Juhannussaari

Ali

Haettiin tänä juhannuksena uusi saari,koska nuoriso oli vallanut meidän vanhan.3eka saarella oli lappu maihinnousu kielletty lintujen pesimisajan takia.Sitten löydettiin saari ilman lappua.Kiinnitettiin veneet rantaan,löydettiin grilliaihio ja poltettiin nuotiota tuulenkaatamista oksista.Nukuttiin veneissä yön.Tänään kun oli poislähdön aika,huomasin kärjessä kiven päällä tolpan missä luki rauhoitusalue.Mitä tuli tehtyä väärin?Saako rantautua,tehdä nuotio,käydä paskalla tai katkoa makkaratikkuja?

17

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vili

      luonnonsuojelualue,saat rantautua mutta luonnolle et saa tehdä mitään.Avotulen teko on sallittu siihen tarkoitukseen rakennetuilla paikolla. Jos on pakko käydä paskalla niin peitä sammaleella.

    • saaristolainen

      MIKÄ JUNTTI !

      • Ali

        Tarkenna kuka on juntti.Sekö joka kysyy asiallisesti,tai se joka vastaa asiallisesti?


      • Saaristolainen
        Ali kirjoitti:

        Tarkenna kuka on juntti.Sekö joka kysyy asiallisesti,tai se joka vastaa asiallisesti?

        Juntti on se joka tunkee itsensä paskomaan joka niemen notkoon ja saarelmaan, paistamaan hookoon blöötä ja juomaan keppanaa. Eipä hirveästi naurata korjata yksityisen saaren sotkettuja paikkoja,kun oli paskottu mökin kulmalle,tyhjiä kaljapulloja joka paikassa osa rikottuna,roskat pitkin grillin ympäristöä.
        Se siitä asiallisuudesta.


      • Ali
        Saaristolainen kirjoitti:

        Juntti on se joka tunkee itsensä paskomaan joka niemen notkoon ja saarelmaan, paistamaan hookoon blöötä ja juomaan keppanaa. Eipä hirveästi naurata korjata yksityisen saaren sotkettuja paikkoja,kun oli paskottu mökin kulmalle,tyhjiä kaljapulloja joka paikassa osa rikottuna,roskat pitkin grillin ympäristöä.
        Se siitä asiallisuudesta.

        Tyhmä jätkä.Nyt puhun rauhoitetusta alueesta missä ei ole yhtään mökkiä eikä koskaan tulekaan.Ei tulis mieeleenkään mennä paskoon mökkien läheisyyteen.On selvinnyt että alue josta kerroin on tosiaan natura suojelualue.Se minua kiinnostaa mitkä on säännöt yleensä tämmöisellä alueella.Saako rantautua,tehdä tulet omaan mukana tuodulla grillillä ja hiilillä?Sen minä selvitin että oksien katkominen ja koirien pito alueella on kielletty.Älä häirikkösaaristolainen enää vastaa!!


      • Skönäri
        Ali kirjoitti:

        Tyhmä jätkä.Nyt puhun rauhoitetusta alueesta missä ei ole yhtään mökkiä eikä koskaan tulekaan.Ei tulis mieeleenkään mennä paskoon mökkien läheisyyteen.On selvinnyt että alue josta kerroin on tosiaan natura suojelualue.Se minua kiinnostaa mitkä on säännöt yleensä tämmöisellä alueella.Saako rantautua,tehdä tulet omaan mukana tuodulla grillillä ja hiilillä?Sen minä selvitin että oksien katkominen ja koirien pito alueella on kielletty.Älä häirikkösaaristolainen enää vastaa!!

        Relaa, ei se "saaristolainen" oikeesti mikään saaristolainen ole. Kunhan mouhoaa.


    • toivo

      myös tuulenkaadot ovat maanomistajan omaisuutta niitä ei saa polttaa ilman lupaa nuotiopuut pitää viedä itse mukana.

    • ihmettelijä

      Miksi pitää rantautua saariin?
      Olemme veneilleet montaa kesää käymättä muualla maissa kuin virallisissa vierassatamissa.
      Saarista kuitenkin suurin osa jonkun omistuksessa,naturassa tai muuten suojeltuja.

