerkiksi kun Finnairin sivuilla ilmoitetaan että voi maksaa Visalla niin voiko siis maksaa myös Visa Debitillä?"
Voit, jos tililläsi on katetta. - mrs matkaaja
Olemme lähdössä Finnairin lomalennolla helmikuussa ulkomaille ja ostin eilen Finnairin nettivaraussysteemin kautta lisämaksulliset exit -paikat koneseen. Maksoin Visa Debit -kortilla ja yllätys yllätys - tänään Finnair otti yhteyttä, ettei maksu ole mennyt läpi. Yrittivät maksua uudestaan puhelimessa ja siellä virkailija vain sanoi, että heillä pitää olla OIKEA luottokortti. Joten ainakaan Aktian debit ei kelpaa Finnairille. Ja kyllä oli katetta tilillä.
- Visa Mann
Debit-kortti ei ole OIKEA luottokortti.
- 16+12
Vanhoilla termeillä
Debit = pankkikortti
Credit = luottokortti
Debit/Credit = yhdistelmäkortti (pankki- ja luottokortti samassa kortissa, kaksi kortin numeroa, toinen etupuolella (Credit) ja toinen kääntöpuolella (Debit)
Myyjäliike sitten päättää, hyväksyykö Debitin, Creditin, molemmat tai ei kumpaakaan. Esim. autovuokraamot taitavat aina vaatia Credit-kortin (ettei voivat tehdä katevarauksen vuokrasummalle).
- dorka!
tottakai se pitää sanoa, että hakuu debitin, en ne oo pankissa mitää selvinnäkiöitä ja tiedä mitä sä ajattelet ku siellä oot. Toivottavasti ei tiedä, sillä mä oon kattonu kahta pankkineitiä joista toinen o mun mielestä pissis ja toinen o kiva muuten.
Ja mitä tulee tuohon että tilillä pitää olla rahaa. No tottakai pitää olla rahaa. Mutta erona Electroniin, niin ei debit suuresti vermentele. Se tekee sitä aika satunnaisesti. Esim. joskus vuonna kivi-paperi ja sakset niin muutama kassapääte täällä teki tarkennnukse ja nykyää niistä enää r-kioski. Alko ja vaatekauppa eisim. ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972