Haettiin tänä juhannuksena uusi saari,koska nuoriso oli vallanut meidän vanhan.3eka saarella oli lappu maihinnousu kielletty lintujen pesimisajan takia.Sitten löydettiin saari ilman lappua.Kiinnitettiin veneet rantaan,löydettiin grilliaihio ja poltettiin nuotiota tuulenkaatamista oksista.Nukuttiin veneissä yön.Tänään kun oli poislähdön aika,huomasin kärjessä kiven päällä tolpan missä luki rauhoitusalue.Mitä tuli tehtyä väärin?Saako rantautua,tehdä nuotio,käydä paskalla tai katkoa makkaratikkuja?
Juhannussaari
Ali
172284
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 17
Vanhimmat
luonnonsuojelualue,saat rantautua mutta luonnolle et saa tehdä mitään.Avotulen teko on sallittu siihen tarkoitukseen rakennetuilla paikolla. Jos on pakko käydä paskalla niin peitä sammaleella.
MIKÄ JUNTTI !
Tarkenna kuka on juntti.Sekö joka kysyy asiallisesti,tai se joka vastaa asiallisesti?
Juntti on se joka tunkee itsensä paskomaan joka niemen notkoon ja saarelmaan, paistamaan hookoon blöötä ja juomaan keppanaa. Eipä hirveästi naurata korjata yksityisen saaren sotkettuja paikkoja,kun oli paskottu mökin kulmalle,tyhjiä kaljapulloja joka paikassa osa rikottuna,roskat pitkin grillin ympäristöä.
Se siitä asiallisuudesta.
Tyhmä jätkä.Nyt puhun rauhoitetusta alueesta missä ei ole yhtään mökkiä eikä koskaan tulekaan.Ei tulis mieeleenkään mennä paskoon mökkien läheisyyteen.On selvinnyt että alue josta kerroin on tosiaan natura suojelualue.Se minua kiinnostaa mitkä on säännöt yleensä tämmöisellä alueella.Saako rantautua,tehdä tulet omaan mukana tuodulla grillillä ja hiilillä?Sen minä selvitin että oksien katkominen ja koirien pito alueella on kielletty.Älä häirikkösaaristolainen enää vastaa!!
Relaa, ei se "saaristolainen" oikeesti mikään saaristolainen ole. Kunhan mouhoaa.
myös tuulenkaadot ovat maanomistajan omaisuutta niitä ei saa polttaa ilman lupaa nuotiopuut pitää viedä itse mukana.
Miksi pitää rantautua saariin?
Olemme veneilleet montaa kesää käymättä muualla maissa kuin virallisissa vierassatamissa.
Saarista kuitenkin suurin osa jonkun omistuksessa,naturassa tai muuten suojeltuja.
Sama juttu ja onhan niitä ihan virallisia ulkoilusaariakin joihin voi hyvällä omallatunnolla rantautua. Turha vetää hernettä nenään kenenkään,kyllä joku tolkku pitää olla maihin menossakin. Kysyjälle voisi antaa neuvon, ota selvää kun suunnittelet reissua, mitä saa tehdä missäkin ja voiko ollenkaan nousta maihin.
Eipä tule sitten jälkeen päin tarvetta kysellä palstoilla asioista.
Tuntuu tässä olevan vähän kahta ilman. Monta on niitäkin, jotka julistavat, että vain luonnonsatamista löytyy sitä oikeata veneilyä ja että vierassatamat ovat itsestään perkeleestä :)
Itse kyllä olen suosinut vierassatamia.
Luonnonsatamassa saa yleensä luonnonrauhaa ilmaiseksi. Vierassatamissa on sitten saatavissa jotakin palveluja maksua vastaan.
Molemmissa asioissa on puolensa.
Parhaita lapsuusmuistoja on ne, kun koko perheen voimin lähdettiin saareen. Siis ihan vain ajettiin alas jokea merelle ja rantauduttiin lähisaariin, joissa sitten vietettiin päivä uiden, onkien, lepäillen jne. Niin hyvää hernesoppaakaan en ole sen jälkeen ikinä saanut missään ja muukin ruoka siellä luonnon helmassa maistui taivaalliselta.
Halvat ne oli silloin huvit. Nykyään ei tosiaan ole enää edes vapaita saaria, jonne voisi muijansa ja kakaransa viedä nauttimaan Suomen suvesta parhaimmillaan. Toisaalta, ei taitais nykyajan kakarat sinä pitää yhtään minään... Eikä se tällaisen sateen sattuessa välttämättä mitään kauhean hauskaa olisi, vaikka muistoja on jäänyt sellaisistakin reissuista.
Mutta siis minä ymmärrän hyvin, jos joku haluaa rantautua luonnontilaisiin saariin. Niissä vaan täytyy sitten osata olla ja siivota jälkensä !
Tänään teksti tv:ssä: Metsähallitus valvoo tehostetusti veneilyä hallinnoimmillaan vesialueilla ja luonnonsuojelualueilla Itäiseltä Suomenlahdelta Hankoon.Iskussa valvotaan maihinnousukiellon noudattamista, kalastuslupien voimassaoloa ja hyvien veneilytapojen noudattamista sekä puhallutetaan veneilijöitä.
Käsittääkseni kysyjän käyttäytyminen oli juuri sen kaltaista, mihin pitäisi puuttua.
Otin kyseisen saaren omistavan kuntaan yhteyttä ja homma selvis.Rantautua saa,saa uida,kävellä metsässä ja paskoa.Mihin kasvavaan ei saa koskea,ei saa tehdä nuotiota eikä viedä eläimiä saareen.
En ymmärrä mitä yrität kysyä. 😕
Toivottavasti hän on jaksanut päivystää 20 vuotta, jotta pääsisi tarkentamaan kantaansa.
Olisi sääli, jos et saisi selvyyttä mieltäsi askarruttavaan kysymykseen ;D
Nämä on itse asiassa hyviä pohdintoja. Syväykseltään rajoitetuille uiville huviloille nuo meluisat ja kärsivät huvivenesatamat lienevät ainoa vaihtoehto ja niihin pilttuisiin sitten lähdetään aamuviideltä kiilaamaan. Minulla on pieni nostokölinen ja nauttisin kovasti luonnonrauhasta mutta joskus ei ole varma missä jokamiehenoikeudetkaan ei ole voimassa. Pihapiiriin - mökin tai kodin - ei tietenkään ole asiaa ja erikseen merkittyjä linnustonsuojelualueita osataan välttää. Kaikenlaista pientä retkeilysaarta on onneksi keksitty.