      • jippe

        Sama juttu ja onhan niitä ihan virallisia ulkoilusaariakin joihin voi hyvällä omallatunnolla rantautua. Turha vetää hernettä nenään kenenkään,kyllä joku tolkku pitää olla maihin menossakin. Kysyjälle voisi antaa neuvon, ota selvää kun suunnittelet reissua, mitä saa tehdä missäkin ja voiko ollenkaan nousta maihin.
        Eipä tule sitten jälkeen päin tarvetta kysellä palstoilla asioista.


      • JRxxx

        Tuntuu tässä olevan vähän kahta ilman. Monta on niitäkin, jotka julistavat, että vain luonnonsatamista löytyy sitä oikeata veneilyä ja että vierassatamat ovat itsestään perkeleestä :)
        Itse kyllä olen suosinut vierassatamia.


      • tuntematon
        JRxxx kirjoitti:

        Tuntuu tässä olevan vähän kahta ilman. Monta on niitäkin, jotka julistavat, että vain luonnonsatamista löytyy sitä oikeata veneilyä ja että vierassatamat ovat itsestään perkeleestä :)
        Itse kyllä olen suosinut vierassatamia.

        Luonnonsatamassa saa yleensä luonnonrauhaa ilmaiseksi. Vierassatamissa on sitten saatavissa jotakin palveluja maksua vastaan.

        Molemmissa asioissa on puolensa.


      • Teppo

        Parhaita lapsuusmuistoja on ne, kun koko perheen voimin lähdettiin saareen. Siis ihan vain ajettiin alas jokea merelle ja rantauduttiin lähisaariin, joissa sitten vietettiin päivä uiden, onkien, lepäillen jne. Niin hyvää hernesoppaakaan en ole sen jälkeen ikinä saanut missään ja muukin ruoka siellä luonnon helmassa maistui taivaalliselta.

        Halvat ne oli silloin huvit. Nykyään ei tosiaan ole enää edes vapaita saaria, jonne voisi muijansa ja kakaransa viedä nauttimaan Suomen suvesta parhaimmillaan. Toisaalta, ei taitais nykyajan kakarat sinä pitää yhtään minään... Eikä se tällaisen sateen sattuessa välttämättä mitään kauhean hauskaa olisi, vaikka muistoja on jäänyt sellaisistakin reissuista.

        Mutta siis minä ymmärrän hyvin, jos joku haluaa rantautua luonnontilaisiin saariin. Niissä vaan täytyy sitten osata olla ja siivota jälkensä !


    • Jussi

      Tänään teksti tv:ssä: Metsähallitus valvoo tehostetusti veneilyä hallinnoimmillaan vesialueilla ja luonnonsuojelualueilla Itäiseltä Suomenlahdelta Hankoon.Iskussa valvotaan maihinnousukiellon noudattamista, kalastuslupien voimassaoloa ja hyvien veneilytapojen noudattamista sekä puhallutetaan veneilijöitä.

      Käsittääkseni kysyjän käyttäytyminen oli juuri sen kaltaista, mihin pitäisi puuttua.

      • Ali

        Otin kyseisen saaren omistavan kuntaan yhteyttä ja homma selvis.Rantautua saa,saa uida,kävellä metsässä ja paskoa.Mihin kasvavaan ei saa koskea,ei saa tehdä nuotiota eikä viedä eläimiä saareen.


    • Anonyymi

      En ymmärrä mitä yrität kysyä. 😕

      • Anonyymi

        Toivottavasti hän on jaksanut päivystää 20 vuotta, jotta pääsisi tarkentamaan kantaansa.
        Olisi sääli, jos et saisi selvyyttä mieltäsi askarruttavaan kysymykseen ;D


    • Anonyymi

      Nämä on itse asiassa hyviä pohdintoja. Syväykseltään rajoitetuille uiville huviloille nuo meluisat ja kärsivät huvivenesatamat lienevät ainoa vaihtoehto ja niihin pilttuisiin sitten lähdetään aamuviideltä kiilaamaan. Minulla on pieni nostokölinen ja nauttisin kovasti luonnonrauhasta mutta joskus ei ole varma missä jokamiehenoikeudetkaan ei ole voimassa. Pihapiiriin - mökin tai kodin - ei tietenkään ole asiaa ja erikseen merkittyjä linnustonsuojelualueita osataan välttää. Kaikenlaista pientä retkeilysaarta on onneksi keksitty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe